Kasuta spetsiaalseid tööriistu (TL-UN74-S ja TL-UN66), et paigaldada
keskjooks (1) ja esimene käiguvaheti nii, et nad asetseksid nagu
näidatud joonisel. Kui keskjooksu pesa laius on 68 mm, sisesta esimest
käiguvahetit paigaldades eraldaja (2,5 mm) nagu näidatud joonisel.
Paigalda adapter (2) ning seejärel 8 mm kuuskantvõtit kasutades
paigalda esimene hammasratas.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti
ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui
ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa
jalgrattalt maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on
liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib
kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu
võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et liite- ja ühenduskohtades ei oleks lõtvust.
(BB-FC, FC-PD)
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine
efektiivne moodus hammasrataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale.
Seda ei saa kasutada kahekordse esihammasrattaga,
sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm
väliskatte hoidikut, nagu näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis,
kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimene ülekandesüsteem
Tehnilise hoolduse juhised SI-6M10A
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väiksemale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt
suuremale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Käiguvahetusheebli paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Esimene käiguvahetaja
➀
Keskjooks
➁
Adapter
Eraldaja (2,5 mm)
Põhiosa Adapter
➂
Esimene hammasratas
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
2. Sisemise trossi kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse. Eemalda kruvi ning seejärel kaas.
Tõmba välja sisemine tross nagu näidatud joonisel ning
seejärel paigalda uus sisemine tross.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Märgistus
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk. Järgmiseks
seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
Ketijuhi välisplaat
Keti asend
Suurim ketiratas
Väikseim
hammasratas
Heebel (B)
Kruvi
Kaas
Sisemine tross
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti vahele jääks
0-0,5 mm vaba ruumi.
Väliskatte reguleerimissilinder
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit
vastupäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal kui
kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit
päripäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal ja
sellega paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
Otsatihvt
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt
Väliskatte hoidjad
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
<FD-M410-E>
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja
esimese hammasratta paigaldamine
<FD-M410 / FD-M411>
Paigalda kasutades spetsiaalset
tööriista TL-UN74-S / TL-UN66.
Esmalt paigalda põhiosa, seejärel
adapter.
Esimese hammasratta paigaldamiseks kasuta 8 mm kuuskantvõtit.
Kinnita tugevalt
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud
joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
8 mm kuuskantvõti
(TL-WR38)
Eelseadistatud joondusplokk
Eelseadistatud mõõdik
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Kinnituspolt
5 mm kuuskantvõti
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Keti asend
Väikseim ketiratas
Suurim
hammasratas
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale ketirattale ning
ees aseta kett keskmisele hammasrattale. Reguleerimiseks kasuta
väliskatte reguleerimissilindrit keerates seda nii, et ketijuhi sisemise
plaadi ning keti vahele jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim ketiratas
Keskmine
hammasratas
Kett
Ketijuhi sisemine plaat
Eelseadistatud
joondusplokk
SI-6M10A-04
HOIATUS
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG51
TL-CN32 / TL-CN23
6.5mm
7.1mm
Hõbedane
Must
Seeria Alivio
Alivio
Rapidfire Plus
ST-M405
Väliskate
SP40
Esimene käiguvahetaja
FD-M410 / FD-M410-E / FD-M411
Esimene ketiratas
FC-M411 / FC-M410 / FC-M410-8
Keskjooks
BB-UN26 / BB-UN26-E / BB-LP28 / BB-ES25
Kett
CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu trossijuht
SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Esimene käiguvahetaja
Mudeli number FD-M410 / FD-M411 FD-M410-E
Normaaltüüp X X
Ülalt suunatud tüüp X X
Esimese hammasratta hamba vahe 20T 20T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L -
Ketitoe nurk (a) 63°- 66°, 66°- 69° 63°- 69°
Sobiv ketiliin 50,0 mm
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Ketiratas
Mudeli number FC-M410-8 FC-M410 FC-M411
Ketiratta
hambakombinatsioon
42-32-24T 42-32-24T 48-38-28T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Sobiv keskjooks BB-ES25
BB-UN26
BB-LP28
BB-UN26 (-K) / BB-LP28 (-K)
Sobiv esimene käiguvahetaja FD-M410 / FD-M411 / FD-M410-E
FD-M410 / FD-M411
FD-M410-E
FD-M410
FD-M411
Pedaali keermete mõõtmed BC 9/16" X 20 T.P.I. (Inglise keermed) BC 9/16" X 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Keskjooks
Mudeli number BB-UN26-E / BB-LP28-E BB-UN26 / BB-LP28
Tembeldatud
märgistus
LL123 LL113 LL123 LL113
Kruvi pikkus 123 mm 113 mm 123 mm 113 mm
Ketiliin 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm
Sobiv esimene
hammasratas
FC-M411 FC-M410 FC-M411 FC-M410
Keermete mõõdud
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68,73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
Mudeli number BB-ES25 BB-ES25-E BB-UN26 (-K) / BB-LP28 (-K)
Tembeldatud
märgistus
118 118 LL123
Kruvi pikkus 118 mm 118 mm 123 mm
Ketiliin 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm
Sobiv esimene
hammasratas
FC-M410-8 FC-M410-8 FC-M411
Keermete mõõdud
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68,73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68,73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68 mm)
X = Saadaval
Ketitoe nurk
6,5 mm
7,1 mm