• Enne kasutamist kontrolli rattaid, et pöia pinnal ei oleks paindeid ega lõtvu
kodaraid, sälke, kriimustusi või mõrasid. Kui avastad eelmainitud probleeme, ära
kasuta seda ratast.
• Kui kiirkinnituse mehhanismi ei kasutata õigesti võib ratas tulla lahti ning
põhjustada tõsiseid vigastusi. Enne kasutamist loe põhjalikult kiirkinniti
hooldusjuhiseid.
• See jooks on loodud trekiratastele. Kui jooksu kasutatakse väga palju
asfalteerimata pinnal võivad jooksud painduda või saada kahjustatud ning
põhjustada seeläbi õnnetusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui
rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see
võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Samuti loe hoolikalt ketaspidurite hooldusjuhendeid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
• Enne kasutamist tuleb rehvid täis pumbata sobiva rõhuni.
• Kasuta pöialinti, mis peab vastu kõrgele rõhule, vastasel juhul võivad rehvid
äkitselt puruneda ja maha tulla ning see võib põhjustada tõsise vigastusega
õnnetuse.
• Soovitatav on kasutada ehtsaid Shimano kodaraid, nipleid ja seibe. Kui
kasutatakse mitte Shimano detaile, võib ala rummuäärikus, kus asub nippel,
saada kahjustatud.
• Kui kasutad pöiapidureid, veendu enne jalgrattaga sõitmist, et piduriklotsidele ei
oleks kleepunud metallitükikesi ega teisi võõrosakesi. Nende elementide leidumise
korral võivad nad pidurite kasutamise ajal kahjustada pöida.
• Kui kasutad pöiapidureid ei ole soovitatav, et sa kasutaksid piduriklotse koos
järgnevate tootenimedega, sest ilmneda võivad mitmed kulumised pöidade
pidurduspindadel.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Veelgi enam, ära kasuta piduriklotse karbonpöidadel ega keraamilistel pöidadel.
• Niplitel on suured mõõtmed ning neid on lihtne kodarate pinge suurendamiseks
keerata. Siiski jälgi, et sa ei kinnitaks nipleid kodarate pinget reguleerides liiga
palju. Kui niplid on liiga tugevasti kinnitatud võib see kahjustada pöida.
(Me soovitame küsida reguleerimisalast nõu autoriseeritud jalgrataste
edasimüüjatelt.)
Pane tähele
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma
sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• August algav lohk ventiili vastaspoolel võimaldab jälgida pöia kulumist. Kui see
lohk ei ole enam silmaga nähtav, on pöia eluiga läbi.
• Spetsiaalsed kodaravõtmed on saadaval lisavarustusena.
• Me soovitame, et sa paluksid autoriseeritud jalgrataste edasimüüjatel reguleerida
kodarate pinget peale ostu, et eemaldada esialgne lõtvus, ning peale 1000 km
läbimist.
• Kodarakaitsmeid müüakse eraldi. CS-M760 (11-32T) kasutamise korral kasuta
CP-WH11 ning kõikide teiste kasseti ketirataste korral kasuta CP-WH10.
• Helkureid (CATEYE toodetud) müüakse eraldi. Küsi lisainfot jalgratta müüjalt.
Üldine ohutusinfo
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
HOIATUS
ETTEVAATUST
ETTEVAATUST
Tehnilise hoolduse juhised
WH-T565
Jooks
(Trekirattale)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Kodarate ladumine
HG ketirataste paigaldamine
Lao kodarad nii nagu on näidatud joonisel.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
A
Iga ketiratta korral, pind, millel on
grupitähis, peaks asetsema
väljaspoole ning olema asetatud
nii, et iga ketiratta
ülekandeprojektsiooni laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure on
lai), oleksid joondatud.
Uure on lai
vaid ühes
kohas.
• HG ketirataste vahetamisel kasuta kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
• HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista (TL-LR15) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Lai osa
Paigalda kodara seibid nii, et suunda määrav märgistus asetseks eelneva kodara
seibi märgistuse vastaspoolel. Seibide sirged jooned peaksid olema sel ajal pöiaga
paralleelsed.
Suunda määravad
märgistused peaksid olema
vastaspoolel.
Sirged jooned peaksid
olema pöiaga paralleelsed
Kodarate asendamine
Ketirataste eraldajad
(2,56 mm)
Kinnitusrõnga eraldaja Kinnitusrõngas
Seda jooksu saab kasutada 8- ja 9-hammasrattalise ketirataste komplektiga.
Vaata ka teiste osade, nagu ketid ja kasseti ketirattad, hooldusjuhendeid.
Pöid
Märgistus
Sirge joon
Mittepöörlev
osa
Kodara seib
Vabajooksu põhiosa asendamine
Rootori (SM-RT77)
paigaldamine
Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda vabajooksu
põhiosa kinnituspolt (vabajooksu põhiosa sees) ning
seejärel asenda vabajooksu põhiosa.
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Kinnitusmoment:
40 Nm
Vabajooksu põhiosa Vabajooksu põhiosa kinnituspolt
Rootori paigaldusrõngas
TL-LR15
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Pane tähele
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle töötamises.
Eesmisele Tagumisele
* Neid väärtusi tuleks kasutada üksnes juhindumiseks.
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
• Kui kasutad lohvi koos prantsuse ventiiliga, paigalda kaasasolev ventiili tüve
adapter.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
Mudeli number Täpsustus Värv
RR-550-WUW SW W/O BRACKET CPSC Valge
RR-550-WUA SW W/O BRACKET AS Merevaikkollane
RR-317-WUA SW W/O BRACKET DIN Merevaikkollane
SI-4C80B
Sobiv rehvisuurus
Lohviga rehv
700C (28C - 47C)
Suurim ketiratas 34T
Mudeli number WH-T565
Pöia suurus 700C (622 X 19C)
Sobiv kodarapikkus
Eesmisele 298 mm (#13)
Tagumisele 278 mm (#14) / 298 mm (#13)
Pöia laius 25,2 mm
Sobivad pidurid V-BRAKE / ketaspidur
Kodara pingutusväärtus
Eesmisele Tagumisele
Parem pool Vasak (rootori) pool Parem (ketirataste) pool Vasak (rootori) pool
600 - 1100 N 900 - 1500 N 1000 - 1600 N 600 - 1100 N
SI-4C80B-04