SKODA Roomster (2014/05) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal

See käsiraamat sobib ka

SIMPLY CLEVER
ŠKODA Roomster
Kasutusjuhend
Selle kasutusjuhendi ülesehitus (selgitused)
Et lihtsustada vajaliku informatsiooni otsimist ja kasutamist, on see kasutusju-
hend koostatud süstemaatiliselt.
Peatükid, sisukord ja märksõnaloend
Selle kasutusjuhendi tekst on jagatud suhteliselt lühikesteks lõikudeks, mis on
koondatud ülevaatlikeks peatükkideks. Aktuaalne peatükk on alati nimetatud
parempoolse lehekülje allservas.
Peatükkide järgi koostatud sisukord ja üksikasjaline märksõnaloend kasutusju-
hendi lõpus aitavad Teil soovitud teavet kiiresti leida.
Suunamäärangud
Kõik suunamäärangud, nagu „vasakul“, „paremal“, „ees“, „taga“ on antud auto
sõidusuuna suhtes.
Ühikud
Väärtused antakse meetermõõdustikus.
Sümbolite selgitus
Tähistab viidet olulist informatsiooni sisaldavale lõigule ja ohutusjuhis-
tele peatüki raames.
Tähistab lõigu lõppu.
Tähistab lõigu jätkumist järgmisel leheküljel.
Tähistab olukordi, mille puhul tuleb auto võimalikult kiiresti peatada.
® Tähistab registreeritud kaitsemärki.
Tähistab näitu MAXI DOT-ekraanil.
Tähistab näitu segmentekraanil.
Ekraaninäit
Selles kasutusjuhendis kasutakse ekraanikuvaks segmentekraani näitu, kui ei
ole teisiti nimetatud.
Märkused
TÄHELEPANU
Kõige olulisemad märkused on tähistatud pealkirjaga TÄHELEPANU. Need
TÄHELEPANU-märkused juhivad Teie tähelepanu tõsisele õnnetus- või vi-
gastumisohule.
ETTEVAATUST
Ettevaatust-märkus juhib Teie tähelepanu Teie auto võimalikule kahjustamisele
(nt käigukasti kahjustamine) või juhib Teie tähelepanu üldistele õnnetusohtude-
le.
Keskkonda puudutav märkus
Keskkonna-märkus juhib Teie tähelepanu keskkonnakaitsele. Siit leiate Te näi-
teks nõuandeid kütusetarbe vähendamiseks.
Juhis
Tavaline märkus juhib Teie tähelepanu auto kasutamist puudutavale olulisele
teabele.

5J7012739AG
Eessõna
Te otsustasite soetada omale ŠKODA, täname Teid südamlikult usalduse eest.
Te saite omale moodsaima tehnikaga ja rikkaliku varustusega sõiduki. Lugege palun seda kasutusu-
hendit hoolikalt, sest sellele kasutusjuhendile vastav käitumine on auto õige kasutamise eelduseks.
Võimalike küsimustega oma auto kohta pöörduge mõne ŠKODA partneri poole.
Soovime Teile palju rõõmu oma uuest ŠKODAst ja head sõidulusti.
Teie ŠKODA AUTO a.s. (allpool ainult ŠKODA või tootja)
Kasutatud mõisted
Autoga kaasasolevates juhendmaterjalides kasutatakse järgmisi mõisteid, mis
puudutavad Teie auto hooldamist.
„Eriala-ettevõte“ - töökoda, mis teostab erialaselt ŠKODA marki autode hool-
dust. Eriala-ettevõte võib olla nii ŠKODA partner, ŠKODA hoolduspartner kui
ka sõltumatu töökoda.
„ŠKODA hoolduspartner“ - töökoda mis on lepinguliselt autoriseeritud tootja
ŠKODA AUTO a.s. või selle müügipartneri poolt ŠKODA marki autode hooldus-
tööde teostamiseks ja ŠKODA originaaldetailide müümiseks.
„ŠKODA partner“ - ettevõte, mis on ŠKODA AUTO a.s. või selle müügipartneri
poolt autoriseeritud ŠKODA marki autode müümiseks ja võimalikult nende
hooldamiseks, kasutades ŠKODA originaaldetaile ningŠKODA originaaldetaili-
de müümiseks.
Kasutusjuhend
See kasutusjuhend kehtib nii kõigile auto kerevariantidele kui ka juurdekuulu-
vatele mudelivariantidele.
Kirjeldatakse kõiki võimalikke varustusvariante, ilma neid erivarustusena, mu-
delivariandina või turust oleneva varustusena tähistamata.
Seega ei pruugi Teie autos olla kõiki varustuse komponente, mida on selles
kasutusjuhendis kirjeldatud.
Teie auto varustuse maht on määratud Teie auto ostulepinguga. Lähemat tea-
vet saate ŠKODA partnerilt, kelle juurest Te auto ostsite.
Joonised võivad väheolulistes detailides Teie autost erineda, neid tuleb võtta
üldise informatsioonina.
Täiendav teave (kehtib Venemaal)
Liiklusvahendi tüübikinnituse täielik number on toodud auto dokumentides.
Sisukord
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus 6
Üldised märkused 6
Õige ja turvaline isteasend 7
Turvavööd 9
Turvavöö kasutamine 9
Turvavöö rullimisautomaadid ja
turvavööpingutid 13
Turvapadjasüsteem 14
Turvapadjasüsteemi kirjeldus 14
Ülevaade turvapatjadest 15
Turvapatjade väljalülitamine 17
Laste turvaline sõidutamine 19
Lasteiste 19
Kinnitussüsteemid 21
Käsitsemine
Kokpit
25
Ülevaade
24
Näidikud ja märgulambid
26
Näidikuplokk
26
Multifunktsioon-näidik (MFD)
29
Hooldusvälpade näidik
32
MAXI DOT-ekraan
33
Märgulambid
35
Lukustamine ja lukkude avamine
42
Lukkude avamine ja lukustamine
42
Kesklukustus
45
Kaugjuhtimispult
47
Ärandamisvastane alarmseade
48
Pakiruumi kaas 50
Elektrilised aknatõstukid 51
Valgustus ja nähtavus 53
Valgustus 53
Sisevalgustid 57
Nähtavus 58
Klaasipuhasti ja -pesur 59
Tahavaatepeegel 61
Istumine ja esemete paigutamine 63
Esiistmed 63
Tagaistmed 64
Peatoed 66
Pakiruum 67
Muutlik laadimispõrand pakiruumis 70
Jalgrattakandurid pakiruumis 71
Katusepakikandurid 73
Praktiline varustus 74
Panipaigad 76
Praktik 80
Küte ja kliimaseade 83
Küte, ventilatsioon, jahutus 83
Küte 84
Kliimaseade (käsitsi reguleeritav) 85
Climatronic (automaatne kliimaseade) 88
Suhtlus ja multimeediumid 90
Universaalne telefoniettevalmistus GSM II 90
Hääljuhtimine 95
Multimeediumid 96
Sõitmine
Paigaltvõtt ja sõitmine 98
Mootori käivitamine ja seiskamine 98
Pidurid 100
Käsitsi käiguvahetus ja pedaalid 101
Automaatkäigukast 102
Sissesõitmine 104
Ökonoomne sõitmine ja
keskkonnasäästlikkus 105
Auto vigastumise vältimine 108
Sõitmine välismaal 109
Abistavad süsteemid 110
Pidurdamist toetavad süsteemid 110
Parkimisabiline 112
Kiirushoidik 113
START-STOPP 114
Haagisekäitus 116
Haakeseadis 116
Haagis 119
Kasutusjuhised
Auto hooldamine 122
Hooldustööd, sobitamised ja tehnilised
muudatused 122
Auto pesemine 124
Auto hooldamine väljastpoolt 125
Siseruumi hooldamine 128
Kontrollimine ja järeltäitmine 131
Kütus 131
Mootoriruum 133
Mootoriõli
136
Jahutusvedelik 138
Pidurivedelik 140
Auto aku 141
Rattad 144
Veljed ja rehvid 144
Talvine režiim 150
3
Sisukord
Omaabi
Avariivarustus ja omaabi 151
Avariivarustus 151
Rattavahetus 152
Rehviremont 155
Käivitusabi 157
Auto pukseerimine 158
Kaitsmed ja hõõglambid 160
Kaitsmed 160
Hõõglambid 163
Tehnilised andmed
Tehnilised andmed
168
Auto andmed 168
Märksõnade loend
4
Sisukord
Kasutatud lühendid
Lühend Tähendus
1/min mootori pöörete arv minutis
ABS blokeerimisvastane süsteem
AK automaatkäigukast
ASR veojõukontroll
CO
2
pääst, g/
km
süsinikdioksiidi pääst grammides läbisõidukilomeetri kohta
DPF diislikübemefilter
DSG automaatne topeltsiduriga käigukast
ECE Euroopa Majanduskomisjon
ESC stabiliseerimiskontroll
EL Euroopa liit
kW kilovatt, mootori võimsuse mõõtühik
KK Käsikäigukast
MFA multifunktsioon-näidik
N1 ainult või peamiselt kaubaveoks konstrueeritud kaubik
Nm njuutonmeeter, mootori pöördemomendi mõõtühik
TDI CR
turboülelaaduri ja ühistoru-sissepritsesüstemiga (common
rail) diiselmootor
TSI turboülelaaduri ja otsesissepritsega bensiinimootor
5
Kasutatud lühendid
Turvalisus
Passiivne turvalisus
Üldised märkused
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Iga sõidu eel
6
Sõidu turvalisus 6
Turvavarustus 6
Sellest lõigust leiate olulist teavet, nõuandeid ja märkusi passiivse turvalisuse
kohta Teie sõidukis.
Me oleme siia kokku kogunud kõik, mida Te näiteks turvavööde, turvapatjade,
lasteistmete ja laste turvalisuse kohta teadma peaksite.
TÄHELEPANU
Selles peatükis leidub autojuhile ja tema kaassõitjatele olulist teavet sõi-
duki käsitsemiseks.
Täiendavat informatsiooni Teie ja Teie kaassreisijate ohutuse kohta lei-
dub ka selle kasutusjuhendi järgmistes peatükkides.
Kõik juhendmaterjalid peavad alati autos kaasas olema. Seda eriti juhul,
kui annate auto kasutada teistele isikutele või müüte.
Iga sõidu eel
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 6.
Omaenese ja kaassõitjate turvalisuse huvides pange iga sõidu eel tähele järg-
misi punkte:
Kontrollida, et auto valgustusseadmed ja suunatuled töötaksid laitmatult.
Kontrollida klaasipuhasti talitlust ja klaasipuhasti harjade seisundi laitma-
tust.
Kontrollida, et kõik aknaklaasid võimaldavad selget ja head väljavaadet.
Seada tahavaatepeegel nii, et oleks tagatud vaade tagasisuunas.
Kontrollida, et peeglid ei ole kaetud.
Kontrollida rehvirõhku.
Kontrollida mootoriõli, pidurivedeliku ja jahutusvedeliku taset.
Kinnitada kindlalt kaasavõetud pakid.
Mitte ületada lubatud teljekoormusi ja lubatud täismassi.
Sulgeda kõik uksed ja kapott ning pakiruumi kaas.
Kontrollida, et ükski ese ei takistaks pedaalide kasutamist.
Kaitsta lapsi sobiva lasteistme ja õigesti kinnitatud turvavööga » Lehekülg
19, Laste turvaline sõidutamine.
Võtta õige isteasend » Lehekülg 7, Õige ja turvaline isteasend. Nõuda
kaasreisijatel õige isteasendi võtmist.
Sõidu turvalisus
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 6.
Autojuhina vastutate nii enese kui oma kaasreisijate eest. Mõjutades sõidu
turvalisust ohustate nii ennast kui teisi liiklusest osavõtjaid.
Seetõttu tuleb silmas pidada järgmisi juhiseid.
Mitte lasta oma tähelepanu, näiteks kaassõitjate või telefonikõneluse
poolt, liiklusolukorralt kõrvale juhtida.
Mitte kunagi ei tohi juhtida autot, kui Teie juhtimisvõime on vähenenud
näiteks arstirohtude, alkoholi või uimastite tõttu.
Täita liikluseeskirja ja mitte ületada lubatud sõidukiirust.
Sobitada sõidukiirus tee seisundi ja liiklus- ning ilmastikuoludega.
Teha pikkade sõitude puhul korrapäraselt puhkepause - hiljemalt iga kahe
tunni järel.
Turvavarustus
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 6.
Alljärgnev loetelu sisaldab osa Teie autos leiduvast turvavarustusest.
Kolmepunkti-rullturvavööd kõigil istekohtadel.
Turvavöö jõupiirikud esiistmetel.
Turvavöö pingutid esiistmetel.
Turvavöö kõrguse seadmine esiistmetel.
Esiturvapadi juhile ja kaassõitjale.
Külgturvapadjad.
Turvakardinad.
ISOFIX-süsteemiga lasteistmete kinnituspunktid.
TOP TETHER-süsteemiga lasteistmete kinnituspunktid.
6
Turvalisus
Seatava kõrgusega peatoed.
Seatav roolisammas.
Nimetatud turvavarustus töötab koos, et Teid ja kaassõitjaid õnnetusjuhtumi-
te korral parimal võimalikul viisil kaitsta.
Sellest turvavarustusest pole Teile ega kaasreisijatele kasu, kui võtate vale is-
teasendi või ei sea ega kasuta seda varustust õigesti.
Korrakohaselt kinnitamata turvavööde puhul võivad õnnetusjuhtumi korral vi-
gastusi põhjustada ka rakendunud turvapadjad.
Õige ja turvaline isteasend
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Juhi õige isteasend
7
Rooliratta asendi seadmine 8
Kaassõitja õige isteasend 8
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend 8
Vale isteasendi näited 9
TÄHELEPANU
Autosviibijate võimalikult mõjusaks kaitsmiseks peavad esiistmed ja kõik
peatoed olema alati vastavalt kasvule seatud ning turvavöö alati õigesti
kinnitatud.
Kõik autosviibijad peavad õigesti kinnitama istekoha juurde kuuluva tur-
vavöö. Lapsi tuleb kaitsta sobiva hoidesüsteemiga » Lehekülg 19, Laste
turvaline sõidutamine.
Vale isteasend põhjustab autosviibijate eluohtlikke vigastusi, kui raken-
duv turvapadi neid tabab.
Kui tagaistmetel sõitjad ei ole õiges isteasendis, suureneb turvavöö vale
asetuse tõttu vigastumisrisk.
Sõidu ajal ei tohi istmete seljatoed olla liigselt tagasi kallutatud, sest see
mõjutab tugevalt turvavöö ja turvapadjasüsteemi toimet - on vigastumi-
soht!
Juhi õige isteasend
Joonis 1 Juhi õige kaugus roolirattast / Õigesti seatud peatugi
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 7.
Teie turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi tuleb jär-
gida järgmisi juhiseid.
Juhiiste seada pikisuunas nii, et pedaale saab kergelt kõverdatud jalgade-
ga põhjani vajutada.
Istme seljatugi seada nii, et kergelt kõverdatud kätega saaks puudutada
rooliratta kõige kõrgemat punkti.
Rooliratas seada nii, et rooliratta ja rinnaku vaheline kaugus
A
oleks vä-
hemalt 25 cm » Joonis 1. Rooliratta seadmine » Lehekülg 8, Rooliratta
asendi seadmine.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel Teie pea
ülaosaga
B
.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 9, Turvavöö kasutamine.
Istmete ja peatugede seadmine » Lehekülg 63.
TÄHELEPANU
Enne sõidu alustamist võtta õige isteasend ja säilitada seda sõidu kestel.
Nõuda ka oma kaasreisijatelt iga sõidu eel õige isteasendi võtmist ja selle
säilitamist sõidu kestel.
Kaugus roolirattast peab olema vähemalt 25 cm ja jalgade kaugus arma-
tuurlauast põlve-turvapadja piirkonnas vähemalt 10 cm. Väiksema vahemaa
korral ei saa turvapadjasüsteem Teid kaitsta - see on eluohtlik!
7
Passiivne turvalisus
TÄHELEPANU (järg)
Hoida rooliratast sõidu ajal mõlema käega selle välisservast „kella 9“ ja
„kella 3“ asendist. Mitte kunagi ei tohi hoida rooliratast, haarates „kella 12“
asendist või mõnel muul viisil (näiteks rooliratta keskkohast või rooliratta
servalt seestpoolt). Selistel juhtudel võidakse juhi turvapadja rakendumisel
raskelt vigastada käsivarsi, käsi ja pead.
Hoolitseda selle eest, et jalgaderuumis ei oleks mitte mingeid esemeid,
sest need võivad sõidu- või pidurdusmanöövri korral takerduda pedaalihoo-
vastikku. Siis ei saaks enam vajutada siduripedaali, pidurdada ega gaasi an-
da.
Rooliratta asendi seadmine
Joonis 2
Seatav rooliratas: Hoob roolirat-
ta all
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 7.
Rooliratta asendit saab kõrguse ja kauguse suunas seada.
Pöörata rooliratta all olev hoob allapoole » Joonis 2.
Seada rooliratas soovitud asendisse (kõrgus- ja pikisuunas).
Suruda hoob lõpuni üles.
TÄHELEPANU
Rooliratta seadmise hoob peab olema sõidu ajal lukustatud, et rooliratas
ei saaks oma asendit sõidu ajal ootamatult muuta - on õnnetusoht!
Rooliratast ei tohi mitte kunagi seada sõidu ajal, vaid ainult seisval sõidu-
kil!
Kaassõitja õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 7.
Kaassõitja turvalisuseks ja vigastumisohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi tu-
leb järgida järgmisi juhiseid.
Kaassõitjaiste seada võimalikult tahapoole. Et turvapadi pakuks rakendu-
mise korral parimat võimalikku kaitsetoimet, peab kaassõitja hoiduma ar-
matuurlauast vähemalt 25 cm kaugusele.
Peatugi seada nii, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel Teie pea
ülaosaga
B
» Joonis 1 leheküljel 7 » Lehekülg 7.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 9.
Istmete ja peatugede seadmine » Lehekülg 63.
Erandjuhtudel saab kaassõitja turvapatja välja lülitada » Lehekülg 17, Turva-
patjade väljalülitamine.
TÄHELEPANU
Kaugus armatuurlauast peab olema vähemalt 25 cm. Väiksema vahemaa
korral ei saa turvapadjasüsteem Teid kaitsta - see on eluohtlik!
Jalad hoida sõidu ajal alati jalgaderuumis - mitte kunagi ei tohi asetada
jalgu armatuurlauale, aknast välja või istepindadele. Pidurdusmanöövri või
õnnetusjuhtumi korral suurendab see Teie vigastumisohtu. Vale isteasendi
korral võivad turvapadja rakendumisel tekkida surmavad vigastused!
Tagaistmetel sõitjate õige isteasend
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 7.
Äkkpidurduse või õnnetusjuhtumi korral vigastumisohu vähendamiseks pea-
vad tagaistmetel istujad panema tähele alljärgnevat.
Peatoed seada nii, et peatugede ülaserv oleks võimalikult ühel kõrgusel
pea ülaosaga
B
» Joonis 1 leheküljel 7 » Lehekülg 7.
Kinnitada õigesti turvavöö » Lehekülg 9, Turvavöö kasutamine.
Laste autosse kaasavõtmisel kasutada sobivat lastehoidesüsteemi » Le-
hekülg 19, Laste turvaline sõidutamine.
Istmete ja peatugede seadmine » Lehekülg 63.
8
Turvalisus
Vale isteasendi näited
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 7.
Turvavöö suurim võimalik kaitsetoime saavutatakse ainult õigesti kinnitatud
turvavööga.
Vale isteasend vähendab oluliselt turvavöö kaitsefunktsioone ja suurendab
turvavöö vale asendi tõttu vigastumisohtu.
Autojuhina vastutate nii enese kui kõigi kaassõitjate, eelkõige laste eest. Mitte
kunagi ei tohi lubada, et keegi võtab sõidu ajal vale isteasendi.
Järgmine loend sisaldab juhiseid, mille eiramine võib põhjustada raskeid vigas-
tusi või surma. Loend ei ole täielik, kuid siiski soovime juhtida Teie tähelepanu
sellele teemale.
Sõidu ajal tuleb järgida järgmisi juhiseid.
Mitte seista.
Mitte tõusta püsti istmetele.
Mitte põlvitada istmetel.
Mitte kallutada istme seljatuge liiga tugevalt tahapoole.
Mitte nõjatuda armatuurlauale.
Mitte lamada tagaistmel.
Mitte istuda ainult istme esiserva piirkonnas.
Mitte istuda küljele suunatult.
Mitte kallutada ennast aknast välja.
Mitte sirutada jalgu aknast välja.
Mitte asetada jalgu armatuurlauale.
Mitte asetada jalgu istmepolstrile.
Mitte võtta kedagi kaasa jalgaderuumis.
Mitte sõita ilma kinnitatud turvavööta.
Mitte viibida pakiruumis.
Turvavööd
Turvavöö kasutamine
Teema sissejuhatus
Joonis 3
Turvavöö kinnitanud autojuht
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Laupkokkupõrke füüsikaline põhimõte 11
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine 11
Turvavöö kõrguse seadmine esiistmetel 12
Tagumise keskmise istme turvavöö 12
Õigesti kinnitatud turvavööd pakuvad õnnetusjuhtumi korral kindlat kaitset.
Väheneb vigastumisrisk ja suurenevad üleelamisvõimalused raske õnnetuse
korral.
Õigesti kinnitatud turvavööd hoiavad sõitjaid õiges isteasendis » Joonis 3.
Turvavööd vähendavad oluliselt liikumisenergiat. LIsaks takistavad nad kont-
rollimatuid liikumisi, mis omakorda võivad raskeid vigastusi kaasa tuua.
Õigesti kinnitatud turvavöödega autosviibijate eelis põhineb suurel määral as-
jaolul, et liikumisenergia hajutatakse turvavöö abil võimalikult optimaalselt.
Liikumisenergia parimat võimalikku vähendamist tagab ka auto esiosa struk-
tuur ja muud Teie sõidukis kasutatavad passiivse turvalisuse meetmed, nagu
näiteks turvapadjasüsteem. Sellega vähendatakse tekkivat energiat ja koos
sellega vigastumisohtu.
Laste sõidutamisel tuleb arvesse võtta erilisi turvalisusaspekte » Lehekülg
19, Laste turvaline sõidutamine.
9
Turvavööd
TÄHELEPANU
Turvavöö tuleb kinnitada iga sõidu eel - ka linnaliikluses! See käib ka ta-
gapingil istujate kohta - on vigastumisoht!
Ka rasedad naised peavad alati kinnitama turvavöö. Ainult see tagab veel
sündimata lapsele parima kaitse » Lehekülg 11, Turvavöö kinnitamine ja
vabastamine.
Turvavöö suurim kaitsetoime saavutatakse ainult õiges isteasendis » Le-
hekülg 7, Õige ja turvaline isteasend.
Esiistmete seljatoed ei tohi olla liigselt tagasi kallutatud, sest siis võib tur-
vavöö oma mõju kaotada.
TÄHELEPANU
Märkused turvavöö õige asetuse kohta
Alati tuleb jälgida turvavöö rihma õiget asetust. Valesti asetatud turvavöö
võib ka kergete õnnetusjuhtumite korral vigastusi põhjustada.
Turvavöö kõrgus tuleb seada nii, et rinnarihm jookseks üla õlakeskme,
mitte mingil juhul üle kaela.
Liiga lõdvalt kinnitatud turvavöö võib põhjustada vigastusi, sest õnnetus-
juhtumi korral liigub Teie keha liikumisenergia mõjul ettepoole ja pidurda-
takse siis äkki turvavööga.
Turvavöö ei tohi olla tõmmatud üle kõvade või purunevate esemete (nt
prillid, pastapliiats, võtmekimp jne). Need esemed võivad põhjustada vigas-
tusi.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde käsitsemise kohta
Turvavöö rihm ei tohi olla kinni kiilutud või keerdus ega hõõruda vastu te-
ravaid servi.
Jälgida, et ukse sulgemisel turvavööd kinni ei kiilutaks.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde õige kasutamise kohta
Ühe turvavööga ei tohi mitte kunagi kinnitada kaht inimest (ka väikelap-
si), turvavööd ei tohi kinnitada üle autosviibija süles istuva lapse.
Lukukeelt tohib asetada ainult sama istekoha juurde kuuluvasse luku-
pandlasse. Turvavöö vale kinnitamine mõjutab tema kaitsetoimet ja suu-
rendab vigastumisriski.
TÄHELEPANU (järg)
Lukukeele juhikut ei tohi ummistada, sest see takistab lukukeele kinnitu-
mist.
Mitmekihiline ja avar riietus (näiteks mantel ülikonna peal) mõjutab turva-
vöö laitmatut kinnitamist ja turvavöö toimet.
Klemmide või muude esemete kasutamine turvavöö seadmiseks (nt lü-
hendamiseks väiksemakasvuliste isikute korral) on keelatud.
Turvavööd tagaistmetel saavad oma ülesannet ainult siis usaldatavalt täi-
ta, kui tagaistme seljatugi on õigesti fikseeritud » Lehekülg 65.
TÄHELEPANU
Märkused turvavööde hooldamise kohta
Turvavöö rihm tuleb puhas hoida. Määrdunud rihm võib mõjutada rullimi-
sautomaadi tööd » Lehekülg 130, Turvavööd.
Turvavöösid ei tohi autost eemaldada ega nende konstruktsiooni mitte
mingil viisil muuta. Ärge proovige turvavööd ise parandada.
Turvavööde seisundit tuleb korrapäraselt kontrollida. Kui märgatakse rih-
ma, ühenduskohtade, rullimisautomaadi või lukuosade vigastusi, tuleb see
turvavöö mõnes eriala-ettevõttes asendada lasta.
Kahjustatud turvavööd, mida on õnnetusjuhtumi puhul kasutatud ja mis
on seetõttu veninud, tuleb uuendada - kõige parem mõnes eriala-ettevõt-
tes. Lisaks tuleb kontrollida ka turvavööde kinnituskohti.
Juhis
Turvavööde kasutamisel tuleb järgida siseriiklikke seadussätteid.
10
Turvalisus
Laupkokkupõrke füüsikaline põhimõte
Joonis 4 Kinnitamata turvavööga juht / Kinnitamata turvavööga sõitja ta-
gaistmel
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 10.
Sõiduki liikumisel omandavad nii sõiduk kui reisijad liikumisenergia, niinimeta-
tud kineetilise energia .
Kineetilise energia väärtus oleneb oluliselt auto kiirusest ja auto ning sõitjate
massist. Kiiruse kasvades ja massi suurenedes tuleb õnnetusjuhtumi korral ha-
jutada rohkem energiat.
Olulisem faktor on auto kiirus. Kui näiteks suurendada kiirust 25 km/h kahe-
kordseks, 50 km/h, suureneb liikumisenergia väärtus 4 korda.
Arvamus, et kerge õnnetusjuhtumi korral saab oma keha kätega toetada, on
väär. Isegi väikeste kokkupõrkekiiruste korral on kehale mõjuvad jõud nii suu-
red, et neid kätega vastu võtta ei õnnestu.
Kui Te sõidaksite ka ainult kiirusega 30 - 50 km/h, mõjuvad õnnetusjuhtumi
puhul Teie kehale jõud, mis võivad ületada ühetonnise (1000 kg) massiga keha
raskusjõu.
Nt inimese kaal 80 kg „tõuseb“ kiirusel 50 km/h väärtuseni 4,8 tonni
(4 800 kg).
Frontaalkokkupõrkega õnnetusjuhtumi korral paiskuvad kinnitamata turvavöö-
dega autosviibijad ettepoole ja põrkuvad kontrollitamatult vastu sõiduki sise-
ruumi osi, nagu näiteks rooliratas, armatuurlaud, esiklaas » Joonis 4 -
. Mõnel
juhul võidakse Teid koguni autost välja paisata, mille tagajärjeks võivad olla
eluohtlikud või koguni surmavad vigastused.
Ka tagapingil viibijatel on oluline kinnitada turvavöö, sest muidu võivad nad
õnnetusjuhtumi korral paiskuda kontrollitamatult auto siseruumi.
Kinnitamata turvavööga tagapingireisija ei ohusta mitte ainult ennast, vaid ka
esiistmetel istujaid » Joonis 4 -
.
Turvavöö kinnitamine ja vabastamine
Joonis 5 Turvavöö kinnitamine / vabastamine
Joonis 6 Turvavaöö rinna- ja sülerihma asetus / turvavöö asend rasedatel
naistel
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 10.
Kinnitamine
Enne turvavöö kinnitamist seada õigesti esiiste ja peatugi » Lehekülg 66.
Turvavöö tõmmata lukukeelest haarates aeglaselt üle rinna ja vaagnapiir-
konna.
Lukukeel asetada istme juurde kuuluvasse lukupandlasse » Joonis 5 -
, nii
et ta seal kuuldavalt fikseerub.
11
Turvavööd
Kontrollida tõmmates, kas lukukeel on lukus korralikult kinnitunud.
Plastnupp rihmal hoiab lukukeele haardevalmis asendis.
Turvavöö kaitsetoime tagamiseks on oluline turvavöö rihma õige asend.
Turvavöö rinnarihm ei tohi mitte kunagi joosta üle kaela, vaid ta peab jooksma
umbes üle õlakeskme ja hästi liibuma ülakehale. Turvavöö sülerihm peab
jooksma üle vaagnapiirkonna, mitte üle kõhu, ja peab alati tugevalt kehale lii-
buma » Joonis 6 -
.
Ka rasedad naised peavad alati kinnitama turvavöö. Ainult see tagab Teie veel
sündimata lapsele parima kaitse.
Rasedatel naistel peab sülerihm toetuma vaagnapiirkonnale võimalikult mada-
lalt, et mitte rõhuda alakehale » Joonis 6 -
.
Vabastamine
Turvavöö vabastada ainult seisva auto korral.
Vajutada punast klahvi lukupandlas » Joonis 5 -
, lukukeel hüppab välja.
Juhtida vöö käega tagasi, et rihma saaks täielikult rullile kerida ja turvavöö
keerdu ei läheks.
ETTEVAATUST
Turvavöö vabastamisel tuleb jälgida, et lukukeel ei vigastaks uksevooderdust
ega muid siseruumi osi.
Turvavöö kõrguse seadmine esiistmetel
Joonis 7
Esiiste: Turvavöö kõrguse sead-
mine.
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 10.
Turvavöö kõrguse reguleerimisega saab turvavöö jooksu õlapiirkonnas kasvule
vastavaks seada.
Vajutada pöörderautisele ja nihutada seda soovitud suunas üles- või allapoo-
le » Joonis 7.
Seadmise järel proovida turvavööd järsult tõmmates, kas pöörderautis on
kindlalt fikseeritud.
Tagumise keskmise istme turvavöö
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 10.
Tagumise keskmise istme turvavöö on kinnitatud pakiruumi piirkonnas lae va-
sakule servale.
Kinnitamine
Tõmmata kahe lukukeelega turvavaöö laehoidikust välja.
Rihma lõpus olev lukukeel asetada vasakul pool olevasse lukupandlasse, nii
et ta seal kuuldavalt lukustub.
Teine lukukeel, mis on rihmal nihutatav, tõmmata üle rinnakorvi ja asetada
paremal pool olevasse lukupandlasse, nii et ta seal kuuldavalt lukustub.
Turvavöö tõmbeprooviga kontrollida, kas mõlemad lukukeeled on lukupan-
naldes kindlalt fikseeritud.
Tagumise keskmise istme turvavöö keeled on erineva kujuga, nii et nad sobi-
vad ainult vastavasse lukupandlasse. Kui lukukeelt ei õnnestu lukupandlasse
fikseerida, proovitakse seda tõenäoliselt asetada valesse pandlasse.
Vabastamine
Turvavöö vabastatakse kinnitamisele vastupidises järjekorras.
Juhtida vöö käega tagasi, et rihma saaks täielikult rullile kerida, turvavöö
keerdu ei läheks ja ei vigastaks riietust.
TÄHELEPANU
Turvavöö vabastamise järel hoida turvavööst kinni ja lasta tal aeglaselt
rullile kerida, kuni mõlemad lukukeeled laehoidikuni jõuavad ja seal magne-
tiga fikseeritakse - on vigastumisoht.
Lukukeeli ei tohi mitte kunagi üheaegselt vabastada.
12
Turvalisus
Turvavöö rullimisautomaadid ja turvavööpingutid
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvavöö rullimisautomaadid
13
Turvavööpingutid 13
Turvavöö rullimisautomaadid
Iga turvavavöö on varustatud rullimisautomaadiga.
Turvavöö aeglasel tõmbamisel on tagatud täielik liikumisvabadus. Turvavöö
äkilisel tõmbamisel blokeeritakse see rullimisautomaadi poolt.
Turvavöö blokeeritakse ka täispidurdamisel, kiirendamisel, allamägesõidul ja
kurvides.
TÄHELEPANU
Kui turvavööd äkilisel tõmbamisel ei blokeerita, lasta seda viivitamatult
kontrollida mõnes eriala-ettevõttes.
Turvavööpingutid
Kinnitatud turvavööga juhi ja kaassõitja ohutust suurendavad eesmiste turva-
vööde rullimisautomaatide turvavööpingutid.
Frontaalkokkupõrkega õnnetusjuhtumite korral pingutatakse alates õnnetuse
teatavast raskuseastmest turvavööd automaatselt. Turvavööpingutid võivad
rakenduda ka kinnitamata turvavööde puhul.
Teatava raskusastmega külgkokkupõrke korral pingutatakse automaatselt
kokkupõrkepoolne turvavöö.
Kergete frontaalkokkupõrgete, külg- ja tagantkokkupõrgete, rullumise ja väi-
keste mõjuvate jõududega õnnetusjuhtumite korral turvavööpingutid ei raken-
du.
TÄHELEPANU
Kõiki turvavööpingutussüsteemi juures tehtavaid töid, samuti muude re-
monttööde puhul vajalikku süsteemi osade eemaldamist ja paigaldamist to-
hib ainult eriala-ettevõtetes teha lasta.
Süsteemi kaitsetoimest piisab ainult üheks õnnetusjuhtumiks. Turvavöö-
pingutite rakendumise järel tuleb kogu süsteem välja vahetada.
Juhis
Turvavööpingutite rakendumisel tekib suits. See ei viita auto süttimisele.
Auto või turvavööpingutite süsteemi osade jäätmekäitlusel tuleb järgida si-
seriiklikke seadussätteid. Need eeskirjad on ŠKODA hoolduspartneritele teada
ja seal antakse selle kohta ka põhjalikku teavet.
13
Turvavööd
Turvapadjasüsteem
Turvapadjasüsteemi kirjeldus
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Süsteemi kirjeldus 14
Turvapadja rakendumine 14
TÄHELEPANU
Turvapadja parim võimalik kaitsetoime saavutatakse ainult koostöös
kinnitatud turvavööga.
Turvapadi ei asenda turvavööd, vaid on sõiduki kogu passiivse turvakont-
septsiooni üks osa.
Et autosviibijaid turvapatjade rakendumisel võimalikult mõjusalt kaitsta,
peavad esiistmed olema vastavalt kasvule õigesti seatud » Lehekülg 7, Õi-
ge ja turvaline isteasend.
Kui Te ei ole kinnitanud turvavööd, liiga kaugele ettepoole nõjatute või
vales asendis istute, on Teie vigastumisrisk õnnetusjuhtumi korral suurem.
TÄHELEPANU
Märkused turvapadjasüsteemi käsitsemise kohta
Tõrke esinemise korral tuleb lasta turvapadjasüsteemi kohe mõnes eriala-
ettevõttes kontrollida. Muidu on oht, et turvapadjad õnnetusjuhtumi korral
ei rakendu.
Turvapadjasüsteemi osi ei tohi mitte mingil viisil muuta.
Kõiki töid turvapatjade juures, samuti süsteemi osade eemaldamist ja pai-
galdamist seoses muude remonditöödega (näiteks rooliratta mahavõtmine)
tohib teha ainult eriala-ettevõtetes.
Mitte kunagi ei tohi võtta ette muudatusi eesmise põrkeraua või kere juu-
res.
Keelatud on manipuleerida turvapadjasüsteemi osadega, sest see võib
põhjustada turvapatjade rakendumise.
Turvapadjasüsteemi kaitsetoimest piisab ainult üheks õnnetusjuhtumiks.
Turvapadja rakendumise järel tuleb turvapadjasüsteem välja vahetada.
Süsteemi kirjeldus
Lugege ja arvestage kõigepealt lk 14.
Turvapadjasüsteemi talitlusseisundit näidatakse märgulambiga
näidikuplo-
kis » Lehekülg 40.
Kui turvapadjad rakenduvad, täituvad nad gaasiga ja rulluvad lahti.
Turvapadja täitumisel eraldub hallikasvalget või punast kahjutut gaasi. See on
täiesti normaalne ja ei viita sõiduki süttimisele.
Turvapadjasüsteemi koosneb (olevalt auto varustusest) järgmistest
moodulitest
Elektrooniline juhtseade
Esiturvapadi juhile ja kaassõitjale » Lehekülg 15.
Külgturvapadjad » Lehekülg 16.
Turvakardinad » Lehekülg 17.
Turvapadja märgulamp näidikuplokis » Lehekülg 40.
Kaasõitja esiturvapadja võtmega pööratav lüliti » Lehekülg 18.
Kaassõitja esiturvapadja välja-/sisselülitamise märgulamp armatuurlaua kes-
kosas » Lehekülg 18.
Juhis
Turvapadjasüsteem on kogu oma eluea jooksul hooldusvaba.
Auto müümisel tuleb komplektne juhendmaterjalide mapp ostjale kaasa an-
da. Pidage silmas, et väljalülitatud kaassõitjapoolse turvapadja korral kuuluvad
sinna juurde ka selle kohta käivad alusdokumendid!
Auto või turvapadjasüsteemi osade jäätmekäitlusel tuleb järgida siseriiklikke
seadussätteid.
Turvapadja rakendumine
Lugege ja arvestage kõigepealt
lk 14.
Turvapadja täitumine toimub suure kiirusega, sekundi murdosa jooksul, või-
maldamaks õnnetusjuhtumi puhul lisakaitset.
Turvapadjasüsteem on töövalmis ainult sisselülitatud süüte korral.
Erilistes õnnetusolukordades võivad mitmed turvapadjad üheaegselt rakendu-
da.
Kergete frontaal- ja külgkokkupõrgete, tagantpõrgete, auto ümbermineku või
rullumise korral turvapadjad ei rakendu.
14
Turvalisus
Rakendumisfaktorid
Igasuguste olukordadega sobivaid turvapadjasüsteemi rakendustingimusi ei
saa üheselt määrata. Oluline osa on siin näiteks sellel, millised on kokkupõrkes
osaleva eseme omadused (kõva/pehme), kohtumisnurk, auto kiirus jne.
Turvapadjasüsteemi rakendumise määrab kokkupõrkel tekkiva aeglustuse
käik. Juhtseade analüüsib kokkupõrke käiku ja rakendab vastava turvasüstee-
mi.
Kui kokkupõrke käigus tekkinud ja mõõdetud aeglustus on juhtseadmes leidu-
vast referentsväärtusest väiksem, siis turvapadjad ei rakendu, kuigi sõiduk
võib õnnetuse tagajärjel tugevalt deformeeruda.
Tugevatel frontaalkokkupõrgetel rakenduvad järgmised turvapadjad.
Juhi esiturvapadi.
Kaassõitja esiturvapadi.
Tugevatel külgkokkupõrgetel rakenduvad järgmised turvapadjad.
Õnnetusepoolne eesmine külgturvapadi.
Õnnetusepoolne turvakardin.
Turvapadja rakendumisega õnnetusjuhtumi korral:
süttib sisevalgustus (kui sisevalgustuse lüliti on uksekontaktiasendis);
lülitatakse sisse ohutuli;
avatakse kõigi uste lukud;
katkestatakse kütuse juurdevool mootorisse.
Ülevaade turvapatjadest
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Esiturvapadjad
15
Külgturvapadjad 16
Turvakardinad 17
Esiturvapadjad
Joonis 8 Juhi esiturvapadi roolirattas / Kaassõitja esiturvapadi armatuur-
lauas
Joonis 9 Turvaline kaugus roolirattast / Gaasiga täidetud turvapadjad
Esiturvapatjade süsteem pakub täiendavat kaitset juhi ja kaassõitja pea- ning
rinnapiirkonnale raskemate frontaalkokkupõrkega õnnetusjuhtumite korral .
Juhi esiturvapadi asub roolirattas » Joonis 8 -
.
Kaassõitja esiturvapadi asub armatuurlauas panipaiga kohal » Joonis 8 -
.
Kui turvapadjad rakenduvad, rullitakse nad lahti juhi ja kaassõitja ette » Joo-
nis 9 -
. Sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbub esiistmetel istujate et-
teliikumine ja vähenevad pea ning ülakeha vigastumisvõimalused.
15
Turvapadjasüsteem
TÄHELEPANU
Märkused õige isteasendi kohta
Juhil ja kaassõitjal on oluline hoiduda roolirattast või armatuurlauast vä-
hemalt 25 cm kaugusele
A
» Joonis 9. Väiksema vahemaa korral ei saa tur-
vapadjasüsteem Teid kaitsta - see on eluohtlik! Lisaks peavad esiistmed ja
peatoed olema alati kasvule vastavalt õigesti seatud.
Rakendumisel arendab turvapadi suurt jõudu, mistõttu võivad ebakor-
rektse istmeseade või isteasendi korral tekkida vigastused.
Esiistmetel istujate ja turvapatjade mõjupiirkonna vahel ei tohi olla teisi
isikuid, loomi või esemeid.
TÄHELEPANU
Esiturvapadi ja laste sõidutamine
Mitte kunagi ei tohi sõidutada lapsi auto esiistmel ilma turvamata. Kui tur-
vapadjad õnnetusjuhtumi korral rakenduvad, võidakse lapsi raskelt või sur-
mavalt vigastada!
Kui kasutatakse kaassõitjaistmel lasteistet, kus last sõidutatakse seljaga
sõidu suunas, tuleb kaassõitja esiturvapadi tingimata välja lülitada » Lehe-
külg 17, Turvapatjade väljalülitamine. Kui seda ei tehta, võib laps saada
kaassõitja esiturvapadja rakendumisel raskeid või surmavaid vigastusi. Las-
te sõidutamisel kaassõitjaistmel tuleb täita lasteistmete kasutamise kohta
käivaid siseriiklikke seadussätteid.
TÄHELEPANU
Üldised märkused
Rooliratast ja kaassõitjapoolsel armatuurlaual paikneva turvapadjamoo-
duli pealispinda ei tohi katta, sinna kleebiseid kinnitada või muul viisil töö-
delda. Neid detaile võib puhastada ainult kuiva või veega niisutatud lapiga.
Turvapadjamoodulite katetele või nende vahetusse lähedusse ei tohi pai-
galdada mitte mingisuguseid osi, nt topsihoidjat, telefonihoidikut vms.
Mitte kunagi ei tohi asetada armatuurlauale esemeid kaassõitja turvapad-
ja pinnale.
Külgturvapadjad
Joonis 10 Külgturvapadja paiknemiskoht juhiistmes / Gaasiga täidetud
külgturvapadi
Külgturvapadjasüsteem pakub tugevate külgkokkupõrgete puhul täiendavat
kaitset autosviibijate ülakehapiirkonnale (rind, kõht, vaagen).
Külgturvapadjad paiknevad esiistmete seljatoepolstris » Joonis 10 -
.
Külgturvapatjade » Joonis 10 -
rakendumisel rakendub vastaval küljel auto-
maatselt ka turvakardin ja turvavööpinguti.
Sukeldumisel täispuhutud turvapatja sumbuvad autosviibijatele mõjuvad koor-
mused ja väheneb kogu ülakeha (rinna, kõhu ja vaagnapiirkonna) uksepoolse
külje vigastumisrisk.
TÄHELEPANU
Märkused õige isteasendi kohta
Teie pea ei tohi mitte kunagi olla külgturvapadja väljumispiirkonnas. Õn-
netusjuhtumi korral võidakse Teid sel puhul raskesti vigastada. See käib
eriti ilma sobiva turvaistmeta sõitvate laste kohta » Lehekülg 21, Laste
turvalisus ja külgturvapadi.
Isikute ja turvapatjade mõjupiirkonna vahel ei tohi olla teisi isikuid, loomi
ega esemeid. Ustele ei tohi kinnitada mitte mingeid tarvikuid, nagu nt joo-
gihoidikuid vms.
Kui lapsed sõidu ajal vales asendis istuvad, on nende vigastumisoht õnne-
tusjuhtumi korral suurem. See võib põhjustada raskeid vigastusi » Lehekülg
19, Lasteiste.
16
Turvalisus
TÄHELEPANU
Autos olevatele riideriputuskonksudele võib riputada ainult kergeid riietu-
sesemeid. Riiete taskutes ei tohi olla raskeid või teravaservalisi esemeid.
Istmete seljatugedele ei tohi rakendada suuri jõude, nagu tugevad löögid,
pealeastumine jms, kuna see võib süsteemi vigastada. Külgturvapadjad või-
vad sellisel juhul mitte rakenduda!
Juhi- ja kaassõitjaistmel ei tohi tarvitada istme- või kaitsekatteid, mis ei
ole sõnaselgelt ŠKODA poolt kasutamiseks lubatud. Kuna turvapadi väljub
istme seljatoest, mõjutaksid kasutamiseks mittelubatud istme- või kaitse-
katted oluliselt külgturvapatjade kaitsetoimet.
Originaalistmekatendi kahjustused külgturvapadjamoodulite piirkonnas
tuleb kohe mõnes eriala-ettevõttes kõrvaldada lasta.
Esiistmete turvapadjamoodulitel ei tohi olla vigastusi, lõhesid või süga-
vaid kriimustusi. Vägivaldne avamine ei ole lubatud.
Turvakardinad
Joonis 11
Turvakardina paigalduskoht / Gaasiga täidetud turvakardin
Turvakardinate süsteem pakub raskemate külgkokkupõrgete puhul autosviibi-
jate pea- ja kaelapiirkonnale täiendavat kaitset.
Turvakardinad paiknevad mõlemal pool auto siseruumis uste kohal » Joonis 11 -
.
Külgkokkupõrke korral rakendub kokkupõrkepoolsel küljel turvakardin koos
vastava külgturvapadja ja turvavavööpingutiga.
Rakendumisel katab turvakardin esi- ja tagauste akendepiirkonna ning ukse-
posti piirkonna » Joonis 11 -
.
Pea põrkumist vastu siseruumi detaile summutab gaasiga täitunud turvakar-
din. Lisaks vähendatakse peale mõjuva koormuse vähenemise ja pea liikumise
väiksema ulatuse tõttu ka kaelale mõjuvat koormust.
TÄHELEPANU
Turvakardinate vaba täitumise tagamiseks ei tohi turvakardinate välju-
mispiirkonnas olla mitte mingeid esemeid.
Autos olevatele riideriputuskonksudele võib riputada ainult kergeid riietu-
sesemeid. Riiete taskutes ei tohi olla raskeid või teravaservalisi esemeid. Li-
saks ei tohi riiete riputamisel kasutada riidepuid.
Selleks mitte ettenähtud tarvikute paigaldamine turvakardinate piirkonda
võib turvakardinate rakendumisel nende kaitsetoimet oluliselt mõjutada.
Rakendunud turvakardinate täitumisel võidakse mõnel juhul paisata paigal-
datud tarvikute osi auto siseruumi ja niiviisi vigastada autosviibijaid » Lehe-
külg 122.
Päikesekaitseid ei tohi pöörata külgakende poole turvakardinate mõju-
piirkonda, kui nendele on kinnitatud esemeid, nagu näiteks pastapliiats.
Turvakardinate rakendumisel võib see vigastada autosviibijaid.
Istuvate isikute ja turvapatjade mõjupiirkonna vahel ei tohi olla teisi isi-
kuid, loomi ega esemeid. Lisaks ei tohi autosviibijad sõidu ajal pead aknast
välja pista ja käsi või käsivarsi aknast väljas hoida.
Juhis
Turvakardinatega autodel on B-piilari vooderdusel kiri AIRBAG.
Turvapatjade väljalülitamine
Teema sissejuhatus
Käesolevas peatükis leiate teavet järgnevate teemade kohta:
Turvapatjade väljalülitamine 17
Kaassõitja esiturvapadja väljalülitamine 18
Turvapatjade väljalülitamine
Turvapatjade väljalülitamine on ette nähtud ainult nt järgmistel juhtudel.
Kui peate kasutama kaassõitjaistmel lasteistet, kus laps istub seljaga sõidu
suunas (mõnes riigis erinevate siseriiklike seadussätete tõttu näoga sõidu
suunas) » Lehekülg 19, Laste turvaline sõidutamine.
Kui vaatamata korrektsele juhiistme asendile ei saa tagada rooliratta kesko-
sa ja rinnaku vahelist kaugust vähemalt 25 cm.
17
Turvapadjasüsteem
Kui kehalise puude tõttu on rooliratta piirkonda vaja paigaldada eriseadiseid.
Kui lasete paigaldada autosse muud istmed (näiteks ilma külgturvapatjadeta
ortopeedilised istmed).
Kaassõitja turvapatja saab välja lülitada võtmega pööratava lülitiga » Lehekülg
18.
Soovitame lasta vajadusel muud turvapadjad välja lülitada mõnel ŠKODA hool-
duspartneril.
Turvapadjasüsteemi jälgimine
Turvapadjasüsteemi toimimisvalmidust jälgitakse elektrooniliselt ka siis, kui
mõni turvapadi on välja lülitatud.
Turvapadi on välja lülitatud diagnostikaseadme abil
Märgulamp
süttib pärast süüte sisselülitamist u 3 sekundiks ja vilgub see-
järel veel u 12 sekundit.
Kaassõitja esiturvapadi on välja lülitatud kindalaekas paikneva võtmega pöö-
ratava lülitiga
Süüte sisselülitamise järel süttib märgulamp
u 3 sekundiks.
Süüte sisselülitamise järel süttib märgulamp

3
» Joonis 12
leheküljel 18.
Juhis
Järgida turvapatjade väljalülitamise kohta käivaid siseriiklikke seadussätteid.
ŠKODA hoolduspartneri juures saate teada, kas ja millised turvapadjad võib ja
tuleb Teie autos siseriiklike seadussätete põhjal välja lülitada.
Kaassõitja esiturvapadja väljalülitamine
Joonis 12 Kaassõitja esiturvapadja võtmega pööratav lüliti / kaassõitja
esiturvapadja välja-/sisselülitamise märgulamp
Võtmega pööratava lülitiga lülitatakse välja ainult kaassõitja esiturvapadi.
Väljalülitamine
Süüde välja lülitada.
Avada kaassõitjauks.
Raadio-võtme korral võtmekeel täielikult välja pöörata » .
Lükata võti ettevaatlikult lõpuni võtmega pööratava lüliti pilusse.
Pöörata võtmega lüliti pilu ettevaatlikult asendisse
2
» Joonis 12 OFF.
Eemaldada võti võtmega pööratava lüliti pilust » .
Sulgeda kaassõitjauks.
Kontrollida, kas sisselülitatud süüte puhul jääb turvapadja märgulamp arma-
tuurlaua keskosas
3

1)
kirjaga




põlema.
Sisselülitamine
Süüde välja lülitada.
Avada kaassõitjauks.
Raadio-võtme korral võtmekeel täielikult välja pöörata » .
Lükata võti ettevaatlikult lõpuni võtmega pööratava lüliti pilusse.
Pöörata võtmega lüliti pilu ettevaatlikult asendisse
1
» Joonis 12 ON.
Eemaldada võti võtmega pööratava lüliti pilust » .
Sulgeda kaassõitjauks.
Kontrollida, kas süüte sisselülitamise järel on turvapadja märgulamp arma-
tuurlaua keskosas
3

kirjaga




kustunud.
1)
Märgulamp , süttib süüte sisselülitamisel mõneks sekundiks, kustub siis u 1 sekundiks ja süttib
uuesti.
18
Turvalisus
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187

SKODA Roomster (2014/05) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal
See käsiraamat sobib ka