Trossijuhiku tagasi
asetamine
2. Joonda tihvti augud ja seejärel aseta spetsiaalne tööriist (1)
joonisel näidatud asendisse, et lükata heebli tihvt sisse.
Toendi ja heebli põhiosade kokkupanek
1. Sisesta ühendushoob põhiheebli toendisse ja seejärel ühenda
kokku toendi põhiosa ja
heebli põhiosa. Seejärel
sisesta vastuvedru ots
sälku.
Juhtrauale paigaldamine
Liiguta toendi kaas ettepoole ja seejärel kinnita 5 mm
kuuskantvõtmega paigaldusmutter.
Kasutatav tross
• Sisetross (roostevaba teras) ........................
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Toendi katte tagasi paigaldamine
Toendi katte sakid vastavad toendil olevatele piludele.
Heebel A
Heebli A algasend
2 Klõps
1 Klõps
4 3
1 : Vahetab ühe ketiratta võrra
V.a. 3. kuni 4.
35
2 : Kiire vahetus kahe ketiratta võrra
V.a. 3. kuni 5.
Piduritrossi paigaldamine
Jäta natukene üleliigset trossi, isegi kui lõikad selle juhtraua
täispikkusega.
Vajuta heeblit b üks või enam korda, et seada
see madalasse asendisse.
• Eesmine heebel
Ära demonteeri seadme kaant
eest, sest vastasel juhul võib see
põhjustada probleeme töötamises.
Pühi toendi katte sisemust
paigaldamise lihtsustamiseks
natukese piiritusega.
5 mm
Hooldus
* Joonis näitab parempoolset heeblit.
Toendi ja heebli lahtiühendamine
1. Kasuta esmalt lõhiskinniti eemaldamiseks spetsiaalset tööriista.
Kasuta spetsiaalse tööriista (2) osa (B), et joondada lõhiskinniti
eemaldamissuunaga. Järgmiseks aseta osa A vastu lõhiskinnitit
ja eemalda see.
Põhiheebli toendi tagasi asetamine
Paigaldamine:
Sisesta põhiheebli toend nii,
et see suruks vastu heebli
nihkumist takistavat sälku.
3. Eemalda spetsiaalne tööriist (1) ja
kasuta seejärel lõhiskinniti
paigaldamiseks spetsiaalset
tööriista (2).
2. Sisesta kuuskantvõti või sarnane tööriist
heebli tihvti auku ja seejärel koputa
õrnalt plastikvasaraga, et heebli tihvt
välja lükata. Kui heebli tihvt tuleb välja,
saab toendi põhiosa ja heebli põhiosa
lahti ühendada.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt,
võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber
kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Kasuta koos BR-6700-ga ST-6700/6703, BL-TT79. Ära kasuta
BR-6700 koos varasemate STI maanteesõidu heeblitega ega
BL-R770/BL-R550 lamedate juhtraudade piduriheeblitega,
vastasel juhul võib pidurdusjõud olla liiga suur.
• Tänu süsinikiu omapärale ei või heebleid ümber ehitada, sest
vastasel juhul võivad heeblid murduda ja selle tulemusena
pidurid enam ei toimi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et seal ei oleks kahjustusi
nagu süsinikkiudude koorumist või mõranemist. Kui avastad
kahjustuse, asenda see uue osaga koheselt ilma kahjustust
parandamata, sest vastasel juhul võib heebel murduda ja selle
tulemusena pidurid enam ei toimi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kolmekordse eesmise hammasratta spetsifikatsioonide tarvis
loe kindlasti koos nende hooldusjuhenditega ka ST-6703 ja
FD-6703 hooldusjuhendeid.
• Süsinikkiust heeblite puhastamiseks kasuta pehmet riidetükki
ja niisuta enne kasutamist riidetükki kindlasti neutraalse
puhastusvahendiga, sest vastasel juhul võib heebli materjal
kahjustuda ja kaotada oma vastupidavuse.
• Väldi süsinikiust heeblite jätmist kõrge temperatuuriga
paikadesse. Samuti hoia neid eemal tulest.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks
teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Seda tüüpi raami ei tohiks kasutada, sest raami suur trossi
takistus koos sisemise trossi suunamisega võib kahjustada
SIS funktsiooni.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse
spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega
mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või
kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Heebel B
Heebli B algasend
Heebel Bb liigub ka heebli Aa kasutamise ajal, kuid ära
rakenda heeblil Bb jõudu. Samuti ära vajuta heeblit Aa
heeblit Bb kasutades. Mõlema heebli samaaegse vajutamisega
käiguvahetust ei toimu.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka
RD-6700, FD-6700 hooldusjuhendeid.
Ettevaatus töötamisel
Töötamine
Heebel B
Heebel A : Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele ketirattale.
Heebel B : Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele ketirattale.
Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale hammasrattale.
Heebel b : Lülitub suuremalt väiksemale hammasrattale.
Taga
Ees
Heebel A
Heebel b
Heebel a
Kõik heeblid naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
• Heebel A : Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele ketirattale.
Heeblil A on klõpstõke asendites 1 ja 2 .
Tagumise käiguvaheti heebli töötamine
• Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale eesmisele
hammasrattale.
• Heebel b : Lülitub suuremalt väiksemale eesmisele
hammasrattale.
Eesmise käiguvaheti heebli töötamine
(FD-6700)
• Heebel B : Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele ketirattale.
Vajuta suuremalt väiksemale ketirattale lülitumiseks heeblit B
üks kord.
34
V.a. 4. kuni 3.
Paigaldamine
Toendi kaas
5 mm kuuskantvõti
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga
tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka
kinnitumist.
Õige viis seibi (B) paigaldamiseks
on see asetada nii, et pinnal olev
väike lohk oleks ülemises
vasakus nurgas.
1. Vabasta kruvi ja eemalda nimeplaat.
Lohk
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Seadme kaas
Spetsiaalne lõhiskinniti eemaldamise
tööriist
Heebli põhiosa
Toendi põhiosa
Heebli tihvt
Veendu, et paigaldaksid käiguvahetustrossi katte enne
kasutamist. Kui seda ei ole paigaldatud, püsib vigastuseoht.
ETTEVAATUST
Enne lõhiskinniti eemaldamist veendu
lähedalasuvate inimeste ja objektide
ohutuses, sest lõhiskinniti võib
äkitselt välja viskuda.
• Õige heebli tihvti suund on siis, kui lõhiskinniti soon asub
üleval pool.
• Et veenduda, aks lõhiskinniti sobib soonega, kontrolli, et toendi
põhiosa pind oleks heebli tihvti ülemise otsaga tasane.
ETTEVAATUST
Käiguvahetustrossi kate
Pane tähele märgistusi:
R: parem
L: vasak
Trossi juhik
Põhiheebli toend
Ära lükka heebli tihvti selles
suunas, sest see võib kahjustada
toendit.
Trossijuhiku asendamiseks kasuta seda
auku.
Põhiheebli toend
Ühendushoob
Sälk
Vastuvedru
(2) (1)
(A)
(B)
Lõhiskinniti eemaldamise suund
Lõhiskinniti
Vajuta vähemalt üks kord
Heebel
b
(1)
(2)
1,6 mm
Jälgi alati, et eemaldaksid
heebli tihvti selles suunas.
Kui seda eemaldatakse
vastupidises suunas, võib
see kahjustada toendi
põhiosa.
Lõhiskinniti soon
SI-6SC0A-002-04
SI-6SC0A-002
ST-6700
Heebli a algasend
Kui heebel a ei vii lõpule hammasratta
käiguvahetuse tõmmet, vajuta heeblit a
uuesti vahemaa (X') võrra, et viia lõpule see
heebli tõmbe (X) osa, mis jäi liiga lühikeseks.
Kui vajutatakse heeblit b , toimub
esimene klõps, kus rakendatakse
trimmimist (müra
ennetusmehhanism), ja seejärel teine
tugevam klõps peale
käiguvahetustõmbe lõpule viimist.
Peale trimmimist lõpetab järgmine
vajutus käiguvahetuse.
Heebel a
Heebli b algasend
Heebel b
Tegelik tõmme
Klõps
Klõps
Täielik käiguvahetuse
tõmme
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Nimeplaat
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel eesmisel hammasrattal ja
tagmisel suurimal ketirattal, hõõrdub kett vastu
eesmise käiguvaheti plaati tekitades omapärast
heli. Kui see juhtub, vajuta natukene (punktini,
kus see klõpsatab) heeblit b ; see liigutab
eesmist käiguvahetit silmnähtavalt väikseima
hammasratta poole ja seeläbi kaob müra.
Keti asend
Esimese
käiguvahetaja
liikumine
2. Lükka sisetross läbi ja sea väliskate.
Jäta natukene üleliigset väliskatet, isegi kui lõikad selle juhtraua
täispikkusega.
Kinnita
Veendu, et väliskate istuks kindlalt
välimises sulguris.
Välimine sulgur
Sisemine tross
Väliskate
• Välimine sulgur
1. Paigalda välimine sulgur alumise toru külge.
Kinnitusmoment: 1,5 - 2 Nm
Otsekinnitusmuhv (M5)
Välimine sulgur
Paigalduspolt
3 mm kuuskantvõti
Paigalda pingutatud reguleerimispoldiga.
Reguleerimispoldi reguleerimisulatus on kuus täispööret.
Reguleerimispolt
Lükka sisetross läbi trossi august.
Väliskatet saab suunata kahes suunas: kas läbi trossijuhi (1) (sees)
või trossijuhi (2) (väljas).
Pane tähele:
Sisesta sisetross nii, et sisetrossi trummel läheks kerimisseadmes
võimalikult kaugele.
Kui eemaldad sisetrossi
asendamiseks detaile, saab töid
teostada palju lihtsamalt, kui
seadme kaas eemaldatakse nii nagu
joonisel näidatud.
Jälgi, et sa ei kataks juhtraua teipi kasutades trossi auke ega
seadme kaant. Kui juhtraua teip katab neid kohti, ei ole sisetrossi
vahetamine võimalik.
Vajuta heeblit B vähemalt 9 korda, et seada see
kõrgeimasse asendisse.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Lükka sisetross läbi trossi august.
Väliskatet saab suunata kahes suunas: kas läbi trossijuhi (1) (sees)
või trossijuhi (2) (väljas).
Pane tähele:
Sisesta sisetross nii, et sisetrossi trummel läheks kerimisseadmes
võimalikult kaugele.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
SP41
SP41
Otsakork
• Tagumine heebel
Vajuta vähemalt 9 korda
Heebel
B
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Väliskate
Seadme kaas
Seadme kaas
Trossi auk
Sisemine tross
Käiguvahetustrossi paigaldamine
Trossi auk
Juhtraua teip
Trossi haak
Väliskate
Sisetrossi trummel
2. Lükka sisetross läbi nagu joonisel
näidatud ja seejärel paigalda
sisetrossi trummel trossi haagile.
(1)
(2)
Käiguvaheti poolne
4 mm kork
Plastikkork või 4 mm kork
Alumiiniumkork
3. Paigalda nimeplaat
Kinnitusmoment:
0,15 - 0,2 Nm
Kasutatav tross
• Sisetross (PTFE sisetross) ......................
• SP41 suletud väliskate ( 1 ) ....................
1,2 mm
4 mm
• SP41 väliskate ( 2 ) .................................
SP41
4 mm
1
2
Trossijuhik
Trimmi
töö
Tehnilise hoolduse juhised
Kui kett on väikseimal eesmisel hammasrattal
ja tagumisel väikseimal ketirattal, hõõrdub
kett vastu eesmise käiguvaheti plaati
tekitades omapärast heli. Kui see juhtub,
vajuta natukene (punktini, kus see klõpsatab)
heeblit a ; see liigutab eesmist käiguvahetit
kergelt suurima hammasratta poole ja seeläbi
elimineerib müra.
• SLR väliskate ................................................
Seeria ULTEGRA
Käiguvahetusheebel ST-6700
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Käike 20
Esimene käiguvahetaja FD-6700
Esimene ketiratas FC-6700/6750
Tagumine käiguvaheti RD-6700-SS
Vabajooks FH-6700
Kasseti ketiratas CS-6700
Kett CN-6700
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Trossi reguleerija SM-CA70 / SM-CA50
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Heebli tõmbe reguleerimine
Kui sa soovid muuta heeblitõmmet suuremaks, eemalda
vahelaba.
Kui soovid muuta heeblitõmbe ulatust väiksemaks, asenda
vahelaba lisavarustusse kuuluva vahelabaga (10 mm).
<Eemaldamine>
5 mm vahelaba (vaikimisi)
• Vahelaba paigaldamine ja eemaldamine
10 mm vahelaba
<Paigaldamine>
Vahelaba