Shimano MF-HG37 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Tehnilise hoolduse juhised SI-6N9RA-004
Tagumine ülekanne
SI-6N9RA-004-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
“Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid
kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi.”
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või
tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või
maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest ühendused ei pruugi liikuda korralikult ning võib tekkida heli.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Hõbedane
Must
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid Trossi kinnitamine ja tõmbe reguleerimine
SIS reguleerimine
Tagumine käiguvaheti
Ketiratta hammaste konfiguratsioonid
Käiguvahetusheebel
Käiguvahetusheebli paigaldamine Käiguvahetus
Pedaalimine muutub
raskemaks
Pedaalimine muutub
kergemaks
Paigalda piduriheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurdamist.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kinnitusmoment:
2,6 Nm
Juhtraud
3 mm kuuskantvõti
Käepide
Jäta Revo käiguvahetusheebli ja käepideme
vahele 0,5 mm tühimik.
Kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Vabajooksu paigaldamine
Otsekinnitusega tüüp
< GS, Smartcage >
5 mm kuuskantvõti
Lükka ja kinnita
Kinnitusmoment:
3 - 4 Nm
Konsool-tüüp
Raam
Konsool
Konsooli mutter
Konsooli polt
Kinnitusmoment:
30 Nm
Vabajooksu eemaldamise tööriist
TL-FW30
Paigaldamiseks
Lahti ühendamiseks
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Kett
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
< SS >
Väikseim ketiratas
Suurim
hammasratas
Juhtlitter
Pingelitter 90°
Õige nurk maapinna suhtes
< RD-TX71 / RD-TX51 >
Aseta väliskest nii, et see ei puutuks korvi ega porilauda, sest see võib
põhjustada probleeme käiguvahetaja töös.
Reguleeri väliskest (RD-TX71/RD-TX51) nii, et selle pikkus oleks nagu
järgnevalt näha.
Kui suunad väliskatte ülalt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja suurimal
ketirattal.)
Lisa väliskestale 10 mm pikkust alates otsast, mis on
sisestatud väliskesta hoidikusse, kuni otsani, mis on
ühendatud lingiga.
Kui suunad väliskatte alt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja suurimal ketirattal.)
Seadista väliskesta pikkus nii, et tekiks sujuv kaar ning link peatuks
asendis, kus lingi ja lingi sulguri vahel oleks väike tühimik.
Keti asend
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Väliskatte hoidik
Link
maks
nurk
maks
nurk
Link
Lingi
sulgur
Sisemine tross
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates täpselt väikseima ketiratta välisjoone all. Peale seda
paigalda kett.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Kinnita tross tõmmates seda näpitstangidega 5 - 10 kg jõuga.
3. Alumine regulaator
Vajuta heeblit, samal ajal keerates esimest hammasratast, et seada kett madalaimale käigule.
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt suurima ketiratta alla.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
< RD-TX71 / RD-TX51 / RD-TX31 >
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja
suurimale ketirattale ja keera vänta tagurpidi.
Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks
aseta kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et keti pinge oleks õige.
< RD-TZ50 >
Parima käiguvahetuse saavutamiseks aseta kett
väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale.
Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi nii, et
vahemaa vabajooksu tipu ja juhtlitri tipu vahel oleks
umbes 10 mm. Järgmiseks aseta kett väikseimale
ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et keti pinge oleks õige.
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale.
Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et eemaldada
heebli lõtvust, pööra vänta.
1 2
1
2
Ülemine
reguleerimiskruvi
RD-TX71 / TX51 / TX31
RD-TY18
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
RD-TZ50
Tõmba
Soon
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots
ümaraks nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi
efektiivseks töötamiseks kasuta
märgistusega otsal määret.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Märgistus
1
2
1 2
Alumine
regulaatorkruvi
RD-TX71 / TX51 / TX31
RD-TY18
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
RD-TZ50
Sisemise trossi asendamine
1. Vajuta käiguvahetusheeblit, et seada see ülemisse
asendisse, Seejärel vajuta kruvikeeraja või muu sarnase
tööriistaga kaane eemaldamiseks punkti A.
2. Asenda sisemine tross järgides samme
kuni
nagu
näidatud joonistel.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
Lõtk
Kui lülitud kolmandale Kui heli ei ole kuulda
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Kinnita välistrossi reguleerimissilindrit kuni
kett naaseb teisele ketirattale. (päripäeva)
Vabasta väliskatte reguleerimissilindrit kuni
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab
heli. (vastupäeva)
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse vaid selleks, et
eemaldada lõtvust, ning kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel on teise ketriratta
seadistuste asendis, ja see on vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett
puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei tekiks ühtegi heli.
reguleerimissi-
linder
RD-TX71/51
RD-TX31/TZ50
reguleerimissi-
linder
A
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Käike 7 6
Hammaste kombinatsioon
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
14, 16, 18, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 28T
Mudeli number RD-TX71 RD-TX51 RD-TX31 RD-TZ50 RD-TY18
Tüüp Smartcage Smartcage Smartcage GS GS SS
Käike 7 / 6 7 / 6 7 / 6 6 6 6
Kogukapatsiteet 43T 43T 43T 34T 34T 28T
Tagumine suurim ketiratas 28 - 34T 28 - 34T 28 - 34T 28T 28T 28T
Tagumine väikseim ketiratas 11T 11T 11T 14T 14T 14T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T 20T 20T 20T 20T 13T
Mudeli number SL-RS25-7 SL-RS25-6
Käike SIS 7-käiku SIS 6-käiku
Seeria Tourney (MEGARANGE) Tourney (SIS)
Käike 7 käiku 6 käiku 7 käiku 6 käiku
Käiguvahetusheebel Parem SL-RS25-7R SL-RS25-6R SL-RS25-7R SL-RS25-6R
Väliskate SIS SIS
Tagumine käiguvaheti
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/RD-TX51/
RD-TX31/RD-TZ50/
RD-TY18
Mitmekordne vabajooks
MF-TZ31/
MF-TZ31-CP
MF-TZ30/
MF-TZ30-CP
MF-HG37/MF-TZ07/
MF-TZ21/MF-TZ21-CP
MF-TZ06/MF-TZ20/
MF-TZ20-CP
Kett CN-UG51 CN-UG51
Keskjooksu trossijuht SM-SP18/SM-BT18 SM-SP18/SM-BT18
Ühenda sisemine tross käiguvahetiga
nii nagu on näidatud joonisel.
6,5 mm
7,1 mm
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
RD-TX71/51
RD-TX31/TZ50
  • Page 1 1

Shimano MF-HG37 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions