Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Toendi katte tagasi paigaldamine
Toendi katte sakid vastavad toendil olevatele piludele.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Juhtrauale paigaldamine
Kinnita komplekt väljaspool toendit oleva paigaldusmutriga.
Tõmba toendi kaas tagasi ja
kasuta poldi kinnitamiseks
5 mm kuuskantvõtit.
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6KD0C-002
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Vajuta piduriheeblit ja
seejärel lükka sisetross läbi
trossi augu.
Kasutatav tross
• Sisetross (roostevaba teras) ...........
Pane tähele:
Esimest heeblit ei saa kallutada
sissepoole enne, kui heeblit b ei
ole üks või kaks korda vajutatud.
• Heebel
A
: Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele
ketirattale.
Heeblil
A
on klõpstõke asendites
1
,
2
ja
3
.
Tagumise käiguvaheti heebli töötamine
Paigaldamine
heebel A
heebli
A algasend
3
Klõps
2
Klõps
1
Klõps
1 : Vahetab ühe ketiratta võrra
V.a. 3. kuni 4.
2 : Kiire - vahetab kahe ketiratta
võrra
V.a. 3. kuni 5.
3 : Kiire - vahetab kolme
ketiratta võrra
V.a. 3. kuni 6.
Ettevaatusabinõud kasutamisel (FD-5600 / 5603)
Heebel b liigub ka heebli a kasutamise ajal, kuid ära
rakenda heeblil b jõudu. Samuti ära vajuta heeblit a
heeblit b kasutades. Mõlema heebli samaaegse
vajutamisega käiguvahetust ei toimu.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka FD-5600 / 5603 hooldusjuhendeid.
Piduritrossi paigaldamine
Jäta natukene üleliigset trossi, isegu kui lõikad selle juhtraua
täispikkusega.
1.
Kalluta heeblit (nagu käiguvahetusel), et lihtsustada
trossi läbiviimist haagist.
Heebel b
2.
Lükka sisetross läbi
Sisemine tross
Trossi haak
3.
Kinnita välimine juhik sisemise kaabliga ja sea nurgaga
liige toendisse.
Pane tähele: Ära pühi sisetrossi määret ära. Samuti jälgi,
et sisetrossi külge ei haakuks tomu ega võõrkehi.
Konsool
Välisjuhiku nurgaga
liige
Sisemine
tross
Välisjuhik (Osad müügil
eraldi)
4.
Sea piki välisjuhikut väliskate sisetrossile ja toendile.
Välishoidik
Veendu, et sisemine ots on
kindlalt trossi haagi külge
kinnitatud.
Trossi haak
Sisemine ots
Väliskate Trossi juhik
5.
Too väliskate piki juhtraua esiosa ja kata välisjuhikuga.
Nüüd lõika välisjuhik juhtraua pikkuseks ja kinnita
ajutiselt teibiga.
6.
Lõpuks kata juhtraud viimistlusteibiga.
Teip Väliskate
Välisjuhik
Käiguvahetustrossi paigaldamine
Kasutatav tross
• Sisetross (roostevaba teras)
• SP41 suletud väliskate (
1
)
• SP41 väliskate (
2
)
ø1,2 mm
ø4 mm
ø4 mm
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Otsakork
• Tagumine heebel
Vajuta vähemalt 9
korda
Sisemine tross
Trossi auk
• Eesmine heebel
Vajuta heeblit b 2 või enam
korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
Heebel b
Vajuta vähemalt 2 korda
Vajuta piduriheeblit ja
seejärel lükka sisetross läbi
trossi augu.
Väliskate
Trossi auk
Sisemine tross
2.
Lükka sisetross läbi ja sea väliskate.
Jäta natukene üleliigset väliskatet, isegi kui lõikad
selle juhtraua täispikkusega.
Kinnita
Veendu, et väliskate
istuks kindlalt välimises
sulguris.
Pühi toendi katte sisemust
paigaldamise lihtsustamiseks
natukese piiritusega.
Tõmba
Kalle
toendi kaas
5 mm
kuuskantvõti
paigaldusmutter
Välimine sulgur
Sisemine
tross
Väliskate
Trossijuhik
Heebel B
6.
Kinnita heebli tihvti kruvi kuni see on toendi pinnaga
tasane.
Lõpuks paigalda sensorkork.
Hooldus
Toendi ja heebli lahtiühendamine
1.
Eemalda sensorkork ja kasuta 2 mm kuuskantvõtit, et
eemaldada toendi allosast heebli tihvti kruvi.
Heebli tihvti kruvi
2 mm kuuskantvõti
Sensorkork
2.
Sisesta 2,5 mm kuuskantvõti või sarnane tööriist
heebli tihvti auku ja koputa õrnalt plastikvasaraga, et
heebli tihvt välja lükata. Kui heebli tihvt tuleb välja,
saab toendi põhiosa ja heebli põhiosa lahti ühendada.
Seejärel tõmba sensortross toendi põhiosast välja.
Toendi ja heebli kokkupanek
1.
Pane trossi haak kandurisse ja sea vastuvedru.
2.
Kasuta vastuvedru jaoks spetsiaalset paigaldustööriista.
Kandur
Vastuvedru paigaldustööriist
Trossi haak
Vastuvedru
Aseta vedru ots kanduris
olevasse auku. Pane tähele,
et vedrul on parem ja vasak
pool.
VAstuvedru paigaldustööriist
(TL-ST03)
3.
Esmalt sisesta sensortross kandurisse ja seejärel
ühenda toendi põhiosa ja heebli põhiosa. Jälgi
ettevaatlikkusega, et vastuvedru ots ei tungiks
kanduri august sel ajal välja.
Heebel
Konsool
4.
Joonda tihvti augud ja lükka heebli
tihvt sisse.
Heebli tihvt
Heebli tihvti
kruvi
Õiges asendis on ümar
heebli tihvti süvend
joondatud heebli tihvti
kruviga.
5.
Eemalda näpitsatega
vastuvedru
paigaldustööriist.
Auk
Jälgi, et vedru oleks õigesti asetatud.
Kinnitusmoment: 1 Nm
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada
jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha
ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks
teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei
ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse
spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse
halvenemist.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või
kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda.
(Estonian)
• Heebel
B
: Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele
ketirattale.
Vajuta suuremalt väiksemale ketirattale lülitumiseks
heeblit
B
üks kord.
heebel B
heebli B
algasend
V.a. 4. kuni 3.
Heebel B liigub ka heebli A kasutamise ajal, kuid ära
rakenda heeblil B jõudu. Samuti ära vajuta heeblit A
heeblit B kasutades. Mõlema heebli samaaegse
vajutamisega käiguvahetust ei toimu.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka RD-5600 hooldusjuhendeid.
Ettevaatus töötamisel
Pane tähele märgistusi:
R: parem
L: vasak
Pane tähele:
Sersori trossi eemaldades ära rakenda trossi
tõmmates liiga tugevat jõudu, vastasel juhul võib
sensor kahjustuda. Kasutage tööriista, et hoida
sensorit paigal ja tõmmata tross ettevaatlikult välja.
Sensor
Sensortross
Toendi
põhiosa
Heebli põhiosa
Heebli tihvti kruvi
2 mm kuuskantvõti
Sensorkork
Töötamine
Heebel B
Heebel A : Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele ketirattale.
Heebel B : Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele ketirattale.
Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale hammasrattale.
Heebel b : Lülitub suuremalt väiksemale hammasrattale.
Taga Ees
Heebel A
Heebel b
Heebel a
Kõik heeblid naasevad peale vabstamist oma algasendisse.
Eesmise käiguvaheti heeblite töö
(FD-5600 / 5603)
• Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale eesmisele
hammasrattale.
Heebel
a
Heebli
a
algasend
Kui heebli a töötamine ei vii lõpule
hammasratta käiguvahetuse
tõmmet, vajuta heeblit a uuesti
vahemaa (X') võrra, et viia lõpule
see heebli tõmbe (X) osa, mis jäi
liiga lühikeseks.
Täielik käiguvahetuse tõmme
Tegelik
tõmme
• Heebel
b
: Lülitub suuremalt väiksemale eesmisele
hammasrattale.
< FD-5600, ST-5601/R701 > < FD-5603, ST-5603/R703 >
Heebel
b
Heebli
b
algasend
Kui vajutatakse heeblit b , toimub
esimene klõps, kus rakendatakse
trimmimist (müra ennetusmehhanism),
ja seejärel teine tugevam klõps peale
käiguvahetustõmbe lõpule viimist.
Peale trimmimist lõpetab järgmine
vajutus käiguvahetuse.
Käiguvahetuse
lõpetatud
tõmme
Klõps
Klõps
Trimmi
töö
• Heebel
b
: Lülitub suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel
b
• Heebel
b
: Lülitub keskmiselt hammasrattalt väikseimale
hammasrattale.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Klõps
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Klõps
• Välimine sulgur
1.
Paigalda välimine sulgur alumise toru külge.
Kinnitusmoment: 1,5 - 2 Nm
Otsekinnitusmuhv (M5)
Välimine sulgur
Paigalduspolt
3 mm kuuskantvõti
Paigalda pingutatud reguleerimispoldiga.
Reguleerimispoldi reguleerimisulatus on kuus
täispööret.
Reguleerimispolt
< Taga >
Kui trossi haak ei ole samal joonel käiguvahetustrossi
auguga, vajuta heeblit B uuesti kuni see on ning
seejärel paigalda tross.
Trossi haak
Trossi haak
Sisemine ots
Veendu, et sisemine ots on kindlalt trossi haagi külge
kinnitatud.
< Ees >
Kui trossi haak ei ole samal joonel käiguvahetustrossi
auguga, vajuta heeblit b uuesti kuni see on ning
seejärel paigalda tross.
Veendu, et sisemine ots on kindlalt trossi haagi
külge kinnitatud.
Trossi haak
Sisemine ots
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel või keskmisel hammasrattal ja
tagumisel suurimal ketirattal, hõõrdub kett vastu eesmise
käiguvaheti sisemist plaati tekitades omapärast heli. Kui
see juhtub, vajuta märgatavalt (punktini, kus see
klõpsatab) heeblit b ; see liigutab eesmist käiguvahetit
silmnähtavalt väikseima hammasratta poole ja seeläbi
elimineerib müra.
Kui eesmise käiguvaheti välisplaat ja kett puutuvad kokku
ja tekitavad heli ajal, mil kett on väikseimal või keskmisel
hammasrattal ja ühel väikestest ketiratastest, vajuta
tuntavalt heeblit a , et liigutada eesmist käiguvahetit müra
elimineerimiseks silmnähtavalt suurima hammasratta
poole.
Keti asend
Esimese käiguvahetaja
liikumine
ST-R700/R701/R703 ulatuse reguleerimine
Kui soovid suurendada ulatust, asenda olemasolev
vahelaba lisavarustusse kuuluva vahelabaga (4°).
Vahelaba
Vahelaba
Shimano täieliku integreerimise võimalused
Shimano täielik 105 seeria integreerimine pakub duaalse juhtimisega
heeblit, mis toimib pidurina nagu harjumuspärane piduriheebel ning
sissepoole jalgratta keskosa poole liigutades vahetab käike.
Käiguvahetus on nüüd võimalik ilma pidurihoobadelt või -linkidelt
käsi eemaldamata.
Kui kinnitad lisasid
süsinikraami/juhtraua külge,
konsulteeri süsinikraami/lisade
tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga
tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab
lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Vajuta heeblit B
vähemalt 9 korda, et
seada see kõrgeimasse
asendisse.
ø1,6 mm
ø5 mm
SULETUD
7,5 mm
14 mm
• SLR väliskate ..................................
ST-5600 ST-R700
ST-5601 ST-R701
ST-5603 ST-R703
Shimano Total Integration
Seeria 105
Käiguvahetusheebel
Ees ST-5601 / ST-R701 ST-5603 / ST-R703
Taga ST-5600 / ST-R700
Väliskate SP41
Käike 20 30
Esimene käiguvahetaja FD-5600 FD-5603
Esimene ketiratas
FC-5600 / FC-R700
FC-5603
Tagumine käiguvaheti RD-5600SS RD-5600GS
Vabajooks FH-5600
Kasseti ketiratas CS-5600
Kett CN-5600
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
SI-6KD0C-002-04