ÜLDISED OHUTUSEESKIRJAD
S Ketipidur. Teie mootorsaag on varustatud
ketipiduriga, mille ülesandeks on keti liiku-
mise peatamine.
HOIATUS! Ketipidur vähendab õnne-
tusjuhtumite riski, kuid ainult teie võite neid ära
hoida. ÄRGE OLGE KINDEL, ET KETIPIDUR
TEID TAGASILÖÖGI KORRAL KAITSEB.
S Gaasihoovastiku sulgur. Gaasipäästik on
konstrueeritud nii, et gaasihoovastik juhusli-
kult ei lülituks.
S Ketipüüdja. Ketipüüdja ülesandeks on
püüda kinni purunenud või juhtplaadilt
mahatulnud kett.
S Vibratsioonisummutussüsteem. Seade on
varustatud vibratsioonisummutussüsteemi-
ga, mis vähendab vibratsiooni ja teeb
seadme kasutamise mugavaks.
OHUTUSALANE MÄRKUS: Bensiini-
mootoriga käsi-tööriistade vibratsioon, kui sel-
lega pikka aega kokku puututakse, võib in-
imestel, kes on aldis vereringe häiretele või
ebanormaalsetele tursetele, põhjustada
sõrmede, käte ja liigeste veresoonte või
närvide kahjustusi. Pikaajalist kasutamist
külma ilmaga on seostatud veresoonte kahjus-
tustega muidu tervetel inimestel. Selliste
sümptomite ilmnemisel nagu tuimus, valu, jõu
kaotus, naha värvi või tekstuuri muutumine või
sõrmede, käte või liigeste tundlikkuse kadu-
mine, tuleb sae kasutamine lõpetada ja
pöörduda arsti poole. Vibratsioonivastane
süsteem ei taga nende probleemide vältimist.
Kasutajad, kes töötavad elektritööriistadega
regulaarselt ja pidevalt, peavad oma tervist
ning tööriista seisundit regulaarselt jälgima.
S Seiskamislüliti. Mootori väljalülitamiseks ka-
suta seiskamislülitit.
KETTSAE OHUTUSVARUS-
TUSE KONTROLL, KORRA-
SHOID JA HOOLDUS
HOIATUS! Ärge kasutage seadet, kui
selle turvavarustus pole täiesti korras. Turva-
varustust tuleb kontrollida ja hooldada. Kui teie
seadme kontrollimisel selgub, et kõik pole kor-
ras, tuleb seade viia töökotta parandusse.
S Ketipidur. Pühi ära saepuru, vaik ja saast,
mis on kogunenud lintpidurile või siduriket-
tale. Saast ja kulumine võivad halvendada
piduri toimimist. Lisainfot vt lõigust MASINA-
GA TÖÖTAMINE.
S Gaasihoovastikusulgur. Veenduge, et gaas-
ihoova pästikut ei saa kasutada, kui gaasi-
hoova lukk on alla vajutatud.
S Ketipüüdja. Kontrolli, et ketipüüdja ei oleks
vigastatud ning et see oleks kindlalt
kinnitatud kettsae korpusele.
S Vibratsioonisummutussüsteem. Kontrolli
korrapäraselt, et amortiseerivad elemendid
ei oleks pragunenud ega deformeerunud.
Kanna hoolt, et amortiseerivad elemendid
oleks kindlalt kinnitatud mootori ja käepide-
mete külge.
S Seiskamislüliti. Käivita mootor ja kontrolli,
kas mootor seiskub, kui lükkad lüliti seiska-
misasendisse.
HOIDKE SAAG TÖÖKORRAS
S Laske kõik sae remonttööd teha volitatud
hooldusfirmas, välja arvatud käesoleva ka-
sutusjuhendi hooldustöid käsitlevas osas
loetletud tööd. Kui näiteks siduri remontimi-
sel kasutatakse hooratta eemaldamiseks või
hoidmiseks valesid tööriistu, võib see kaasa
tuua hooratta vigastamise ja põhjustada rat-
ta katkimineku.
S Veenduge, et saekett peatub, kui gaasihoob
vabastatakse. Parandamise osas vaadake
lõiku ”Karburaatori reguleerimine”.
S Ärge kunagitehke sae juures muutusi. Kasu-
tage ainult lisaseadmeid, mille on valmista-
nud või mida on soovitanud tootjafirma.
S Jälgige, et käepidemed oleksid kuivad, puh-
tad ja vabad õlist või kütusesegust.
S Jälgige, et kütuse-ja õlipaagikorgid, kruvid ja
kinnitusdetailid oleksid turvaliselt kinni.
S Kasutage ainult McCulloch lisaseadmeid ja
varuosi vastavalt soovitusele.
KÄIGE KÜTUSEGA ETTEVAAT-
LIKULT ÜMBER
S Ärge suitsetage kütusega ümber käies või
saega töötades.
S Kõrvaldage kõik sädemeid tekitavad või lah-
tise tule allikad alades, kus segatakse võiva-
latakse kütust. Ei tohi lubada suitsetamist,
lahtist tuld ega töid, mis põhjustavad säde-
meid. Enne kütuse lisamist laske mootoril
jahtuda.
S Segage ja valage kütust vabas õhus lagedal
maal; säilitage kütust jahedas, kuivas, hästi
õhustatud kohas; kasutage kütuse käitlemi-
seks selleks ettenähtud, märgistatud kon-
teinereid. Enne sae käivitamist pühkige ära
mahaläinud bensiin.
S Enne mootori käivitamist minge tankimisko-
hast vähemalt 3 meetri kaugusele.
S Lülitage mootor välja ja laske sael jahtuda
mitte-tuleohtlikus keskkonnas, vältides kui-
vanud lehti, õlgi, paberit jne. Keerake aegla-
selt kütuse kork maha ja täitke seade uuesti
kütusega.
S Säilitage seadet ja kütust kohas, kus kütu-
seaurud ei puutuks kokku sädemetega ega
lahtise tulega, mille allikaks võivad olla veek-
eetjad, elektrimootorid või lülitid, keskkütte-
katlad jne.
TAGASILÖÖK
HOIATUS! Vältige tagasilööki, sest
see võib põhjustada tõsiseid vigastusi. TAGA-
SILÖÖK on juhtplaadi tagasi ja üles suunatud
või äkiline ettepoole suunatud liikumine, mis
esineb, kui saekett puutub juhtplaadi ülemise
otsa lähedal vastu mõnd objekti nagu tüve või
oksaharu, või kui puu sulgub ja kiilub saeketi
lõikesse. Kui kettsaag puutub kokku võõrkeha-
dega saetavas objektis, võib see kaasa tuua
kontrolli kaotamise sae üle.