EE
- 24 -
Pidage meeles, et meie seadmed ei ole ette näh-
tud kommerts-, kutsealaseks ega tööstuslikuks
kasutamiseks. Kui seadet kasutatakse tööstusli-
kul või ärilisel otstarbel või ka nendega võrdväär-
setes tegevustes, kaotab meiepoolne garantii
kehtivuse.
4. Tehnilised andmed
Võrgupinge: ............................220-240 V ~ 50 Hz
Nimivõimsus maks.: ................................... 20 W
Nimi-väljundpinge: .................. 6 V DC / 12 V DC
Nimiväljundvool maks.: ..................................1 A
Ohutuskategooria: ............................................. II
Kaitseklass: ................................................. IP65
Ümbritsev temperatuur: ............... - 20 °C – 40 °C
Aku mahutavus: ......................................3-32 Ah
5. Käsitsemine
Enne ühendamist veenduge, et andmesildil too-
dud andmed vastavad võrguandmetele.
Oht! Ärge laadige külmunud akusid.
Järgige juhiseid auto, raadio, navigatsiooni-
süsteemi jne kasutusjuhendites.
Märkus automaatlaadimise kohta
Laadur on mikroprotsessoriga juhitav automaat-
laadur, st see on eelkőige mõeldud hooldusvaba-
de akude laadimiseks ning pikaajaliseks laadimi-
seks ja selliste akude laetuse taseme hoidmiseks,
mida pidevalt ei kasutata, nt vanasõidukid, vaba
aja sõidukid, murutraktorid jms puhul. Integreeri-
tud mikroprotsessori tõttu toimub laadimine mit-
mes astmes. Viimane laadimisaste, säilitusvool,
hoiab akumahu 95 - 100% juures ja seega aku
alati täislaetud. Laadimisprotsessi ei pea jälgima.
Ärge jätke akut laadimisel siiski pikemaks ajaks
järelevalveta, et saaksite rikke korral laadija käsit-
si vooluvõrgust eraldada.
5.1 Sümbolite seletus (joonis 2)
A 6 V aku (pliihappeaku, AGM aku ja GEEL
aku) laadimine
B 12V aku (pliihappeaku, AGM aku ja GEEL
aku) laadimine
C Rikke LED-lamp - klemmid valesti ühendatud
(valed poolused), lühis, 6 V aku jaoks vale
laadimispinge valitud, aku defektne.
5.2 Laadimisseadistused (joonis 2)
Ühendage laadija pistikupesaga (järgige tehni-
lisi andmeid). Kõik kolm LEDi vilguvad korraks.
Seejärel vilgub 12 V LED kiiresti. Mode-nupu
vajutamisel (1) saab laadimispinget reguleerida
vastavalt olemasolevale akupingele (6 V või 12 V).
Olenevalt valikust vilgub 6 V või 12 V LED kiiresti.
Laadimise ajal vilgub vastav LED aeglaselt.
5.3 Aku laadimine:
•
Avage ja eemaldage aku kork (kui on ole-
mas).
•
Kontrollige happetaset akus. Vajaduse korral
lisage destilleeritud vett (kui võimalik). Tä-
helepanu! Akuhape on söövitava toimega.
Loputage happepritsmed otsekohe põhjalikult
hulga veega maha, vajadusel pöörduge arsti
poole.
•
Ühendage kõigepealt punane juhe aku pluss-
poolele.
•
Seejärel ühendatakse must laadimisjuhe
akust ja bensiinivoolikust eemal kere külge.
Olenevalt seadistatud akupingest vilgub 6 V
või 12 V LED aeglaselt.
•
Hoiatus! Tavalisel juhul on kerega ühendatud
negatiivne akupoolus. Toimige laadimise kor-
ral nii, nagu eelnevalt on kirjeldatud. Erandju-
hul võib olla võimalik, et kerega on ühendatud
positiivne akupoolus (positiivne maandus).
Sellisel juhul ühendage must laadimiskaabel
aku miinuspoolusega. Seejärel ühendage
kerega punane laadimiskaabel, mis on ee-
maldatud akult ja bensiinivoolikult.
•
Tähelepanu! Laadimise tõttu võib tekkida
paukgaas, mistõttu tuleb laadimise ajal välti-
da sädemete teket või lahtist tuld. Plahvatu-
soht! Jälgige, et ruumid oleks õhutatud.
•
Kui aku on täis laetud, põleb 6 V või 12 V LED
pidevalt.
•
Kui laadija näitab juba mõne minuti pärast
„aku on täis“, siis on see vihje sellele, et aku
maht on väike. Aku tuleb välja vahetada.
Laadimisaja arvestamine (joonis 3)
Laadimisaja määrab aku täituvuse tase. Tühja aku
korral võib ligikaudset laadimisaega kuni u 80%
laadimiseni arvestada järgmise valemi järgi:
Aku maht Ah
Laadimisaeg/h =
Amp. (laadimisvool)
Laadimisvool peaks olema 1/10 kuni 1/6 aku täi-
tuvusest.
Anl_CE_BC_1_M_SPK3.indb 24Anl_CE_BC_1_M_SPK3.indb 24 14.03.2019 06:26:4914.03.2019 06:26:49