SKODA Citigo (2016/08) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal
SIMPLY CLEVER
KASUTUSJUHEND
KASUTUSJUHEND
ŠKODA Citigo

1ST012739AM
1. sõiduki valdaja
Auto registreerimismärgiga
(täidab müüja)
kuulub:
Tiitel, nimi / firma:
Aadress:
Telefon:
ŠKODA partner
Hooldusnõustaja:
Telefon:
2. sõiduki valdaja
Auto registreerimismärgiga
kuulub:
Tiitel, nimi / firma:
Aadress:
Telefon:
ŠKODA partner
Hooldusnõustaja:
Telefon:

1ST012739AM
Eessõna
Te otsustasite soetada omale ŠKODA, täname teid südamlikult usalduse
eest.
Sellest kasutusjuhendist leiate auto käsitsemise kirjelduse, olulised ohutus-
juhised, sõiduki tavahoolduse ja tehnilise hoolduse kirjelduse, omaabijuhised
ning auto tehnilised andmed.
Lugege palun seda kasutusuhendit hoolikalt, sest sellele kasutusjuhendile
vastav käitumine on auto õige kasutamise eelduseks.
Auto kasutamisel tuleb alati järgida üldisi siduvaid siseriiklikke seadussätteid
(näiteks laste sõidutamise, turvapadja väljalülitamise, rehvide kasutamise,
tänavaliikluse jms kohta).
Palun pühendage oma tähelepanu alati autojuhtimisele! Autojuhina vastuta-
te täielikult liiklusohutuse eest.
Soovime teile palju rõõmu oma uuest ŠKODAst ja head sõidulusti.
Teie ŠKODA AUTO
Sisukord
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii
uutele autodele 5
Trükitud kasutusjuhend 7
Siduskasutusjuhend 8
Selgitused 9
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave 10
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus
12
Üldised märkused 12
Õige ja turvaline isteasend 12
Turvavööd 14
Turvavöö kasutamine 14
Turvavöö rullimisautomaadid ja
turvavööpingutid 16
Turvapadjasüsteem 17
Turvapadjasüsteemi kirjeldus 17
Turvapatjade väljalülitamine 19
Laste turvaline sõidutamine 20
Lasteiste 20
Kinnitussüsteemid 23
Käsitsemine
Kokpit 27
Ülevaade
26
Näidikud ja märgulambid
28
Näidikuplokk
28
Märgulambid
29
Infosüsteem 35
Juhi infosüsteem 35
Sõiduandmed (multifunktsioon-näidik) 37
MAXI DOT-ekraan 39
Hooldusvälba näit 39
Lukkude avamine ja uste avamine 40
Lukkude avamine ja lukustamine 40
Pakiruumi kaas 44
Akende käsitsemine 44
Panoraam-lükand-/tõstekatuseluuk 45
Valgustus ja nähtavus 47
Valgustus 47
Sisevalgustid 50
Nähtavus 51
Klaasipuhasti ja -pesur 51
Tahavaatepeeglid 53
Istmed ja peatoed 54
Esiistmed 54
Tagaistmete seljatoed 55
Peatoed 55
Esiistmete soojendus 56
Praktiline varustus 57
Siseruumi varustus 57
Telefonihoidik 63
Esemete transport 65
Pakiruum ja transport 65
Transport katusepakikanduritel 68
Küte ja ventilatsioon 69
Küte, käsitsi juhitav kliimaseade, climatronic 69
infotainment
Raadio Swing / Blues 73
Olulised märkused 73
Ülevaade seadmest ja seadme käsitsemine 74
Seadme seaded - Swing 76
Seadme seaded - Blues 78
Raadio 80
Meediumid 82
Telefon 87
Rakenduse ŠKODA Move&Fun käsitsemine 92
Sõitmine
Paigaltvõtt ja sõitmine 93
Mootori käivitamine ja seiskamine 93
START-STOPP süsteem 94
Pidurdamine ja parkimine 96
Käsitsi käiguvahetus ja pedaalid 97
Automatiseeritud käsikäigukast 98
Mootori sissesõitmine ja ökonoomne
sõitmine 99
Auto vigastumise vältimine 100
Abistavad süsteemid 101
Üldised märkused 101
Piduri- ja stabiliseerimissüsteemid 101
Parkimisabiline (ParkPilot) 102
Püsikiiruse hoidja 104
City Safe Drive 105
Rehvirõhukontroll 106
Kasutusjuhised
Korrashoid ja hooldus
108
Hooldustööd, sobitamised ja tehnilised
muudatused 108
Hooldusvälbad 110
Puhastamine ja korrashoid 111
Kontrollimine ja järeltäitmine 115
Kütus 115
Mootoriruum 118
Mootoriõli 120
Jahutusvedelik 121
3
Sisukord
Pidurivedelik 122
Auto aku 123
Rattad 125
Veljed ja rehvid 125
Kasutamine talvistes ilmastikuoludes 128
Omaabi
Avariivarustus ja omaabi 130
Avariivarustus 130
Rattavahetus 131
Rehviremondikomplekt 134
Käivitusabi 136
Auto pukseerimine 137
Kaugjuhtimispult 138
Lukkude hädaavamine /hädalukustamine 138
Klaasipuhasti harjade vahetamine 139
Kaitsmed ja hõõglambid 140
Kaitsmed 140
Hõõglambid 143
Tehnilised andmed
Tehnilised andmed
148
Auto põhilised andmed 148
Auto spetsiifilised andmed vastavalt
mootorile 152
Märksõnade loend
4
Sisukord
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele
autodele
Vastutus puuduste eest
Teie ŠKODA partner vastutab müüjana teie ŠKODA uue auto, ŠKODA originaal-
detailide ja ŠKODA originaaltarvikute eest vastavalt seadussätetele ning ostu-
lepingule.
ŠKODA garantii uutele autodele
Lisaks puuduste eest vastutamisele annab ŠKODA AUTO ŠKODA garantii uute-
le autodele (allpool tähistatud „ŠKODA garantii“), vastavalt järgnevas tekstis
kirjeldatud tingimustele.
ŠKODA garantii raames võimaldab ühing ŠKODA AUTO järgmist.
Teie autol kahe aasta jooksul alates ŠKODA garantii algusest ilmnevatest
puudustest põhjustatud kahjustuste tasuta parandamine.
Teie autol kolme aasta jooksul alates ŠKODA garantii algusest ilmnevatest
värvkatte puudustest põhjustatud kahjustuste tasuta parandamine.
Teie autol kaheteist aasta jooksul alates garantii algusest ilmnevate kere lä-
biroostetamiste tasuta parandamine. ŠKODA garantii loeb kere läbiroosteta-
miseks ainult kereplekkide läbiroostetamist siseküljelt välisküljele.
Garantii alguseks on kuupäev, mil ŠKODA partner annab uue auto üle esimese-
le ostjale
1)
. See kuupäev tuleb ŠKODA partneri poolt vastavalt märkida teie au-
to » Auto üleandmisdokumentidesse.
Auto parandamine toimub vigase detaili asendamise või remondiga. Asendatud
detailid kuuluvad ŠKODA hoolduspartnerile.
ŠKODA garantiist ei tulene täiendavaid nõudeõigusi. Eriti puuduvad asendus-
tarne nõudeõigus, lepingust loobumise õigus, asendusauto nõudmise õigus re-
mondi ajaks ja kahjude hüvitamise nõudeõigus.
Kui teie ŠKODA auto osteti ŠKODA partnerilt mõnes Euroopa majandusruumi
riigis (seega Euroopa Liidu riikides, Norras, Islandis ja Lichtensteinis) või Šveit-
sis, tuleb ŠKODA garantiist tulenevad nõuded esitada mõnele ŠKODA hooldus-
partnerile nendes riikides.
Kui teie ŠKODA auto osteti mõnelt ŠKODA partnerilt väljaspool Euroopa majan-
dusruumi ja Šveitsi, tuleb ŠKODA garantiist tulenevad nõuded esitada mõnele
ŠKODA hoolduspartnerile väljaspool Euroopa majandusruumi ja Šveitsi.
ŠKODA garantiist tulenevate toimingute eelduseks on kõigi hooldustööde õi-
geaegne ja asjatundlik teostamine vastavalt ühingu ŠKODA AUTO suunistele.
ŠKODA garantiist tulenevate nõuete kehtestamiseks peab olema tõendatud
ühingu ŠKODA AUTO suuniste kohaste hooldustööde asjatundlik teostamine.
Vahelejäänud hoolduse või ühingu ŠKODA AUTO suunistele mittevastavalt lä-
biviidud hoolduse korral kehtivad aga garantiinõuded edasi, kui saate tõesta-
da, et vahelejäänud hooldus või ühingu ŠKODA AUTO suunistele mittevasta-
valt läbiviidud hooldus ei ole olnud kahjustuse põhjuseks.
Teie auto loomulik kulumine ei kuulu ŠKODA garantii alla. ŠKODA garantii ei
haara ka võõrpealisehitiste, võõrpaigaldiste ja võõrümberehitiste puudusi ning
auto nendest põhjustatud puudusi. Sama kehtib ka tarvikute kohta, mis ei ole
tehases paigaldatud ja/või tehasest tarnitud.
Garantiinõuedeõigust ei teki lisaks ka juhtudel, kui kahjustus on tekkinud mõ-
nel allpooltoodud asjaolul.
Lubamatu kasutamine, mitteasjakohane käsitsemine (nt osavõtt mootoris-
pordivõistlustest või ülekoormus), asjatundmatu hooldamine ja korrashoid
või teie auto juures tehtud lubamatud muudatused.
Kasutusjuhendis või mõnes muus tehasest kaasaantud juhendis toodud ees-
kirjade eiramine.
Võõrmõjutused või välised mõjud (nt õnnetusjuhtum, rahe, üleujutus jms).
Autole või autosse on paigaldatud osad, mille kasutamiseks ei ole ŠKODA
AUTO poolt luba antud või autot on ŠKODA AUTO poolt mittelubatud viisil
muudetud (nt tuunitud).
Kahjustust ei ole viivitamatult mõnele eriala-ettevõttele näidatud või see on
asjatundmatult kõrvaldatud.
Põhjusliku seose puudumise tõendamine on kliendi kohustuseks.
See ŠKODA garantii ei piira ostja seaduslikke tarbijakaitseõigusi ning tootevas-
tutusseadusest tulenevaid võimalikke nõudeid auto müüja suhtes.
Mobiilsusgarantii
Mobiilsusgarantii annab teile oma autoga reisides kindlustunde.
1)
Vastavalt siseriiklikele üldkohustuslikele seadussätetele võib sõiduki
üleandmiskuupäeva asemel märkida siia ka sõiduki esmakordse registreeri-
mise kuupäeva.
5
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele autodele
Kui teie auto peaks ootamatu defekti tõttu muutuma teel olles liikumisvõime-
tuks, võidakse teile mobiilsusgarantii raames teie edasise mobiilsuse tagami-
seks osutada järgmisi teenuseid: Avariiabi õnnetuskohal ja pukseerimine
ŠKODA hoolduspartneri juurde, tehniline abi telefoni teel või kohapeal.
Kui teie autot ei remondita samal päeval, võib ŠKODA hoolduspartner osutada
täiendavaid teenusi, nagu asendustransport (buss, rong jne), asendusauto
andmine vms.
Mobiilsusgarantii andmise tingimuste kohta teie autole küsige järele oma
ŠKODA partnerilt. Tema teatab ka teie autole mobiilsusgarantii andmise kon-
kreetsed lepingutingimused. Kui mobiilsusgarantii teie auto puhul ei kehti, pä-
rige suvaliselt ŠKODA hoolduspartnerilt selle hilisema kehtestamise võimalusi.
Valikuline ŠKODA garantiipikendus
Kui te oma uue ŠKODA auto ostmisel omandasite garantiipikenduse, pikeneb
sellega kaheaastane ŠKODA kõigi garantiiremontide tasuta läbiviimise garantii
valitud ajavahemiku või läbisõidu võrra, vastavalt sellele, mis enne kätte jõuab.
Kirjeldatud värvigarantiid ja läbiroostetamise vastast garantiid ŠKODA garantii-
pikendus ei hõlma.
ŠKODA garantiipikendus ei hõlma välis- või sisekilesid.
Infot ŠKODA garantiipikenduse täpsete tingimuste kohta annab teile teie
ŠKODA partner.
Juhis
ŠKODA garantiipikendus on saadaval ainult mõnes riigis.
6
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele autodele
Trükitud kasutusjuhend
Trükitud kasutusjuhend sisaldab kõige olulisemat teavet auto kasutamise koh-
ta. Täiendavat põhjalikku teavet sisaldava kasutusjuhendi leiate sidusversioo-
nina ŠKODA internetisaitidelt » Joonis 1 leheküljel 8
See kasutusjuhend kehtib nii kõigile auto kerevariantidele kui ka juurdekuulu-
vatele mudelivariantidele ning kõigile varustusastmetele.
Selles kasutusjuhendis kirjeldatakse kõiki võimalikke varustusvariante, ilma
neid erivarustusena, mudelivariandina või turust oleneva varustusena tähista-
mata. Seega ei ole teie autos kõiki varustuse komponente, mida on selles ka-
sutusjuhendis kirjeldatud.
Auto varustuse maht on määratud auto ostulepinguga. Varustuse mahtu puu-
tuvate küsimustega pöörduge palun vajadusel mõne ŠKODA partneri poole.
Joonised selles kasutusjuhendis on ainult illustratsiooniks. Joonised võivad vä-
heolulistes detailides teie autost erineda, neid tuleb võtta üldise informatsioo-
nina.
ŠKODA AUTO töötab pidevalt, täiustamaks kõiki sõidukeid. Seetõttu on igal
ajal võimalikud muudatused kujunduse, varustuse ja tehniliste lahenduste
osas. Selles kasutusjuhendis toodud informatsioon vastab toimetamise lõpp-
hetkel olemasolevale infotasemele.
Selles kasutusjuhendis toodud tehnilised andmed, joonised ja info ei saa selle-
tõttu olla juriidiliste pretensioonide esitamise aluseks.
Soovitame kuvada veebisaidid, millele selles kasutusjuhendis viidatakse, klas-
sikalisel kujul. Mobiilsel kujul ei pruugi veebisaidid sisaldada kogu vajalikku
teavet.
7
Trükitud kasutusjuhend
Siduskasutusjuhend
Joonis 1
Siduskasutusjuhend ŠKODA in-
ternetisaitidel
Siduskasutusjuhendis on toodud põhjalikku teavet, mis trükitud variandis puu-
dub.
Siduskasutusjuhendi kuvamiseks tuleb talitada järgmiselt.
1. Lugeda teie välises seadmes (nt telefon, tahvelarvuti) leiduva vastava ra-
kenduse abil sisse QR-kood » Joonis 1 või sisestada veebisirvikusse järg-
mine aadress.
http://go.skoda.eu/owners-manuals
Avatakse internetisait ülevaatega margi ŠKODA mudelitest.
2. Valige soovitud mudel - avatakse juhendite menüü.
3. Valige valmistamise ajavahemik ja keel.
4. Valige üks järgmistest juhendivariantidest.
Fail pdf-formaadis
Juhendi sidus-versioon
Variant mobiilsele seadmele - rakendus My ŠKODA App
8
Siduskasutusjuhend
Selgitused
Kasutatud mõisted
- töökoda, mis teostab erialaselt ŠKODA marki autode hool-
dustöid. Eriala-ettevõte võib olla nii ŠKODA partner, ŠKODA hoolduspart-
ner kui ka sõltumatu töökoda.
- töökoda, mis on lepinguliselt autoriseeritud ühingu
ŠKODA AUTO või tema müügipartnerite poolt ŠKODA marki autode hool-
dustööde teostamiseks ja ŠKODA originaaldetailide müümiseks.
- ettevõte, mis on ŠKODA AUTO või tema müügipartnerite
poolt autoriseeritud ŠKODA marki uute autode müümiseks ja võimalikult
nende hooldamiseks, kasutades ŠKODA originaaldetaile ning ŠKODA ori-
ginaaldetailide müümiseks.
Tekstjuhised
- lühivajutus (nt klahvivajutus) kestusega 1 s
- pikk vajutus (nt klahvivajutus) kestusega üle 1 s
Sümbolite selgitus
Viide peatüki olulise info ja ohutusjuhistega sissejuhatavale moodulile
Olukorrad, milles tuleb auto võimalikult kiiresti peatada
® Registreeritud kaubamärk
Järgmise käsitsemissammu tähis
TÄHELEPANU
Selle sümboliga tekstid juhivad tähelepanu tõsisele õnnetus-, vigastumis-
ja eluohule.
ETTEVAATUST
Selle sümboliga tekstid juhivad tähelepanu auto vigastumise ohule või mõne
süsteemi võimalikule talitlusvõime puudumisele.
Juhis
Selle sümboliga varustatud tekstid sisaldavad täiendavat informatsiooni.
„Eriala-ettevõte“
„ŠKODA hoolduspartner“
„ŠKODA partner“
„Vajutus“
„Hoidmine“
9
Selgitused
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave
Kasutusjuhendi ülesehitus
Kasutusjuhend on hierarhiliselt jagatud järgmisteks piirkondadeks.
Osa (nt Kasutusjuhised) - osa pealkiri on toodud vasakpoolse lehekülje allo-
sas
Põhipeatükk (nt Kontrollimine ja järeltäitmine) - põhipeatüki pealkiri on
toodud parempoolse lehekülje allosas
Peatükk (nt Mootoriõli)
Sissejuhatus teemasse - ülevaatemoodul peatüki sees, sissejuhatav
teave peatüki sisu kohta, vajadusel kogu peatüki kohta kehtivad juhised
Moodul (nt Kontrollimine ja järeltäitmine)
Teabeotsing
Teabeotsinguks kasutusjuhendis soovitame kasutada kasutusjuhendi lõpus
olevat märksõnaloendit.
Suunamäärangud
Kõik suunamäärangud, nagu „vasakul“, „paremal“, „ees“, „taga“ on antud auto
edasisõidusuuna suhtes.
Ühikud
Andmed mahu, massi, kiiruse ja pikkuse kohta antakse meetermõõdustikus,
kui ei ole teisiti märgitud.
Abi hädajuhtumi korral
Avarii korral võib vajalikke avariiteenistuse kontaktandmeid leida järgmistest
kohtadest.
ŠKODA partneri kontaktandmed (nt aknakleebisel)
Mobiilirakendus ŠKODA
ŠKODA-veebisaidid
10
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave
Kasutatud lühendid
Lühend Tähendus
1/min mootori pöörete arv minutis
A2DP
bluetooth
®
-profiil audioandmete ühesuunaliseks ülekandmi-
seks
ABS blokeerimisvastane süsteem
AF aktuaalse raadiosaatja alternatiivsagedused
AGM auto aku tüüp
AM ringhäälingupiirkonna tähis
AKK automatiseeritud käsikäigukast
ASR veojõukontroll
AVRCP
bluetooth
®
-profiil audioandmete ülekandmisega seotud mul-
timeediumifunktsioonide käsitsemiseks
BT
bluetooth
®
- juhtmeteta suhtlus hääl- ja andmeinfo vastu-
võtmiseks ning saatmiseks
CNG komprimeeritud maagaas
CO
2
süsinikdioksiid
COC vastavusdeklaratsioon
DAB digitaalne raadiovastuvõtt
DRM
digitaalsete meediumide kasutamise jälgimise või piiramise
süsteem
EDS elektrooniline diferentsiaalilukustus
ECE Euroopa Majanduskomisjon
EPC mootori elektroonika kontroll
ESC stabiliseerimiskontroll
ET velje tugipinna kaugus
EL Euroopa Liit
FM ringhäälingupiirkonna tähis
G-TEC maagaasisõidukite tähis
GPT
piirkondadeks jagamise meetod andmeseadmetes (kasuta-
takse suurmäluallikates)
HBA piduriabiline
Lühend Tähendus
HFP
bluetooth
®
-profiil mobiiltelefoni ja raadio Swing vaheliseks
suhtluseks autos
HHC tõusval teel paigaltvõtuabiline
ID3-märgend
muusikafaili esitajat, pala, albumi nime jne kuvada võimaldav
lisaomadus
kW kilovatt, võimsuse mõõtühik
LED valgusti tüüp
KK käsikäigukast
MFA multifunktsioon-näidik
mp3 komprimeeritud audioformaat
MPI kütuse mitmepunktisissepritsega bensiinimootor
MSC USB-seadme suhtlusprotokoll
MSR mootori veomomendi reguleerimine
MTP andmeseadme suhtlusprotokoll
N1 ainult või peamiselt kaubaveoks konstrueeritud kaubik
Nm njuutonmeeter, mootori pöördemomendi mõõtühik
OPS optiline parkimissüsteem
PI-kood
kuulatava raadiosaatja programmi identifikaator, mis võimal-
dab raadiosaatjate sorteerimist gruppideks
PIN isiklik identimisnumber
RDS
raadiovastuvõtu lisateabe ülekandmise süsteem FM-piirkon-
nas
TP liiklusraadiosaatja tunnus
VIN sõiduki identimisnumber
W vatt, võimsuse mõõtühik
wma komprimeeritud audioformaat
11
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus
Üldised märkused
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Iga sõidu eel
12
Sõidu turvalisus 12
Sellest juhendi lõigust leiate olulist teavet passiivse turvalisuse kohta. Me ole-
me siia kokku kogunud kõik, mida te näiteks turvavööde, turvapatjade, laste
turvalisuse jms kohta teadma peaksite.
Täiendavat olulist teavet turvalisuse kohta leiate ka selle kasutusjuhendi järg-
mistest peatükkidest. Seetõttu peab kasutusjuhend alati autos kaasas olema.
Iga sõidu eel
Omaenese ja kaassõitjate turvalisuse huvides pange iga sõidu eel tähele järg-
misi punkte:
Kontrollige valgustus- ja suunatuleseadme talitlust.
Kontrollige klaasipuhasti talitlust ja klaasipuhasti harjade seisundit. Kontrolli-
ge klaasipesuvedeliku taset.
Kontrollige, et kõik aknaklaasid võimaldavad selget ja head väljavaadet.
Seadke tahavaatepeegel nii, et oleks tagatud vaade tagasisuunas. Kontrolli-
ge, et peeglid ei ole kaetud.
Kontrollige rehvirõhku.
Kontrollige mootoriõli, pidurivedeliku ja jahutusvedeliku taset.
Kinnitage kindlalt kaasavõetud pakid.
Ärge ületage lubatud teljekoormusi ja lubatud täismassi.
Sulgege kõik uksed ja kapott ning pakiruumi kaas.
Kontrollige, et ükski ese ei takistaks pedaalide kasutamist.
Kaitske lapsi sobiva lasteistmega » Lehekülg 20, Laste turvaline sõidutami-
ne.
Võtke õige isteasend. Nõudke kaasreisijatel õige isteasendi võtmist » Lehe-
külg 12, Õige ja turvaline isteasend.
Sõidu turvalisus
Liiklusturvalisuse tagamiseks tuleb järgida järgmisi suuniseid.
Mitte lasta oma tähelepanu (nt kaassõitjate või telefonikõne jms poolt) liik-
lusolukorralt kõrvale juhtida.
Mitte kunagi ei tohi juhtida autot, kui teie juhtimisvõime on vähenenud (nt
arstirohtude, alkoholi uimastite vms tõttu).
Täita liikluseeskirja ja mitte ületada lubatud sõidukiirust.
Sobitada sõidukiirus tee seisundi ja liiklus- ning ilmastikuoludega.
Teha pikkadel sõitudel korrapäraselt puhkepause (hiljemalt iga kahe tunni jä-
rel).
Õige ja turvaline isteasend
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Juhi õige isteasend
13
Rooliratta asendi seadmine
13
Kaassõitja õige isteasend
14
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend
14
Enne sõidu alustamist võtta õige isteasend ja säilitada seda sõidu kestel. Nõu-
da ka oma kaasreisijatelt iga sõidu eel õige isteasendi võtmist ja selle säilita-
mist sõidu kestel.
Kaassõitjale kehtivad järgmised juhiseid, mille eiramine võib põhjustada ras-
keid vigastusi või surma.
Mitte nõjatuda armatuurlauale.
Mitte asetada jalgu armatuurlauale.
Kõigile autosviibijatele kehtivad järgmised juhiseid, mille eiramine võib põhjus-
tada raskeid vigastusi või surma.
Mitte istuda ainult istme esiserva piirkonnas.
Mitte istuda küljele suunatult.
Mitte kallutada ennast aknast välja.
Mitte sirutada kehaliikmeid aknast välja.
Mitte asetada jalgu istmepolstrile.
12
Turvalisus
TÄHELEPANU
Autosviibijate võimalikult mõjusaks kaitsmiseks peavad esiistmed ja kõik
peatoed olema alati vastavalt kasvule seatud ning turvavöö alati õigesti
kinnitatud.
Kõik autosviibijad peavad õigesti kinnitama istekoha juurde kuuluva tur-
vavöö. Lapsi tuleb kaitsta sobiva hoidesüsteemiga » Lehekülg 20, Laste
turvaline sõidutamine.
Sõidu ajal ei tohi istmete seljatoed olla liigselt tagasi kallutatud, sest see
mõjutab tugevalt turvavöö ja turvapadjasüsteemi toimet - on vigastumi-
soht!
TÄHELEPANU
Autosviibijatel on vale isteasendi korral oht saada eluohtlikke vigastusi.
Juhi õige isteasend
Joonis 2
Juhi õige isteasend / rooliratta õige hoidmisviis
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 13.
Teie turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi korral tu-
leb järgida järgmisi juhiseid.
Juhiiste seada nii, et pedaale saab kergelt kõverdatud jalgadega põhjani lä-
bi vajutada ja et kaugus roolratta ja rinnaku vahel oleks vähemalt 25 cm
» Joonis 2 -
A
.
Istme seljatugi seada nii, et kergelt kõverdatud kätega saaks puudutada
rooliratta kõige kõrgemat punkti.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 15.
TÄHELEPANU
Hoiduda roolirattast vähemalt 25 cm kaugusele, vastasel juhul ei saa tur-
vapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik!
Hoida rooliratast sõidu ajal mõlema käega selle välisservast „kella 9“ ja
„kella 3“ asendist » Joonis 2. Mitte kunagi ei tohi hoida rooliratast, haarates
„kella 12“ asendist või mõnel muul viisil (näiteks rooliratta keskkohast, rooli-
ratta servalt seestpoolt vms). Vastasel korral võib turvapadja rakendumine
põhjustada käsivarte, käte ja pea raskeid vigastusi.
Hoolitseda selle eest, et juhi jalgaderuumis ei oleks mitte mingeid ese-
meid, sest need võivad sõidu ajal sattuda pedaalide alla. Siis ei saaks enam
vajutada siduripedaali, pidurdada ega gaasi anda.
Rooliratta asendi seadmine
Joonis 3 Rooliratta asendi seadmine
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 13.
Rooliratta asendit saab kõrguse ja kauguse suunas elektriliselt seada.
Kallutada rooliratta all olevat fikseerimishooba noole
1
suunas » Joonis 3.
Seada rooliratas soovitud asendisse. Rooliratast saab seada noole
2
suunas.
Suruda fikseerimishoob noole
3
suunas lõpuni.
TÄHELEPANU
Rooliratast ei tohi mitte kunagi seada sõidu ajal, vaid ainult seisval sõidu-
kil!
Fikseerimishoob tuleb seadmise järel alati lukustada, et rooliratas oma
asendit juhuslikult ei muudaks - on õnnetusoht!
13
Passiivne turvalisus
Kaassõitja õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 13.
Kaassõitja turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi kor-
ral tuleb järgida järgmisi juhiseid.
Kaassõitjaiste seada võimalikult tahapoole. Et turvapadi pakuks rakendu-
mise korral parimat võimalikku kaitsetoimet, peab kaassõitja hoiduma ar-
matuurlauast vähemalt 25 cm kaugusele.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 15.
TÄHELEPANU
Hoiduda armatuurlauast vähemalt 25 cm kaugusele, vastasel jiuhul ei saa
turvapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik!
Jalad hoida sõidu ajal alati jalgaderuumis - mitte kunagi ei tohi asetada
jalgu armatuurlauale, aknast välja või istepinnale! Pidurdusmanöövri või õn-
netusjuhtumi korral suurendab see teie vigastumisohtu. Vale isteasendi
korral võivad turvapadja rakendumisel tekkida surmavad vigastused!
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 13.
Tagaistmetel sõitjate turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetus-
juhtumi korral tuleb järgida järgmisi juhiseid.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel teie pea
ülaosaga.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 15.
Turvavööd
Turvavöö kasutamine
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvavöö õige asetus 15
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine 15
Õigesti kinnitatud turvavööd pakuvad õnnetusjuhtumi korral kindlat kaitset.
Väheneb vigastumisrisk ja suurenevad üleelamisvõimalused raske õnnetuse
korral.
Turvavööd vähendavad oluliselt liikumisenergiat. LIsaks takistavad nad kont-
rollimatuid liikumisi, mis omakorda võivad raskeid vigastusi kaasa tuua.
Laste sõidutamisel tuleb järgida järgmisi juhiseid » Lehekülg 20, Laste turvali-
ne sõidutamine.
TÄHELEPANU
Iga sõidu eel kinnitada turvavöö! See kehtib ka teistele sõitjatele - on vi-
gastumisoht!
Turvavöö suurim kaitsetoime saavutatakse ainult õiges isteasendis » Le-
hekülg 12, Õige ja turvaline isteasend.
Esiistmete seljatoed ei tohi olla liigselt tagasi kallutatud, sest siis võib tur-
vavöö oma mõju kaotada.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde käsitsemise kohta
Turvavöö rihm ei tohi olla kinni kiilutud või keerdus ega hõõruda vastu te-
ravaid servi.
Jälgida, et ukse sulgemisel turvavööd kinni ei kiilutaks.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde õige kasutamise kohta
Ühe turvavööga ei tohi mitte kunagi kinnitada kahte inimest (ka väikelap-
si).
14
Turvalisus
TÄHELEPANU (järg)
Lukukeelt tohib asetada ainult sama istekoha juurde kuuluvasse luku-
pandlasse. Turvavöö vale kinnitamine mõjutab tema kaitsetoimet ja suu-
rendab vigastumisriski.
Mitmekihiline ja avar riietus (näiteks mantel ülikonna peal) mõjutab turva-
vöö laitmatut kinnitamist ja turvavöö toimet.
Mitte kasutada klemme või muid esemeid turvavöö seadmiseks (nt lühen-
damiseks väiksemakasvuliste isikute korral).
Turvavööd tagaistmetel saavad oma funktsiooni ainult siis usaldatavalt
täita, kui tagaistme seljatugi on õigesti fikseeritud » Lehekülg 55.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde hooldamise kohta
Turvavöö rihm tuleb puhas hoida. Määrdunud rihm võib mõjutada rullimi-
sautomaadi tööd » Lehekülg 114.
Turvavöösid ei tohi autost eemaldada ega nende konstruktsiooni mitte
mingil viisil muuta. Ärge proovige turvavööd ise parandada.
Turvavööde seisundit tuleb korrapäraselt kontrollida. Kui märgatakse mõ-
ne turvavöösüsteemi osa (nt rihma, rihmakinnituste, rullimisautomaadi, lu-
ku vms) kahjustusi, tuleb vastav turvavöö viivitamatult mõnes eriala-ette-
võttes vahetada lasta.
Õnnetusjuhtumi ajal koormatud turvavöö tuleb lasta mõnes eriala-ette-
võttes vahetada. Lisaks tuleb kontrollida ka turvavööde kinnituskohti.
Turvavöö õige asetus
Joonis 4 Turvavaöö rinna- ja sülerihma asetus / turvavöö asend rasedatel
naistel
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 14.
Turvavöö kaitsetoime tagamiseks on oluline turvavöö rihma õige asend.
Turvavöö õlarihm peab umbes üle õlakeskme - mitte mingil juhul üle kaela -
jooksma ja tugevalt ülakehale liibuma » Joonis 4 -
.
Turvavöö sülerihm peab jooksma üle vaagnapiirkonna, mitte üle kõhu, ja peab
alati tugevalt kehale liibuma » Joonis 4 -
.
Rasedatel naistel peab sülerihm toetuma vaagnapiirkonnale võimalikult mada-
lalt, et mitte rõhuda alakehale » Joonis 4 -
.
TÄHELEPANU
Alati tuleb jälgida turvavöö rihma õiget asetust. Valesti asetatud turvavöö
võib ka kergete õnnetusjuhtumite korral vigastusi põhjustada.
Liiga lõdvalt kinnitatud turvavöö võib põhjustada vigastusi, sest õnnetus-
juhtumi korral liigub teie keha liikumisenergia mõjul ettepoole ja pidurda-
takse siis äkki turvavööga.
Turvavöö ei tohi olla tõmmatud üle kõvade või purunevate esemete (nt
pliiatsid, prillid, kuulsulepea, võtmekimp jne). Need esemed võivad põhjus-
tada vigastusi.
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine
Joonis 5 Turvavöö kinnitamine / vabastamine
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 14.
Enne kinnitamist
Seada peatugi õigesse asendisse (ei kehti integreeritud peatoega istmete
korral).
Seada iste õigesse asendisse (kehtib esiistmetele)
15
Turvavööd
Kinnitamine
Turvavöö tõmmata lukukeelest haarates aeglaselt üle rinna ja vaagnapiir-
konna.
Lukukeel asetada istme juurde kuuluvasse lukupandlasse » Joonis 5 -
, nii
et ta seal kuuldavalt fikseerub.
Kontrollida tõmmates, kas lukukeel on pandlas fikseeritud.
Vabastamine
Haarata lukukeelest ja vajutada punast klahvi lukupandlas » Joonis 5 -
, lu-
kukeel hüppab välja.
Juhtida turvavöö rihm käega tagasi, et see keerdu ei läheks ja rihma saaks
täielikult rullile kerida.
TÄHELEPANU
Lukukeele juhikut ei tohi ummistada, sest see takistab lukukeele kinnitu-
mist.
Turvavöö rullimisautomaadid ja turvavööpingutid
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvavöö rullimisautomaadid
16
Turvavööpingutid 16
Turvavöö rullimisautomaadid
Kõik turvavööd on varustatud rullimisautomaatidega.
Turvavöö aeglasel tõmbamisel on tagatud täielik liikumisvabadus. Turvavöö
äkilisel tõmbamisel blokeeritakse see rullimisautomaadi poolt. Turvavöö blo-
keeritakse ka täispidurdamisel, kiirendamisel, allamägesõidul ja kurvides.
TÄHELEPANU
Kui turvavööd äkilisel tõmbamisel ei blokeerita, lasta rullimisautomaati vii-
vitamatult kontrollida mõnes eriala-ettevõttes.
Turvavööpingutid
Kinnitatud turvavööga juhi ja kaassõitja ohutust suurendavad eesmiste turva-
vööde rullimisautomaatide turvavööpingutid.
Keha soovimatute liikumiste takistamiseks pingutatakse turvavööd teatava
raskusastmega kokkuõrgete korral turvavööpingutitega.
Kergete kokkupõrgete, rullumise ja õnnetusjuhtumite korral, millega ei kaasne
suuri jõudusid, turvavööpingutid ei rakendu.
TÄHELEPANU
Kõiki turvavööpingutussüsteemi juures tehtavaid töid, samuti muude re-
monttööde korral vajalikku süsteemi osade eemaldamist ja paigaldamist to-
hib ainult eriala-ettevõtetes teha lasta.
Turvavööpingutite rakendumise järel tuleb kogu süsteem välja vahetada.
Juhis
Turvavööpingutid võivad rakenduda ka kinnitamata turvavööde korral.
Turvavööpingutite rakendumisel tekib suits. See ei viita auto süttimisele.
16
Turvalisus
Turvapadjasüsteem
Turvapadjasüsteemi kirjeldus
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Süsteemi kirjeldus 17
Turvapadja rakendumine 17
Turvalisusjuhised 18
Turvapadjasüsteem pakub autosviibijatele täiendusena turvavöödele lisakait-
set tugevate laup- ja külgkokkupõrgete korral.
Turvapadja parim kaitsetoime saavutatakse ainult koostöös kinnitatud tur-
vavööga, turvapadi ei asenda turvavööd.
Turvapadjasüsteemi talitlusseisundit näidatakse märgulambiga
näidikuplo-
kis » Lehekülg 33.
Süsteemi kirjeldus
Joonis 6 Turvapatjade paigalduskohad
Turvapatjade paigalduskohad » Joonis 6
esiturvapadjad
eesmised Head-Thorax turvapadjad
A
B
Esiturvapadjad - sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbub esiistmetel is-
tujate etteliikumine ja vähenevad pea ning ülakeha vigastumisvõimalused.
Esiturvapadjad on märgistatud kirjaga

roolirattal ja kaassõitjapoolsel ar-
matuurlaua osal.
Külgturvapadjad Head-Thorax - sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbu-
vad autosviibijatele mõjuvad koormused ja väheneb pea ning kogu ülakeha
(rinna, kõhu ja vaagnapiirkonna) uksepoolse külje vigastumisoht.
Külgturvapadjad on märgistatud kirjaga

kleebisega esiistmete seljatuge-
del.
Turvapadjasüsteem koosneb (olenevalt auto varustusest) järgmistest
osadest.
Erinevad turvapadjad.
Märgulamp
näidikuplokis » Lehekülg 33.
Kaasõitja esiturvapadja võtmega pööratav lüliti » Lehekülg 19.
Kaassõitja esiturvapadja märgulamp armatuurlaua keskosas » Lehekülg 19.
Turvapadja rakendumine
Joonis 7 Gaasiga täidetud turvapadjad
Turvapadjasüsteem on töövalmis ainult sisselülitatud süüte korral.
Rakendumisel täitub turvapadi gaasiga ja rullub lahti. Turvapadi puhutakse täis
sekundi murdosade jooksul.
Turvapadja täispuhumisel tekib suitsu. See ei viita auto süttimisele.
17
Turvapadjasüsteem
Rakendumistingimused
Igasuguste olukordadega sobivaid turvapadjasüsteemi rakendustingimusi ei
saa üheselt määrata. Oluline on siin eseme kõvadus, mille vastu auto paiskub,
kokkupõrkenurk, auto kiirus jne.
Turvapatjade rakendumiseks on otsustav kokkupõrkel tekkiva aeglustuse käik.
Kui kokkupõrke käigus tekkinud ja mõõdetud aeglustus on juhtseadmes leidu-
vast referentsväärtusest väiksem, siis turvapadjad ei rakendu, kuigi sõiduk
võib õnnetuse tagajärjel tugevalt deformeeruda.
Tugevatel frontaalkokkupõrgetel rakenduvad järgmised turvapadjad.
Juhi esiturvapadi.
Kaassõitja esiturvapadi.
Tugevatel külgkokkupõrgetel rakenduvad järgmised turvapadjad.
Külgturvapadi Head-Thorax õnnetusepoolsel küljel.
Turvapadja rakendumisel toimuvad järgmised sündmused.
Lülitatakse sisse ohutuli.
Avatakse kõigi uste lukud.
Katkestatakse kütuse juurdevool mootorisse.
Süttib sisevalgusti (kui sisevalgusti automaatne käsitsemine on sisse lülita-
tud - asend
).
Millal turvapadjad ei rakendu?
Kergete laup- ja külgkokkupõrgete, tagantpõrgete, auto ümberpaiskumise või
rullumise korral turvapadjad ei rakendu.
Turvalisusjuhised
Joonis 8
Turvaline kaugus roolirattast ja
armatuurlauast
TÄHELEPANU
Üldised märkused
Turvavöö ja turvapadjasüsteemi suurim võimalik kaitsetoime saavuta-
takse ainult õiges isteasendis » Lehekülg 12.
Rakendumisel arendab turvapadi suurt jõudu, mistõttu võivad ebakor-
rektse istmeseade või isteasendi korral tekkida rasked või surmavad vigas-
tused. See käib eriti ilma sobiva lasteistmeta sõitvate laste kohta » Lehe-
külg 22.
Tõrke esinemise korral tuleb lasta turvapadjasüsteemi kohe mõnes eriala-
ettevõttes kontrollida. Muidu on oht, et turvapadjad õnnetusjuhtumi korral
ei rakendu.
Kui turvapadi rakendus, tuleb turvapadjasüsteem välja vahetada.
Rooliratta pealispinda ning armatuurlauda tuleb esiturvapatjade piirkon-
nas võimalikult puhastada ainult kuiva või veega niisutatud riidelapiga.
TÄHELEPANU
Märkused esiturvapatjade kohta
Juhil ja kaassõitjal on oluline hoiduda roolirattast või armatuurlauast vä-
hemalt 25 cm kaugusele » Joonis 8 -
A
. Väiksema vahemaa korral ei saa
turvapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik! Lisaks peavad esiistmed
olema alati vastavalt kasvule õigesti seatud.
Lasteistme, kus laps istub seljaga sõidu suunas, kasutamisel kaassõit-
jaistmel tuleb kaassõitja esiturvapadi iingimata välja lülitada » Lehekülg
19, Turvapatjade väljalülitamine. Kui seda ei tehta, võib laps saada kaas-
sõitja esiturvapadja rakendumisel raskeid või surmavaid vigastusi.
Esiturvapatjade lahtrullumispiirkonnas ei tohi esiistmetel istujate ees olla
teisi isikuid, loomi või esemeid.
Rooliratast ja kaassõitjapoolsel armatuurlaua pealispinda ei tohi katta,
sinna kleebiseid kinnitada või muul viisil töödelda. Turvapatjade paigaldus-
kohtade lähedusse või turvapatjade lahtirullumispiirkonda ei tohi paigalda-
da mitte mingeid detaile (nt topsihoidikuid, telefonihoidikuid vms).
Mitte kunagi ei tohi asetada esemeid armatuurlaua kaassõitjapoolsele
osale.
TÄHELEPANU
Märkused külgturvapatjade kohta
Külgturvapatjade lahtirullumispiirkonnas ei tohi olla mitte mingeid ese-
meid (nt akende poole pööratud päikesekaitseid), ustele ei tohi olla kinnita-
tud mitte mingeid tarvikuid (nt joogihoidikud vms) - on vigastumisoht!
18
Turvalisus
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168

SKODA Citigo (2016/08) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal