et
Tõlge originaalkasutusjuhendist
398 469601_a
TÕLGE
ORIGINAALKASUTUSJUHENDIST
Sisukord
1. PÕHILISTE KOMPONENTIDE
IDENTIFITSEERIMINE........................ 398
2. SÜMBOLID................................................ 400
3. ETTEVAATUSABINÕUD........................... 401
4. MASINA MONTEERIMINE........................ 405
5. ETTEVALMISTUS TÖÖKS........................ 405
6. KÄIVITAMINE – KASUTAMINE – MOOTORI
SEISKAMINE....................................... 407
7. MASINA KASUTAMINE.............................409
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK..................411
9. RIKETE KÕRVALDAMINE.........................416
10. LISASEADMED........................................417
Lugupeetud klient
Täname, et otsustasite meie toote kasuks ja loo-
dame, et uue masina kasutamine pakub teile ra-
huldust ja vastab täielikult teie ootustele. Käeso-
lev kasutusjuhend koostati selleks, et võimaldada
teil masinat hästi tundma õppida ning kasutada
seda turvaliselt ja efektiivselt. Arge unustage, et
kasutusjuhend on osa masinast. Hoidke seda kä-
eulatuses, et seda igal hetkel konsulteerida saaks
ning andke see edasi koos masinaga, kui masin
ühel päeval omanikku peaks vahetama.
Teie uus masin projekteeriti ja toodeti vastavalt
kehtivatele normidele ning see on käesolevas ka-
sutusjuhendis toodud juhiste järgimisel (otstar-
bekohane kasutamine) kindel ja usaldusväärne.
Igasugune muul viisil kasutamine ning ohutus–,
hooldus– ja remondinõuete eiramine on mitteot-
starbekohane kasutamine, mille tagajärjel muutub
garantii kehtetuks ja tootja loobub igasugusest
vastutusest. Kasutaja vastutab ise kõigi endale
ja kolmandatele isikutele tekitatud kahjude ja vi-
gastuste eest.
Kui leiate mõningaid erinevusi juhendis kirjutatu
ja oma masina vahel, siis arvestage, et tänu toote
pidevale täiustamisele võib käesolevas kasutus-
juhendis toodud info muutuda ilma ette teatamata
või täienduskohustuseta. Ohutuse ja töötamise
huvides ei muutu olulised tehnilised andmed.
Kahtluse korral võtke ühendust edasimüüjaga.
Head tööd!
1. PÕHILISTE KOMPONENTIDE IDENTIFITSEERIMINE
PEAMISED OSAD
1.
Mootor
2.
Toetamisküünis
3.
Eesmine käekaitse
4.
Eesmine käepide
5.
Tagumine käepide
6.
Keti peatamise telg
6a.
Keti peatamise telg (ainult mudelil 46/52)
7.
Saelatt
8.
Kett
9.
Latikate
10.
Tüübisilt
8
2
3
4
5
6
9
10
16
1
15
7
6a
JUHTIMISSEADMED JA TANKIMINE
1. PÕHILISTE KOMPONENTIDE IDENTIFITSEERIMINE
469601_a 399
11.
Mootori seiskamise lüliti
12.
Gaasihoob
13.
Gaasihoova pidur
14.
Käivitamisnupp
15.
Rikastusseade (Starter)
16.
Külmstardi membraanpump (Primer)
17.
Dekompressor (ainult mudelil 46/52)
19
18
11 12
14
20 13
Joonis 1: 36 - 43
18.
Segumahuti kork
19.
Ketiõli mahuti kork
20.
Õhufiltri kaas
19
18
11
12
14
20
13
Joonis 2: 46 - 52
TÜÜBISILT
10.1)
Vastavusmärgistus vastavalt direktiivile
2006/42/EÜ
10.2)
Ehitaja nimi ja aadress
10.3)
Müra tase LWA vastavalt direktiivile
2000/14/EÜ
10.4)
Ehitaja viitemudel
10.5)
Masina mudel
10.6)
Matriklinumber
10.7)
Valmistusaasta
10.8)
Artiklikood
10.9)
Emissiooni number
Tehnilised andmed
Müra ja vibratsiooni maksimum-
määrad [1]
Mudelil 636 643 IP 646 652
Mürasurvetase töötaja kõrvale
(ISO 22868)
dB(A) 100 101 102 102
Mõõtmisebatäpsus
(2006/42/CE - EN 27574)
dB(A) 3,0 3,0 3,0 3,0
et
2. SÜMBOLID
400 469601_a
Mõõdetud müravõimsuse tase
(ISO 22868)
dB(A) 105 108 113 113
Mõõtmisebatäpsus
(2006/42/EG - EN 27574)
dB(A) 2,5 2,5 2,5 2,5
Vibratsioonitase (ISO 22867) m/sec
2
7,5 7,5 4,9 5,7
Mõõtmisebatäpsus
(2006/42/CE - EN 12096)
m/sec
2
0,5 0,5 0,5 0,5
TEHNILISED ANDMED
Mootor (ühe silindriga 2-taktiline)
– kubatuur
cm
3
36,3 40,2 45 51,8
Segu (bensiin / õli) % 50:1 = 2 % 50:1 = 2 % 50:1 = 2 % 50:1 = 2 %
Võimsus kW 1,5 2,0 2,2 2,4
Pöörete arv tühikäigul
1
/min 2800 ± 150 2800 ± 150 2800 ± 150 2800 ± 150
Maksimumpöörete lubatud arv ilma
pingeta monteeritud ketiga
1
/min 11300 12000 12500 12500
Kütusepaagi maht cm
3
370 370 500 500
Eritarbimine maksimumvõimsusel g/kWh 490 410 510 500
Õlipaagi maht cm
3
190 190 300 300
Keti hammasratta hambad 6 7 7 7
Kaal (tühja paagiga) kg 4,2 4,1 4,7 4,7
[1] ETTEVAATUST! Vibratsioonitase võib varieeruda vastavalt masina kasutusele ja tema
ettevalmistusele ja olla näidatust suurem. Vajalik on määrata kasutajast lähtuvad ohu-
tusmäärad, mis peavad baseeruma tegelikes kasutustingimustes vibratsiooni poolt te-
kitatud laetuse hindamisel. Sellel eesmärgil tuleb arvestada kõiki töötsükli lõike, nagu
näiteks väljalülitamine või töötamine tühikäigul.
2. SÜMBOLID
1 2
1)
Enne masina kasutamist lugeda kasutusju-
hendit.
2)
Selle masina kasutaja on normaalse iga-
päevase pideva kasutamise ajal 85 dB
(A) või suurema mürataseme keskkonnas.
Kanda kaitsekiivrit, kõrvaklappe ja kaits-
eprille.
PILTSÜMBOLID MASINAL (kui on olemas)
2. SÜMBOLID
469601_a 401
11 11) Segu mahuti
12 12) Ketiõli mahuti ja õlipumba regulaator (ainult mudelile
46/52)
13 13) Karburaatori regulatsioonid
T = tühikäigu regulatsioon
(L) = segu regulatsioon madalal kiirusel
(H) = segu regulatsioon kõrgel kiirusel
14 14) Rikastusseade (Starter)
15 15) Külmstardi membraanpump (Primer)
3. ETTEVAATUSABINÕUD
A) ETTEVALMISTAMINE
1) Lugege kasutusjuhend tähelepanelikult
läbi. Õppige tundma juhtimisseadmeid ja ma-
sina otstarbekohast kasutamist. Tehke endale
selgeks, kuidas mootorit kiiresti seisata.
2) Kasutage masinat ainult ettenähtud otstar-
bel, seega “puude, mille mõõtmed on vastavu-
sessaelati pikkusega, langetamiseks, järkami-
seks ja okste laasimiseks”. Mistahes muu ka-
sutus võib olla ohtlik ja põhjustada masina kahju-
stumist.
Ebaõige kasutuse alla käivad (näiteks, aga mitte
ainult):
hekkide tasandamine;
nikerdustööd;
aluste, kastide ja muu pakkematerjali lõika-
mine;
mööbli või muude naelu, kruvisid või metal-
losi sisaldavate esemete lõikamine;
lihakehade lõikamine;
masina kasutamine hoovana esemete tõst-
misel, nihutamisel või lõhkumisel;
fikseeritud tugedele kinnitatud masina kasut-
amine.
3) Ärge kunagi lubage kasutada masinat lastel või
inimestel, kes ei ole tutvunud instruktsioonidega.
Kohalikud seadused võivad sätestada vanuse al-
ampiiri masina kasutamiseks.
4) Masinat ei tohi kasutada rohkem kui üks ini-
mene.
5) Masinat ei tohi kunagi kasutada:
kõrvaliste isikute, eriti laste või loomade lähe-
duses;
kui kasutaja on väsinud, tunneb ennast hal-
vasti, või on tarvitanud ravimeid, narkooti-
kume, alkoholi või aineid, mis mõjuvad kah-
julikult tema reageerimisvõimele ja tähelepa-
nule;
kui kasutaja ei suuda hoida masinat kindlalt
kahe käega ja/või püsida töötamise ajal kind-
lalt jalgadel.
et
3. ETTEVAATUSABINÕUD
402 469601_a
6) Pidada meeles, et kasutaja vastutab õnnetuste
ja kahjustuste eest, mis võivad tekkida teistele in-
imestele või nende omandile.
B) EELTÖÖ
1) Töötamise ajal tuleb kanda sobivat riietust,
mis ei segaks masina kasutajat.
Kandke liibuvat sisselõikekaitsega kaitseriie-
tust.
Kandke kaitsekiivrit, -kindaid ja -prille,, tolmu-
maski ja mittelibiseva tallaga sisselõikekaits-
ega jalanõusid.
Kasutage kuulmise kaitseks kõrvaklappe.
Kanda ei tohi salle, särke, keesid ja muid
rippuvaid või laiu lisandeid, mis võiksid ta-
kerduda masinasse või tööpiirkonnas oleva-
tesse esemetesse ja materjalidesse.
Pikad juuksed tuleb kokku siduda.
2) ETTEVAATUST: OHT! Bensiin on kerges-
tisüttiv aine.
Hoidke kütust selleks ettenähtud anumates.
Kütusega töötamise ajal ei tohi suitsetada.
Avage paagi kork aeglaselt, lastes sisemise
rõhu aeglaselt välja.
Lisage kütust ainult väljas, kasutades lehtrit.
Valage kütus masinasse enne enne mootori
käivitamist. Ärge lisage kütust ega võtke
ära paagi korki, kui mootor töötab või on
soe.
Kui bensiin valgub maha, ärge käivitage moo-
torit, vaid eemaldage masin alalt, kuhu kütus
valgus ja vältige põlengu võimalust, kuni ben-
siin on ära auranud ja aurud hajunud.
Puhastage masinalt ja maapinnalt kohe kõik
bensiinijäägid.
Ärge käivitage masinat kohas, kus seda tan-
giti.
Vältige kütuse kokkupuutumist riietega ja kui
see juhtus, siis vahetage enne mootori käivit-
amist riided.
Sulgege alati kindlalt paagi ja bensiinianuma
korgid.
3) Vahetage välja defektiga või kahjustatud sum-
mutid.
4) Enne kasutamist kontrollige masinat, eriti:
gaasihoob ja turvahoob peavad liikuma va-
balt, mitte raskelt ja vabastamisel peavad nad
automaatselt ning kiiresti algasendisse tagasi
liikuma;
kui turvahooba ei vajutata, peab gaasihoob
olema blokeeritud;
mootori seiskamise lüliti peab kergelt liikuma
ühest asendist teise;
elektrijuhtmed ja eriti küünlajuhe peavad
olema terved, vältimaks sädemete tekkimise
ohtu, ja küünlapiip peab olema korrektselt
küünlale monteeritud;
käepidemed ja masina kaitsed peavad olema
puhtad, kuivad ja tugevalt masinale kinni-
tatud;
ketipidur peab olema täielikus töökorras;
saelatt ja kett peavad olema korrektselt mon-
teeritud;
keti pinge peab olema õige.
5) Enne töö alustamist kontrollige, et kõik kaitsed
oleksid korrektselt monteeritud.
C) KASUTAMISE AJAL
1) Ärge käivitage mootorit kinnistes ruumides,
kuhu võivad koguneda ohtlikud mürkgaasid.
Süvendites, õõnsustes või muudes sarnastes
kohtades töötamise ajal tuleb tagada õhuvahetus.
2) Töötage ainult päevavalguses või heas kunst-
valguses.
3) Tööasend peab olema kindel ja stabiilne:
Vältige nii palju kui võimalik töötamist märjal,
libedal, liiga konarlikul või järsul pinnal, kus ei
ole tagatud töötaja stabiilsus töötamise ajal.
Vältige redelite ja ebastabiilsete platvormide
kasutamist.
Masinat ei tohi kasutada kõrgemal kui õlgade
kõrgusel.
Ei tohi kunagi joosta, vaid jalutada ning pöö-
rata tähelepanu maapinna ebatasasustele ja
võimalikele takistustele.
Vältige üksi või liiga isoleeritult töötamist, et
õnnetuse puhul saaks abi kutsuda.
4) Mootori käivitamiseks peab masin olema kind-
lalt blokeeritud:
Käivitage mootor vähemalt 3 meetri kaugusel
tankimispaigast.
Kontrollige, et masina tegevusraadiuses ei
ole teisi inimesi.
Ärge suunake summutit ja seega heitgaase
tuleohtlike materjalide suunas.
Pöörake tähelepanu keti liikumisest põhjus-
tatud materjalide tagasipõrkumisele, eriti kui
kett läheb vastu takistust või võõrkehasid.
5) Ärge muutke mootori seadeid ja ärge viige
mootorit ülemääraselt kõrgete pööreteni.
6) Masinat ei tohi ülemääraselt pingutada ega liiga
väikest masinat kasutada liiga raskete tööde te-
3. ETTEVAATUSABINÕUD
469601_a 403
gemiseks; sobiva masina kasutamine vähendab
riske ja parandab töö kvaliteeti.
7) Kontrollige, et kett ei liiguks masina tühikäigul
ning et pärast kiirendamist pöörduks mootor kii-
resti tagasi tühikäigule.
8) Pöörake tähelepanu sellele, et saelatt ei põr-
kuks vastu võõrkehasid ja et keti liikumisest tingi-
tuna ei lendaks materjalitükke.
9) Lülitage mootor välja:
iga kord, kui masin jääb järelevalveta;
enne, kui valate paaki bensiini juurde.
10) Lülitage mootor välja ja ühendage lahti
küünlajuhe:
enne, kui hakkate masinat kontrollima, pu-
hastama või hooldama;
kui masin saab löögi võõrkehalt. Kontrollige
võimalikke kahjustusi ja tehke vajalikud pa-
randused, enne kui masinat uuesti kasutama
hakkate;
kui masin hakkab ebanormaalselt vibreerima
(selgitage kiiresti välja vibratsiooni põhjus ja
laske masinat kontrollida vastavas teenin-
duskeskuses).
kui masinat ei kasutata.
11) Hoiduge tolmu ja saepuru eest, mida kett lõi-
kamise ajal tekitab.
D) HOOLDAMINE JA HOIULEPANEK
1) Et olla kindel masina ohutus töötamises, tu-
leb kõik mutrid ja kruvid alati hoida tugevalt kinni-
tatuna. Regulaarne hooldus on ülimalt oluline
ohutuse tagamiseks ja selleks, et masin tööt-
aks hästi.
2) Ärge hoidke masinat, mille paagis on kütust, ru-
umis, kus bensiiniaurud võiksid jõuda leegini, sä-
demeni või kuumaallikani.
3) Enne, kui paigutate masina mistahes ruumi,
laske mootoril maha jahtuda.
4) Tuleohu vähendamiseks tuleb mootor, sum-
muti ja bensiini hoiukoht hoida puhtana saepu-
rust, oksakestest, lehtedest või liigsest rasvast;
ruumis ei tohi hoida anumaid lõikamisjääkidega.
5) Kui paak tuleb tühjendada, tuleb seda teha va-
bas õhus ja külma mootoriga.
6) Lõikemehhanismiga töötades tuleb kanda
töökindaid.
7) Kandke hoolt keti teritamise eest. Kõik ketti
ja latti puudutavad operatsioonid nõuavad nende
korrektseks läbiviimiseks vastavaid oskusi ja va-
jalikku tehnikat; ohutuskaalutlustel tuleks alati
võtta ühendust edsimüüjaga.
8) Ohutuskaalutlustel ei tohi kunagi kasutada
kulunud või kahjustunud osadega masinat.
Kahjustunud osad tuleb välja vahetada ning
mitte kunagi parandada. Kasutada ainult origi-
naalvaruosi. Mittekvaliteetsed varuosad võivad
kahjustada masinat ja olla ohuks turvalisusele.
9) Enne masina hoiule panemist kontrollige, et
olete eemaldanud hooldamiseks kasutatud võt-
med ja tööriistad.
10) Asetage masin laste käeulatusest kaugele!
E) TRANSPORTIMINE JA LIIGUTAMINE
1) Iga kord, kui masinat on vaja liigutada või trans-
portida, tuleb:
lülitage mootor välja, oodake, kuni kett seis-
kub ja ühendage lahti küünla piip;
paigaldage latikate;
hoidke masinat ainult käepidemetest ja su-
unake saelatt käigusuunale vastupidises
suunas.
2) Masinat autoga transportides tuleb see ase-
tada nii, et see ei kujutaks kellelegi ohtu, ja blo-
keerida kindlalt, vältimaks selle ümberminekut ja
seeläbi kahjustumist ja kütuse välja voolamist.
F) KETTSAAGIDE OHUTUSNÕUDED
Kettsae töötamise ajal tuleb hoida kõik ke-
haosad hammasketist eemal. Enne kett-
sae käivitamist kontrollige, et kett ei
puutuks mitte millegagi kokku. Piisab het-
kelisest tähelepanematusest kettsae käivita-
mise ajal, et riided või keha ketti kinni jääksid.
Parem käsi peab alati hoidma kinni tagu-
misest käepidemest ja vasak käsi eesmi-
sest käepidemest. Käsi ei tohi kettsae ho-
idmisel kunagi ümber vahetada, kuna see
suurendab kasutaja jaoks õnnetuse ohtu.
Kandke kaitseprille ja kõrvaklappe. Soo-
vitavad on lisakaitsed peale, kätele ja jal-
gadele. Sobivate kaitseriiete kandmine vä-
hendab lendavatest osadest ja ka juhuslikust
kokkupuutest kettsaega põhjustatud kehalisi
vigastusi.
Kettsaagi ei tohi kasutada puu otsas. Kett-
saega töötamine puu otsas võib põhjustada
kehalisi vigastusi.
Alati tuleb säilitada jala õige toetuspunkt
ja töötada kettsaega ainult kindlal, ohutul,
tasasel pinnal seistes. Libedad või ebakind-
lad pinnad, nagu redel, võivad põhjustada ta-
sakaalu kaotuse või kontrolli kadumise kett-
sae üle.
et
3. ETTEVAATUSABINÕUD
404 469601_a
Pinge all oleva oksa lõikamisel tuleb olla
ettevaatlik tagasilöögiohu tõttu. Kui pu-
ukiudude pinge vabaneb, võib pinges oks
tagasilöögiga tabada töötajat ja/või viia kett-
sae kontrolli alt välja.
Äärmiselt ettevaatlik tuleb olla puhmaste
ja noorte põõsaste lõikamisel. Õhuke ma-
terjal võib ketti kinni jääda ja teie poole pais-
kuda ja/või teid tasakaalust välja viia.
Transportige väljalülitatud kettsaagi ees-
misest käepidemest, hoides seda oma ke-
hast eemal. Kettsae transportimisel või är-
apanemisel tuleb alati peale panna juht-
lati kate. Kettsae õige käsitsemine vähendab
liikuva ketiga juhusliku kokkupuute võimalust.
Pidada alati kinni juhistest, mis puuduta-
vad määrimist, keti pinget ja varuosasid.
Kett, mille pinge ja määrimine ei ole õiged,
võib nii katki minna, kui ka suureneb tagasi-
löögi oht.
Hoidke käepidemed kuivad, puhtad ja ilma
õli ja rasva jälgedeta. Rasvased, õlised käe-
pidemed on libedad, põhjustades sedasi kon-
trolli kaotamise.
Lõigake ainult puid. Kettsaagi ei tohi ka-
sutada mitte ettenähtud kasutuseks. Näi-
teks: kettsaagi ei tohi kasutada pplasti,
ehitusmaterjalide või mittepuidust ma-
terjalide lõikamiseks. Kettsae kasutamine
operatsioonideks, milleks see pole ette näh-
tud, võib põhjustada ohusituatsioone.
G) TAGASILÖÖGI PÕHJUSED JA TÖÖTAJA
OHUTUS
Tagasilöök võib tekkida, kui juhtlati ots puutub
mõne eseme vastu või kui puu kiilub kinni ja surub
keti lõikesse.
Kontakt otsaga võib mõnel juhul põhjustada vas-
tupidise reaktsiooni, surudes juhtlati üles ja tagasi
töötaja suunas.
Keti kinnitus juhtlati ülaosas võib suruda keti kii-
resti tagasi töötaja suunas.
Üks või teine nendest reaktsioonidest võib põh-
justada kontrolli kadumise sae üle, põhjustades
seega tõsiseid õnnetusi inimesele. Ei tohi loota
ainult sae ohutusseadmetele.
Kettsae kasutajal tasub kasutusele võtta mitmeid
ettevaatusabinõusid õnnetuste ja vigastuste är-
ahoidmiseks lõiketöö ajal. Tagasilöök on tööriista
halva kasutamise ja/või ebaõigete võtete või töö-
tingimuste tagajärg ja seda saab vältida, võttes
tarvitusele õiged ettevaatusabinõud, mida järgne-
valt selgitatakse:
Hoidke saagi kindlalt mõlema käega, pöid-
lad ja sõrmed ümber kettsae käepide-
mete ja viige keha ja käevarred sellisesse
asendisse, mis võimaldaks teil tagasi-
löögi jõule vastupanna. Tagasilöögi jõudu
saab töötaja kontrollida, kui on tarvitusele
võetud vastavad ettevaatusabinõud. Kett-
saagi ei tohi käest lasta.
Käevarsi ei tohi sirutada liiga kaugele ja
lõigata ei tohi õla kõrgusest kõrgemalt.
Sedasi välditakse tahtmatut kontakti otstega
ja võimaldab paremat kontrolli kettsae üle
ootamatutes olukordades.
Kasutage ainult tootja poolt soovitatud la-
tisooni ja kette. Ebasobivad varusooned ja
-ketid võivad põhjustada keti purunemise ja/
või tagasilööki.
Pidage kinni tootja juhtnööridest, mis
puudutavad kettsae teritamist ja hool-
dust. Sügavuse vähenemine võib kaasa tuua
tagasilöökide suurenemise.
H) MOOTORSAE KASUTAMISE TEHNIKAD
Järgige alati ohutusjuhiseid ja kasutage tehtava
töö jaoks kõige sobivamat tehnikat, nagu on näi-
datud kasutusjuhendis toodud juhistes ja näidetes
(vaata ptk. 7. MASINA KASUTAMINE).
J) SOOVITUSED ALGAJATELE
Enne, kui esimest korda langetama või laasima
hakata, on soovitav:
läbida seda tüüpi seadme kasutamise eriet-
tevalmistus;
lugeda tähelepanelikult läbi selles käsiraa-
matus sisalduvad ohutus- ja kasutusjuhised;
harjutada maas või puki peal olevate
puudega, et sel moel masinat ja sobilikke töö-
võtteid tundma õppida.
K) KUIDAS KASUTUSJUHENDIT LUGEDA
Kasutusjuhendi tekstis on mõned, eriti tähtsat in-
fot sisaldavad lõigud eriliselt esile toodud, nende
tähendus on järgmine:
ADVICE
Sisaldab varem kirjutatu kohta täpsus-
tusi või täiendusi, mille eesmärk on väl-
tida masina kahjustumist ja kahjude te-
ket.
TÄHELEPANU!
Mittejärgimise korral oht vigastada
ennast või teisi.
4. MASINA MONTEERIMINE
469601_a 405
OHT!
Mittejärgimise korral võite põhjustada
endale või teistele tõsiseid, eluoht-
likke vigastusi.
4. MASINA MONTEERIMINE
ADVICE
Masin müüakse monteerimata lati ja ke-
tiga ning tühjade segu- ja õlipaakidega.
TÄHELEPANU!
Lahtipakkimine ja kokkumonteeri-
mise lõpuleviimine peab toimuma
alati tasasel ja kindlal pinnal, piisavalt
peab olema ruumi masina ja paken-
dite liigutamiseks, kasutage alati so-
bivaid tööriistu. Pakendite ümbertööt-
lemine peab toimuma vastavalt koha-
likele kehtivatele normidele.
TÄHELEPANU!
Lati ja ketiga töötades kasutada alati
tugevaid töökindaid. Pöörake maksi-
maalset tähelepanu lati ja keti mon-
teerimisele, et mitte vähendada ma-
sina ohutust ja efektiivsust; kahtluste
korral võtta ühendust edasimüüjaga.
Enne lati monteerimist kontrollida, et ketipidur ei
oleks sees; selleks tuleb eesmine käekaitse täie-
likult tagasi tõmmata.
TÄHELEPANU!
Kõik toimingud tuleb teha seisvamoo-
toriga.
1. TOETAMISKÜÜNISE MONTEERIMINE (kui
ei ole juba tehases monteeritud)
Keerake mutrid (1) lahti ja eemaldage sidur
(2) karter.
Kinnitage toetamisküünis (3) masina keha
külge kahe kaasas oleva kruviga (4) (Joon.1).
2. SAELATI JA KETI MONTEERIMINE
Keerake mutrid lahti ja eemaldage siduri kar-
ter, et jõuda hammasrattani ja saelati aluseni
(Joon. 2).
Eemaldage kaks papist tuge (3); neid tuge-
sid on vaja ainult pakitud masina transporti-
miseks ja neid enam ei kasutata (Joon.2).
Monteerige latt (4), sisestades poldid kana-
lisse, ja lükake masina korpus tagumise osa
poole (Joon. 2).
Monteerige kett hammasrattale ja lati soonte
sisse, jälgides saeketi töösuunda (Joon. 3);
kui ka lati otsas on hammasratas, siis jälgida,
et keti hambad haakuksid täpselt hammas-
rattaga.
Kontrollige, et keti pingutuspolt (5) oleks täp-
selt sisestatud juhtlati vastavasse avausse,
vastupidisel juhul keerake kruvikeerajaga ke-
tipingutaja kruvi (6), kuni poldi täieliku sisen-
emiseni (Joon. 4)
Monteerige karter tagasi ilma mutreid kinnita-
mata.
Keerake vastavalt keti pingutajakruvi (6), kuni
on saavutatud keti õige pingutus (Joon. 5).
Latti üleval hoides kinnitage lõpuni karteri-
mutrid, kasutades selleks kaasaantud võtit
(Joon. 6).
Kontrollige ketipingutust. Pingutus on õige,
kui saelati keskosas ketti tõstes saehambad
ei tule soonest välja (Joon. 7).
Kruvikeeraja abiga libistage ketti mööda so-
ont, kontrollimaks, et see liigub ilma liigse pin-
gutuseta.
5. ETTEVALMISTUS TÖÖKS
1. KÜTUSESEGU VALMISTAMINE
Käesoleval masinal on kahetaktiline mootor, mis
töötab bensiinist ja mootoriõlist segatud kütuse-
seguga.
ADVICE
Ainult bensiini kasutamine kahjustab
mootorit ja toob kaasa garantii katke-
mise.
ADVICE
Kasutada ainult kvaliteetseid kütuseid
ja õlisid, et hoida masina mehaanilised
osad töökorras ja tagada nende pikk
tööiga.
Nõuded bensiinile
Kasutada ainult pliivaba bensiini (roheline ben-
siin) oktaaniarvuga mitte alla 90 N.O.
et
5. ETTEVALMISTUS TÖÖKS
406 469601_a
ADVICE
Roheline bensiin tekitab anumas sadet,
kui seda hoida kauem kui 2 kuud. Kasu-
tage alati värsket bensiini!
Nõuded õlile
Kasutage ainult spetsiaalset kahetaktilise mootori
jaoks mõeldud kvaliteetset sünteetilist õli.
Teie edasimüüja juures on saadaval seda tüüpi
mootori jaoks välja töötatud õlid, mis tagavad
mootori kindla kaitse.
Selliste õlide kasutamine võimaldab kasutada
2%-list segu, mis koosneb 1 osast õlist ja 50 osast
bensiinist.
Kütusesegu valmistamine ja säilitamine
OHT!
Bensiin ja kütusesegu on kergesti
süttivad!
Säilitage bensiini ja segu sel-
leks ette nähtud kütuseanumates
kindlas kohas, mis oleks kaugel
soojaallikatest ja lahtisest leegist.
Anumaid ei tohi jätta laste käeu-
latusse.
Segu valmistamise ajal ei tohi
suitsetada ning tuleb vältida ben-
siiniaurude sissehingamist.
Tabelis on toodud bensiini ja õli kogused segu val-
mistamiseks sõltuvalt kasutatava õli tüübist.
Bensiin
Kahetaktilise moo-
tori sünteetiline õli
liitrid liitrid cm
3
1 0,02 20
2 0,04 40
3 0,06 60
5 0,10 100
10 0,20 200
Segu valmistamiseks:
Valada vastavasse anumasse umbes pool
bensiini kogusest.
Lisada kogu õli vastavalt tabelile.
Lisada ülejäänud bensiin.
Sulgeda kork ja loksutada energiliselt.
ADVICE
Segu vananeb. Ärge valmistage liiga su-
uri segukoguseid, et ei tekiks sadet.
ADVICE
Hoida segu ja bensiini anumad ükstei-
sest kaugel ja märgistage need selgelt,
et vältida segiajamist kasutamise ajal.
ADVICE
PPuhastage bensiini ja segu anumaid
regulaarselt, et eemaldada võimalik
sade.
2. TANKIMINE
OHT!
Tankimise ajal ei tohi suitsetada
ning tuleb vältida bensiiniaurude sis-
sehingamist.
OHT!
Valage kütus masinasse enne kui käi-
vitate mootori; ärge lisage kütust ega
võtke ära paagi korki, kui mootor
töötab või on soe;
TÄHELEPANU!
Anuma kork tuleb avada ettevaatli-
kult, sest nõu võib olla rõhu all.
Enne tankimist:
Loksutage energiliselt kütusesegu anumat.
Asetage masin tasapinnal kindlasse asen-
disse nii, et paagi kork oleks üleval.
Puhastage paagi kork ja seda ümbritsev piir-
kond, vältimaks sodi sattumist paaki tanki-
mise ajal.
Avage ettevaatlikult paagi kork, et rõhk järk-
järgult välja lasta. Tankimiseks kasutage leh-
trit, vältige paagi ääreni täitmist.
TÄHELEPANU!
Paagi kork tuleb alati lõpuni kinni kee-
rata.
TÄHELEPANU!
Puhastage kohe vähimgi masinale või
maapinnale sattunud kütus. Mootorit
ei tohi käivitada enne, kui bensiiniau-
rud on haihtunud.
3. KETIÕLI
ADVICE
Kasutage ainult spetsiaalset mootorsa-
eõli või mootorsaele kleepuvat õli. Kasu-
tada ei tohi musta õli, et mitte ummistada
anumafiltrit, ja et vältida õlipumba kah-
justamist.
5. ETTEVALMISTUS TÖÖKS
469601_a 407
ADVICE
Spetsiaalne ketimäärimisõli on bioloogi-
liselt lagunev. Mineraal- või mootoriõlika-
sutamine kahjustab tõsiselt keskkonda.
Kvaliteetõli kasutamine on lõikeosade efektiivse
määrimise aluseks; kasutatud või halva kvalitee-
diga õli kasutamine vähendab keti ja lati iga. Iga
kord, kui lisate kütust, tuleb (lehtri abil) täita õlip-
aak, sest õlipaagimaht on arvestatud nii, et kütus
saaks otsa enne õli.
Sel moel välditakse ohtu, et masin töötab ilma
õlita.
4. MASINA KONTROLLIMINE
Enne töö alustamist tuleb:
sisestada segu ja õli, täites vastavad paagid;
kontrollida, et kruvid masinal ja latil oleks tu-
gevalt kinni keeratud;
kontrollida, et kett oleks teritatud ja kahjusta-
mata;
kontrollida, et õhufilter oleks puhas;
kontrollida, et masina käepidemed ja kaitsed
oleksid puhtad ja kuivad, õigesti monteeritud
ja kindlalt masinale kinnitatud;
kontrollida käepidemete kinnitust;
kontrollida ketipiduri korrasolekut.
kontrollida ketipingutust.
5. KETI PINGUTUSE KONTROLL
TÄHELEPANU!
Kõik toimingud tuleb teha seisvamoo-
toriga.
Lõdvendage karteri mutreid kaasaantud
võtme abil (Joon. 6)
Keerake vastavalt keti pingutajakruvi (6) kuni
on saavutatud keti õige pingutus (Joon. 5).
Latti üleval hoides kinnitage lõpuni karteri-
mutrid, kasutades selleks kaasas olevat võtit
(Joon. 6).
6. KETI PIDURI KONTROLL
See masin on varustatud ohutuspidurdussüstee-
miga.
Tagasi löömise (tagasilöögi) puhul töö ajal lati
otsa anomaalse kokkupuute korral, tugeva liigutu-
sega ülespoole, mis paneb käe põrkuma vastu va-
stu eesmist kaitset. Sellisel juhul piduri toimel keti
liikumine peatub ja see tuleb maha võtmiseks ma-
nuaalselt vabastada.
Piduri saab peale panna ka manuaalselt, lükates
eesmist käekaitset ettepoole. Piduri väljalülitami-
seks tõmmata käekaitse käepideme poole, kuni
on kuulda klõksu.
Piduri töökorra kontrollimiseks tuleb:
Käivitada mootor ja haarata kindlalt kahe kä-
ega käepidemest.
Käivitada gaasiseade keti liikumises hoidmi-
seks, suruda vasaku käe seljaga piduri hoob
ettepoole; kett peab momentaalselt peatuma.
Kui kett peatub, laske gaasihoob kohe lahti.
Laske pidur lahti.
TÄHELEPANU!
Masinat ei tohi kasutada, kui ketipi-
dur ei tööta korrektselt. Vajaliku kon-
trolli tegemiseks võtke ühendust eda-
simüüjaga.
6. KÄIVITAMINE – KASUTAMINE – MOOTORI SEISKAMINE
MOOTORI KÄIVITAMINE
TÄHELEPANU!
Mootor tuleb käivitada vähemalt 3
meetri kaugusel kohast, kus tangiti
kütust.
Enne mootori käivitamist:
Seada masin maapinnal kindlasse asen-
disse.
Eemaldada latikaitse.
Kontrollida, et latt ei puudutaks maapinda
ega esemeid.
Külmstart
ADVICE
“Külmstardi” all mõeldakse käivitamist,
mis tehakse vähemalt 5 minutit pärast-
mootori seiskumist või kütuse juurdeva-
lamist.
Mootori käivitamiseks (Joon. 8):
1. Kontrollige, et ketipidur oleks sees (eesmine
käekaitse ettepoole lükatud).
2. Viige lüliti (1) asendisse «START».
3. Käivitage starter, tõmmates nupu (2) lõpuni.
4. Vajutage membraanpumba (primer) nuppu
(3) vähemalt 5 korda, et soodustada kütuse
pumpamist.
et
6. KÄIVITAMINE – KASUTAMINE – MOOTORI SEISKAMINE
408 469601_a
5. Vajutage dekompressori nuppu (4 – ainult
Mud. 46 ja 52); seade lülitub välja ja nupp li-
igub automaatselt algasendisse kohe pärast-
mootori käivitumist.
6. Hoidke masinat kindlalt maas, üks käsi käe-
pidemel ja jalg sisestatud tagumisse käepide-
messe, et käivitamise ajal kontrolli säilitada
(Joon. 9).
TÄHELEPANU!
Kui masinat ei hoita kindlalt, võib
mootori tõuge töötaja tasakaalust
välja viia või suunata saelati mõne
takistuse või töötaja enda vastu.
7. Tõmmake aeglaselt käivitusnuppu 10-15 cm,
kuni on tunda teatud vastupanu ja seejärel
tõmmake järsult mõned korrad, kuni on ku-
ulda esimesi käivitushääli.
TÄHELEPANU!
Käivitustrossi ei tohi kunagi üm-
ber käe kerida.
OHT!
Mootorsaagi ei tohi kunagi käi-
vitada nii, et lasete sellel käivi-
tustrossist hoides kukkuda. See
moodus on äärmiselt ohtlik, kuna
kontroll masina ja keti üle kaob
täielikult.
ADVICE
Katkiminemise vältimiseks ärge
tõmmake trossi kogu selle pikkuses,
ärge hõõruge seda vastu trossiaugu
äärt, ja laske nupp lahti aeglaselt,
vältimaks selle kontrollimatut sisen-
emist.
8. Sisestage uuesti starteri nupp (2); seda seisu
on näha punase telje (2a) väljaulatumisest.
9. Tõmmata uuesti käivitusnuppu, kuni mootor
korralikult käivitub.
ADVICE
Kui käivitustrossi nuppu tõmmata
korduvalt sisselülitatud starteriga,
võib see mootori täis tõmmata ja
muuta käivitamise raskeks. Mootori
täistõmbamise korral võtta küünal
maha ja tõmmata ettevaatlikult käivi-
tustrossinuppu, et kõrvaldada liigne
kütus; seejärel kuivatada küünla
elektroodid ja monteerida mootorile.
10. Niipea kui mootor on käivitunud, vajutage lüh-
idalt gaasihooba, et starter välja lülitada ja viia
mootor tühikäigule.
ADVICE
Vältige mootori töötamist kõrgetel
pööretel sisselülitatud ketipiduriga,
see võib kaasa tuua siduri üleku-
umenemise ja kahjustumise.
11. Lasta mootoril enne masina kasutamist tööt-
ada tühikäigul vähemalt 1 minut.
Soestart
Sooja mootori käivitamisel (kohe pärast moo-
tori seiskumist) piisab tavaliselt käivitustrossi
kasutamisest.
Raskuste korral:
Tõmmake starteri nupp (2) lõpuni ja sis-
estage uuesti, nii et punane telg (2a)
ulatuks välja.
Tõmmake käivitusnuppu, kuni mootor
korralikult käivitub.
Niipea kui mootor on käivitunud, vaju-
tage lühidalt gaasihooba, et starter välja
lülitada ja viia mootor tühikäigule.
MOOTORI KASUTAMINE (Joon. 10)
ADVICE
Enne gaasi andmist tuleb ketipidur alati
vabastada, hooba kasutaja poole tõm-
mates.
Keti kiirust reguleerib gaasihoob (1), mis asub ta-
gumisel käepidemel (2).
Gaasihooba saab tööle panna ainult siis, kui sa-
maaegselt vajutatakse ka gaasihoova pidurit (3).
See liigutus kandub mootorilt ketile üle tsentri-
fuugmassiga siduri abil, mis takistab keti liikumist
tühikäigul.
TÄHELEPANU!
Masinat ei tohi kasutada, kui mootori
tühikäigul kett liigub. Sellisel juhul tu-
leb ühendust võtta edasimüüjaga.
Õige töökiirus saavutatakse, kui gaasihoob (1) on
põhjas.
ADVICE
Masina esimese 6-8 töötunni jooksul väl-
tige mootori kasutamist maksimumpöö-
retel.
MOOTORI SEISKAMINE (Joon.10)
Mootori seiskamiseks:
Vabastage gaasihoob (1) ja lask mootoril
töötada paar sekundit tühikäigul.
Viige lüliti (4) asendisse «STOP».
7. MASINA KASUTAMINE
469601_a 409
TÄHELEPANU!
Pärast gaasi miinimumini viimist võib
kuluda keti peatumiseni mitu sekun-
dit.
ADVICE
Kui masin ei lülitu välja, käivitage starter,
et mootor seiskuks väljasuremise tõttu ja
võtke kohe ühendust edasimüüjaga, et
selgitada välja probleemi põhjus ja teha
vajalikud parandustööd.
7. MASINA KASUTAMINE
ADVICE
Alati tuleb meeles pidada, et mootorsae
väärkasutamine võib segada teisi ja kah-
justada tugevalt keskkonda.
Austusest teiste ja keskkonna vastu:
Vältige masina kasutamist sobima-
tus kohas ja ajal.
Järgige täpselt kohalikke nõudeid,
mis puudutavad lõikejääkide ümber-
töötlust.
Järgige täpselt kohalikke nõudeid
õlide, kahjustatud osade või mis-
tahes keskkonda kahjustavate ele-
mentide ümbertöötluse osas.
Töö ajal eraldub keskkonda teatud
kogus õli, mis on vajalik keti mää-
rimiseks; seetõttu kasutada ain-
ult bioloogiliselt lagunevaid õlisid,
mis on spetsiaalseiltkonkreetseks
otstarbeks ette nähtud.
Tuleohu vältimiseks ei tohi sooja
mootoriga masinat jätta lehtede ega
kuiva rohu sisse.
TÄHELEPANU!
Kandke töö ajal sobivat riietust. Oma
edasimüüjalt saate informatsiooni
tööohutuse seisukohalt kõige sobi-
vamate kaitsematerjalide kohta. Ka-
sutage vibratsioonikindlaid kindaid.
Ka ülalnimetatud ettevaatusabinõu-
dei välista Raynaudi sündroomivõi
karpaalkanali sündroomi tekke ohtu.
Seetõttu soovitatakse inimestel, kes
seda masinat pikaajaliseltkasutavad,
kontrollida perioodiliseltkäte ja sõr-
mede seisukorda. Kuiilmnevad mõ-
ned ülalnimetatudsümptomitest, kon-
sulteerige kohearstiga.
OHT!
Selle masina käivitusseade loob mõ-
ningase elektromagneetilise välja,
mis ei välista kasutajale paigaldatud
aktiivsete või passiivsete meditsiinil-
seadmete töö segamist koos võima-
like tõsiste ohtudega kasutaja ter-
visele. Selliste meditsiiniseadmete
kandjatel on soovitatav enne ma-
sina kasutamist konsulteerida arsti
või meditsiiniseadme tootjaga.
TÄHELEPANU!
Masina kasutamine langetamiseks ja
laasimiseks nõuab eriettevalmistust.
1. TÖÖ AJAL TEOSTATAVAD KONTROLLID
Keti pinge kontrollimine
Töö ajal kett venib ja seetõttu tuleb pingutust pi-
devalt kontrollida.
ADVICE
Kasutuse algperioodil (või pärast keti
väljavahetamist) tuleb sagedamini kon-
trollida, kuna kett kohandub.
TÄHELEPANU!
Lõdva ketiga ei tohi töötada, et vältida
ohusituatsiooni, kus kett võiks soo-
nest välja tulla.
Keti pinge reguleerimiseks toimige vastavalt ptk.
5. KETI PINGUTUSE KONTROLL.
Õli juurdevoolu kontrollimine
ADVICE
Masinat ei tohi õli juurdevoolu puudu-
mise korral kasutada! Õlipaak võib
saada peaaegu täielikult tühjaks iga
kord, kui kütus otsa saab. Kontrollige, et
täidate õlipaagi iga kord, kui mootorsaagi
tangite.
TÄHELEPANU!
Tagage lati ja keti õigeasend õli juur-
devoolu kontrollimise ajal.
et
7. MASINA KASUTAMINE
410 469601_a
Käivitage mootor, hoida seda keskmistel pööre-
tel ja kontrollige, kas ketiõli levib nii, nagu on näi-
datud joonisel (Joon. 12).
Ainult mudelile 46 ja 52
Saab õli juurdevoolu reguleerida, keerates kruvi-
keerajaga vastavat pumba reguleerimiskruvi (1),
mis asub masina alumisel poolel (Joon. 12).
2. KASUTUSVÕIMALUSED JA
LÕIKETEHNIKAD
Enne, kui esimest korda langetama või laasima
hakata, on soovitav harjutada maas või puki peal
olevate puudega, et sel moel masinat ja sobilikke
töövõtteid tundma õppida.
TÄHELEPANU!
Töö ajal tuleb masinat hoida alati
kindlalt kahe käega, parem käsiees-
misel käepidemel ja vasak tagumisel,
olenemata kasutaja võimalikust vasa-
kukäelisusest.
TÄHELEPANU!
Mootor tuleb seisata kohe, kui kett
töö ajal peatub. Pöörake tähelepanu
tagasilöögile, mis võib tekkida lati
kokkupuutumisel takistusega.
Puu laasimine (Joon. 13)
TÄHELEPANU!
Kontrollige, et okste kukkumisala
oleks vaba.
1. Seisake lõigatava oksa suhtes vastassuunas.
2. Alustage madalamatest okstest, liikudes jär-
jest kõrgemale.
3. Lõikesuund olgu ülevalt allapoole, vältimaks
saelati kinni kiilumist.
Puu langetamine (Joon. 14)
TÄHELEPANU!
Kallakutel tuleb töötada alati puust
kõrgemal ja kontrollida, et langetatud
tüvi ei saaks veeremisel kahju teki-
tada.
1. Määrake puu kukkumise suund, arvestades
tuult, puu kasvu suunda, raskemate okste
asendit, töö kergust pärast puu langetamist
jne.
2. Vabastage puud ümbritsev maa-ala ning
tagage jalgadele kindel tugi.
3. Vaadake valmis sobiv, ilma takistusteta
taganemistee; taganemisteed peavad olema
ca 45° puu kukkumisele vastassuunas ja pea-
vad võimaldama töötaja eemaldumise ohu-
tustsooni, mille kaugus oleks ca 2,5 korda lan-
getatava puu kõrgus.
4. Tehke puu soovitava langemise suunas lan-
getustäke, mis oleks 1/3 puu diameetrist.
5. Lõigake puud teiselt poolt pisut kõrgemal
täkke põhjast, jättes ca 5-10 cm “murde-
koht” (1).
6. Saelatti välja võtmata vähendage murdekoha
paksust kuni puu langemiseni.
7. Erilistes või vähestabiilsetes tingimustes võib
langetamise lõpuleviimiseks sisestada lan-
gemissuunale vastassuunas kiilud (2), lüües
nuiaga kiiludele kuni puu langemiseni.
Laasimine pärast puu langetamist (Joon.
15)
TÄHELEPANU!
Pöörake tähelepanu okste toetus-
punktidele maapinnal, võimalusele,
et nad on pinge all, oksa võimali-
kule suunamuutusele lõikamise ajal
ja puu võimalikule ebastabiilsusele
pärast oksa äralõikamist.
1. Jälgige oksa tüvesse sisenemise suunda.
2. Tehke esmane lõige oksa murdumissuunas
ning lõpetage lõige vastaspoolt.
Tüve järkamine (Joon. 16)
Tüve järkamist kergendab toetamisküünise kasut-
amine.
1. Sisestage toetamisküünis tüvesse ning suru-
des küünisele tehke mootorsaega kaarekuju-
line liigutus, mis võimaldab latil puusse sise-
neda.
2. Kui vaja, korrake operatsiooni mitu korda,
muutes toetamisküünise toetuspunkti.
Maas lebava tüve järkamine (Joon. 17)
Lõigake ligi poole läbimõõduni, seejärel pöörake
tüve ja viige lõige vastaspoolt lõpuni.
Ülestõstetud tüve järkamine (Joon. 18)
1. Kui lõige tehakse tugedest (A) väljaspool, lõi-
gake 1/3 läbimõõdust altpoolt, lõpetades töö
ülevalt poolt.
2. Kui lõige tehakse kahe toetuspunkti vahel (B),
lõigake 1/3 läbimõõdust ülalpoolt ja seejärel
lõpetada altpoolt.
3. TÖÖ LÕPP
Töö lõpus:
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
469601_a 411
Seisake mootor nii, nagu kirjeldatakse ptk
(Ptk. 6. KÄIVITAMINE – KASUTAMINE
MOOTORI SEISKAMINE).
Oodake, kuni kett seiskub ja laske masinal
jahtuda.
Lõdvendage lati kinnitusmutreid, et vähen-
dada keti pinget.
Eemaldage ketilt kogu saepuru ja õlijäägid.
Tugeva määrdumise või vaiguga kokkupuute
korral võtke kett maha ja pange see paa-
riks tunniks vastava puhastusvahendiga anu-
masse. Seejärel loputage puhtas vees ja pi-
hustage enne masinale tagasi paigaldamist
vastava korrosioonivastase tootega.
Enne masina hoiule panemist monteerige la-
tikaitse.
TÄHELEPANU!
Enne, kui paigutate masina mistahes
ruumi, laske mootoril maha jahtuda.
Tuleohu vähendamiseks puhastage
masin saepurujääkidest, oksakestest,
lehtedest ja liigsest määrdest; lõike-
jääkidega anumaid ei tohi jätta kinnis-
esse ruumi.
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
TÄHELEPANU!
Enda ja teiste ohutuseks:
Korrektne hooldus tagab masina
töökindluse ja ohutuse pikema
aja jooksul.
Et olla kindel masina ohutus tööt-
amises, tuleb kõik mutrid ja kru-
vid alati hoida tugevalt kinni-
tatuna.
Ärge kasutage masinat kunagi
kulunud või kahjustatud osa-
dega. Kahjustatud osad tuleb
välja vahetada ning mitte kunagi
parandada.
Kasutada ainult originaalvaruosi.
Ebakvaliteetsed varuosad võivad
kahjustada masinat ja olla ohuks
turvalisusele.
TÄHELEPANU!
Hooldustööde ajal:
Tõmmake välja küünla piip.
Oodake, et mootor jahtuks.
Kandke saelati ja keti kallal tööta-
mise ajal kaitsekindaid.
Hoidke peal latikaitsed, välja ar-
vatud latti ennast ja ketti puudu-
tavate tööde puhul.
Loodusesse ei tohi visata õlisid,
bensiini ega muid reostavaid ma-
terjale.
SILINDER JA SUMMUTI (Joon. 19)
Tuleohu vähendamiseks puhastage sagedasti
silindri tiivakesi surveõhuga ja eemaldada sum-
muti piirkonnast saepuru, oksaraod, lehed ja
muud jäägid.
KÄIVITAMISGRUPP
Vältimaks mootori ülekuumenemist ja kahjustu-
mist, tuleb jahutusõhu restid hoida alati puhtana
ning vabana saepurust ja jääkidest.
Käivitamistross tuleb välja vahetada esimeste
kahjustumismärkide puhul.
SIDURIGRUPP (Joon. 20)
Hoidke sidur saepurust ja jääkidest puhtana, ee-
maldades karteri (nagu näidatud ptk. 1. TOET-
AMISKÜÜNISE MONTEERIMINE (kui ei ole juba
tehases monteeritud)) ja monteerides selle to-
imingu lõppedes õigesti tagasi. Umbes iga 30
tunni tagant tuleb edasimüüja juures määrida sis-
emist padjakest.
KETIPIDUR
Kontrollige sagedasti ketipiduri töökorda ja seda,
et ümber siduri käiv metallrihm oleks terve, eemal-
dades karteri (nagu näidatud ptk. 1. TOETAMIS-
KÜÜNISE MONTEERIMINE (kui ei ole juba teha-
ses monteeritud)) ja monteerides selle toimingu
lõppedes õigesti tagasi.
KETI TOETAMISKÜÜNIS
Kontrollige edasimüüja juures sagedasti ham-
masratta olukorda ning vahetage see välja, kui ku-
lumine ületab lubatud määra.
Ei tohi monteerida uut ketti kulunud toetamisküü-
nisega ja vastupidi.
ÕLITAMISAVAUS (Joon. 21)
et
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
412 469601_a
Eemaldage regulaarselt karter (nagu näidatud
ptk. 1. TOETAMISKÜÜNISE MONTEERIMINE
(kui ei ole juba tehases monteeritud)), latt ja kon-
trollige, et masina (1) ja lati (2) õlitamisavaused ei
ole ummistunud.
KETIPIDURI POLT
See telg on tähtis turvaelement, kuna takistab keti
kontrollimatut liikumist.
Kontrollige sagedasti telje seisukorda ja uuen-
dage seda, kui see on kahjustatud.
KINNITUSED
Kontrollige regulaarselt kõikide kruvide ja mutrite
kinnitust ja seda, et käepidemed oleks tugevalt
kinnitatud.
ÕHUFILTRI PUHASTAMINE
ADVICE
Õhufiltri puhastamine on masina hea
töötamise ja kestmise jaoks oluline. Et
mootorit mitte kahjustada, ei tohi töötada
ilma filtrita ega kahjustatud filtriga.
Puhastada tuleb iga 8-10 töötunni järel.
Mudelid 36 ja 43
Filtri puhastamiseks (Joon. 22):
Nihutage käe eesmine kaitse ettepoole.
Keerake kruvi (1) lahti ja eemaldage kaas (2).
Eemaldage svammist eelfilter (3a) ja filtreeri-
miselement (3).
Koputage kergelt filtreerimiselementi (3), et
eemaldada mustus.
Kui vajalik, peske svammist eelfiltrit (3a) ja fil-
treerimiselementi (3) sooja seebivee või pe-
supulbriga või puhuge suruõhujoaga.
Eemaldage filtri pesast (4) kõik saepuru- ja
prahijäägid, olles ettevaatlik, et need ei sat-
tuks aspiratsioonikanalisse (5).
Paigaldage filtreerimiselement (3) ja svam-
mist eelfilter (3a) tagasi ainult siis, kui need
on täiesti kuivad.
Monteerige kaas (2) tagasi.
Mudelid 46 ja 52
Filtri puhastamiseks (Joon. 23):
Nihutage käe eesmine kaitse ettepoole.
Avage kruvikeeraja abil kolm külgmist klam-
brit (1) ja eemaldage kaas (2).
Eemaldage starteri nupp (3) ja näpitsa abiga
kaks külgmist kinnitajat (4).
Eemaldage filtreerimiselement (5) ja kopu-
tage seda õrnalt, et eemaldada mustus, ja kui
vaja, puhastage seebivee või pesupulbriga.
Kui kasutatakse suruõhku, tuleb juga suu-
nata seespoolt väljapoole.
Eemaldage filtri pesast (6) kõik saepuru- ja
prahijäägid, olles ettevaatlik, et need ei sat-
tuks aspiratsioonikanalisse (7).
Paigaldage filtreerimiselement (5) tagasi ain-
ult siis, kui see on täielikult kuiv, pöörates
tähelepanu, et kaks külgmist eenduvat osa
(8) klapiksid täpselt kokku filtripesa vastavate
eenduvate osadega.
Asetage tagasi kaks külgmist kinnitajat (4).
Monteerige tagasi kaas (2) ja kinnitage kolm
klambrit (1).
KÜÜNLA KONTROLL (Joon. 24)
Küünla juurde pääseb, kui eemaldada õhufiltri
kaas.
Küünal tuleb regulaarselt maha monteerida ja
puhastada, et eemaldada metallharjaga võimalik
mustus.
Kontrollige ja taastage elektroodide vaheline õige
kaugus.
Monteerige küünal tagasi, keerates see kinni kaa-
sasoleva võtmega.
Küünal tuleb välja vahetada teise samasuguse
vastu, kui elektroodid on läbi põlenud või isolat-
sioon on kahjustunud, kuid igal juhul pärast 100
töötundi.
KARBURAATORI REGULEERIMINE
Karburaator on tehase poolt häälestatud opti-
maalsele võimsusele igas kasutusolukorras mini-
maalse heitgaaside väljalaskega vastavalt kehti-
vatele normidele.
Puuduliku töötamise puhul kontrollige esmalt, et
kett jookseks vabalt ja et lati sooned ei oleks
deformeerunud. Seejärel pöörduge edasimüüja
poole mootori ja karbureerimise kontrollimiseks.
Tühikäigu reguleerimine
TÄHELEPANU!
Kett ei tohi mootori tühikäigul liikuda.
Kui mootori tühikäigul kett liigub, tu-
leb mootori õigeks reguleerimiseks
ühendust võtta edasimüüjaga.
KETI TERITAMINE
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
469601_a 413
TÄHELEPANU!
Ohutus- ja efektiivsuskaalutlustel on
väga oluline, et lõikemehhanismid
oleks hästi teritatud.
Teritamine on vajalik, kui:
Saepuru on jahune.
Lõikamisel tuleb kasutada suuremat jõudu.
Lõige ei ole sirgjooneline.
Vibratsioonid suurenevad.
Tõuseb kütusekulu.
TÄHELEPANU!
Kui kett ei ole piisavalt terav,
suureneb tagasilöögi (kickback) oht.
Spetsiaalses töökojas kasutatakse teritamiseks
vastavaid masinaid, mis tagavad materjali mini-
maalse kulumise ning kõikide hammaste ühtlase
teritamise.
Omal käel teritamiseks kasutatakse vastavaid
ümaraid ketiviile; mille diameeter on spetsiifiline
iga ketitüübi jaoks (vaata Ketihoolduse tabel), ja
nõuab vastavaid oskusi ja kogemusi, et lõikeham-
baid mitte kahjustada.
Keti teritamiseks (Joon. 25):
Lülitage mootor välja, võtke maha ketipidur ja
blokeerige latt tugevalt, monteerides selleks
lati vastavasse klambrisse. Kett peab vabalt
liikuma.
Pingutage ketti, kui see on lõtv.
Monteerige viil vastavasse soonde ja seejä-
rel sisestage saehamba avausse, säilitades
pideva kalde vastavalt lõiketera profiilile.
Tehke ainult paar viililüket, ainult eespool,
ja korrake toimingut kõikidel lõikehammastel
samas suunas (vasakult või paremalt).
Pöörake latt klambris ümber ja korrake ope-
ratsiooni ülejäänud lõikehammastel.
Kontrollige, et piirhammas ei läheks üle kon-
trollmõõdu ja viilige ülejääk lameda viiliga,
ümardades profiili.
Pärast teritamist kõrvaldage vähimgi puru ja
tolm ning määrige ketti õlivannis.
Kett tuleb välja vahetada, kui:
lõikehamba pikkus on 5 mm või vähem;
keti lülidevahelised neediühendused on liiga
lõdvad.
et
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
414 469601_a
Ketihoolduse tabel
TÄHELEPANU!
Sellele masinale sobivate kettide ja saelattide andmed on toodud masinaga kaasas ole-
vas EÜ vastavusdeklaratsioonis. Ohutuskaalutlustel ei tohi kasutada teist tüüpi latti ega
ketti. Tabelis on toodud erinevat tüüpi kettide teritusandmed, mis ei tähenda, et masinal
võiks kasutada ettenähtust erinevaid kette.
Ketisamm Piirhamba (a) tase Viili läbimõõt (d)
a
d
tollid mm tollid mm tollid mm
3/8 spec. 9,32 0,018 0,45 5/32 4,0
0,325 8,25 0,026 0,65 3/16 4,8
3/8 9,32 0,026 0,65 13/64 5,2
0,404 10,26 0,031 0,80 7/32 5,6
SAELATI HOOLDUS (Joon. 26)
Lati ebaühtlase kulumise vältimiseks tuleb seda
regulaarselt ümber keerata.
Lati töökorras hoidmiseks tuleb:
Vastava õlipressi abil määrida hammasratta
padjakesi (kui on olemas).
Puhastada lati soont vastava harjaga (pole
kaasa antud).
Puhastada õli sissevooluavasid.
Lameda viiliga eemaldada eemalseisvad ser-
vad ja tasandada võimalikud ebatasasused
soonte vahel.
Latt tuleb välja vahetada, kui:
soone sügavus on väiksem kui edasiveolü-
lide kõrgus (need ei tohi põhjani ulatuda);
soone sisemine sein on niivõrd kulunud, et
kett kaldub küljele.
ERAKORRALISED HOOLDUSTÖÖD
Kõik hooldustööd, mida käesolevas juhendis kir-
jeldatud ei ole, tuleb läbi viia ainult edasimüüja
juures.
Selleks sobimatutes kohtades vöi ebakompetent-
sete inimeste poolt teostatud tööd toovad kaasa
garantii katkemise.
HOIULEPANEK
Pärast iga kasutamist tuleb masin korralikult pu-
hastada tolmust ja jääkidest, vigased osad paran-
dada või välja vahetada.
Masinat tuleb hoida kuivas, ilmastikukindlas ru-
umis ja latikaitse peab olema korralikult peale
monteeritud.
PIKEM TÖÖPAUS
ADVICE
Kui on ette näha pikem tööpaus kui 2-3
kuud, tuleb teha mõned tööd, mis aitavad
ära hoida raskusi taas tööle asumisel ja
vältida tõsiseid mootorikahjustusi.
Hoiulepanemine
Enne masina ära panemist:
Keerake lahti kaks mutrit, monteerige lahti
karter ja eemaldage kett ja latt.
Tühjendage õlipaak, pange sisse ca 100-120
cc vastavat puhastusvedelikku ja pange kork
tagasi.
Monteerige karter tagasi ilma mutreid kinnita-
mata.
Käivitage masin ja laske mootoril kiirendu-
sega töötada, kuni kogu vedelik on otsas.
Lülitage mootor tühikäigule ja hoidke masinat
töös, kuni on otsas kogu paagis ja karburaa-
toris olev kütus.
Kui masin on jahtunud, eemaldage küünal.
8. HOOLDUS JA HOIULEPANEK
469601_a 415
Valage küünlaavausse teelusikatäis (uut) ka-
hetaktilise mootori õli.
Tõmmake mitu korda käivitusnuppu, et õli le-
viks silindris.
Monteerige küünal tagasi kolvi ülemises
asendis (nähtav küünla avausest, kui kolb on
ülemises asendis).
Töö jätkamine
Masina taaskäivitamisel:
Eemaldage küünal.
Tõmmake mõned korrad käivitusnuppu, et
eemaldada liigne õli.
Kontrollige küünalt, nagu on kirjeldatud pea-
tükis KÜÜNLA KONTROLL (Joon. 24).
Valmistage masin ette, nagu on kirjeldatud
peatükis 7. MASINA KASUTAMINE.
et
9. RIKETE KÕRVALDAMINE
416 469601_a
9. RIKETE KÕRVALDAMINE
RIKE VÕIMALIK PÕHJUS KÕRVALDAMINE
1) Mootor ei käivitu või sureb
välja.
Käivitamisprotseduur pole
õige
Küünal on must või
elektroodidevaheline kau-
gus pole õige
Umbes õhufilter
Karburatsiooniprobleemid
Järgige juhiseid (vaata ptk.
6. KÄIVITAMINE KASUT-
AMINE – MOOTORI SEIS-
KAMINE)
Kontrollige küünalt (vaata
ptk. 8. HOOLDUS JA HOIU-
LEPANEK)
Puhastage ja/või vahetage
filter (vaata ptk. 8. HOOL-
DUS JA HOIULEPANEK)
Võtke ühendust edasi-
müüjaga
2) Mootor käivitub, aga võimsus
on väike.
Umbes õhufilter
Karburatsiooniprobleemid
Puhastage ja/või vahetage
filter (vaata ptk. 8. HOOL-
DUS JA HOIULEPANEK)
Võtta ühendust edasi-
müüjaga
3) Mootor töötab ebaregulaar-
selt või selle jõud pinge all on
väike.
Küünal on must või
elektroodivaheline kaugus
pole õige
Karburatsiooniprobleemid
Kontrollige küünalt (vata ptk.
8. HOOLDUS JA HOIULE-
PANEK)
Võtke ühendust edasi-
müüjaga
4) Mootorist tuleb liigselt suitsu. Vale segu vahekord
Karburatsiooniprobleemid
Valmistage kütusesegu vas-
tavalt juhistele (vaata ptk. 5.
ETTEVALMISTUS TÖÖKS)
Võtke ühendust edasi-
müüjaga
5) Õli ei tule välja. Halva kvaliteediga õli
Õlitamisavaused ummi-
stunud
Tühjendada mahuti, puha-
stada mahuti ja kanalid pu-
hastusvedelikuga ja asen-
dada õli
Puhastada
10. LISASEADMED
469601_a 417
10. LISASEADMED
Tabelis on toodud nimekiri kõikidest võimalikest
lati ja keti kombinatsioonidest, tähistus kasutami-
seks iga masina jaoks on märgitud sümboliga “*”.
TÄHELEPANU!
Kuna lati ja keti valik, rakendamine
ja kasutamine väga erinevate ka-
sutusvõimaluste juures on kasuta-
jaotsustada tema enda äranägemise
järgi, on kasutajal ka täielik vastutus
sellesttulenevate mistahes võimalike
kahjustuste eest. Kahtluste või iga
lati ja ketiomaduste puuduliku tund-
mise korral tuleb ühendust võtta eda-
simüüjagavõi erialakauplusega.
Saelati ja keti kombinatsioonid
Samm SAELATT KETT Mudelil
Tolli
Pikkus
Tolli / cm
Kanali laius
Tolli / mm
NO. art. NO. art. 636 643 IP 646 652
12" / 30 cm 0,050" / 1,3 mm 127189 127200 *
3/8" spec.
14" / 35 cm 0,050" / 1,3 mm 127190 127201 *
13" / 33 cm 0,058" / 1,5 mm 127191 127202 * * *
15" / 38 cm 0,058" / 1,5 mm 127192 127203 * * *325"
18" / 45 cm 0,058" / 1,5 mm 127193 127204 * *
/