Shimano WH-M985-F15 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
TL-FC36
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Rootor SM-RT98
Spetsifi katsioonid
Kodarate arv 24
Pöia laius 23,2 mm
Pöia suurus 26”
Sobiv rehvisuurus 26 x 1,5 ~ 2,25
Sobivad pidurid Ketaspidur
Kodarate asendamine
1. Lükka seib ja kork kodara otsa.
2. Peale kodara rummuääriku auku sisestamist kinnita
mutter. Paigaldamisel kasuta kodarasulgurit, et
kinnitada kodar nii, et see ei pöörleks, ning seejärel
sisesta kruvikeeraja või mõni muu sarnane tööriist
mutri avasse ja keera seda.
3. Keera korki päripäeva, et keerata see pöias olevasse
kruvi auku. Kodara pöörlemise takistamiseks kasuta
sel ajal kodarasulgurit.
Pane tähele:
Kui seibi ei ole paigaldatud,
ei ole võimalik reguleerida kodarate
pinget, seega paigalda alati seib.
Kinnita mutter alati keermete
kaugemate servani.
Kodarate ladumine
Lao kodarad nii nagu on näidatud joonisel.
Kasuta jooksude paigaldamiseks paigaldustööriista TL-HB16.
Üldine ohutusinfo
WH-M985-F15 ei ole mõeldud jalgrattaga allamäge sõitmiseks ega vabasõiduks. Siiski,
sõltuvalt sõidutingimustest, võib tekkida rummu võllile mõra, mis võib põhjustada häireid
rummu võlli töötamises. See võib viia tõsiste tagajärgedega või isegi surmaga lõppeva
õnnetuseni. Sa peaksid enne sõitmist kontrollima põhjalikult rummusid, et nende võllidel ei
oleks mõrasid, ning kui sa leiad mõne mõra või muu ebatavalise seisundi, siis ÄRA kasuta
seda jalgratast.
WH-M985-F15 saab kasutada koos spetsiaalse esikahvli ja E-Thru-ga. Kui seda kasutatakse
koos muud tüüpi esikahvli või fi kseeritud võlliga, võib see põhjustada jalgrattaga sõitmise ajal
jooksu lahti tulemist ning tuua kaasa tõsiseid kehavigastusi.
Esiratta kinnitamise meetod ja kinnitusmoment sõltuvad mõlemad kasutatavast
esiamortisaatori tüübist. Kui kinnitad esiratast esiamortisaatori hargi külge, jälgi alati
esiamrotisaatori kahvli hooldusjuhendis antud juhiseid. Kui juhiseid ei järgita, võib esiratas
esiamortisaatori kahvli küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga
nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid
vigastusi.
Enne kasutamist kontrolli rattaid, et pöia pinnal ei oleks paindeid ega lõtvu kodaraid, sälke,
kriimustusi või mõrasid. Kui avastad eelmainitud probleeme, ära kasuta seda ratast.
Jooks on mõeldud maastikusõiduks. Ära kasuta seda allamäge sõiduks, sest jooks võib
väänduda või kahjustuda muul moel ning põhjustada õnnetusi.
Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära puutu neid sõidu
ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul võid saada põletusi. Enne pidurite
reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
Kui võlli heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda rootoriga,
kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
Kui võlli heeblit ei kasutata õigesti võib ratas tulla lahti ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Need jooksud on loodud ketaspidurite kasutamiseks. Ära kasuta
neid jookse pöiapiduritega.
Samuti loe hoolikalt ketaspidurite hooldusjuhendeid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta
ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Ära kasuta pöialinti. Pöialint võib raskendada rehvi eemaldamist või paigaldamist ning rehv
või toru võivad kahjustuda või rehvid võivad äkiliselt puruneda ja maha tulla ning seeläbi
põhjustada erinevaid vigastusi.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab järkjärgult
pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks
pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui vahetatud on piduriklotsid või rootor.
Kasuta algupäraseid Shimano kodaraid, mutreid, korke ja seibe, vastasel juhul võivad
tulemuseks olla pöia ja rummu kahjustused.
Õhusurve peaks olema vahemikus 200-400 kPa {29-58 psi}.
Jälgi, et kodarate pinge reguleerimisel ei pingutataks korke liiga palju. Kui korke on
pingutatud liiga palju võib see kahjustada pöida. (Me soovitame, et sa laseksid teha neid
reguleerimisi autoriseeritud jalgrataste edasimüüjal.)
Me ei soovita sul kasutada üldotstarbelisi leeliselisi aukude paranduse aineid, sest need
võivad põhjustada pöidade korrodeerumist ning võimaldavad õhulekete tekkimist.
Kui kasutad spetsiaalset tööriista (TL-FC36), et eemaldada ja paigaldada rootori
kinnitusrõngast, jälgi hoolikalt, et sa ei puutuks oma kätega rootori välispinda. Kasuta kindaid,
et kaitsta oma käsi lõikamise eest.
Pane tähele
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Spetsiaalsed kodaravõtmed on saadaval lisavarustusena.
Me soovitame, et sa paluksid autoriseeritud jalgrataste edasimüüjatel reguleerida kodarate
pinget peale ostu, et eemaldada esialgne lõtvus, ning peale 1000 km läbimist.
Jooksu puhastamiseks ära kasuta pesuvahendeid ega keemilisi puhastusvahendeid, sest
need võivad põhjustada pöial kasutatud hermeetikute maha koorumist.
Ära kasuta jooksu pühkimisel puhastusvahendeid ega teisi kemikaale, sest need võivad
põhjustada pöial oleva kleebise maha koorumist.
Helkureid müüakse eraldi. Küsi lisainfot jalgratta müüjalt.
Mudeli number Täpsustus Värv
RR-550-WUW SW W/O KRONSTEIN JIS / CPSC Valge
RR-550-WUA SW W/O KRONSTEIN AS Merevaikkollane
RR-317-WUA SW W/O KRONSTEIN DIN Merevaikkollane
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja pidurisadul
kokku puutuda.
Kui rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
1
2
3
Kodara pingutusväärtus
Parem pool Vasak pool
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Neid väärtusi tuleks kasutada üksnes
juhindumiseks.
SI-4FZ0A-002-04
HOIATUS
ETTEVAATUST
PANE TÄHELE
Kodara sulgur
Kork
Seib
Mutter
Kodar
Tehnilise hoolduse juhised SI-4FZ0A-002
WH-M985-F15
Võlli heebel
Rootor
Rootori paigaldamine
Hooldus
Neid süsteeme saab koost lahti võtta nii nagu on näidatud joonistel. Iga osa juures tuleks perioodiliselt kasutada
määret.
<Kokkupanek>
Paigalda võlli toru ning kasuta seejärel spetsiaalseid tööriistu (TL-7S20 / 22 mm), et kinnitada
kontramutter nagu on näidatud joonisel, mehhanismi kahekordselt lukustades.
Pane tähele:
Seda ei saa rummu vasakult poolelt
(fi kseeritud rootori hammastusega
pool) lahti ühendada.
Pane tähele:
Kui eemaldad või
paigaldad tihendit, tee seda
ettevaatlikult, et tihend ei
väänduks. Kui paigaldad
tihendit tagasi, veendu, et
see oleks õiges asendis ning
sisesta see nii kaugele kui
see läheb.
Pane tähele:
Ära ühenda lahti tolmukatet, mis on
pressitud vasakpoolsele laagrikattele.
Kasuta määret
DURA-ACE määre (Y-04110000)
Vasak
Kuulide arv 15 Kuuli suurus 5/32"
Parem
Kuulide arv 17 Kuuli suurus 5/32"
Tolmukate
Tihend
(Eend on välispoolel)
Kinnitusmoment: 21 - 26 Nm
Kinnita
Võlli toru
Kinnitusmoment: 40 - 50 Nm
Rootori kinnitusrõngas
0mm
TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
Момент на затягане:
21 - 26 N•m
Kui kasutad vasakpoolse laagrikatte nurga all olevatel osadel
rummuvõtit, jälgi, et sa ei kasutaks üleliigset jõudu, sest see võib
põhjustada kahjustusi.
  • Page 1 1

Shimano WH-M985-F15 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions