McCulloch CS 330 Omaniku manuaal

Kategooria
Mootorsaed
Tüüp
Omaniku manuaal

See käsiraamat sobib ka

CS 330
CS 360
CS 370
CS 400
GB Operator’s manual 2-21
SE Bruksanvisning 22-41
DK Brugsanvisning 42-61
FI Käyttöohje 63-81
NO Bruksanvisningen 82-101
FR Manuel d’utilisation 102-123
NL Gebruiksaanwijzing 124-145
IT Istruzioni per l’uso 146-167
ES Manual de instrucciones 168-189
DE Bedienungsanweisung 190-211
PT Instruções para o uso 212-233
HU Használati utasítás 234-256
PL Instrukcja obsługi 257-279
EE Käsitsemisõpetus 280-299
LV Lietošanas pamācība 300-320
LT Naudojimosi instrukcijos 321-341
SK Návod na obsluhu 342-362
HR Priručnik 363-383
SI Navodila za uporabo 384-403
CZ Návod k použití 404-425
RO Instrucţiuni de utilizare 426-447
BG ръководство за
експлоатация 448-473
RU руководство по
эксплуатации 474-498
GR Oδηγίες χρήσεως 499-521
TR Kullanım kılavuzu 522-542
280
Kettsaed võivad olla ohtlikud!
Hooletu või vale kasutus
võib põhjustada raskeid
kehavigastusi.
Enne seadme kasutamist
lugege kasutusjuhend
põhjalikult läbi, et kõik juhised
oleksid täiesti arusaadavad.
Kasutage alati järgmist:
 silmakaitseid (nt
mitteudustuvad
õhuvahetusega prillid või
näomask);
 heakskiidetud kaitsekiivrit;
 kuulmiskaitseid (kõrvatroppe
või mürasummutiga
kõrvaklappe).
Ärge töötage kettsaega seda
ainult ühes käes hoides.
Kasutaja peab hoidma
kettsaagi töötades mõlema
käega.
Tuleb vältida juhtplaadi
kokkupuudet kõrvaliste
esemetega.
Mõõdetud maksimaalne
tagasiviskumisväärtus.
$¿OWULJDNRUULJHHULWXG
helirõhutase 7,5 meetri
(25 jala) kaugusel vastavalt
Austraalia Uus-Lõuna-Walesi
eeskirjale “Protection of the
Environment Operations (Noise
Control) Regulation 2008”.
Need andmed esitatakse sildil.
XX
Ümbritsevasse keskkonda
leviv müra vastavalt Euroopa
Ühenduse direktiivile. Seadme
müratase on esitatud jaotises
TEHNILISED ANDMED ja sildil.
Toode vastab ELi kehtivatele
direktiividele.
Toode vastab kehtivatele
Euraasia vastavuse
direktiividele.
Toode vastab Austraalia
elektromagnetilise ühilduvuse
(EMÜ) eeskirjadele.
Kasutage pliivaba bensiini ja
kahetaktiõli vahekorras
50 : 1 (2%).
Ketiõli lisamine.
Mootori seiskamiseks tuleb
süüde välja lülitada.
Kütuse etteandepump
Õhuklapp
Ketipidur:
 lukustamata (vasakul)
 lukustatud (paremal)
Keti pöörlemissuund
SÜMBOLITE HENDUS
SÜMBOLITE HENDUS
Viige SISSE/STOPP lüliti
asendisse SISSE.
Suruge bensiinipumba
nuppu aeglaselt 6 korda.
Tõmmake starteritrossi
parema käega järsult, kuni
järgi tundub, et mootor
käivitub.
Tõmmake starteritrossi
parema käega järsult, kuni
mootor käivitub.
Tõmmake õhuklapi- ja
kiire-/tühikäigu hoob pu-
ni välja (asendisse ÕHUK-
LAPP SEES).
Lükake õhuklapi- ja
kiire-/tühikäigu hoob asen-
disse ÕHUKLAPP POOL.
Sümbolite - masina käivitamiseks
Sooja mootori käivitamine
HENDUSED (MIS ON MIS?)
Eesmine sang
Starteri tross
Tühikäigu kruvi
SISSE/STOPP
lüliti
Õhuklapi- ja
kiire-/tühikäigu
hoob
Bensiinipumba
nupp
Kütusesegu
paagi kork
Starteri kate
Juhtplaadi
õlipaagi kork
Piikidega
kaitseraud
Kett
Keti reguleerimise
seade (juhtplaadi
instrument)
Summuti
Eesmine
käekaitse
Silindri kate
Gaasihoova
lukk
Tagumine
sang
Lõikuri
Sügavusmõõtur
Veolülid
Reguleerimiskruvi
Ketipidur
Ketipüüdja
Juhtplaat
Keti
liikumissuund
Ketipiduri mutrid
Gaasihoob
Sidurikate
281
ÜLDISED OHUTUSEESKIRJAD
HOIATUS! Alati lahutage süüteküünla
traat ja pange kohta, kus see süüteküünlaga
kokku ei puutu, et vältida kogemata käivitamist
seadme seadistamisel, transportimisel, regu-
leerimisel või remonttööde ajal, välja arvatud
karburaatori reguleerimine.
See metsahoolde kettsaag on mõeldud ainult
puidu lõikamiseks. Kuna kettsae puhul on te-
gemist suurel kiirusel töötava puidulõikemasi-
naga, tuleb õnnetuste vältimiseks pidada kinni
spetsiaalsetest ohutusnõuetest. Tööriistaga
hooletu või ebaõige ümberkäimine võib
põhjustada tõsiseid vigastusi.
KAVANDAGE ETTE
S En
ne seadme kasutamist lugege kasutusju-
hend tähelepanelikult läbi ning veenduge, et
saite kõigest aru, ning et suudate järgida
ohutuseeskirju, ettevaatusabinõusid ning
kasutamist puudutavaid juhiseid.
S Jälgige, et saagi kasutaksid ainult täiskasva-
nud, kes saavad aru käesolevas kasutusju-
hendis sisalduvatest ohutuseeskirjadest, et-
tevaatusabinõudest ja kasutusjuhistest ning
neid järgivad.
Liibuv riietus
Turvakingad
Säärekaitsed
Töökindad
Kaitseprillid
Kõrvaklapid
Kaitsekiiver
S Kandke kaitsevarustust. Kandke alati teras-
est ninadega turvajalatseid, millel on libise-
miskindlad tallad; liibuvat riietust; libisemis-
kindlaid töökindaid; silmakaitset, näiteks
ventileeritud prille või näokaitset, mille sise-
pinnale ei moodustu udu; ohutustehnilistele
nõuetele vastavat kaitsekiivrit; ja kuulmise
kaitseks mürakaitsevahendeid (kõrvatropid
või kõrvaklapid). Inimesed, kes kasutavad
saagi regulaarselt, peaksid laskma kuulmist
regulaarselt kontrollida, kuna saest lähtuv
müra võib kuulmist kahjustada. Siduge pi-
kad juuksed kinni.
S Hoiduge sattumast saeketi lähedale, kui
saag töötab.
S Jälgige, et lapsed, pealtvaatajad ja loomad
oleksid sae tööalast vähemalt 10 meetri kau-
gusel. Saagi käivitades või sellega töötades
ärge lubage teistel inimestel ega loomadel
viibida kettsae lähedal.
S Ärge käsitsege saagi ega töötage sellega,
kui olete väsinud i ärritunud, kui olete tarvi-
tanud alkoholi, uimasteid või ravimeid. Teie
füüsiline ja vaimne seisund peab olema hea.
Kettsaega töötamine on pingutav. Kui kan-
natate mõne tervisehäire all, mis ib pingu-
tava töö tõttu halveneda, konsulteerige enne
sae kasutamist arstiga.
S Kavandage saagimistööd hoolikalt ette.
Ärge alustage saagimist, kui tööala ei ole
vaba ningkui jalgealuneei olekindel. Kui lan-
getate puid, kindlustage enne töö alustamist
taandumistee.
KÄSITSEGE SAAGI TURVALI-
SELT
HOIATUS!Tervisele on ohtlik pikemat
aega sisse hingata mootori heitgaase, tolmu ja
pihustunud ketiõli.
HOIATUS! Seade tekitab töötades
elektromagnetvälja. Teatud tingimustel võib
väli häirida aktiivsete või passiivsete meditsiin-
iliste implantaatide tööd. Tõsiste või surmaga
lõppevate kahjustuste riski vähendamiseks
soovitame meditsiinilisi implantaate kasutava-
tel inimestel pidada seadme kasutamise eel
nõu oma arsti ja implantaadi valmistajaga.
S Ärge käsitsege saagi ühe käega. Sae käita-
mine ühe käega võib kaasa tuua käitaja, abi-
liste või pealtvaatajate tõsise vigastamise.
Saag on mõeldud kahe käega kasutami-
seks.
S Kasutage kettsaagi ainult välistingimustes,
kus on hea õhuvahetus.
S Ärge töötage saega redelil või puu otsas
seistes, välja arvatud juhul, kui olete läbinud
vastava väljaõppe.
S Mootorit käivitades jälgige, et saag ei puut-
uks kokku mõne objektiga. Ärge kunagi käiv-
itage saagi, kui juhtplaat on lõikes.
S Ärge avaldage lõiget petades saele survet.
Saele surumise tagajärjel võite kaotada kon-
trolli seadme üle, kui lõige on valmis.
S Seisake mootor, enne kui sae maha panete.
S Ärge töötage rikkis, valesti seadistatud või
puudulikult ning ebaturvaliselt kokku pan-
dud kettsaega. Kui juhtplaat, kett, käekaitse
või ketipidur saavad viga, lähevad katki i
muul viisil eemaldatakse, asendage need
alati koheselt.
S Kandke seisatud mootoriga kettsaagi koos
summutiga käe otsas kehast eemal hoides,
juhtplaat ja kett taha suunatud ning eelistata-
valt tupega kaetult.
S Kinnitage seade transportimise ajaks.
SEADME OHUTUSVARUSTUS
MÄRKUS: Selles peatükis selgitatakse
seadme ohutusdetaile ja seda, milline roll neil
on. Seadme kontrollimise ja hooldamise kohta
leiate juhiseid peatükist KETTSAE TURVAVA-
RUSTUSE KONTROLL JA HOOLDUS.
Peatükist Seadme osade paiknemine näete,
kus nad teie seadmel paiknevad. Kui seadet ei
hooldata õigesti ja korrapäraselt ja seadet ei
paranda asjatundja, võib seadme tööiga lühe-
neda ja tekkida oht õnnetuste tekkeks. Lisa-
teabe saamiseks ta ühendust lähima hool-
dustöökojaga.
282
5LLNOLNXG}LJXVDNWLGY}LYDGVHOOHVHDGPH
NDVXWDPLVWSLLUDWD
ÜLDISED OHUTUSEESKIRJAD
S Ketipidur. Teie mootorsaag on varustatud
ketipiduriga, mille ülesandeks on keti liiku-
mise peatamine.
HOIATUS! Ketipidur vähendab õnne-
tusjuhtumite riski, kuid ainult teie võite neid ära
hoida. ÄRGE OLGE KINDEL, ET KETIPIDUR
TEID TAGASILÖÖGI KORRAL KAITSEB.
S Gaasihoovastiku sulgur. Gaasipäästik on
konstrueeritud nii, et gaasihoovastik juhusli-
kult ei lülituks.
S Ketipüüdja. Ketipüüdja ülesandeks on
püüda kinni purunenud või juhtplaadilt
mahatulnud kett.
S Vibratsioonisummutussüsteem. Seade on
varustatud vibratsioonisummutussüsteemi-
ga, mis vähendab vibratsiooni ja teeb
seadme kasutamise mugavaks.
OHUTUSALANE MÄRKUS: Bensiini-
mootoriga käsi-tööriistade vibratsioon, kui sel-
lega pikka aega kokku puututakse, võib in-
imestel, kes on aldis vereringe häiretele või
ebanormaalsetele tursetele, põhjustada
sõrmede, käte ja liigeste veresoonte või
närvide kahjustusi. Pikaajalist kasutamist
külma ilmaga on seostatud veresoonte kahjus-
tustega muidu tervetel inimestel. Selliste
sümptomite ilmnemisel nagu tuimus, valu, jõu
kaotus, naha värvi või tekstuuri muutumine või
sõrmede, käte või liigeste tundlikkuse kadu-
mine, tuleb sae kasutamine lõpetada ja
pöörduda arsti poole. Vibratsioonivastane
süsteem ei taga nende probleemide vältimist.
Kasutajad, kes töötavad elektritööriistadega
regulaarselt ja pidevalt, peavad oma tervist
ning tööriista seisundit regulaarselt jälgima.
S Seiskamislüliti. Mootori väljalülitamiseks ka-
suta seiskamislülitit.
KETTSAE OHUTUSVARUS-
TUSE KONTROLL, KORRA-
SHOID JA HOOLDUS
HOIATUS! Ärge kasutage seadet, kui
selle turvavarustus pole täiesti korras. Turva-
varustust tuleb kontrollida ja hooldada. Kui teie
seadme kontrollimisel selgub, et kõik pole kor-
ras, tuleb seade viia töökotta parandusse.
S Ketipidur. Pühi ära saepuru, vaik ja saast,
mis on kogunenud lintpidurile või siduriket-
tale. Saast ja kulumine ivad halvendada
piduri toimimist. Lisainfot vt lõigust MASINA-
GA TÖÖTAMINE.
S Gaasihoovastikusulgur. Veenduge, et gaas-
ihoova pästikut ei saa kasutada, kui gaasi-
hoova lukk on alla vajutatud.
S Ketipüüdja. Kontrolli, et ketipüüdja ei oleks
vigastatud ning et see oleks kindlalt
kinnitatud kettsae korpusele.
S Vibratsioonisummutussüsteem. Kontrolli
korrapäraselt, et amortiseerivad elemendid
ei oleks pragunenud ega deformeerunud.
Kanna hoolt, et amortiseerivad elemendid
oleks kindlalt kinnitatud mootori ja käepide-
mete külge.
S Seiskamislüliti. Käivita mootor ja kontrolli,
kas mootor seiskub, kui lükkad lüliti seiska-
misasendisse.
HOIDKE SAAG TÖÖKORRAS
S Laske kõik sae remonttööd teha volitatud
hooldusfirmas, välja arvatud käesoleva ka-
sutusjuhendi hooldustöid käsitlevas osas
loetletud tööd. Kui näiteks siduri remontimi-
sel kasutatakse hooratta eemaldamiseks i
hoidmiseks valesid tööriistu, võib see kaasa
tuua hooratta vigastamise ja põhjustada rat-
ta katkimineku.
S Veenduge, et saekett peatub, kui gaasihoob
vabastatakse. Parandamise osas vaadake
lõiku ”Karburaatori reguleerimine”.
S Ärge kunagitehke sae juures muutusi. Kasu-
tage ainult lisaseadmeid, mille on valmista-
nud või mida on soovitanud tootjafirma.
S Jälgige, et käepidemed oleksid kuivad, puh-
tad ja vabad õlist või kütusesegust.
S Jälgige, et kütuse-ja õlipaagikorgid, kruvid ja
kinnitusdetailid oleksid turvaliselt kinni.
S Kasutage ainult McCulloch lisaseadmeid ja
varuosi vastavalt soovitusele.
KÄIGE KÜTUSEGA ETTEVAAT-
LIKULT ÜMBER
S Ärge suitsetage kütusega ümber käies või
saega töötades.
S Kõrvaldage kõik sädemeid tekitavad või lah-
tise tule allikad alades, kus segatakse iva-
latakse kütust. Ei tohi lubada suitsetamist,
lahtist tuld ega töid, mis põhjustavad säde-
meid. Enne kütuse lisamist laske mootoril
jahtuda.
S Segage ja valage kütust vabas õhus lagedal
maal; säilitage kütust jahedas, kuivas, hästi
õhustatud kohas; kasutage kütuse käitlemi-
seks selleks ettenähtud, märgistatud kon-
teinereid. Enne sae käivitamist pühkige ära
mahaläinud bensiin.
S Enne mootori käivitamist minge tankimisko-
hast vähemalt 3 meetri kaugusele.
S Lülitage mootor välja ja laske sael jahtuda
mitte-tuleohtlikus keskkonnas, vältides kui-
vanud lehti, õlgi, paberit jne. Keerake aegla-
selt kütuse kork maha ja täitke seade uuesti
kütusega.
S Säilitage seadet ja kütust kohas, kus kütu-
seaurud ei puutuks kokku sädemetega ega
lahtise tulega, mille allikaks võivad olla veek-
eetjad, elektrimootorid i lülitid, keskkütte-
katlad jne.
TAGASILÖÖK
HOIATUS! Vältige tagasilööki, sest
see võib põhjustada tõsiseid vigastusi. TAGA-
SILÖÖK on juhtplaadi tagasi ja üles suunatud
või äkiline ettepoole suunatud liikumine, mis
esineb, kui saekett puutub juhtplaadi ülemise
otsa lähedal vastu mõnd objekti nagu tüve või
oksaharu, või kui puu sulgub ja kiilub saeketi
lõikesse. Kui kettsaag puutub kokku võõrkeha-
dega saetavas objektis, võib see kaasa tuua
kontrolli kaotamise sae üle.
283
ÜLDISED OHUTUSEESKIRJAD
S Roteeruv tagasilöök võib ilmneda, kui liikuv
kett puutub juhtplaadi ülemises otsas vastu
mõnd objekti. See kokkupuude ib põhjus-
tada keti kaevumise objekti, mis peatab keti
hetkeks. Tulemuseks on välkkiire vastu-
reaktsioon, mis lööb juhtplaadi üles ja tagasi
käitaja suunas.
S Kiilumisest tingitud tagasilöök võib esineda,
kui puu sulgub ja liikuva saeketi koos juht-
plaadi otsaga sälku kinni kiilub ning saekett
äkitselt seiskub. Selle keti äkilise seisku-
mise tagajärjel pöördub puu lõikamiseks ka-
sutatav keti jõud ümber, ning saag liigub keti
liikumise suunale vastupidises suunas.
Saag surutakse otse tagasi käitaja suunas.
S Sissetõmme võib esineda, kui liikuv kett
koos juhtplaadi alumise küljega puutub vas-
tu puidu sälgus olevat võõrkeha ja saekett
äkitselt seiskub. See äkiline seiskumine
lükkab saagi edasi käitajast eemale ning
selle tagajärjel võib käitaja kergesti kaotada
kontrolli sae üle.
ltige kiilumisest tingitud tagasilööki:
S Olge eriti tähelepanelik olukordade või takis-
tuste suhtes, millest tingituna võib materjal
juhtpaneeli otsa kinni kiiluda või keti muul
viisil peatada.
S Ärge lõigake rohkem kui üht palki korraga.
S Langenud puid lõigates ärge keerake juht-
plaati altlõikest välja tõmmates saagi.
ltige sissetõmmet:
S Alustage lõikamist alati täiskiirusel töötava
mootoriga ning saag vastu puud.
S Kasutage plastikust või puidust kiile. Ärge
kunagi kasutage lõike lahtihoidmiseks me-
talli.
Tagasilöögi tee
Vältige takistusi
Vabastage
tööala
VÄHENDAGE TAGASILÖÖGI
TEKKIMISE VÕIMALUST
S Pidage meeles, et tagasilöök võib juhtuda.
Kui saate tagasilöögi olemusest põhimõtteli-
selt aru, võite vähendada üllatusmomenti,
mis lisab õnnetusjuhtumeid.
S Ärge kunagi laske liikuval ketil puutuda juht-
plaadi otsas vastu mõnd võõrkeha.
S Jälgige, et tööalas ei oleks selliseid takistusi
nagu teised puud, oksad, kivid, tarad,
kännud jne. rvaldage mistahes takis-
tused, millega saag võiks palki i oksa
saagides kokku puutuda, või vältige selliseid
takistusi.
S Jälgige, et kett oleks terav ja korralikult pin-
gestatud. Lahtine või nüri kett suurendab ta-
gasilöögi esinemise tõenäolisust. Järgige
tootjafirma juhiseid keti teritamise ja hoolda-
mise kohta. Kontrollige pinget regulaarsete
ajavahemike tagant. Sealjuures peab moot-
or seisma, see ei tohi kunagi töötada. Veen-
duge, et pärast keti pingutamist oleksid juht-
plaadi mutrid kindlalt pingule tõmmatud.
S Alustage ja jätkake lõikamist täiskiirusel. Kui
kett liigub aeglaselt, on tagasilöögi tekkimise
võimalus suurem.
S Lõigake üks palk korraga.
S Eelmisse lõikesse uuesti sisenedes olgeeriti
ettevaatlik.
S Ärge püüdke teha lõikeid, alustades juht-
plaadi otsaga (sööstlõiked).
S Jälgige paigalt nihkuda võivaid palke või
muid jõude, mis iksid lõike sulgeda ja keti
kinni kiiluda või sellesse kukkuda.
S Kasutage sae jaoks ette nähtud vähendatud
tagasilöögiga juhtplaati ja ketti.
SÄILITAGE KONTROLL
Ärge kunagi
muutke käte
asendit vastu-
pidiseks
Seiske saest vasakul
pool
Pöial sanga alumisel küljel
Käsi küünarnukist
sirge
S Kui mootor töötab, hoidke saest mõlema
käega tugevasti kinni. Ärge laske lahti. Saest
tugevasti kinnihoidmine aitab vähendada ta-
gasilööki ja säilitada kontrolli sae üle. Hoidke
vasaku käe sõrmedega eesmise sanga
ümbert kinni, kusjuures pöial on sanga all.
Hoidke tagumisest sangast kinni parema
käega, vaatamata sellele, kas olete parema-
või vasakukäeline. Hoidke vasak käsi
küünarnukist sirge.
S Langenud puudesse lõikeid tehes asetage
vasak käsi eesmisele sangale nii, et see
oleks teie tagumisel sangal oleva parema
käega samal joonel. Ärge kunagi muutke pa-
rema ja vasaku käe asendit vastupidiseks
ükskõik mis tüüpi lõigete jaoks.
284
ÜLDISED OHUTUSEESKIRJAD
S Seistes jaotage keha raskus ühtlaselt mõle-
male jalale.
S Seiske sae suhtes kergelt vasakul, et teie
keha ei oleks lõikeketiga samal joonel.
S Ärge pingutage üle. Te võite kaotada tasa-
kaalu ja kontrolli sae üle.
S Ärge lõigake õla kõrgusest ülevalpool.
Õlakõrgusest ülevalpool on raske säilitada
kontrolli sae üle.
TAGASILÖÖGI OHUTUS
HOIATUS!Teie sael ontagasilöögiris-
ki vähendamiseks allpool loetletud omadused,
kuid need omadused ei välista seda ohtlikku
nähtust täielikult. Sae kasutajana ei tohi te loot-
ma jääda pelgalt turvamehhanismidele. Te
peate järgima kõiki käesolevas kasutusjuhen-
dis toodud ohutusalaseid ettevaatusabinõu-
sid, juhiseid ning ekspluatatsioonialaseid juhi-
seid, mis aitavad vältida tagasilööki ning muid
faktoreid, mis võivad kaasa tuua tõsiseid vi-
gastusi.
S Vähendatud tagasilöögiga juhtplaat, millel
on väikese raadiusega ots, mis vähendab ta-
gasilöögi ohutsoonisuurust juhtplaadi otsas.
Vähendatud tagasilöögiga juhtplaat vähen-
dab oluliselt tagasilöökide arvu ja raskusas-
tet.
Väikese raadiusega
ots
Vähendatud tagasilöögiga sümmeetriline juhtplaat
OHUALA
Sümmeetriline juhtplaat
Suure raadiusega ots
OHUALA
S Madala tagasilöögiga kett, millel onkontuuri-
ga sügavusmõõt ja kaitselüli, mis suunavad
tagasilöögi jõu kõrvale ja lasevad puidul pik-
kamööda lõiketerasse liikuda.
Väikese tagasilöögiga kett
Kontuuriga sügavusmõõtur
Pikendatud kaitselüli
suunab tagasilöögi u
kõrvale, nii et puu saab
pikkamööda lõiketer-
asse liikuda
S Käekaitse, mis vähendab võimalust, et va-
sak käsi puutuks vastu ketti, kui käsi eesmi-
selt sangalt maha libiseb.
S Eesmise ja tagumise sanga asend, mille
käepidemete vahel on vahe ja mis on teine-
teise suhtes samal joonel. Käte asend ning
samal joonel olemine, mis sellise kujunduse-
ga tagatakse, toimivad üheskoos, suurenda-
maks tagasilöögi korral tasakaalu ja vastu-
panu, kui sae tagaosa pöördub käitaja
suunas.
HOIATUS! ÄRGE JÄÄGE LOOTMA
SAE TURVAMEHHANISMIDELE. TE PEATE
KASUTAMA SAAGI ÕIGESTI JA ETTEVAAT-
LIKULT, ET VÄLTIDA TAGASILÖÖKI. Vähen-
datud tagasilöögiga juhtplaadid ja nõrga taga-
silöögiga saeketid vähendavad tagasilöögi
esinemise tõenäolisust ja tugevust ning nende
kasutamist soovitatakse. Teie sae originaalva-
rustusse kuuluvad madala tagasilöögiga kett ja
juhtplaat. Ketipidurit tohib remontida ainult vol-
itatud töökoda. Viige masin firmasse, kust te
selle ostsite, juhul kui müüja tegeleb ka sead-
mete remondi ja hooldusega. Vastasel korral
viige masin lähimasse volitatud töökotta.
S nedel juhtudel võib otsa kontakt objekti-
dega põhjustada välkkiire vastureaktsiooni,
lüües juhtplaadi üles ja tagasi käitaja
suunas.
S Surudes saeketti piki juhtplaadi otsa võib
juhtplaat liikuda kiiresti tagasi käitaja
suunas.
S lema reaktsiooni tagajärjel võite te kaota-
da kontrolli sae üle, mis võib põhjustada tõsi-
seid vigastusi. Ärge jääge lootma ainuüksi
sae ohutusmehhanismidele.
KOKKUPANEK
Kooste käigus tuleb kanda töökindaid (ei kuulu
tarnitavasse komplekti).
PIIKIDEGA KAITSERAUA KINNITA-
MINE (Kui ei ole ühendatud)
Piikidega kaitserauda võib lõiget tehes kasuta-
da pöördepunktina.
1. Vabastage ja eemaldage saelt juhtplaadi
mutrid ja siduri kate.
2. Kinnitage piikidega kaitseraud kahe kruvi-
ga nagu joonisel kujutatud.
285
x Vältida uisutamine või kopsakas mootorsae
mööda jäseme või logi.
x Ärge laske mootorsae langeda, kui puit
langeb ära.
KOKKUPANEK
JUHTPLAADI JA KETI ÜHENDA-
MINE (Kui ei ole ühendatud)
HOIATUS! Kontrollige iga kooste
etapp üle, kui ostsite sae kokkupandult.
Kandke ketiga töötades alati kindaid. Kett on
terav ja võib lõigata isegi siis, kui ei liigu!
1. Vabastage ja eemaldage saelt juhtplaadi
mutrid ja siduri kate.
2. Eemaldage plastikust transpordi vahetükk
(kui olemas).
Sidurikate
Mutrid
Transpordi
turvadetaili
asukoht
Keti reguleerimise
seade (juhtplaadi
instrument)
3. Keti pinge reguleerimiseks kasutatakse re-
guleerimisnõela ja kruvi. Juhtplaati kokku
pannes on väga tähtis, et reguleerimiskru-
vil olev nõel joonduks juhtplaadil olevasse
auku. Kui kruvi keerata, liigub reguleeri-
misnõel üles ja kruvi alla. Sobitage see pai-
ka, enne kui alustate juhtplaadi paigalda-
misega saele. Vaata allpooltoodud joonist.
Sidurikate
Reguleerimiskruvi
4. Keerake seadekruvi käega vastupäeva,
kuni seadetihvt on parajasti stopp-asen-
dis. Nii on tihvt õige asendi lähedal.
5. Lükake juhtplaati poltidel, kuni juhtplaat
peatub vastu siduritrumli ketiratast.
Juht plaat
Juhtplaadi
poldid
6. Võtke kett ettevaatlikult pakendist välja.
Hoidke ketti nii, et veolülid oleksid joonisel
kujutatud asendis.
LÕIKURID PEAVAD
OSUTAMA PÖÖRLEMISSUUNDA
Juhtplaadi
ots
Lõikuri
Veolülid
Lõikuri
Sügavusmõõtur
Veolülid
7. Asetage kett siduri fiksaatori kohale ja
taha, sobitades veolülid siduritrumli ketir-
attale.
8. Sobitage veolülide põhi ketiratta ham-
maste vahele juhtplaadi otsas.
9. Sobitage keti veolülid juhtplaadi soonde.
10. Tõmmake juhtplaati edasi, kuni kett on ti-
hedalt juhtplaadi soones. Veenduge, et
kõik veolülid on juhtplaadi soones.
11. Nüüd paigaldage siduri kate, veendudes,
et seadetihvt asub juhtplaadi alumises au-
gus. Pidage meeles, et see tihvt liigutab
juhtplaati edasi-tagasi, kui kruvi
keeratakse.
286
KOKKUPANEK
Siduri-
kate
Alumine
auk
Seadetihvt
Juht plaat
12. Pange kohale juhtplaadi mutrid ja keerake
need käega kinni. Kui kett on pingutatud,
tuleb teil juhtplaadi mutreid pingutada.
KETIPINGE (ka seadmed, millele kett
on juba paigaldatud)
HOIATUS! Ketiga töötades kandke
kaitsekindaid. Kett on terav javõib teid vigasta-
da ka siis, kui see ei liigu.
MÄRKUS: Kui reguleerite ketipinget, veen-
duge, et juhplaadi mutrid on ainult käega kinni
keeratud. Kui püüate pingutada ketti olukorras,
kus juhtplaadi mutrid on tugevasti kinni keera-
tud, võib see kaasa tuua kahjustusi.
Pinge kontrollimine:
Kasutage keti reguleerimisinstrumendi (juht-
plaadi instrumendi) kruvikeeraja otsa keti liigu-
tamiseks ümber juhtplaadi. Kui kett ei liigu, on
see liiga tugevasti pingul. Kui kett on liiga lõtv,
vajub see juhtplaadi alla rippu.
Juhtplaadi
poldid
Seadekruvi
Keti reguleerimise
seade (juhtplaadi
instrument)
Juht-
plaa
t
Pinge reguleerimine:
Ketipinge on väga tähtis. Ketid venivad kasuta-
misel välja. See peab eriti paika sae esimeste
kasutuskordade ajal . Kontrollige ketipinget
alati, kui kasutate saagi ja lisate kütust.
1. Keerake juhtplaadi mutreid lahti, kuni need
on käepinge tugevuselt vastu sidurikatet.
2. Keerake seadekruvi päripäeva, kuni kett
on kindlalt kontaktis juhtplaadi rööpa
põhjaga.
Seadekruvi
3. Kasutades juhtplaadi instrumenti keerake
ketti ümber juhtplaadi, veendumaks, et
kõik lülid on juhtplaadi soones.
4. Tõstke juhtplaadi ots üles, et kontrollida,
kas kett langeb alla. Vabastage juhtplaadi
ots, seejärel keerake seadekruvi 1/4
pööret päripäeva. Korrake, kuni kett enam
ei ripu.
Reguleerimiskruvi - 1/4 öret
5. Tõstke juhtplaadi otsa üles ja pingutage
juhtplaadi mutreid tugevasti, kasutades
juhtplaadi instrumenti.
Juhtplaadi
mutrid
6. Kasutage keti liigutamiseks ümber juht-
plaadi juhtplaadi instrumendi kruvikeeraja
otsa.
7. Kui kett ei pöörle, on see liiga tugevasti pin-
gul. Keerake juhtplaadi mutreid veidi lahti
ja laske kett lõdvemaks, keerates seadek-
ruvi 1/4 pööret vastupäeva. Pingutage juht-
plaadi mutreid uuesti.
8. Kui kett onliigalõtv, langeb see dvalt juht-
plaadi alla. ÄRGE töötage saega, kui kett
on lõtvunud.
MÄRKUS: Kett on hästi pingutatud, kui keti
kaal ei põhjusta selle rippu vajumist juhtlati all
(kui saag on püstiasendis) ja kett liigub vabalt
ümber juhtlati.
287
KOKKUPANEK
HOIATUS! Kui töötate lõdva ketiga,
võib kett juhtlatilt maha tulla ja põhjustada tõsi-
seid vigastusi kasutajale ja/või muuta keti kas-
utamiskõlbmatuks. Kui kett tuleb juhtlatilt
maha, kontrollige iga ajamilüli vigastuste
tuvastamiseks. Vigastatud kett tuleb väljava-
hetada või ära parandada.
HOIATUS! Summuti on kasutamise
ajal ja pärast seda väga tuline. Ärge katsuge
summutit, selle kaitset ega ümbritsevaid pindu
või võimaldage neil pindadel kokkupuudet
kergestisüttivate materjalidega nagu kuivand
rohi või kütus.
KÜTUSE KÄSITSEMINE
KÜTTESEGU
Pange tähele! Seadmel on kahetaktimootor ja
see vajab töötamiseks bensiini ning kahetak-
tiõli segu. Õige vahekorra saamiseks tuleb
hoolikalt määrata õlikogus bensiini segam-
iseks. Väikeste kütusekoguste segamisel
võivad ka väikesed eksimused õlikoguse osas
mõjutada segu koosseisu oluliselt.
HOIATUS! Hoolitse, et segamise ajal
oleks ventilatsioon hea.
BENSIIN
S Kasuta kvaliteetset plii- või pliivaba bensiini.
S Madalaim soovituslik oktaanarv RON on 90.
S Kui mootoris kasutada bensiini 90
madalama oktaanarvuga, võib see üle
kuumeneda. Mootori temperatuuri tõus
suurendab laagrite koormust, mis võib
põhjustada mootoris raskeid
kahjustusi.
S Pidevalt suurtel pööretel töötades (nt.
laasimisel) on soovitav kasutada kõrgema
oktaanarvuga bensiini.
Sissetöötamine
Esimese 10 töötunnil tuleb vältida suurel pöör-
lemiskiirusel töötamist pikema aja jooksul.
KAHETAKTIÕLI
S Parima tulemuse saavutamiseks kasutage
Universal, Universal powered by McCulloch
kahetaktiõli, mis on spetsiaalselt meie õhk-
jahutusega kahetaktimootorite jaoks
valmistatud.
S Ärge kasutage mingil juhul vesijahutusega
kahetaktimootorite jaoks toodetud õli, mille
võõrkeelne nimetus on outboardoil (lühend
TCW).
S Ära kasuta kunagi neljataktilise mootori õl-
isid.
S Madala kvaliteediga õli ja ka liiga rammus õli
ja kütuse segu ivad katalüsaatorseadme
tööd segada ja vähendada selle tööiga.
SEGU KOOSTIS
1:50 (2%) Universal, Universal powered by Mc-
Culloch kahetaktiõli.
1:33 (3%) teiste õlide korral, mis on õhkjahu-
tusega kahetaktimootoritele, klassifitseeritud
JASO FB/ISO EGB jaoks.
Bensiin, liitrit Kahetaktiõli, liitrit
2% (1:50) 3% (1:33)
5 0,10 0,15
10 0,20 0,30
15 0,30 0,45
20 0,40 0,60
SEGAMINE
S Bensiini ja õli omavaheliseks segamiseks
kasuta alati puhast nõu, mis on ette nähtud
bensiini jaoks.
S Esiteks vala nõusse pool segatavast bensi-
inist. Lisa kogu õlikogus. Sega (loksuta)
küttesegu segamini. Lisa ülejäänud bensiin.
S Sega (loksuta) küttesegu hoolikalt enne
seadme kütusepaagi täitmist.
S Ära sega rohkem kütust kui üheks kuuks
vaja.
S Kui seade jääb pikemaks ajaks seisma,
tuleb kütusepaak tühjendada ja puhastada.
KETIÕLI
S Määrimiseks kasutatakse spetsiaalset õli
(ketiõli), millel on hea nakkuvus.
S Ära kasuta kunagi läbitöötatud õli. See viib
õlipumba, juhtplaadi ja keti vigastusteni.
S Tähtis on kasutada õiget õlisorti (sobiva
viskoossusega), arvestades ilmas-
tikuolusid.
S Õhutemperatuuril alla 0°C muutuvad mõned
õlid raskesti voolavaks. See võib põhjustada
õlipumba ülekoormuse, millele järgnevad
õlipumba osade rikked.
S Sobiva ketiõli valimiseks pea nõu hool-
dustöökojaga.
TANKIMINE
HOIATUS! Järgnevad ettevaatus
abinõud vähendavad tulekahjuohtu: Ärge suit-
setage kütuse lähedal ega pange sinna kuumi
esemeid. Seiska mootor ning lase sel enne
tankimist mõni minut jahtuda. Kütuse lisamisel
ava kork ettevaatlikult, et ülerõhk saaks ae-
glaselt väheneda. Pärast kütuse lisamist pin-
guta korkihoolikalt. Enne käivitamist viigemas-
in tankimiskohast ja kütuse ladustamiskohast
eemale.
288
KÜTUSE KÄSITSEMINE
Pühi paagikorgi ümbrus puhtaks. Puhasta kor-
rapäraselt kütuse- ja ketiõlipaaki. Kütusefiltrit
tuleb vahetada vähemalt kord aastas. Mustus
paagis tekitab mootori töös häireid. Jälgi, et
kütus oleks korralikult segunenud, selleks lok-
suta iga kord enne kütusepaagi täitmist
kütusenõud. Kütuse- ja ketiõlipaagi mahud on
omavahel sobitatud. Sellepärast täida alati
mõlemad paagid samaaegselt.
HOIATUS! Kütus ja selle aurud on
väga tuleohtlikud ja kahjulikud sissehingam-
isel. Ole ettevaatlik käsitsedes kütust ja ketiõli.
Mõtle tule- ja plahvatusohu peale.
KÄIVITAMINE JA SEISKAMINE
HOIATUS!
Masina seiskamiseksviige SISSE/STOPP lüliti
asendisse STOPP.
Masina ivitamisekshoidke saagi kindlalt
maas nagu kujutatud joonisel. Veenduge, et
kett saab vabalt liikuda ilma mõne objektiga
kokku puutumata.
Vasak käsi
eesmisel
käepidemel
Starteri nööri käepide
Parem jalg läbi tagumise käepideme
Kasutage ainult 40-45 cm trossi mbe
kohta.
Starteri trossi tõmmates hoidke saagi
kindlalt käes.
OLULISED PUNKTID MEELESPIDA-
MISEKS
Starteritrossi tõmmates ärge kasutage trossi
kogu pikkust, kuna nii ib tross katkeda. Ärge
laske starteritrossi järsku lahti. Hoidke käepi-
demest kinni ja laske trossil aeglaselt tagasi
kerida.
Külma ilmaga käivitage mootor õhuklapp sees;
laske mootoril enne gaasihoovale vajutamist
soojeneda.
MÄRKUS: Ärge lõigake materjali, kui õhukla-
pi- ja kiire-/tühikäigu hoob on asendis ÕHUK-
LAPP SEES.
KÜLMA MOOTORI KÄIVITA-
MINE (või kui soojas mootoris
saab kütus otsa)
MÄRKUS: Järgmiste sammudega seadista-
takse automaatselt õigegaasihoova asend, kui
õhuklapi- ja kiire-/tühikäigu hoob on lõpuni
välja tõmmatud.
SISSE/
STOPP
LÜLITI
SISSE
STOPP
Õhuklapi-
ja kiire-/
tühikäigu
hoob
1. Viige SISSE/STOPP lüliti asendisse
SISSE.
2. Suruge bensiinipumba nuppu aeglaselt 6
korda.
3. Tõmmake õhuklapi- ja kiire-/tühikäigu
hoob lõpuni välja (asendisse ÕHUKLAPP
SEES).
4. Tõmmake starteritrossi parema käega jär-
sult, kuni järgi tundub, et mootor käivitub.
Seejärel jätkake järgmise sammuga.
MÄRKUS: Kui mootori hääle järgi tundub, et
mootor käivitub enne viiendat tõmmet, katkes-
tage tõmbamine ja minge kohe üle järgmise
sammu juurde.
5. Lükake õhuklapi- ja kiire-/tühikäigu hoob
asendisse ÕHUKLAPP POOL.
TÄIS
POOL
VÄLJAS
ÕHUKLAPI- JA KIIRE-/
TÜHIKÄIGU HOOB
6. Tõmmake starteritrossi parema käega
järsult, kuni mootor käivitub.
7. Laske mootoril umbes 30 sekundit tööta-
da. Seejärel suruge gaasihoovale ja va-
bastage see, et mootor saaks tühikäigule
minna.
289
Käivitamine: Kettsae käivitamisel peab ketipidur olema sisse
lülitatud. Ketipidur aktiveeritakse tagasilöögikaitse ettepoole
lükkamise teel.
KÄIVITAMINE JA SEISKAMINE
Sae tagaosas on lühike ivitusjuhend, kus
tegevusjuhised on esitatud piltidel.
SOOJA MOOTORI KÄIVITAMI-
NE
1. Viige SISSE/STOPP lüliti asendisse
SISSE.
2. Tõmmake õhuklapi- ja kiire-/tühikäigu
hoob lõpuni välja (asendisse ÕHUKLAPP
SEES). Lükake õhuklapi- ja kiire-/tühikäigu
hoob asendisse ÕHUKLAPP POOL.
3. Vajutagebensiinipumba nuppu aeglaselt 6
korda.
4. Tõmmake starteritrossi parema käega
järsult, kuni mootor käivitub.
5. Vajutage gaasihoob alla ja vabastage see
siis, et mootor saaks uuesti tühikäigule
minna.
RASKE KÄIVITAMINE (või ben-
siini täis mootori käivitamine)
Mootoris võib olla liiga palju kütust, kui see ei
ole pärast 10 tõmmet käivitunud.
Bensiini täis mootoreid saab liigsest kütusest
vabastada, kui vajutada õhuklapi- ja
kiire-/tühikäigu hoob lõpuni sisse (asendisse
ÕHUKLAPP VÄLJAS) ja viies siis läbi sooja
mootori käivitamisprotseduuri, mida kirjelda-
takse ülalpool. Veenduge, et SISSE/STOPP
lüliti on asendis SISSE.
Käivitamiseks tuleb võib olla starteritrossi käe-
pidet mitu korda tõmmata, olenevalt sellest, kui
palju on mootoris üleliigset kütust. Kui mootor
ei käivitu, vt VEAOTSINGU TABELIT.
ÖVÕTTED
KETIPIDUR
HOIATUS! Veenduge, et ketipidur on
välja lülitatud, tõmmates selleks eesmise käe
kaitset eesmise käepideme suunas tagasi nii
kaugele kui võimalik. Enne saega lõikamist
peab ketipidur olema vabastatud.
S Saag on varustatud ketipiduriga. Pidur pea-
tab tagasilöögi korral keti.
S Inertsi jõul töötav ketipidur aktiveerub, kui
esimese käe kaitse lükatakse ette, kas käsit-
si või tsentrifugaaljõu toimel.
S Kui pidur on juba aktiveeritud, vabastatakse
see, tõmmates eesmise käe kaitset tagasi
eesmise käepideme suunas nii kaugele kui
võimalik.
S Saega lõigates tuleb ketipidur vabastada.
Hõivatud
Vaba
TÄHTSAD PUNKTID
HOIATUS! Vahel takerduvad pilpad
muhvi kattesse, mille tűttu kiilub kett kinni. Pu-
hastamise eel seisake alati mootor.
S Kontrollige ketipinget enne esmakordset ka-
sutamist ning 1 minut pärast töö algust. Vt
alalõiku KETIPINGE lõigus KOOST.
S Lõigake ainult puud. Ärge lõigake metalli,
plastikut, müüritist, mitte-puidust ehitusmat-
erjale jne.
S Seisake saag, kui kett puutub vastu võõrke-
ha. Kontrollige saagi ja parandage, kui vaja.
S Jälgige, et ketis ei oleks mustust ega liiva
Isegi väike kogus mustust muudab keti kiir-
esti nüriks ja suurendab tagasilöögi võima-
lust.
S Harjutage, lõigates mõned väikesed palgid,
kasutades järgmisi tehnikaid, et saada kätte
sae “tunnetus”, enne kui alustate suure
saagimistööga.
S Vajutage gaasihoovale ja laske masinal
saavutada täiskiirus, enne kui hakkate
lõikama.
S Alustage lõikamist, saeraam vastu palki.
S Kogu lõikamise ajal laske mootoril täis-
kiirusel töötada.
S Laske ketil enda eest igata. Avaldage
ainult kerget allapoole suunatud survet.
S Vabastage gaasihoob kohe, kui lõige on
valmis, lastes masinal tühikäigul töötada.
Saag kulub tarbetult, kui kasutate seda
täisgaasil ilma lõikamisest tuleneva koor-
museta.
S Et mitte kaotada kontrolli, kui lõige onval-
mis, ärge avaldage saele lõike lõpus sur-
vet.
S Enne sae mahapanekut seisake mootor.
PUUDE LANGETAMISE TEHNI-
KAD
HOIATUS! Ärge lõigake hoonete või
elektriliinide läheduses, kui te ei tea, millises
suunas puu langeb. Ärge lõigake öösel, sest te
ei näe hästi, ega halva ilmaga nagu vihm, lumi
või tugev tuul, kuna langemissuunda ei ole siis
võimalik ennustada.
Kavandage saagimistöö hoolikalt ette. Tel on
vaja puu ümber vaba ala, teie jalgealune oleks
kindel. Kontrollige, kas on murdunud või sur-
nud oksi, mis võiksid teid allakukkudes tõsiselt
vigastada.
Looduslikud tingimused, mille tõttu puu võib
mingis kindlas suunas langeda, on:
S Tuule suund ja kiirus.
S Puu kaldumine. Puu kaldumine võib mittesil-
ma torgata, kui pinnas on ebatasane või
laugjas. Kasutage puu kaldenurga määrami-
seks loodi.
S Kaal ja oksad ühel pool.
S Ümbritsevad puud ja takistused.
290
ÖVÕTTED
Otsige kõdunenud ja pehkinud kohti. Kui tüvi
on kõdunenud, ib see murduda ja käitaja
suunas langeda. Veenduge, et puu
langemiseks oleks küllalt ruumi. Hoidkelähima
inimese või muude objektide suhtes distantsi
2-1/2 puu pikkust. Mootori hääl võib
summutada hoiatushüüde. Eemaldage
mustus, kivid, lahtine koor, naelad, klambrid ja
traat puust, kuhu kavatsete teha lõiked.
Langemissuund
45_
Valmistage ette
selge taandumistee
Taandumine
Taandumine
SUURTE PUUDE LANGETA-
MINE
(läbimõõt 15 cm või rohkem)
Suurte puude langetamiseks kasutatakse
sälgumeetodit. Sälk on lõige sellel puu küljel,
kuhu puu peab langema. Pärast seda, kui lan-
getamislõige on tehtud puu vastupidisesse
külge, langeb puu tavaliselt sälgu suunas.
SÄLGU LÕIKAMINE JA PUU LANGE-
TAMINE
S Tehke sälk, lõigates esmalt sälgu ülemine
pool. Lõigake läbi 1/3 puu läbimõõdust.
Seejärel lõpetage sälk, igates välja sälgu
alumine pool. Vt joonis. Kui sälk on lõigatud,
eemaldage väljalõigatud puutükk.
Sälk
Esimene lõige
Teine lõige
Viimane lõige siia, 5 cm sälgu
keskkohast kõrgemale
5 cm
5 cm
S Pärast puidu eemaldamist sälgust tehke
sälgu vastas olevasse külge langeta-
mislõige. Selleks tehakse lõige umbes 5 cm
sälgu keskkohast kõrgemale. See jätab piis-
avalt läbilõikamata puud langetuslõike ja
sälgu vahele, et moodustada kinnituspunkt.
See kinnituspunkt aitab ära hoida puu lange-
mise vales suunas.
Langeta-
mislõike
avamine
Sälgu
sulgemine
Ühenduskoht hoiab puud kännul ja
aitab langemist kontrollida
MÄRKUS: Enne langetuslõike valmimist
kasutage vajaduse korral ike avamiseks kiile,
et kontrollida langemissuunda. Et vältida
tagasilööki või keti vigastamist, kasutage
puidust või plastikust kiile, mitte kunagi
terasest või rauast kiile.
S Olgetähelepanelik märkide suhtes, mis osu-
tavad, et puu hakkab kukkuma: murdu-
mishääled, langetamislõike suurenemine
või ülemiste okste liikumine.
S Kui puu hakkab langema, seisake saag,
pange see maha ja eemalduge kiiresti ka-
vandatud taandumisteed mööda.
S ÄRGE lõigake saega osaliselt langetatud
puud. Olge eriti ettevaatlik osaliselt langeta-
tud puudega, mille püsimine võib olla eba-
kindel. Kui puu ei lange täiesti maha, pange
saag kõrvale ja tõmmake puu vintsi, ploki ja
köitega või traktoriga maha.
LANGENUD PUU LÕIKAMINE
Langenud puud lõigatakse soovitud pikkusele.
HOIATUS! Ärge seiske lõigataval pal-
gil. Osa sellest võib veerema hakata, põhjus-
tades jalgealuse ja kontrolli kadumist. Ärge
seiske lõigatava palgi suhtes allamäge.
TÄHTSAD PUNKTID
S Lõigake ainult 1 palk korraga.
S Lõigake kildudeks purunenud puud väga et-
tevaatlikult; teravad puutükid võivad käitaja
suunas lennata.
S Väikeste palkide lõikamiseks kasutage
saagimispukki. Lõigates ärge kunagi lubage
teisel inimesel palki hoida ning ärge kunagi
hoidke palki jalaga.
S Ärge lõigake alasse, kus palgid, oksad ja
juured on läbisegi. Enne lõikamist vedage
palgid vabasse alasse, tõmmates kõige-
pealt välja lahtised palgid.
LANGENUD PUUDE LÕIKAMISE
TÜÜBID
HOIATUS! Kui saag kiilutakse kinni
või see jääb palki rippuma, ärge üritage seda
jõuga välja võtta. Te võte kaotada kontrolli sae
üle, mis toob kaasa vigastusi ja/või sae kahjus-
tumist. Peatage saag, suruge lõikesse plasti-
kust või puidust kiil , kuni saagi on võimalik
kerge vaevaga välja võtta. Käivitage saag
uuesti ja sisenege uuesti ettevaatlikult i-
kesse. Ärge püüdke saagi uuesti käivitada, kui
see on puu sisse kiilunud või ripub puus.
291
ÖVÕTTED
Lülitage saag LJA ja kasutage lõike
avamiseks plastikust või puust kiilu.
Pealt ikamine algab palgi ülemisest küljest,
kusjuures saag on vastu palki. Pealt lõigates
suruge kergelt allapoole.
Pealt
ikamine
Alt
ikamine
Alt ikamine tähendab lõikamist palgi
altküljest, kusjuures sae ots on vastu palki. Alt
lõigates suruge kergelt ülespoole. Hoidke
saagi kindlalt käes ja säilitage kontroll. Saag
kaldub teie suunas tagasi tõukama.
HOIATUS! Alt lõikamiseks ärge kuna-
gi keerake saagi tagurpidi. Selles asendis ei
ole võimalik saagi kontrollida.
Teine lõige
Esimene lõige palgi surve all oleval poolel
Esimene lõige palgi surve all oleval poolel
Teine lõige
LANGENUD PUUDE LÕIKAMINE
ILMA TOETA
S Pealt lõige läbi 1/3 palgi läbimõõdu.
S Veeretage palk ümber ja lõpetage teise
pealtlõikega.
S Pinge all olevaid palke lõigates olge eriti
tähelepanelik, et vältida sae kinni kiilumist.
Tehke esimene lõige palgi surve all olevale
poolele, et vähendada palgile langevat pin-
get.
LANGENUD PUU LÕIKAMINE KA-
SUTADES PALKI I TUGE
S Pidage meeles, et esimene lõige tuleb alati
teha palgi surve all olevale poolele.
S Esimene lõige peaks ulatuma 1/3 palgi
läbimõõdust.
S Lõpetage teine lõige.
Esimene lõige
Teine lõige
LANGENUD PUU LÕIKAMINE
KASUTADES PALKI VÕI TUGE
Teine lõige
Esimene lõige
Esimene lõiget
Teine lõige
Esimene lõige
Teine lõige
OKSTE SAAGIMINE JA GA-
MINE
HOIATUS! Olge tähelepanelik ja val-
vel tagasilöögi suhtes. Oksi saagides või
pügades ärge laske liikuval ketil puutuda juht-
plaadi ninaga vastu muid harusid või objekte .
Selline kontakt võib tuua kaasa tõsiseid vigas-
tusi.
HOIATUS! Ärge kunagi ronige puu
otsa, et saagida oksi või pügada. Ärge seiske
redelitel, platvormidel, palgil või asendis, mis
võib põhjustada tasakaalu kaotamist ja sae üle
kontrolli kaotamist.
TÄHTSAD PUNKTID
S Olge ettevaatlik puude suhtes, mille latv on
maapinnal kinni. Olge eriti ettevaatlik väi-
keste okste lõikamisel. Painduv materjal
võib saeketti takerduda ja teie suunas tagasi
lüüa või teid tasakaalust välja viia.
S Olge ettevaatlik tagasivetrumise suhtes.
Jälgige oksi, mis on kooldunud või surve all.
Jälgige, et teid ei lööks oks või saag, kui
puukiudude pinge vabaneb.
S Hoidke tööala vabana. Koristage oksad lühi-
keste ajavahemike tagant ära, et nende ot-
sas mitte komistada.
OKSTE SAAGIMINE
S Pärast puu langetamist puhastage see alati
okstest. Ainult siis on võimalik seda teha
ohutult ja õigesti.
S Jätke suuremad oksad langetatud puu alla,
et need puud toetaksid sel ajal, kui te puu
juures töötate.
S Alustage langetatud puu alumisest otsast ja
töötage ladva suunas, lõigates ära oksad ja
harud. Eemaldage väikesed oksad ühe lõi-
kega.
S Jälgige, et puu oleks imalikult teie ja keti
vahel.
292
ÖVÕTTED
S Eemaldage suuremad tugioksad, kasutades
lõiketehnikaid, mida on kirjeldatud lõigus
LANGENUD PUUDE LÕIKAMINE ILMA
TOETA.
S Väikeste ja vabalt rippuvate okste lõikami-
seks kasutage alati pealt lõikamist. Alt lõi-
gates võivad oksad alla langeda ja sae kinni
kiiluda.
PÜGAMINE
HOIATUS! Ärge pügage oksi
õlakõrgusest ülevalpool. Ärge lõigake
õlakõrgusest ülevalpoololevaid harusid. Laske
see töö teha väljaõppinud inimesel.
S Tehke esimene lõige oksa alt 1/3 ulatuses
läbi oksa.
S Järgmisena tehke teine lõige läbi kogu oksa.
Seejärel tehke kolmas lõige pealt, jättes
puutüvest 2,5 kuni 5 cm “kaeluse”.
Esimene lõiget
Kolmas lõige
Kaeluse
Oksasaagimise tehnika
Teine lõige
TEENINDUS JA REGULEERIMINE
HOIATUS! Enne hooldustöid ühen-
dage süüteküünal lahti, välja arvatud karbu-
raatori reguleerimise korral.
Kõik remonttööd ja reguleerimised, mida käe-
solevas kasutusjuhendis loetletud ei ole, soov-
itame lasta teha volitatud töökojas.
HOOLDUSVÄLP
Kontrollige:
Kütusesegu tase enne iga kasutamist
Juhtplaadi määrimine enne iga kasutamist
Ketipinge enne iga kasutamist
Keti teravus enne iga kasutamist
Vigastatud osad enne iga kasutamist
Lahtised korgid enne iga kasutamist
Lahtised kinnituselemendid enne iga kasutamist
Lahtised osad enne iga kasutamist
Kontrollige ja puhastage:
Juhtplaat enne iga kasutamist
Terve saag pärast iga kasutamist
Õhufilter iga 5 tunni järel*
Ketipidur iga 5 tunni järel*
Sädemekaitse ekraan ja
summuti iga 25 tunni järel*
Süüteküünla vahetamine kord aastas
Õhufiltri vahetamine kord aastas
* öötatud tunnid - iga töötatud tund võrdub umbes
2 paagitäie kütusega.
KETIPIDUR
HOIATUS! Kui pidurilint on liiga õhu-
keseks kulunud, võib see murduda, kui ketipi-
dur käivitatakse. Kui pidurilint on katki, ei peata
ketipidur ketti. Laske volitatud töökojas ketipi-
dur asendada, kui mõni selle osadest on kulu-
nud õhemaks kui 0,5 mm. Ketipidurit tohib re-
montida ainult volitatud töökojas. Viige seade
kohta, kust te selle ostsite, kui müüjaks olnud
firma tegeleb ka masinate hoolduse ja remon-
diga, või lähimasse volitatud töökotta.
PIDURDUSFUNKTSIOONI KON-
TROLL
ETTEVAATUST: Ketipidurit tuleb mitu kor-
da päevas kontrollida. Selle protseduuri ajal
peab mootor töötama. See on ainus juhtum,
kus saag tuleks töötava mootoriga maha pan-
na.
Asetage saag kindlale pinnasele. Võtke pare-
ma käega kinni tagumisest käepidemest ja va-
saku käega eesmisest. Vajutage gaasihoob
täiesti alla ja andke täisgaasi. Aktiveerige keti-
pidur, puudutades vasaku randmega vastu
käekaitset, hoides seejuures jätkuvalt kinni
eesmisest käepidemest. Kett peaks otsekohe
peatuma.
ÕHUFILTER
ETTEVAATUST: ärge puhastage filtrit
bensiinis i muus kergestisüttivas lahuses.
Nii väldite tuleohu tekkimist ja kahjulike lendu-
vate aurude eraldumist.
Õhufiltri puhastamine:
Must õhufilter vähendab mootori võimsust ja
suurendab kütusekulu ning kahjulikke emis-
sioone. Puhastage alati pärast 5 töötundi.
1. Puhastage kate ja seda ümbritsev ala, et
mustus ja saepuru ei sattuks karburaatori
kambrisse, kui kate eemaldatakse.
2. Eemaldage osad nagu kujutatud allpoolo-
leval joonisel.
3. Peske filtrit seebi ja veega. Loputage puh-
tas külmas vees. Kuivatage täielikult õhu
käes, enne uuesti paigaldamist.
4. Tilgutage filtrile mõni tilk õli ja pigistage
seda, et õli läheks laiali.
5. Pange osad uuesti kohale.
Õhufilter
kate
Silindri
kate
Õhufilter
293
TEENINDUS JA REGULEERIMINE
JUHTPLAADI HOOLDAMINE
Kui saag lõikab ühele küljele, kui seda on vaja
jõuga lõikest läbi suruda i kui seda on käita-
tud liiga vähese määrdeainega, võib osutuda
vajalikuks juhtplaati hooldada. Kulunud juht-
plaat kahjustab ketti ja muudab lõikamise ras-
keks.
Pärast iga kasutamist viigeSISSE/STOPPlüliti
asendisse STOPP, seejärel eemaldage sae-
puru juhtplaadilt ja ketiratta august.
Juhtplaadi hooldamiseks:
S Viige SISSE/STOPP lüliti asendisse
STOPP.
S Vabastage ja eemaldage ketipiduri mutrid ja
ketipidur. Eemaldage juhtplaat ja ketas sae
küljest.
S Pärast 5-tunnilist sae kasutamist puhastage
õliaugud ja juhtplaadi soon.
Eemaldage saepuru
juhtplaadi soonest
õliaugud
S Juhtplaadi rööpa servade karedaks muutu-
mine on juhtplaadi kulumisest tingitud nor-
maalne protsess. Eemaldage need teravad
servad lameda viiliga.
S Kui rööpa pind on ebatasane, kasutage la-
medat viilisirgete nurkade ja külgede taasta-
miseks.
Õige kujuga soonKulunud soon
Viilige soone
servad ja
küljed sirgeks
Vahetage juhtplaat välja, kui soon on kulunud,
juhtplaat on kõver või on selles mõrasid või kui
rööpad lähevad liiga kuumaks või on karedaks
muutunud. Kui väljavahetamine on vajalik, ka-
sutage ainult sae varuosade nimekirjas või
kettsael oleval kleebisel ettenähtud juhtplaati.
SÜÜTEKÜÜNAL
Süüteküünal tuleks kord aastas välja vaheta-
da, et mootorkäivituks kergemini ja töötaks pa-
remini. Süüte ajastamine on fikseeritud ning
seda ei saa reguleerida.
1. Vabastage 3 silindrikaanel olevat kruvi.
2. Eemaldage silindrikaas.
3. Tõmmake süüteküünal saapast välja.
4. Eemaldage süüteküünal silindrist ja visake
ära.
5. Pange asemele Husqvarna HQT-1
süüteküünal ja kinnitage turvaliselt 19 mm
võtmega. Süüteküünla vahe peaks olema
0,5 mm.
6. Pange süüteküünal uuesti saapasse.
7. Pange silindrikaas ja 3 kruvi uuesti kohale.
Keerake tugevasti kinni.
Silindri
kate
Süüteküün
la kate
Süütek-
üünal
KETI TERITAMINE
HOIATUS! Ebaõige keti teritamisteh-
nika ja/või sügavusmõõturi hooldus suurenda-
vad tagasilöögi võimalust, mis võib põhjustada
tõsiseid vigastusi.
HOIATUS! Kasutage sae käsitlemisel
kaitsekindaid. Kett onterav jaib sisse lõigata
isegi kui see ei liigu.
Keti teritamist nõudvad tingimused:
S Puidulaastude suuruse vähenemine Puidu-
laastude suurus väheneb vastavalt keti
nüriks muutumisele kuni need sarnanevad
rohkem saepurule kui laastudele. Pidage
meeles, et surnud või kõdunenud puu ei teki-
ta häid laaste.
S Saag lõikab ühele poole i nurga all.
S Saagi peab lõikamisel jõuga kasutama.
Vajalikud tööriistad:
S 5/32 tolli (4 mm) diameetriga ümarviil ja viili
hoidja
S Lame viil
S Sügavusemõõturi vahend
KETI TERITAMISEKS
1. Viige SISSE/STOPP lüliti asendisse
STOPP.
2. Kontrollige keti pingutust Reguleerige pin-
gutus vajadusel.
3. Teritage lõikurid.
S Lõikurite teritamiseks seadke viili hoid-
ja tasand (90°) nii, et see toetub lõikuri
ülaäärtele ja sügavusmõõturile.
MÄRKUS: Ketil on nii parem kui va-
sak poolsed lõikurid.
Sügavusmõõtur
Viil
Viili hoidja
Lõikuri
90°
S Seadke 30° viili hoidja märgid paral-
leelselt latiga ja keti keskosasse.
294
TEENINDUS JA REGULEERIMINE
Lõikuri
Lõikuri
30°
Viili hoidiku liin
S Teritage esiteks ühepoolelõikurid. Viil-
ige igat lõikurit suunaga sees välja-
poole. Seejärel pöörake saag ümber ja
korrake protsessi keti teisel poolel.
S Viilige ainuli ettepoole suunatud liigu-
tustega. Viilige iga lõikeäärt 2 või 3 kor-
da.
S Hoidke kõik lõikurid viilimisel samal
pikkusel.
S Viilige kuni kõik vigastused lõikeäärtelt
on eemaldatud (lõikuri külg- ja ülaosa).
Kõik lõikurid
ühepikkused
Eemaldage Kahjustus
Ülemine
plaat
Küljeplaat
S Viilige vastavalt näidatud spetsifikat-
sioonile.
30°
80°
60°
Ümardatud
nurk
0,65 mm
Korrektne
Konksu nurk
Ebaõige
Äralõigatud nurk
Liiga suur konksu
kaldenurk
HOIATUS! Säilitage õige nurk sae-
hammastele, mis vastab kasutatava keti tootja
spetsifikatsioonile Ebaõige nurk suurendab ta-
gasilöögi võimalust, mis võib põhjustada tõsi-
seid vigastusi.
4. Kontrollige ja laske sügavusmõõtur alla.
Sügavusemõõturi
vahend
Viil
Sügavusmõõtur
S Asetage mõõturvahend lõikurile.
S Kui sügavusmõõtur on kõrgemal kui
mõõtmise vahend, viilige kuni süga-
vusmõõturi vahendi ülaosa taseme-
ni.Säilitage sügavusmõõturi ümar ees-
nurka lameda viiliga.
MÄRKUS:
Sügavusmõõturi kõige ülemine tipp
peab olema lame, eest lameviiliga
pooleldi kumerdatud.
S Edasiseks abiks või kui te ei ole kindel
antud operatsiooni läbiviimises võtke
ühendust volitatud edasimüüjaga.
KARBURAATORI REGULERIMI-
NE
HOIATUS! Kett liigub peaaegu kogu
protseduuri aja. Kandke kaitsevarustust ja
järgige ohutusalaseid ettevaatusabinõusid.
Tühikiirusel ei tohi kett liikuda.
Karburaator on tehases hoolikalt seadistatud.
Reguleerimine võib olla vajalik, kui märkate
mõnd allpool loetletud tingimustest:
S Kett liigub tühikäigul. Vt TÜHIKÄIGU regu-
leerimisprotseduur.
S Saag ei lähe tühikäigule. Vt TÜHIKÄIGU re-
guleerimisprotseduur.
Tühikäik
Laske mootoril töötada tühikäigul. Kui kett liig-
ub liiga kiiresti, on tühikäik liiga kiire. Kui moot-
or seiskub, on tühikäik liiga aeglane. Reguleer-
ige kiirust, kuni mootor töötab, ilma et kett
liiguks (tühikäik liiga kiire) või mootor seiskuks
(tühikäik liiga aeglane). Tühikäigu kruvi asub
bensiinipumba nupu kohal ja on tähistatud
tähega T.
S Keerake tühikäigu kruvi (T) päripäeva, et
suurendada mootori kiirust.
S Keerake tühikäigu kruvi (T) vastupäeva, et
vähendada mootori kiirust.
295
LADUSTAMINE
HOIATUS! Seisake mootor ja laske
jahtuda, ningkinnitage seade enne selle ladus-
tamist või sõidukis transportimist. Ladustage
seadet ja kütust kohas, kus kütuseaurud ei saa
kokku puutuda sädemete või lahtise tulega,
mille allikaks ivad olla veekeetjad, elektri-
mootorid või lülitid, keskküttekatlad jne. La-
dustage seade koos kõigi paigaldatud kaitse-
tega. Asetage nii, et teravad objektid ei saaks
möödujaid vigastada. Hoidke seadet kohas,
kus lapsed sellele ligi ei pääse.
S Enne masina pikemaks ajaks seismapane-
kut tühjendage see täielikult bensiinist. Käiv-
itage mootor ja laske sellel seiskumiseni
töötada.
S Enne pikemaks ajaks seismapanekuks pu-
hastage seadet. Olge eriti tähelepanelik õhu
sissevõtu ala suhtes ja jälgige, et seal ei
oleks prahti. Plastikust pindade puhastami-
seks kasutage pehmetoimelist puhastusva-
hendit ja käsna.
S Ärge hoidke seadet egakütust suletud ruum-
is, kus kütuseaurud võivad kokku puutuda
sädemetega või lahtise tulega, mille allikaks
on veekeetjad, elektrimootorid või lülitid,
keskkütteahjud jne.
S Säilitage kuivas, lastele kättesaamatus ko-
has.
ETTEVAATUST: Kui masin on pike-
maks ajaks seisma pandud, on oluline vältida
kleepuvate jääkide moodustumist kütu-
sesüsteemi olulistesse osadesse, näiteks kar-
buraatorisse, kütusefiltrisse, kütusevoolikusse
või kütusepaaki. Alkoholi sisaldavad kütused
(või etanooli i metanooli kasutamine) võivad
niiskust ligi tõmmata, mis põhjustab kütusese-
gu eraldumise ja hapete moodustumise ladus-
tamise ajal. Happeline gaas võib mootorit vi-
gastada.
VIGA PÕHJUS PARANDAMINE
Mootor ei käivitu
või töötab pärast
käivitamist
ainult mõne se-
kundi.
1. Süütelüliti väljas.
2. Mootoris liiga palju
kütust.
3. Kütusepaak tühi.
4. Süüteküünal ei süüta.
5. Kütus ei jõua
karburaatorisse.
1. Viige süütelüliti asendisse SISSE.
2. Vt alalõiku ”Raske käivitamine” lõigus
“Käitamine”.
3. Täitke paak õige kütuseseguga.
4. Paigaldage uus süüteküünal.
5. Kontrollige, kas kütusefilter ei ole
must; vahetage välja. Kontrollige, et
kütusetoru ei oleks keerdu ega katki;
parandage või vahetage välja.
Mootor ei
tööta tühikäi-
gul korrali-
kult.
1. Tühikäiku tuleb
reguleerida.
2. Karburaatorit tuleb
reguleerida.
1. Vt alalõiku ”Karburaatori reguleeri-
mine” lõigus ”Remonttööd ja
reguleerimine”.
2. Võtke ühendust volitatud töökojaga.
.
1. Õhufilter must.
2. Süüteküünal märg.
3. Ketipidur välja lülitatud.
4. Karburaatorit tuleb
reguleerida.
Mootor ei kiir-
enda, vähe
võimsust või
sureb koor-
muse all välja.
1. Puhastage või vahetage õhufilter.
2. Puhastage süüteküünal või
vahetage välja.
3. Lülitage ketipidur välja.
4. Võtke ühendust volitatud töökojaga.
Mootor suit-
seb liiga pal-
ju.
1. Liiga palju õli segatud
bensiiniga.
1. Tühjendage kütusepaak ja täitke see
uuesti õige kütuseseguga.
HOIATUS!
kõigi allpool soovitatud abinõude kasutuselevõttu seisake alati masin
ja lahutage süüteküünal. See ei kehti nende abinõude kohta, mis nõuavad seadme
töötamist.
VEAOTSINGU TABEL
Kett liigub
tühikäigul.
1. Tühikäiku tuleb
reguleerida.
2. Sidur vajab remonti.
1. Vt alalõiku “Karburaatori reguleeri-
mine” lõigus ”Remonttööd ja
reguleerimine”.
2. Võtke ühendust volitatud
töökojaga.
296
TEHNILISED ANDMED
Tehnilised andmed (SASA42CS)
CS 330 CS 360 CS 370 CS 400
Motor
Silindri maht, cm
3
42 42 42 42
Käigu pikkus, mm 32 32 32 32
Pöörlemiskiirus tühikäigul, p/min 3000 3000 3000 3000
Võimsus, kW 1,2/9000 1,3/9000 1,4/9000 1,5/9000
Süütesüsteem
Süüteküünlad Husqvarna Husqvarna Husqvarna Husqvarna
HQT-1 HQT-1 HQT-1 HQT-1
Elektroodide vahe, mm 0,5 0,5 0,5 0,5
Kütuse-/määrimissüsteem
Bensiinipaagi maht, cm
3
300 300 300 300
Õlipumba tootlikkus 8 500 p/min
puhul, ml/min 4 - 8 4 - 8 4 - 8 4 - 8
Õlipaagi maht, cm
3
200 200 200 200
Õlipumba tüüp Automaatne Automaatne Automaatne Automaatne
Kaal
Kettsae kaal juhtplaadita, ketita ning
tühjade paakidega, kg 5,5 5,5 5,5 5,5
Müraemissioon
(vt. Märkust 1)
Müra võimsustase, dBA 111,7 111,7 111,7 111,7
Müra võimsustase, garanteeritud L
WA
dB(A) 118 118 118 118
Müratase
(vt. Märkust 2)
Ekvivalentne mürarõhutase operaatori
kõrvas, dB(A) 101,3 101,3 101,3 101,3
Ekvivalentsed vibratsioonitasemed, a
hv,eq
(vt. Märkust 3)
Esikäepide, m/s
2
4,6 4,6 4,6 4,6
Tagumine käepide, m/s
2
6,6 6,6 6,6 6,6
Kett/juhtplaat
Standardne juhtplaadi pikkus, tolli/cm 14/35, 16/40, 18/45
Soovitatud juhtplaadi pikkus, tolli/cm 14-18 / 35-45
Efektiivne lõikepikkus, tollid/cm 13-17 / 34-44
Ketisamm, tolli 0,375/9,52
Veolüli paksus, tolli/mm 0,050/1,3
Veoratta tüüp/hammaste arv 6
,
Märkust 1: ümbritsevasse keskkonda leviva müra võimsus (L
WA
), mõõdetud vastavalt direktiivile
2000/14/EÜ.
Märkust 2: ISO 22868 jõrgi arvutatakse helirihutaseme ekvivalenti eri helirihutasemete kaalutud
dõnaamilise energia summana eri tõõtingimustel. Helirihutaseme ekvivalendi statistilisel tõõplevil on
standardselt 1 dB(A) kirvalekalle.
Märkust 3: ISO 22867 jõrgi arvutatakse ekvivalentne vibratsioonitase vibratsioonitasemete kaalutud
dõnaamilise energia summana eri tõõtingimustel. Antud ekvivalentse vibratsioonitaseme statistiline
tõõplevi (standardne kirvalekalle) on 1 m/s
2
.
297
Keti kiirus 133% juures mootori maksimaalse võimsuse
kiirusest, m/s.
22 9
TEHNILISED ANDMED
14 0,375/9,52 1,3 7T Oregon 91 VJ/PJ 52
14 0,375/9,52 1,3 7T Oregon 91 VG/PX 52
16 0,375/9,52 1,3 7T Oregon 91 PJ/VJ 56
16 0,375/9,52 1,3 7T Oregon 91 VG/PX 56
Juhtplaadi ja keti kombinatsioonid
Need saagimisseadmed on ette nähtud McCulloch mudelitele CS 330, CS 360, CS 370, ja
CS 400.
Juhtplaat
Saekett
Pikkus,
toll
Ketisamm
toll/mm
Saetee laius,
mm
Maksimaalne
tähiku
hammaste
arv.
Tüüp
Pikkus,
veolülid (tk)
0,375/9,52
80° 30°
0°
14/35:52
16/40:56
0,050/1,3 5/32 / 4,0 0,025/0,65
91VJ
91PJ
0,375/9,52
0,050/1,3
5/32 / 4,0
80°
30°
0° 0,025/0,65
14/35:52
16/40:56
Tüüp in/mm in/mm in/mm kraad kraad kraad in/mm in/cm :dl
91VG
0,375/9,52
0,050/1,3
5/32 / 4,0
80°
30°
0°
0,025/0,65
14/35:52
16/40:56
91PX
0,375/9,52
0,050/1,3
5/32 / 4,0
80°
30°
0°
0,025/0,65
14/35:52
16/40:56
298
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336
  • Page 337 337
  • Page 338 338
  • Page 339 339
  • Page 340 340
  • Page 341 341
  • Page 342 342
  • Page 343 343
  • Page 344 344
  • Page 345 345
  • Page 346 346
  • Page 347 347
  • Page 348 348
  • Page 349 349
  • Page 350 350
  • Page 351 351
  • Page 352 352
  • Page 353 353
  • Page 354 354
  • Page 355 355
  • Page 356 356
  • Page 357 357
  • Page 358 358
  • Page 359 359
  • Page 360 360
  • Page 361 361
  • Page 362 362
  • Page 363 363
  • Page 364 364
  • Page 365 365
  • Page 366 366
  • Page 367 367
  • Page 368 368
  • Page 369 369
  • Page 370 370
  • Page 371 371
  • Page 372 372
  • Page 373 373
  • Page 374 374
  • Page 375 375
  • Page 376 376
  • Page 377 377
  • Page 378 378
  • Page 379 379
  • Page 380 380
  • Page 381 381
  • Page 382 382
  • Page 383 383
  • Page 384 384
  • Page 385 385
  • Page 386 386
  • Page 387 387
  • Page 388 388
  • Page 389 389
  • Page 390 390
  • Page 391 391
  • Page 392 392
  • Page 393 393
  • Page 394 394
  • Page 395 395
  • Page 396 396
  • Page 397 397
  • Page 398 398
  • Page 399 399
  • Page 400 400
  • Page 401 401
  • Page 402 402
  • Page 403 403
  • Page 404 404
  • Page 405 405
  • Page 406 406
  • Page 407 407
  • Page 408 408
  • Page 409 409
  • Page 410 410
  • Page 411 411
  • Page 412 412
  • Page 413 413
  • Page 414 414
  • Page 415 415
  • Page 416 416
  • Page 417 417
  • Page 418 418
  • Page 419 419
  • Page 420 420
  • Page 421 421
  • Page 422 422
  • Page 423 423
  • Page 424 424
  • Page 425 425
  • Page 426 426
  • Page 427 427
  • Page 428 428
  • Page 429 429
  • Page 430 430
  • Page 431 431
  • Page 432 432
  • Page 433 433
  • Page 434 434
  • Page 435 435
  • Page 436 436
  • Page 437 437
  • Page 438 438
  • Page 439 439
  • Page 440 440
  • Page 441 441
  • Page 442 442
  • Page 443 443
  • Page 444 444
  • Page 445 445
  • Page 446 446
  • Page 447 447
  • Page 448 448
  • Page 449 449
  • Page 450 450
  • Page 451 451
  • Page 452 452
  • Page 453 453
  • Page 454 454
  • Page 455 455
  • Page 456 456
  • Page 457 457
  • Page 458 458
  • Page 459 459
  • Page 460 460
  • Page 461 461
  • Page 462 462
  • Page 463 463
  • Page 464 464
  • Page 465 465
  • Page 466 466
  • Page 467 467
  • Page 468 468
  • Page 469 469
  • Page 470 470
  • Page 471 471
  • Page 472 472
  • Page 473 473
  • Page 474 474
  • Page 475 475
  • Page 476 476
  • Page 477 477
  • Page 478 478
  • Page 479 479
  • Page 480 480
  • Page 481 481
  • Page 482 482
  • Page 483 483
  • Page 484 484
  • Page 485 485
  • Page 486 486
  • Page 487 487
  • Page 488 488
  • Page 489 489
  • Page 490 490
  • Page 491 491
  • Page 492 492
  • Page 493 493
  • Page 494 494
  • Page 495 495
  • Page 496 496
  • Page 497 497
  • Page 498 498
  • Page 499 499
  • Page 500 500
  • Page 501 501
  • Page 502 502
  • Page 503 503
  • Page 504 504
  • Page 505 505
  • Page 506 506
  • Page 507 507
  • Page 508 508
  • Page 509 509
  • Page 510 510
  • Page 511 511
  • Page 512 512
  • Page 513 513
  • Page 514 514
  • Page 515 515
  • Page 516 516
  • Page 517 517
  • Page 518 518
  • Page 519 519
  • Page 520 520
  • Page 521 521
  • Page 522 522
  • Page 523 523
  • Page 524 524
  • Page 525 525
  • Page 526 526
  • Page 527 527
  • Page 528 528
  • Page 529 529
  • Page 530 530
  • Page 531 531
  • Page 532 532
  • Page 533 533
  • Page 534 534
  • Page 535 535
  • Page 536 536
  • Page 537 537
  • Page 538 538
  • Page 539 539
  • Page 540 540
  • Page 541 541
  • Page 542 542
  • Page 543 543
  • Page 544 544

McCulloch CS 330 Omaniku manuaal

Kategooria
Mootorsaed
Tüüp
Omaniku manuaal
See käsiraamat sobib ka