Üldine ohutusinfo
Kodarate asendamine
1. Lükka seib ja kork kodara otsa.
2. Peale kodara rummuääriku auku sisestamist kinnita mutter.
Paigaldamisel kasuta kodarasulgurit, et kinnitada kodar
nii, et see ei pöörleks, ning seejärel sisesta kruvikeeraja
või mõni muu sarnane tööriist mutri avasse ja keera
seda.
3. Keera korki päripäeva, et keerata see pöias
olevasse kruvi auku. Kodara pöörlemise
takistamiseks kasuta sel ajal kodarasulgurit.
Pane tähele:
• Kui seibi ei ole paigaldatud, ei ole
võimalik reguleerida kodarate pinget,
seega paigalda alati seib.
• Kinnita mutter alati keermete
kaugemate servani.
Kodarate ladumine
Lao kodarad nii nagu on näidatud joonisel.
Kodara pingutusväärtus
Parem pool Vasak pool
600 - 1000 N
900 - 1350 N
* Neid väärtusi tuleks kasutada üksnes
juhindumiseks.
SI-4S10A-001-00
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Tehnilise hoolduse juhised SI-4S10A-001
WH-M785-F
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Rootor SM-RT79
Spetsifikatsioonid
Kodarate arv 24
Pöia laius 23,4 mm
Pöia suurus 26"
Sobiv rehvisuurus 26 x 1,5 ~ 2,25
Sobivad pidurid Ketaspidur
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga
nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid
vigastusi.
• Enne kasutamist kontrolli rattaid, et pöia pinnal ei oleks paindeid ega lõtvu kodaraid, sälke,
kriimustusi või mõrasid. Kui avastad eelmainitud probleeme, ära kasuta seda ratast.
• Kui kiirkinnituse mehhanismi ei kasutata õigesti võib ratas tulla lahti ning põhjustada tõsiseid
vigastusi. Enne kasutamist loe põhjalikult kiirkinniti hooldusjuhiseid.
• Jooks on mõeldud maastikusõiduks. Ära kasuta seda allamäge sõiduks, sest jooks võib
väänduda või kahjustuda muul moel ning põhjustada õnnetusi.
• Need jooksud on loodud ketaspidurite kasutamiseks. Ära kasuta neid jookse pöiapiduritega.
• Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära puutu neid sõidu
ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul võid saada põletusi. Enne pidurite
reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
• Samuti loe hoolikalt ketaspidurite hooldusjuhendeid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
• Ära kasuta pöialinti. Pöialint võib raskendada rehvi eemaldamist või paigaldamist ning rehv
või toru võivad kahjustuda või rehvid võivad äkiliselt puruneda ja maha tulla ning seeläbi
põhjustada erinevaid vigastusi.
■
Sissetöötamise periood
•
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab järkjärgult
pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks
pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui vahetatud on piduriklotsid või rootor.
• Kasuta algupäraseid Shimano kodaraid, mutreid, korke ja seibe, vastasel juhul võivad
tulemuseks olla pöia ja rummu kahjustused.
• Õhusurve peaks olema vahemikus 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Jälgi, et kodarate pinge reguleerimisel ei pingutataks korke liiga palju. Kui korke on
pingutatud liiga palju võib see kahjustada pöida. (Me soovitame, et sa laseksid teha neid
reguleerimisi autoriseeritud jalgrataste edasimüüjal.)
• Me ei soovita sul kasutada üldotstarbelisi leeliselisi aukude paranduse aineid, sest need
võivad põhjustada pöidade korrodeerumist ning võimaldavad õhulekete tekkimist.
Pane tähele:
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Spetsiaalsed kodaravõtmed on saadaval lisavarustusena.
• Me soovitame, et sa paluksid autoriseeritud jalgrataste edasimüüjatel reguleerida kodarate
pinget peale ostu, et eemaldada esialgne lõtvus, ning peale 1000 km läbimist.
• Jooksu puhastamiseks ära kasuta pesuvahendeid ega keemilisi puhastusvahendeid, sest
need võivad põhjustada pöial kasutatud hermeetikute maha koorumist.
• Ära kasuta jooksu pühkimisel puhastusvahendeid ega teisi kemikaale, sest need võivad
põhjustada pöial oleva kleebise maha koorumist.
• Helkureid müüakse eraldi. Küsi lisainfot jalgratta müüjalt.
Mudeli number Täpsustus
Värv
RR-550-WUW SW W/O KRONSTEIN JIS / CPSC
Valge
RR-550-WUA SW W/O KRONSTEIN AS
Merevaikkollane
RR-317-WUA SW W/O KRONSTEIN DIN
Merevaikkollane
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
• Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja pidurisadul
kokku puutuda.
• Kui rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
HOIATUS
ETTEVAATUST
PANE TÄHELE
Kinnitusmoment:
40 - 50 Nm
Rootori kinnitusrõngas
TL-LR15
Rootori paigaldamine
<Kokkupanek>
Rummu võlli paigaldamiseks kasuta spetsiaalset tööriista (TL-HS23 / 18 mm) ja 5 mm kuuskantvõtit, et
kinnitada kontramutter kahekordselt nagu on näidatud joonisel.
Rummu võll
5 mm kuuskantvõti
TL-HS23
Kinnita
Kinnitusmoment:
15 - 17 Nm
Kasuta määret
DURA-ACE määre
(Y-04110000)
Tihend
Tolmukate
Hooldus
Neid süsteeme saab koost lahti võtta nii nagu on näidatud joonistel. Iga osa juures tuleks perioodiliselt
kasutada määret.
Pane tähele:
• Esirummu ei saa lahti ühendada rummusüsteemi vasakult poolt (rootori kinnitushammastuse poolt).
• Kui eemaldad või paigaldad tihendit, tee seda ettevaatlikult, et tihend ei väänduks. Kui paigaldad tihendit
tagasi, veendu, et see oleks õiges asendis, ning sisesta see nii kaugele kui see läheb.
• Ära ühenda lahti rummu võllile pressitud tolmukindlat katet.
1
2
3
Kodara sulgur
Seib
Kork
Mutter
Kodar