SKODA Fabia NJ 11-2016 Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal

See käsiraamat sobib ka

SIMPLY CLEVER
KASUTUSJUHEND
KASUTUSJUHEND
ŠKODA Fabia

6V0012739AF
Eessõna
Te otsustasite soetada omale ŠKODA, täname teid südamlikult usalduse
eest.
Sellest kasutusjuhendist leiate auto käsitsemise kirjelduse, olulised ohutus-
juhised, sõiduki tavahoolduse ja tehnilise hoolduse kirjelduse ning auto teh-
nilised andmed.
Infotainmentiga varustatud autode korral toimub mõne funktsiooni ja auto
süsteemi käsitsemine infotainmenti kaudu.
Lugege palun hoolikalt mitte ainult seda kasutusjuhendit, vaid ka infotain-
menti kasutusjuhendit. Auto õige kasutamise eelduseks on mõlemat juhen-
dit arvestav toimimisviis.
Auto kasutamisel tuleb alati järgida üldkohustuslikke siseriiklikke seadussät-
teid (nt laste sõidutamise, turvapatjade väljalülitamise, rehvide kasutamise,
tänavaliikluse jms kohta).
Palun pühendage oma tähelepanu alati autojuhtimisele! Autojuhina vastuta-
te täielikult liiklusohutuse eest.
Soovime teile palju rõõmu oma uuest ŠKODAst ja head sõidulusti.
Teie ŠKODA AUTO

6V0012739AF
Sisukord
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii
uutele autodele 4
Autoga kaasasolevad juhendmaterjalid 6
Selgitused 7
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave 8
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus
10
Üldised märkused 10
Õige ja turvaline isteasend 10
Turvavööd 12
Turvavöö kasutamine 12
Turvavöö rullimisautomaadid ja
turvavööpingutid 14
Turvapadjasüsteem 15
Turvapadjasüsteemi kirjeldus 15
Turvapatjade väljalülitamine 17
Laste turvaline sõidutamine 18
Lasteiste 18
Kinnitussüsteemid 21
Käsitsemine
Kokpit 25
Ülevaade
24
Näidikud ja märgulambid
26
Näidikuplokk
26
Märgulambid
27
Infosüsteem
35
Juhi infosüsteem
35
Infosüsteemi käsitsemine
37
Sõiduandmed (multifunktsioon-näidik) 37
MAXI DOT-ekraan 39
Hooldusvälba näit 40
SmartGate 41
Lukkude avamine ja uste avamine 43
Lukkude avamine ja lukustamine 43
Vargusevastane hoiatusseade 47
Pakiruumi kaas 48
Akende käsitsemine 49
Valgustus ja nähtavus 51
Valgustus 51
Sisevalgustid 55
Nähtavus 56
Klaasipuhasti ja -pesur 57
Tahavaatepeeglid 59
Istmed ja peatoed 61
Esiistmed 61
Tagaistmed 61
Peatoed 63
Esiistmete soojendus 63
Praktiline varustus 64
Siseruumi varustus 64
Tahvelarvuti hoidik 72
Esemete transport 73
Pakiruum ja transport 73
Muutlik laadimispõrand pakiruumis 79
Jalgrattakandur pakiruumis 80
Transport katusepakikanduril 82
Küte ja ventilatsioon 83
Küte, käsitsi juhitav kliimaseade, climatronic 83
Sõitmine
Paigaltvõtt ja sõitmine 87
Mootori käivitamine ja seiskamine 87
START-STOPP süsteem 89
Pidurdamine ja parkimine 90
Käsitsi käiguvahetus ja pedaalid 92
Automaatkäigukast 93
Mootori sissesõitmine ja ökonoomne
sõitmine 95
Auto kahjustamise vältimine 96
Abistavad süsteemid 97
Üldised märkused 97
Piduri- ja stabiliseerimissüsteemid 98
Parkimisabiline (ParkPilot) 100
Tagurdamiskaamera 102
Püsikiiruse hoidja 103
Kiiruspiirik 105
Automaatne vahekauguse hoidja (ACC) 106
Front Assist 111
Väsimuse tuvastamine 113
Rehvirõhukontroll 114
Haakeseadis ja haagis 115
Haakeseadis 115
Haakeseadise kasutamine 120
Kasutusjuhised
Korrashoid ja hooldus 123
Hooldustööd, sobitamised ja tehnilised
muudatused 123
Hooldusvälbad 125
Puhastamine ja korrashoid 127
Kontrollimine ja järeltäitmine 131
Kütus 131
Mootoriruum 133
Mootoriõli 134
Jahutusvedelik 136
2
Sisukord
Pidurivedelik 137
Auto aku 138
Rattad 140
Veljed ja rehvid 140
Kasutamine talvistes ilmastikuoludes 143
Omaabi
Avariivarustus ja omaabi 145
Avariivarustus 145
Rattavahetus 147
Rehviremondikomplekt 150
Käivitusabi 152
Auto pukseerimine 153
Kaugjuhtimispult - patarei vahetamine 154
Lukkude hädaavamine /hädalukustamine 155
Klaasipuhasti harjade vahetamine 156
Kaitsmed ja hõõglambid 157
Kaitsmed 157
Hõõglambid 160
Tehnilised andmed
Tehnilised andmed
168
Auto põhilised andmed 168
Auto spetsiifilised andmed vastavalt
mootorile 173
Märksõnade loend
3
Sisukord
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele
autodele
Vastutus puuduste eest
Teie ŠKODA partner vastutab müüjana teie ŠKODA uue auto, ŠKODA originaal-
detailide ja ŠKODA originaaltarvikute eest vastavalt seadussätetele ning ostu-
lepingule.
ŠKODA garantii uutele autodele
Lisaks puuduste eest vastutamisele annab ŠKODA AUTO ŠKODA garantii uute-
le autodele (allpool tähistatud „ŠKODA garantii“), vastavalt järgnevas tekstis
kirjeldatud tingimustele.
ŠKODA garantii raames võimaldab ühing ŠKODA AUTO järgmist.
Teie autol kahe aasta jooksul alates ŠKODA garantii algusest ilmnevatest
puudustest põhjustatud kahjustuste tasuta parandamine.
Teie autol kolme aasta jooksul alates ŠKODA garantii algusest ilmnevatest
värvkatte puudustest põhjustatud kahjustuste tasuta parandamine.
Teie autol kaheteist aasta jooksul alates garantii algusest ilmnevate kere lä-
biroostetamiste tasuta parandamine. ŠKODA garantii loeb kere läbiroosteta-
miseks ainult kereplekkide läbiroostetamist siseküljelt välisküljele.
Garantii alguseks on kuupäev, mil ŠKODA partner annab uue auto üle esimese-
le ostjale
1)
. See kuupäev tuleb ŠKODA partneri poolt vastavalt märkida teie
» Auto üleandmisdokumentidesse.
Auto parandamine toimub vigase detaili asendamise või remondiga. Asendatud
detailid kuuluvad ŠKODA hoolduspartnerile.
ŠKODA garantiist ei tulene täiendavaid nõudeõigusi. Eriti puuduvad asendus-
tarne nõudeõigus, lepingust loobumise õigus, asendusauto nõudmise õigus re-
mondi ajaks ja kahjude hüvitamise nõudeõigus.
Kui teie ŠKODA auto osteti ŠKODA partnerilt mõnes Euroopa majandusruumi
riigis (seega Euroopa Liidu riikides, Norras, Islandis ja Lichtensteinis) või Šveit-
sis, tuleb ŠKODA garantiist tulenevad nõuded esitada mõnele ŠKODA hooldus-
partnerile nendes riikides.
Kui teie ŠKODA auto osteti mõnelt ŠKODA partnerilt väljaspool Euroopa majan-
dusruumi ja Šveitsi, tuleb ŠKODA garantiist tulenevad nõuded esitada mõnele
ŠKODA hoolduspartnerile väljaspool Euroopa majandusruumi js Šveitsi.
ŠKODA garantiist tulenevate toimingute eelduseks on kõigi hooldustööde õi-
geaegne ja asjatundlik teostamine vastavalt ühingu ŠKODA AUTO suunistele.
ŠKODA garantiist tulenevate nõuete kehtestamiseks peab olema tõendatud
ühingu ŠKODA AUTO suuniste kohaste hooldustööde asjatundlik teostamine.
Vahelejäänud hoolduse või ühingu ŠKODA AUTO suunistele mittevastavalt lä-
biviidud hoolduse korral kehtivad aga garantiinõuded edasi, kui saate tõesta-
da, et vahelejäänud hooldus või ühingu ŠKODA AUTO suunistele mittevasta-
valt läbiviidud hooldus ei ole olnud kahjustuse põhjuseks.
Teie auto loomulik kulumine ei kuulu ŠKODA garantii alla. ŠKODA garantii ei
haara ka võõrpealisehitiste, võõrpaigaldiste ja võõrümberehitiste puudusi ning
auto nendest põhjustatud puudusi. Sama kehtib ka tarvikute kohta, mis ei ole
tehases paigaldatud ja/või tehasest tarnitud.
Garantiinõuedeõigust ei teki lisaks ka juhtudel, kui kahjustus on tekkinud mõ-
nel allpooltoodud asjaolul.
Lubamatu kasutamine, mitteasjakohane käsitsemine (nt osavõtt mootoris-
pordivõistlustest või ülekoormus), asjatundmatu hooldamine ja korrashoid
või teie auto juures tehtud lubamatud muudatused.
Kasutusjuhendis või mõnes muus tehasest kaasaantud juhendis toodud ees-
kirjade eiramine.
Võõrmõjutused või välised mõjud (nt õnnetusjuhtum, rahe, üleujutus jms).
Autole või autosse on paigaldatud osad, mille kasutamiseks ei ole ŠKODA
AUTO poolt luba antud või autot on ŠKODA AUTO poolt mittelubatud viisil
muudetud (nt tuunitud).
Kahjustust ei ole viivitamatult mõnele eriala-ettevõttele näidatud või see on
asjatundmatult kõrvaldatud.
Põhjusliku seose puudumise tõendamine on kliendi kohustuseks.
See ŠKODA garantii ei piira ostja seaduslikke tarbijakaitseõigusi ning tootevas-
tutusseadusest tulenevaid võimalikke nõudeid auto müüja suhtes.
Mobiilsusgarantii
Mobiilsusgarantii annab teile oma autoga reisides kindlustunde.
1)
Vastavalt siseriiklikele üldkohustuslikele seadussätetele võib sõiduki
üleandmiskuupäeva asemel märkida siia ka sõiduki esmakordse registreeri-
mise kuupäeva.
4
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele autodele
Kui teie auto peaks ootamatu defekti tõttu muutuma teel olles liikumisvõime-
tuks, võidakse teile mobiilsusgarantii raames teie edasise mobiilsuse tagami-
seks osutada järgmisi teenuseid: Avariiabi õnnetuskohal ja pukseerimine
ŠKODA hoolduspartneri juurde, tehniline abi telefoni teel või kohapeal.
Kui teie autot ei remondita samal päeval, võib ŠKODA hoolduspartner osutada
täiendavaid teenusi, nagu asendustransport (buss, rong jne), asendusauto
andmine vms.
Mobiilsusgarantii andmise tingimuste kohta teie autole küsige järele oma
ŠKODA partnerilt. Tema teatab ka teie autole mobiilsusgarantii andmise kon-
kreetsed lepingutingimused. Kui mobiilsusgarantii teie auto puhul ei kehti, pä-
rige suvaliselt ŠKODA hoolduspartnerilt selle hilisema kehtestamise võimalusi.
Valikuline ŠKODA garantiipikendus
Kui te oma uue ŠKODA auto ostmisel omandasite garantiipikenduse, pikeneb
sellega kaheaastane ŠKODA kõigi garantiiremontide tasuta läbiviimise garantii
valitud ajavahemiku või läbisõidu võrra, vastavalt sellele, mis enne kätte jõuab.
Kirjeldatud värvigarantiid ja läbiroostetamise vastast garantiid ŠKODA garantii-
pikendus ei hõlma.
ŠKODA garantiipikendus ei hõlma välis- või sisekilesid.
Infot ŠKODA garantiipikenduse täpsete tingimuste kohta annab teile teie
ŠKODA partner.
Juhis
ŠKODA garantiipikendus on saadaval ainult mõnes riigis.
5
Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii uutele autodele
Autoga kaasasolevad juhendmaterjalid
Autoga kaasasolevatest juhendmaterjalidest leiate alati selle Kasutusjuhendi.
Olenevalt varustusest võib juhendmaterjalides sisalduda ka Infotainmenti ka-
sutusjuhend.
Kasutusjuhend
See kasutusjuhend kehtib nii kõigile auto kerevariantidele kui ka juurdekuulu-
vatele mudelivariantidele ning kõigile varustusastmetele.
Selles kasutusjuhendis kirjeldatakse kõiki võimalikke varustusvariante, ilma
neid erivarustusena, mudelivariandina või turust oleneva varustusena tähista-
mata. Seega ei ole teie autos kõiki varustuse komponente, mida on selles ka-
sutusjuhendis kirjeldatud.
Auto varustuse maht on määratud auto ostulepinguga. Varustuse mahtu puu-
tuvate küsimustega pöörduge palun vajadusel mõne ŠKODA partneri poole.
Joonised selles kasutusjuhendis on ainult illustratsiooniks. Joonised võivad vä-
heolulistes detailides teie autost erineda, neid tuleb võtta üldise informatsioo-
nina.
ŠKODA AUTO töötab pidevalt, täiustamaks kõiki sõidukeid. Seetõttu on kuju,
varustuse ja tehnika osas igal ajal võimalikud tarnemahu muudatused. Selles
kasutusjuhendis toodud informatsioon vastab toimetamise lõpphetkel olema-
solevale infotasemele.
Selles kasutusjuhendis toodud tehnilised andmed, joonised ja info ei saa see-
tõttu olla õiguslike pretensioonide esitamise aluseks.
Soovitame veebilehti, millele selles kasutusjuhendis viidatakse, kuvada klassi-
kalises vaates. Veebilehtede mobiilsel kujutamisel ei pruugi säiluda kogu vaja-
lik info.
Infotainmenti kasutusjuhend
Infotainmenti kasutusjuhendis leidub infotainmenti, vajadusel ka mõne funkt-
siooni ja auto süsteemi käsitsemise kirjeldus.
Sidus-juhendmaterjalid
Joonis 1
Autoga kaasasolevad sidusju-
hendid ŠKODA internetisaitidel
Autoga kaasasoleva siduskasutusjuhendi kuvamiseks tuleb talitada järgmi-
selt.
1. Lugeda teie välises seadmes (nt telefon, tahvelarvuti) leiduva vastava ra-
kenduse abil sisse QR-kood » Joonis 1 või sisestada veebisirvikusse järg-
mine aadress.
http://go.skoda.eu/owners-manuals
Avatakse internetisait ülevaatega margi ŠKODA mudelitest.
2. Valige soovitud mudel - avatakse juhendite menüü.
3. Valida ehitusaastate vahemik ning keel.
4. Valige üks järgmistest juhendivariantidest.
Fail pdf-formaadis
Juhendi sidus-versioon
Variant mobiilsele seadmele - rakendus My ŠKODA App
6
Autoga kaasasolevad juhendmaterjalid
Selgitused
Kasutatud mõisted
- töökoda, mis teostab erialaselt ŠKODA marki autode hool-
dustöid. Eriala-ettevõte võib olla nii ŠKODA partner, ŠKODA hoolduspart-
ner, kui ka sõltumatu töökoda.
- töökoda, mis on lepinguliselt autoriseeritud ühingu
ŠKODA AUTO või tema müügipartnerite poolt ŠKODA marki autode hool-
dustööde teostamiseks ja ŠKODA originaaldetailide müümiseks.
- ettevõte, mis on ŠKODA AUTO või tema müügipartnerite
poolt autoriseeritud ŠKODA marki uute autode müümiseks ja võimalikult
nende hooldamiseks, kasutades ŠKODA originaaldetaile ning ŠKODA ori-
ginaaldetailide müümiseks.
Tekstjuhised
- lühivajutus (nt klahvivajutus) kestusega 1 s
- pikk vajutus (nt klahvivajutus) kestusega üle 1 s
Sümbolite selgitus
Viide peatüki olulise info ja ohutusjuhistega sissejuhatavale moodulile
Olukorrad, milles tuleb auto võimalikult kiiresti peatada
® Registreeritud kaubamärk
Tekstteade MAXI DOT-ekraanil.
Tekstteade segmentekraanil
Järgmise käsitsemissammu tähis
TÄHELEPANU
Sellise sümboliga tekstid juhivad tähelepanu tõsisele õnnetus-, vigastu-
mis- või eluohule.
ETTEVAATUST
Sellise sümboliga tekstid juhivad tähelepanu auto kahjustamise ohule või mõ-
ne süsteemi võimalikule talitlusvõimetusele.
Juhis
Sellise sümboliga tekstid sisaldavad täiendavat informatsiooni.
„Eriala-ettevõte“
„ŠKODA hoolduspartner“
„ŠKODA partner“
„Vajutus“
„Hoidmine“
7
Selgitused
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave
Kasutusjuhendi ülesehitus
Kasutusjuhend on hierarhiliselt jagatud järgmisteks piirkondadeks.
Osa (nt Kasutusjuhised) - osa pealkiri on toodud vasakpoolse lehekülje allo-
sas
Põhipeatükk (nt Kontrollimine ja järeltäitmine) - põhipeatüki pealkiri on
toodud parempoolse lehekülje allosas
Peatükk (nt Mootoriõli)
Sissejuhatus teemasse - Ülevaatemoodul peatüki sees, sissejuhatav
teave peatüki sisu kohta, vajadusel kogu peatüki kohta kehtivad juhised
Moodul (nt Kontrollimine ja järeltäitmine)
Teabeotsing
Teabeotsinguks kasutusjuhendis soovitame kasutada kasutusjuhendi lõpus
olevat märksõnaloendit.
Suunamäärangud
Kõik suunamäärangud, nagu „vasakul“, „paremal“, „ees“, „taga“ on antud auto
edasisõidusuuna suhtes.
Ühikud
Andmed mahu, massi, kiiruse ja pikkuse kohta antakse meetermõõdustikus,
kui ei ole teisiti märgitud.
Ekraaninäit
Selles kasutusjuhendis kasutatakse, kui ei ole teisiti märgitud, näidikuploki
ekraanikuvaks näitusid MAXI DOT-ekraanil.
Abi hädajuhtumi korral
Avarii korral võib vajalikke avariiteenistuse kontaktandmeid leida järgmistest
kohtadest.
ŠKODA partneri kontaktandmed (nt aknakleebisel)
Infotainment (menüü Telefon - Avarii-/infoteenistus)
Mobiilirakendus ŠKODA
ŠKODA-veebisaidid
8
Kasutusjuhendi ülesehitus ja täiendav teave
Kasutatud lühendid
Lühend Tähendus
1/min Mootori pöörete arv minutis
ABS blokeerimisvastane süsteem
AK automaatkäigukast
AGM auto aku tüüp
ASR veojõukontroll
CO
2
süsinikdioksiid
COC vastavusdeklaratsioon
DSG automaatne topeltsiduriga käigukast
EDS elektrooniline diferentsiaalilukustus
ECE Euroopa Majanduskomisjon
EPC mootori elektroonika kontroll
ESC stabiliseerimiskontroll
ET velje tugipinna kaugus
EL Euroopa liit
HBA piduriabiline
HHC tõusval teel paigaltvõtuabiline
KESSY lukkude võtmeta avamine, auto käivitamine ja lukustamine
kW kilovatt, mootori võimsuse mõõtühik
LED valgusti tüüp
MCB multikokkupõrkepidur
KK käsikäigukast
MPI kütuse mitmepunktisissepritsega bensiinimootor
MSR mootori veomomendi reguleerimine
N1 ainult või peamiselt kaubaveoks konstrueeritud kaubik
Nm njuutonmeeter, mootori pöördemomendi mõõtühik
PIN isiklik identimisnumber
TDI CR
turboülelaaduri ja ühistoru-sissepritsesüsteemiga (common
rail) diiselmootor
TSI turboülelaaduri ja otsesissepritsega bensiinimootor
VIN Auto tehasetähis
Lühend Tähendus
W vatt, võimsuse mõõtühik
Wi-Fi traadita andmesidevõrk
XDS elektroonilise diferentsiaalilukustuse funktsiooni laiendus
9
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus
Üldised märkused
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Iga sõidu eel
10
Sõiduturvalisus 10
Sellest juhendi lõigust leiate olulist teavet passiivse turvalisuse kohta. Me ole-
me siia kokku kogunud kõik, mida te näiteks turvavööde, turvapatjade, laste
turvalisuse jms kohta teadma peaksite.
Täiendavat olulist teavet turvalisuse kohta leiate ka selle kasutusjuhendi järg-
mistest peatükkidest. Seetõttu peab kasutusjuhend alati autos kaasas olema.
Iga sõidu eel
Omaenese ja kaassõitjate turvalisuse huvides pange iga sõidu eel tähele järg-
misi punkte.
Kontrollige valgustus- ja suunatuleseadme talitlust.
Kontrollige klaasipuhasti talitlust ja klaasipuhasti harjade seisundit. Kontrolli-
ge klaasipesuvedeliku taset.
Kontrollige et kõigist akendest on tagatud hea vaade väljapoole.
Seadker tahavaatepeeglid nii, et oleks tagatud vaade tagasisuunas. Kontrolli-
ge, et peeglid ei ole kaetud.
Kontrollige rehvide täiterõhku.
Kontrollige mootoriõli, pidurivedeliku ja jahutusvedeliku taset.
Kinnitage kindlalt kaasavõetud pakid.
Ärge ületage lubatud teljekoormusi ja sõiduki lubatud täismassi.
Sulgege kõik uksed, kapott ja pakiruumi kaas.
Kontrollige, et mitte mingid esemed ei takista pedaalide kasutamist.
Kaitske lapsi sobiva lasteistmega » Lehekülg 18, Laste turvaline sõidutami-
ne.
Võtke õige isteasend. Nõudke kaasreisijatelt õige isteasendi võtmist » Lehe-
külg 10, Õige ja turvaline isteasend.
Sõiduturvalisus
Liiklusturvalisuse tagamiseks tuleb järgida järgmisi suuniseid.
Mitte lasta oma tähelepanu (nt kaassõitjate või telefonikõne jms poolt) liik-
lusolukorralt kõrvale juhtida.
Mitte kunagi ei tohi juhtida autot, kui teie juhtimisvõime on vähenenud (nt
arstirohtude, alkoholi uimastite vms tõttu).
Täita liikluseeskirja ja mitte ületada lubatud sõidukiirust.
Sobitada sõidukiirus tee seisundi ja liiklus- ning ilmastikuoludega.
Teha pikkadel sõitudel korrapäraselt puhkepause (hiljemalt iga kahe tunni jä-
rel).
Õige ja turvaline isteasend
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Juhi õige isteasend
11
Rooliratta asendi seadmine
11
Kaassõitja õige isteasend
12
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend
12
Enne sõidu alustamist võtta õige isteasend ja säilitada seda sõidu kestel. Nõu-
da ka oma kaasreisijatelt iga sõidu eel õige isteasendi võtmist ja selle säilita-
mist sõidu kestel.
Kaassõitjale kehtivad järgmised juhiseid, mille eiramine võib põhjustada ras-
keid vigastusi või surma.
Mitte nõjatuda armatuurlauale.
Mitte asetada jalgu armatuurlauale.
Kõigle autosviibijatele kehtivad järgmised juhiseid, mille eiramine võib põhjus-
tada raskeid vigastusi või surma.
Mitte istuda ainult istme esiserva piirkonnas.
Mitte istuda küljele suunatult.
Mitte kallutada ennast aknast välja.
Mitte sirutada kehaliikmeid aknast välja.
Mitte asetada jalgu istmepolstrile.
10
Turvalisus
TÄHELEPANU
Autosviibijate võimalikult mõjusaks kaitsmiseks peavad esiistmed ja kõik
peatoed olema alati vastavalt kasvule seatud ning turvavöö alati õigesti
kinnitatud.
Kõik autosviibijad peavad õigesti kinnitama istekoha juurde kuuluva tur-
vavöö. Lapsi tuleb kaitsta sobiva hoidesüsteemiga » Lehekülg 18, Laste
turvaline sõidutamine.
Sõidu ajal ei tohi istmete seljatoed olla liigselt tagasi kallutatud, sest see
mõjutab tugevalt turvavöö ja turvapadjasüsteemi toimet - on vigastumi-
soht!
TÄHELEPANU
Autosviibijatel on vale isteasendi korral oht saada eluohtlikke vigastusi.
Juhi õige isteasend
Joonis 2
Juhi õige isteasend / Rooliratta õige hoidmisviis
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 11.
Teie turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi korral tu-
leb järgida järgmisi juhiseid.
Juhiiste seada pikisuunas nii, et pedaale saab kergelt kõverdatud jalgade-
ga põhjani vajutada.
Istme seljatugi seada nii, et kergelt kõverdatud kätega saaks puudutada
rooliratta kõige kõrgemat punkti.
Seada rooliratas nii, et rooliratta ja rinnaku vaheline kaugus oleks vähe-
malt 25 cm » Joonis 2 -
A
.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel teie pea
ülaosaga (ei kehti integreeritud peatoega istmete korral) » Joonis 2 -
B
.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 12, Turvavöö kasutamine.
TÄHELEPANU
Hoiduda roolirattast vähemalt 25 cm kaugusele, vastasel juhul ei saa tur-
vapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik!
Hoida rooliratast sõidu ajal mõlema käega selle välisservast „kella 9“ ja
„kella 3“ asendist » Joonis 2. Mitte kunagi ei tohi hoida rooliratast, haarates
„kella 12“ asendist või mõnel muul viisil (näiteks rooliratta keskkohast, rooli-
ratta servast seestpoolt vms). Vastasel korral võib turvapadja rakendumine
põhjustada käsivarte, käte ja pea raskeid vigastusi.
Hoolitseda selle eest, et juhi jalgaderuumis ei oleks mitte mingeid ese-
meid, sest need võivad sõidu ajal sattuda pedaalide alla. Siis ei saaks enam
vajutada siduripedaali, pidurdada ega gaasi anda.
Rooliratta asendi seadmine
Joonis 3 Rooliratta asendi seadmine
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 11.
Rooliratta asendit saab kõrguse ja kauguse suunas seada.
Kallutage rooliratta all olevat fikseerimishooba
1
noole suunas » Joonis 3.
Seadke rooliratas soovitud asendisse. Rooliratast saab seada noole
2
suu-
nas.
Suruge fikseerimishoob noole
3
suunas lõpuni.
11
Passiivne turvalisus
TÄHELEPANU
Rooliratast ei tohi mitte kunagi seada sõidu ajal, vaid ainult seisval sõidu-
kil!
Fikseerimishoob tuleb seadmise järel alati lukustada, et rooliratas oma
asendit juhuslikult ei muudaks - on õnnetusoht!
Kaassõitja õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 11.
Kaassõitja turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi kor-
ral tuleb järgida järgmisi juhiseid.
Kaassõitjaiste seada võimalikult tahapoole. Et turvapadi pakuks rakendu-
mise korral parimat võimalikku kaitsetoimet, peab kaassõitja hoiduma ar-
matuurlauast vähemalt 25 cm kaugusele.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel teie pea
ülaosaga » Joonis 2 leheküljel 11 -
B
(ei kehti integreeritud peatoega ist-
mete korral).
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 12.
TÄHELEPANU
Hoiduda armatuurlauast vähemalt 25 cm kaugusele, vastasel jiuhul ei saa
turvapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik!
Jalad hoida sõidu ajal alati jalgaderuumis - mitte kunagi ei tohi asetada
jalgu armatuurlauale, aknast välja või istepinnale! Pidurdusmanöövri või õn-
netusjuhtumi korral suurendab see teie vigastumisohtu. Vale isteasendi
korral võivad turvapadja rakendumisel tekkida surmavad vigastused!
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 11.
Tagaistmetel sõitjate turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetus-
juhtumi korral tuleb järgida järgmisi juhiseid.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel pea ülao-
saga » Joonis 2 leheküljel 11 -
B
.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 12, Turvavöö kasutamine.
Turvavööd
Turvavöö kasutamine
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvavöö õige asetus 13
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine 14
Õigesti kinnitatud turvavööd pakuvad õnnetusjuhtumi korral kindlat kaitset.
Nad vähendavad vigastumisohtu ja suurendavad raske õnnetuse korral selle
üleelamisvõimalusi.
Turvavööd vähendavad oluliselt liikumisenergiat. LIsaks takistavad nad kont-
rollimatuid liikumisi, mis omakorda võivad raskeid vigastusi kaasa tuua.
Laste sõidutamisel tuleb järgida järgmisi juhiseid » Lehekülg 18, Laste turvali-
ne sõidutamine.
TÄHELEPANU
Iga sõidu eel kinnitada turvavöö! See kehtib ka teistele sõitjatele - on vi-
gastumisoht!
Turvavöö suurim kaitsetoime saavutatakse ainult õiges isteasendis » Le-
hekülg 10, Õige ja turvaline isteasend.
Esiistmete seljatoed ei tohi olla liigselt tagasi kallutatud, sest siis võib tur-
vavöö oma mõju kaotada.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde käsitsemise kohta
Turvavöö rihm ei tohi olla kinni kiilutud või keerdus ega hõõruda vastu te-
ravaid servi.
Jälgida, et ukse sulgemisel turvavööd kinni ei kiilutaks.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde õige kasutamise kohta
Turvavöö kõrgus tuleb seada nii, et rinnarihm jookseks üla õlakeskme,
mitte mingil juhul üle kaela.
Ühe turvavööga ei tohi mitte kunagi kinnitada kahte inimest (ka väikelap-
si).
12
Turvalisus
TÄHELEPANU (järg)
Lukukeelt tohib asetada ainult sama istekoha juurde kuuluvasse luku-
pandlasse. Turvavöö vale kinnitamine mõjutab tema kaitsetoimet ja suu-
rendab vigastumisriski.
Mitmekihiline ja avar riietus (näiteks mantel ülikonna peal) mõjutab turva-
vöö laitmatut kinnitamist ja turvavöö toimet.
Mitte kasutada klemme või muid esemeid turvavöö seadmiseks (nt lühen-
damiseks väiksemakasvuliste isikute korral).
Turvavööd tagaistmetel saavad oma ülesannet ainult siis usaldatavalt täi-
ta, kui tagaistme seljatugi on õigesti fikseeritud » Lehekülg 61.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde hooldamise kohta
Turvavöö rihm tuleb puhas hoida. Määrdunud rihm võib mõjutada rullimi-
sautomaadi tööd » Lehekülg 130.
Turvavöösid ei tohi autost eemaldada ega nende konstruktsiooni mitte
mingil viisil muuta. Ärge proovige turvavööd ise parandada.
Turvavööde seisundit tuleb korrapäraselt kontrollida. Kui märgatakse mõ-
ne turvavöösüsteemi osa (nt rihma, rihmakinnituste, rullimisautomaadi, lu-
ku vms) kahjustusi, tuleb vastav turvavöö viivitamatult mõnes eriala-ette-
võttes vahetada lasta.
Õnnetusjuhtumi ajal koormatud turvavöö tuleb lasta mõnes eriala-ette-
võttes vahetada. Lisaks tuleb kontrollida ka turvavööde kinnituskohti.
Turvavöö õige asetus
Joonis 4 Turvavaöö rinna- ja sülerihma asetus / Turvavöö asend rasedatel
naistel
Joonis 5 Turvavöö kõrguse seadmine esiistmetel
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 12.
Turvavöö kaitsetoime tagamiseks on oluline turvavöö rihma õige asend.
Turvavöö õlarihm peab umbes üle õlakeskme - mitte mingil juhul üle kaela -
jooksma ja tugevalt ülakehale liibuma » Joonis 4 -
.
Turvavöö sülerihm peab jooksma üle vaagnapiirkonna, mitte üle kõhu, ja peab
alati tugevalt kehale liibuma » Joonis 4 -
.
Rasedatel naistel peab sülerihm toetuma vaagnapiirkonnale võimalikult mada-
lalt, et mitte rõhuda alakehale » Joonis 4 -
.
Turvavöö kõrguse seadmine esiistmetel
Pöörderautis nihutada noole suunas üles » Joonis 5 -
.
Või: Fiksaator noole
1
suunas kokku suruda ja pöörderautis noole
2
suu-
nas alla nihutada » Joonis 5 -
.
Seadmise järel proovida turvavööd järsult tõmmates, kas pöörderautis on
kindlalt fikseeritud.
TÄHELEPANU
Alati tuleb jälgida turvavöö rihma õiget asetust. Valesti asetatud turvavöö
võib ka kergete õnnetusjuhtumite korral vigastusi põhjustada.
Liiga lõdvalt kinnitatud turvavöö võib põhjustada vigastusi, sest õnnetus-
juhtumi korral liigub keha liikumisenergia mõjul kaugele ettepoole ja pidur-
datakse siis äkki turvavööga.
Turvavöö ei tohi olla tõmmatud üle kõvade või purunevate esemete (nt
pliiatsid, prillid, kuulsulepea, võtmekimp jne). Need esemed võivad põhjus-
tada vigastusi.
13
Turvavööd
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine
Joonis 6 Turvavöö kinnitamine / vabastamine
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 12.
Enne kinnitamist
Seada peatugi õigesse asendisse (ei kehti integreeritud peatoega istmete
korral).
Seada iste õigesse asendisse (kehtib esiistmetele)
Seada turvavöö kõrgus õigeks (kehtib esiistmetele)
Kinnitamine
Turvavöö tõmmata lukukeelest haarates aeglaselt üle rinna ja vaagnapiir-
konna.
Lukukeel asetada istme juurde kuuluvasse lukupandlasse » Joonis 6 -
, nii
et ta seal kuuldavalt fikseerub.
Kontrollida tõmmates, kas lukukeel on pandlas fikseeritud.
Vabastamine
Haarata lukukeelest ja vajutada punast klahvi lukupandlas » Joonis 6 -
, lu-
kukeel hüppab välja.
Juhtida turvavöö rihm käega tagasi, et see keerdu ei läheks ja rihma saaks
täielikult rullile kerida.
TÄHELEPANU
Lukukeele juhikut ei tohi ummistada, sest see takistab lukukeele kinnitu-
mist.
Turvavöö rullimisautomaadid ja turvavööpingutid
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvavöö rullimisautomaadid
14
Turvavööpingutid 14
Turvavöö rullimisautomaadid
Kõik turvavööd on varustatud rullimisautomaatidega.
Turvavöö aeglasel tõmbamisel on tagatud täielik liikumisvabadus. Turvavöö
äkilisel tõmbamisel blokeeritakse see rullimisautomaadi poolt. Turvavöö blo-
keeritakse ka täispidurdamisel, kiirendamisel, allamägesõidul ja kurvides.
TÄHELEPANU
Kui turvavööd äkilisel tõmbamisel ei blokeerita, lasta rullimisautomaati vii-
vitamatult kontrollida mõnes eriala-ettevõttes.
Turvavööpingutid
Kinnitatud turvavööga juhi ja kaassõitja ohutust suurendavad eesmiste turva-
vööde rullimisautomaatide turvavööpingutid.
Keha soovimatute liikumiste takistamiseks pingutatakse turvavööd teatava
raskusastmega kokkuõrgete korral turvavööpingutitega.
Kergete kokkupõrgete, rullumise ja õnnetusjuhtumite korral, millega ei kaasne
suuri jõudusid, turvavööpingutid ei rakendu.
TÄHELEPANU
Kõiki turvavööpingutussüsteemi juures tehtavaid töid, samuti muude re-
monttööde korral vajalikku süsteemi osade eemaldamist ja paigaldamist to-
hib ainult eriala-ettevõtetes teha lasta.
Turvavööpingutite rakendumise järel tuleb kogu süsteem välja vahetada.
Juhis
Turvavööpingutid võivad rakenduda ka kinnitamata turvavööde korral.
Turvavööpingutite rakendumisel tekib suits. See ei viita auto süttimisele.
14
Turvalisus
Turvapadjasüsteem
Turvapadjasüsteemi kirjeldus
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Süsteemi kirjeldus 15
Turvapadja rakendumine 15
Turvalisusjuhised 16
Turvapadjasüsteem pakub autosviibijatele täiendusena turvavöödele lisakait-
set tugevate laup- ja külgkokkupõrgete korral.
Turvapadja parim kaitsetoime saavutatakse ainult koostöös kinnitatud tur-
vavööga, turvapadi ei asenda turvavööd.
Turvapadjasüsteemi talitlusseisundit näidatakse märgulambiga
näidikuplo-
kis » Lehekülg 30.
Süsteemi kirjeldus
Joonis 7 Turvapatjade paigalduskohad
Turvapatjade paigalduskohad » Joonis 7
esiturvapadjad
külgturvapadjad
turvakardinad
A
B
C
Esiturvapadjad - sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbub esiistmetel is-
tujate etteliikumine ja vähenevad pea ning ülakeha vigastumisvõimalused.
Esiturvapadjad on märgistatud kirjaga

roolirattal ja kaassõitjapoolsel ar-
matuurlaua osal.
Külgturvapadjad - sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbuvad autosviibi-
jatele mõjuvad koormused ja väheneb kogu ülakeha (rinna, kõhu ja vaagnapiir-
konna) uksepoolse külje vigastumisoht.
Külgturvapadjad on märgistatud kirjaga

kleebisega esiistmete seljatuge-
del.
Turvakardinad - sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbub keha liikumine
ja vähenevad pea- nind kaelapiirkonna vigastumisvõimalused.
Turvakardinad on märgistatud kirjaga

B-piilari vooderdusel.
Turvapadjasüsteem koosneb (olevalt auto varustusest) järgmistest osadest.
Erinevad turvapadjad.
Märgulamp
näidikuplokis » Lehekülg 30.
Kaasõitja esiturvapadja võtmega pööratav lüliti » Lehekülg 17.
Kaassõitja esiturvapadja märgulamp armatuurlaua keskosas » Lehekülg 17.
Turvapadja rakendumine
Joonis 8 Gaasiga täidetud turvapadjad
Turvapadjasüsteem on töövalmis ainult sisselülitatud süüte korral.
Rakendumisel täitub turvapadi gaasiga ja rullub lahti. Turvapadi puhutakse täis
sekundi murdosade jooksul.
15
Turvapadjasüsteem
Turvapadja täispuhumisel tekib suitsu. See ei viita auto süttimisele.
Rakendumistingimused
Igasuguste olukordadega sobivaid turvapadjasüsteemi rakendustingimusi ei
saa üheselt määrata. Oluline on siin eseme kõvadus, mille vastu auto paiskub,
kokkupõrkenurk, auto kiirus jne.
Turvapatjade rakendumiseks on otsustav kokkupõrkel tekkiva aeglustuse käik.
Kui kokkupõrke käigus tekkinud ja mõõdetud aeglustus on juhtseadmes leidu-
vast referentsväärtusest väiksem, siis turvapadjad ei rakendu, kuigi sõiduk
võib õnnetuse tagajärjel tugevalt deformeeruda.
Tugevatel frontaalpõrgetel rakenduvad järgmised turvapadjad.
Juhi esiturvapadi.
Kaassõitja esiturvapadi.
Tugevatel külgkokkupõrgetel rakenduvad järgmised kokkupõrkepoolsed
turvapadjad.
Eesmine külgturvapadi.
Turvakardin.
Turvapadja rakendumisel toimuvad järgmised sündmused.
Lülitatakse sisse ohutuli.
Avatakse kõigi uste lukud.
Katkestatakse kütuse juurdevool mootorisse.
Süttib sisevalgusti (kui sisevalgusti automaatne käsitsemine on sisse lülita-
tud - asend
).
Millal turvapadjad ei rakendu?
Kergete frontaal- ja külgkokkupõrgete, tagantpõrgete, auto ümberpaiskumise
või rullumise korral turvapadjad ei rakendu.
Turvalisusjuhised
Joonis 9
Turvaline kaugus roolirattast ja
armatuurlauast
TÄHELEPANU
Üldised märkused
Turvavöö ja turvapadjasüsteemi suurim võimalik kaitsetoime saavuta-
takse ainult õiges isteasendis » Lehekülg 10.
Rakendumisel arendab turvapadi suurt jõudu, mistõttu võivad ebakor-
rektse istmeseade või isteasendi korral tekkida rasked või surmavad vigas-
tused. See käib eriti ilma sobiva lasteistmeta sõitvate laste kohta » Lehe-
külg 20.
Tõrke esinemise korral tuleb lasta turvapadjasüsteemi kohe mõnes eriala-
ettevõttes kontrollida. Muidu on oht, et turvapadjad õnnetusjuhtumi korral
ei rakendu.
Kui turvapadi rakendus, tuleb turvapadjasüsteem välja vahetada.
Rooliratta pealispinda ning armatuurlauda tuleb esiturvapatjade piirkon-
nas võimalikult puhastada ainult kuiva või veega niisutatud riidelapiga.
TÄHELEPANU
Märkused esiturvapatjade kohta
Juhil ja kaassõitjal on oluline hoiduda roolirattast või armatuurlauast vä-
hemalt 25 cm kaugusele » Joonis 9 -
A
. Väiksema vahemaa korral ei saa
turvapadjasüsteem teid kaitsta - see on eluohtlik! Lisaks peavad esiistmed
ja peatoed olema alati kasvule vastavalt õigesti seatud.
Kui kasutatakse kaassõitjaistmel lasteistet, kus last sõidutatakse seljaga
sõidusuunas, tuleb kaassõitja esiturvapadi tingimata välja lülitada » Lehe-
külg 17, Turvapatjade väljalülitamine. Kui seda ei tehta, võib laps saada
kaassõitja esiturvapadja rakendumisel raskeid või surmavaid vigastusi.
Esiturvapatjade lahtrullumispiirkonnas ei tohi esiistmetel istujate ees olla
teisi isikuid, loomi või esemeid.
Rooliratast ja kaassõitjapoolsel armatuurlaua pealispinda ei tohi katta,
sinna kleebiseid kinnitada või muul viisil töödelda. Turvapatjade paigaldus-
kohtade lähedusse või turvapatjade lahtirullumispiirkonda ei tohi paigalda-
da mitte mingeid detaile (nt topsihoidikuid, telefonihoidikuid vms).
Mitte kunagi ei tohi asetada esemeid armatuurlaua kaassõitjapoolsele
osale.
16
Turvalisus
TÄHELEPANU
Märkused külgturvapatjade ja turvakardinate kohta
Külgturvapatjade ja turvakardinate lahtirullumispiirkonnas ei tohi olla mit-
te mingeid esemeid (nt akende poole pööratud päikesekaitseid), ustele ei
tohi olla kinnitatud mitte mingeid tarvikuid (nt joogihoidikud vms) - on vi-
gastumisoht!
Riideriputuskonksudele võib autos riputada ainult kergeid riietusesemeid,
riietusesemete taskutes ei tohi olla raskeid või teravaservalisi esemeid.
Riiete riputamisel ei tohi kasutada riidepuid.
Turvapadjasüsteem töötab rõhuanduritega, mis paiknevad esiustes. See-
tõttu ei tohi nii ustes kui uksevooderdustes teha mitte mingeid muudatusi
(nt täiendavate kõlarite paigaldamine). Täiendav info » Lehekülg 124.
Istmete seljatugedele ei tohi rakendada suuri jõudusid, nt lööke, pealeas-
tumist - on oht vigastada külgturvapatja. Külgturvapadjad võivad sellisel ju-
hul mitte rakenduda!
Mitte mingil juhul ei tohi kasutada juhi- või kaassõitjaistmel istme- või
kaitsekatteid, mille kasutamiseks ei ole ŠKODA AUTO poolt sõnaselgelt lu-
ba antud. Kuna turvapadi väljub istme seljatoest, mõjutaksid kasutamiseks
mittelubatud istme- või kaitsekatted oluliselt külgturvapatjade kaitsetoi-
met.
Originaalistmekatete või õmbluste kahjustused külgturvapatjade paikne-
miskohas tuleb kohe mõnes eriala-ettevõttes korda seada lasta.
TÄHELEPANU
Märkused turvapadjasüsteemi käsitsemise kohta
Kõiki töid turvapadjasüsteemi juures, samuti süsteemi osade eemalda-
mist ja paigaldamist seoses muude remonditöödega (näiteks istme eemal-
damine) tohib teha ainult eriala-ettevõtetes. Täiendav info » Lehekülg 124.
Turvapadjasüsteemi osade, eesmise põrkeraua või kere juures ei tohi te-
ha mitte mingeid muudatusi.
Ärge manipuleerige turvapadjasüsteemi osadega, sest see võib põhjusta-
da turvapatjade rakendumise.
Turvapatjade väljalülitamine
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvapatjade väljalülitamine 17
Kaassõitja esiturvapadja väljalülitamine
17
Turvapatjade väljalülitamine
Kaassõitja turvapatja saab välja lülitada võtmega pööratava lülitiga » Joonis 10
leheküljel 17 -
.
Soovitame lasta vajadusel muud turvapadjad välja lülitada mõnel ŠKODA hool-
duspartneril.
Turvapatjade väljalülitamist näidatakse märgulambiga
» Lehekülg 30.
Turvapatjade väljalülitamine on ette nähtud ainult nt järgmistel juhtudel.
Kui kaassõitjakohal tuleb kasutada lasteistet, millel laps istub seljaga sõidu-
suunas » Lehekülg 18.
Kui vaatamata korrektsele juhiistme asendile ei saa tagada rooliratta kesko-
sa ja rinnaku vahelist kaugust vähemalt 25 cm.
Kui kehalise puude tõttu on rooliratta piirkonda vaja paigaldada eriseadiseid.
Kui lasete paigaldada autosse muud istmed (näiteks ilma külgturvapatjadeta
ortopeedilised istmed).
TÄHELEPANU
Kui auto müümisel peaks olema mõni turvapadi välja lülitatud, tuleb ostjat
sellest teavitada!
Kaassõitja esiturvapadja väljalülitamine
Joonis 10
Kaassõitja esiturvapadja võtmega pööratav lüliti / Kaassõitja
esiturvapadja märgulamp
17
Turvapadjasüsteem
Võtmega pööratava lüliti asendid » Joonis 10 -
Kaassõitja esiturvapadi on välja lülitatud - süüte sisselülitamise järel põleb
märgulamp

» Joonis 10 -
Kaassõitja esiturvapadi on sisse lülitatud - süüte sisselülitamise järel põleb
65 s märgulamp

Väljalülitamine
Süüde välja lülitada.
Avada kaassõitjapoolne panipaik.
Raadio-võtmel võtmekeel täielikult välja pöörata » .
Lükata võti ettevaatlikult lõpuni võtmega pööratava lüliti pilusse.
Keerata võtmega pööratava lüliti pilu võtmega ettevaatlikult asendisse

.
Eemaldada võti võtmega pööratava lüliti pilust » .
Sulgeda kaassõitjapoolne panipaik.
Kontrollida, et süüte sisselülitamise järel märgulamp

põleb.
Sisselülitamine
Süüde välja lülitada.
Avada kaassõitjapoolne panipaik.
Raadio-võtmel võtmekeel täielikult välja pöörata » .
Lükata võti ettevaatlikult lõpuni võtmega pööratava lüliti pilusse.
Keerata võtmega pööratava lüliti pilu võtmega ettevaatlikult asendisse

.
Eemaldada võti võtmega pööratava lüliti pilust » .
Sulgeda kaassõitjapoolne panipaik.
Kontrollida, et süüte sisselülitamise järel märgulamp

põleb.
TÄHELEPANU
Sõidu ajaks mitte jätta võtit võtmega pööratavasse lülitisse. Raputuste
tõttu võib võti pilus pöörduda ja turvapadja sisse lülitada! Turvapadi võib
siis õnnetusjuhtumi korral ootamatult rakenduda - on vigastumis- või
eluoht!
Selle eest, kas turvapadi on välja või sisse lülitatud, vastutab autojuht.
Turvapadi lülitada välja ainult väljalülitatud süütega! Vastasel korral võib
tekkida viga turvapatjade väljalülitamissüsteemis.
Kui märgulambid


vilguvad, siis kaassõitja esiurvapadi ei rakendu
õnnetusjuhtumi korral! Turvapadjasüsteemi tuleb lasta viivitamatult mõnes
eriala-ettevõttes kontrollida.
ETTEVAATUST
Ebapiisavalt väljapööratud võtmekeel võib võtmega pööratavat lülitit vigasta-
da!


Laste turvaline sõidutamine
Lasteiste
Teema sissejuhatus
Vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumite korral on laste sõidutamine
lubatud ainult lasteistmetel!
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Lasteistme kasutamine kaassõitjaistmel 19
Lasteistme kasutamine kaassõitjaistmel 20
Laste turvalisus ja külgturvapadi 20
Lasteistmete jaotus gruppidesse 20
Turvavööga kinnitatavate lasteistmete kasutamine 20
Lasteistme paigaldamisel ja kasutamisel tuleb järgida selles kasutusjuhendis
ning lasteistmete tootja juhendis toodud suuniseid.
Soovitame turvalisuspõhjustel sõidutada lapsi alati tagaistmetel. Kaassõitjaist-
mel sõidutada lapsi ainult erandjuhtudel.
Kasutada tuleb Euroopa Majanduskomisjoni normi ECE-R 44 kohaseid lasteist-
meid.
ECE-R 44 kohased lasteistmed on märgistatud mitteeemaldatava kontrollimis-
märgisega: suur E ringi sees, selle all katsetamisnumber.
TÄHELEPANU
Mitte mingil juhul ei tohi lapsi - ka väikelapsi! - süles autosse kaasa võtta.
Autost lahkumisel ei tohi jätta lapsi autosse ilma järelevalveta. Nad võivad
olla mitte võimelised autost iseseisvalt väljuma või ennast aitama. Väga
kõrge või väga madal temperatuur võib olla eluohtlik!
Laps peab olema autos turvatud kogu sõidu kestel! Muidu võib ta õnne-
tusjuhtumi korral läbi auto paiskuda ning sellega ennast ja teisi sõitjaid
eluohtlikult vigastada.
Kui lapsed sõidu ajal ettepoole nõjatuvad või vales asendis istuvad, on
nende vigastumisoht õnnetusjuhtumi korral suurem. See käib eriti kaas-
sõitjakohal istuvate laste kohta - kui rakendub turvapadjasüsteem, võidak-
se neid raskelt vigastada või surmata!
18
Turvalisus
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192

SKODA Fabia NJ 11-2016 Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal
See käsiraamat sobib ka