Shimano FD-M781 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha
kukkuda.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda
kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega
ning tekitada heli. Kui kett on joonisel 1 näidatud asendis ja
heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale. Kui kett on joonisel 2
näidatud asendis, nihuta ketti järgmisele või ülejärgmisele
väiksemale ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas
jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja
kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku
välimine plaat puudutada ketti.
Shimano ei paku keskjooksule paigaldamiseks kinnituspolte.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tutvu nende juhenditega koos ka esiveo süsteemi hooldusjuhenditega.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud
otsa vastasotsast. Peale väliskatte
lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Seadista eesmise käiguvahetaja kõrgus.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema
otse suurima hammasratta kohal ja sellega
paralleelne. Kinnita kasutades 5 mm
kuuskantvõtit.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketijuht
Eelseadistatud
joondusplokk
SIS reguleerimine
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
SI-5N30A-001-04
Spetsifikatsioonid
Tehnilise hoolduse juhised SI-5N30A-001
FD-M780 / FD-M780-E
FD-M781 / FD-M781-D
• FD-M781-D • FD-M780 / M781
• FD-M780-E
BB-plaadita mudelid
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Keskjooksu raam
Kronstein
Näiteks: Kui kasutad kuuskantvõtit
Keskjooksule paigaldamise
kinnituskruvi
Pane tähele: Shimano ei paku
keskjooksule paigaldamiseks
kinnituspolte.
< Normaaltüüp >
• FD-M780 / FD-M780-E FD-M780-E
(BB-plaadita mudelid)
< Ülalt suunatud tüüp >
8 mm mutrivõti
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
< Normaaltüüp >
• FD-M781
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
4 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
< Normaaltüüp >
• FD-M781-D
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x (kolmekordne) ja kontrolli
seejärel alumist asendit. Vajuta heeblit B kaks või enam
korda, et seada see madalaimasse asendisse. Eemalda
otsakork ning paigalda sisetross.
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib
see puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
Ketitoe nurk (
a
)
Sobiv ketiliin
X = Saadaval
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees aseta
kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Kui kett kukub vända poole.
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline.
Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Vabasta vastupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Vabasta vastupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Vabasta vastupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte reguleerimissilindrit
vastupäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole.
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale hammasrattale
kange.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/2 pööret).
Vabasta vastupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Kui kett ei lülitu sujuvalt keskmiselt
eesmiselt hammasrattalt suurimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on ülemist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit umbes
1/4 pööret vastupäeva.
Kui kett ei lülitu sujuvalt keskmiselt
eesmiselt hammasrattalt väikseimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on alumist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit umbes
1/4 pööret päripäeva.
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline.
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi
kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva
kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Paigalda eesmine käiguvahetaja vastavalt
joonisele. Sel ajal reguleeri eesmist
käiguvahetajat paigaldades selle asendit nii, et
ketijuhi välimise plaadi ja suurima
hammasratta maksimaalse välisläbimõõdu
vahele jääks 1-3 mm vahe.
Ketijuhi välisplaat
Maksimaalne välisläbimõõt
Eelseadistatud
mõõdik
1-3 mm
Kliirens:
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
155,5 mm*
42T
159,5 mm*
42T
FD-M781
FD-M781-D
FD-M780
FD-M780-E
Ülemine
reguleerimiskruvi
FD-M781
FD-M781-D
FD-M780
FD-M780-E
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või
4 mm kuuskantvõtit.
Paigalda otsakork keerates seda nii,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub. Ära keera seda rohkem, sest
vastasel juhul võivad kahjustuda korgil
olevad keermed.
Sobiv esimene hammasratas
X
X
18T
10T
66° - 69°
50 mm
Üksnes kolmekordsele hammasrattale (42-32-24T)
S, M, L
- S, M, L -
Mudeli number FD-M781-D FD-M781
FD-M780-E
FD-M780
* Paigaldamiskõrgus sõltub raami seibi asendist.
155,5 mm / 159,5 mm*
(keskjooksu keskosast)
Esimesed
hammasrattad
Joonis 1 Joonis 2
Tagumised
ketirattad
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
* Kui jalgrattal on tagaamortisaator, kontrolli esmalt soovituslikku segmendi asendit vastavalt
jalgratta kasutusjuhendile. Järgmiseks kasuta kinnitusrihma või muud sarnast, et seadistada
tagaamortisaator sellele soovitatud käigule ja seejärel reguleeri eesmist käiguvahetajat.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning
keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Ketiratas (suurim hammasratas)
  • Page 1 1

Shimano FD-M781 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka