=
A B
4
3
4
3
4
3
=
A B
1
2
1
1
2
2
FOR
WARD
FOR
WARD
A A
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
• Seejärel lõika tross nii pikaks, et see ei läheks täielikult
pingule juhtrauda täielikult vasakule ja paremale keerates.
• Kui peale pikaajalist kasutamist on kuulda piiksuvat heli,
kasuta A osadel määret.
• Jalgratta ebasobiv pidurisüsteemi kasutamine võib põhjustada
juhitavuse kadumist või mitmete vigastustega õnnetuse. Kuna
iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi kasutama oma jalgrattale
sobivat pidurdustehnikat (piduriheebli jäikus ja jalgratta
juhtimiskarakteristika).
Konsulteeri jalgratta müüjaga ja uuri jalgratta kasutusjuhendit
ning harjuta sõitmist ja pidurdustehnikat.
• Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks
blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa
tõsiseid vigastusi.
• Kinnita kindlalt klotspiduri kinnitusmutrid täpsustatud
kinnitusmomendini.
• Kasuta muttertüüpi pidurite korral nailonist insertiga
lukustusmuterid (iselukustuvad mutrid).
• Süvistatud mutri tüübiga pidurite korral kasuta sobiva
pikkusega süvistatud mutreid, mida saab keerata kuus või
enam korda; taaspaigaldamisel kasuta mutri keermetel
tihendit (lukustav sideaine).
Kui mutrid avanevad ja pidurid tulevad lahti, võivad nad
takerduda jalgrattasse ja jalgratas võib ümber kukkuda.
Eriti kui see juhtub esirattaga, võib jalgratas viskuda ettepoole
ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Tagumiste piduritena loodud pidureid ei tohiks kasutada
esipiduritena.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Ära lase õlil ega määretel sattuda piduriklotsidele. Kui
klotsidele peaks sattuma õli või määret, tuleks klotsid
asendada, vastasel juhul ei pruugi pidurid töötada korralikult.
• Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud, kui
need probleemid esinevad, tuleks tross koheselt asendada.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised
pidurid töötaksid korrektselt.
• Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui
rehvid libisevad võida sa jalgrattalt kukkuda. Selle vältimiseks
vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Üldine ohutusinfo
Pane tähele:
• Kui kasutatakse SHIMANO maanteepiduri klotse koos
keraamiliste pöidadega, võivad piduriklotsid kuluda
tavapärasest kiiremini.
• Kui piduriklotsid on kulunud nii palju, et nende sooni ei ole
enam näha, tuleks need asendada.
• Erinevatel piduriklotsidel on erinevad omadused. Küsi
pidurklotse ostes ostukohast lisainfot.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega käsitlemismeetodite või hoolduse kohta
pöördu jalgratta ostukoha poole.
Tehnilise hoolduse juhised
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Piduriheebli paigaldamine
Piduri paigaldamine
1.
5 mm kuuskantvõti
2.
Trossi haak
Sisemise trossi ots
Väliskate
Väliskate
Sisemise trossi ots
Paigalduspolt
Trossi haak
Teip
Väliskate
Kui piduriklotside asend on reguleeritud nii, et piduriklotside
ja pöia pind on nii nagu joonisel näidatud, kinnita klotside
kinnituspolt.
Enne pidurite kasutamist vajuta piduriheeblit umbes 10 korda
kogu haarde ulatuses ning kontrolli, et kõik töötaks korralikult
ning klotside vahe oleks õige.
Pöia
pöörlemissuund
Pöia
pöörlemissuund
Kokkujooks
0,5 mm
Pane tähele:
Pane tähele:
BR-R451 / R450 võimaldab reguleerida klotsi ja pöia
(kokkujooksu) vahelist kokkupuutenurka. Kokkujooksu
reguleerimine võimaldab saavutada sujuvama
pidurduse.
1 mm või enam
Klotsi kinnituspolt
4 mm kuuskantvõti
3.
Avatud
Suletud
Kiirvabastusheebel
Trossi reguleerimispolt
Vajuta umbes
10 korda
Tavaline asend
paigaldamise ajal on
see, kui
tsentreerimiskruvi
pea on nii nagu
näidatud joonisel.
Tsentreerimiskruvi
5 mm kuuskantvõti
− Tõsiste vigastuste vältimiseks:
Kinnita ajutiselt väliskate juhtraua külge (kasutades teipi või
sarnast materjali).
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Trossi poldi kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
2.
6.
Pidurikotside seadistusasend Kontrollimine
4.
Seejärel keera juhrauale juhtraua teipi.
Pigista võlv kokku ja reguleeri hoides klotse tihedalt vastu
pöida.
1.
Piduri enda paigaldamine
Keera trossi reguleerimispolti, et reguleerida uuesti klotside
kliirensit
Tehke väike reguleerimine kasutades tsentreerimiskruvi.
Sea kiirvabastusheebel suletud asendisse; seejärel reguleeri
klotsi kliiernsit (nagu näidatud alloleval joonisel) ja kinnita tross.
5.
4.
3.
Klotside kliirensi taasreguleerimine
Piduriklotsi tsentreerimine
Trossi ühendus
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Estonian)
HOIATUS
Piduriheebel
Klotspidur
Piduritross
BR-R451
BR-R450
ST-4500 / ST-3400 / ST-2300
BR-R451 / BR-R450
SI-8EV0A-003
SI-8EV0A-003-04