Shimano ST-5510 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

x
x'
2
1
x
x'
Pane tähele:
Esimest heeblit ei saa kallutada
sissepoole enne kui heeblit b ei
ole üks või kaks korda vajutatud.
SEALED
SP40
SP40
R
Pane tähele:
Sersori trossi
eemaldades ära
rakenda trossi
tõmmates liiga
tugevat jõudu,
vastasel juhul võib
sensor kahjustuda.
Kasutage tööriista,
et hoida sensorit
paigal ja tõmmata
tross ettevaatlikult
välja.
Välimine sulgur
Sisemine tross
Väliskate
6. Kinnita heebli tihvti kruvi
kuni see on toendi pinnaga
tasane. Lõpuks paigalda
sensorkork.
Vajuta heeblit B vähemalt 8 korda veendumaks,
et mehhanism oleks enne paigaldamist parimas
seisukorras.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Juhtrauale paigaldamine
Kinnita komplekt väljaspool toendit oleva paigaldusmutriga.
Tõmba toendi kaas
tagasi ja kasuta poldi
kinnitamiseks 5 mm
kuuskantvõtit.
Tehnilise hoolduse juhised SI-6C80D-001
ST-6510
ST-5500-CA
ST-5510
ST-R600
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Vajuta piduriheeblit ja seejärel
lükka sisetross läbi trossi augu.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
• Heebel B : Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele
ketirattale.
Vajuta suuremalt väiksemale ketirattale lülitumiseks
heeblit B üks kord.
Töötamine
Tagumise käiguvaheti heebli töötamine
• Heebel
A : Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele
ketirattale.
Heeblil
A on klõpstõke asendites 1 , 2 ja 3
Heebel B
Heebel A : Lülitub väiksemalt suuremale tagumisele
ketirattale.
Heebel B : Lülitub suuremalt väiksemale tagumisele
ketirattale.
Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale hammasrattale.
Heebel b : Lülitub suuremalt väiksemale hammasrattale.
Kinnitusmoment:
6-8 Nm
Taga Ees
Heebel A
Heebel b
Heebel a
Paigaldamine
heebel A
heebel A
algasend
3 Klõps
2 Klõps
1 klõps
1 : Vahetab ühe ketiratta võrra
V.a. 3. kuni 4.
2 : Kiire - vahetab kahe ketiratta
võrra
V.a. 3. kuni 5.
3 : Kiire - vahetab kolme ketiratta
võrra
V.a. 3. kuni 6.
Eesmise käiguvaheti heebli töötamine
(FD-6500 / FD-5500 / FD-5501)
• Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale esimesele
hammasrattale.
Heebel a
Heebel a
algasend
Kui heebli a töötamine ei vii
lõpule hammasratta käiguvahetuse
tõmmet, vajuta heeblit a uuesti
vahemaa (X') võrra, et viia lõpule
see heebli tõmbe (X) osa, mis jäi
liiga lühikeseks.
Täielik käiguvahetuse
tõmme
Tegelik tõmme
• Heebel b :Lülitub suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel b
Heebel b
algasend
Kui vajutatakse heeblit b , toimub
esimene klõps, kus rakendatakse
trimimine (müra
ennetusmehhanism), ja seejärel
teine tugevam klõps peale
käiguvahetustõmbe
lõpule viimist. Peale
trimmimist lõpetab
järgmine vajutus
käiguvahetuse.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Trimmi töö
Klõps
Klõps
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel eesmisel hammasrattal ja tagmisel
suurimal ketirattal, hõõrdub kett vastu eesmise
käiguvaheti plaati tekitades omapärast heli. Kui see
juhtub, vajuta märgatavalt (punktini, kus see klõpsata)
heeblit b ; see liigutab
eesmist käiguvahetit
silmnähtavalt väikseima
hammasratta poole ja seeläbi
kaob müra.
Esimese käiguvahetaja
liikumine
Keti asend
Kõik heeblid naasevad peale vabstamist oma
algasendisse.
heebel B
heebel B
algasend
V.a. 4. kuni 3.
Heebel B liigub ka heebli A kasutamise ajal, kuid ära
rakenda heeblil B jõudu. Samuti ära vajuta heeblit
A heeblit B kasutades. Mõlema heebli samaaegse
vajutamisega käiguvahetust ei toimu.
Lugege enne kasutamist koos nende hooldusjuhenditega
ka RD-6500/RD-6500-GS/RD-5500/RD-5501/RD-5500-GS/
RD-5501-GS hooldusjuhendeid.
Eesmise käiguvaheti heebli töötamine
(FD-6503 / FD-5503 / FD-5504)
• Heebel a : Lülitub väiksemalt suuremale esimesele ham-
masrattale.
Heebel a
Heebel a
algasend
Kui heebli a töötamine ei vii
lõpule hammasratta käiguvahetuse
tõmmet, vajuta heeblit a uuesti
vahemaa (X') võrra, et viia lõpule
see heebli tõmbe (X) osa, mis jäi
liiga lühikeseks.
Täielik käiguvahetuse
tõmme
Tegelik tõmme
• Heebel b :Lülitub suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel b
Heebel b
algasend
• Heebel b :Lülitub keskmiselt hammasrattalt väikseimale
hammasrattale.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Klõps
Ettevaatus töötamisel
Heebel b liigub ka heebli a kasutamise ajal, kuid ära
rakenda heeblil b jõudu. Samuti ära vajuta heeblit
a heeblit b kasutades. Mõlema heebli samaaegse
vajutamisega käiguvahetust ei toimu.
Ettevaatus töötamisel
Loe enne kasutamist koos nende hooldusjuhenditega ka
FD-6500/FD-6503/FD-5500/FD-5501/FD-5503/FD-5504
hooldusjuhendeid.
Piduritrossi paigaldamine
Jäta natukene üleliigset trossi, isegu kui lõikad selle juhtraua
täispikkusega.
1. Kalluta heeblit (nagu käiguvahetusel), et lihtsustada
trossi läbiviimist haagist.
Heebel b
2. Lükka sisetross läbi
Sisemine tross
Trossi haak
3. Kinnita välimine juhik sisemise kaabliga ja sea nurgaga
liige toendisse.
Pane tähele: Ära pühi sisetrossi määret ära. Samuti
jälgi, et sisetrossi külge ei haakuks tomu ega võõrkehi.
Konsool
Välisjuhiku nurgaga
liige
Sisemine tross
Välisjuhik
(Osad müügil eraldi)
4. Sea piki välisjuhikut väliskate sisetrossile ja toendile.
Välishoidik
Trossi juhik
Veendu, et sisemine ots on
kindlalt trossi haagi külge
kinnitatud.
Trossi haak
Sisemine ots
Väliskate
5. Too väliskate piki juhtraua esiosa ja kata välisjuhikuga.
Nüüd lõika välisjuhik juhtraua pikkuseks ja kinnita
ajutiselt teibiga.
6. Lõpuks kata juhtraud viimistlusteibiga.
Teip
Väliskate
Välisjuhik
Käiguvahetustrossi paigaldamine
Kasutatav tross
• Sisetross (roostevaba teras)
• SP41 suletud väliskate ( 1 )
• SP41 väliskate ( 2 )
f
1,2 mm
f
4 mm
f
4 mm
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Märgistus
Otsakork
• Tagumine heebel
Vajuta vähemalt 8
korda
Sisemine tross
Trossi auk
Kui trossi haak ei ole samal joonel käiguvahetustrossi
auguga, vajuta heeblit B uuesti kuni see on ning
seejärel paigalda tross.
Trossi haak
Veendu, et sisemine ots on kindlalt trossi haagi
külge kinnitatud.
Trossi haak
Sisemine ots
• Eesmine heebel
Vajuta heeblit b enne
paigaldamist vähemalt kaks-
kolm korda.
Heebel b
Vajuta vähemalt 2 - 3 korda
Vajuta piduriheeblit (nagu
pidurdades), et lükata
sisetross läbi
käiguvahetustrossi august
ja seade väliskattesse.
Väliskate
Käiguvahetustrossi auk
Sisemine tross
• Välimine sulgur
1. Paigalda välimine sulgur alumise toru külge.
Kinnitusmoment:
1,5-2 Nm
Otsekinnitusmuhv (M5)
Välimine sulgur
Paigalduspolt
3 mm kuuskantvõti
Paigalda tagumiste
ketirataste välimine sulgur
vaikeasendis hoovaga.
2. Lükka sisetross läbi ja sea väliskate.
Jäta natukene üleliigset väliskatet, isegu kui lõikad
selle juhtraua täispikkusega.
Hooldus
Toendi ja heebli lahtiühendamine
1. Eemalda sensorkork
ja kasuta 2mm
kuuskantvõtit, et
eemaldada toendi
allosast heebli tihvti kruvi.
Heebli tihvti kruvi
2 mm kuuskantvõti
Sensorkork
Heebli ja kanduri komplekti
lahtiühendamine
5 mm kuuskantvõti
Spetsiaalne tööriist (TL-ST01)
Kinnitusmoment kokkupaneku ajal:
8-10 Nm
Ära demonteeri rohkem, sest kokkupanek ei pruugi
olla võimalik.
Hoova
vaikeasend
Kinnita
Veendu, et väliskate
istuks kindlalt välimises
sulguris.
2. Sisesta 2,5mm kuuskantvõti või sarnane tööriist
heebli tihvti auku ja koputa õrnalt plastikvasaraga, et
heebli tihvt välja lükata. Kui heebli tihvt tuleb välja,
saab toendi põhiosa ja heebli põhiosa lahti ühendada.
Seejärel tõmba sensortross toendi põhiosast välja.
1. Eemalda trossi haak .
2. Ühenda lahti kasutades spetsiaalset tööriista ja 5mm
kuuskantvõtit.
Trossi haak
3. Ühenda lahti nagu näidatud .
• Kindlasti määri uuesti.
Määre
Toendi ja heebli kokkupanek
1. Pane trossi haak kandurisse ja sea vastuvedru.
2. Kasuta vastuvedru jaoks spetsiaalset paigaldustööriista.
Kandur
Vastuvedru
paigaldustööriist
Toendi katte tagasi paigaldamine
Toendi katte sakid vastavad toendil olevatele piludele.
Trossi haak
Vastuvedru
Aseta vedru ots kanduris
olevasse auku. Pane
tähele, et vedrul on parem
ja vasak pool.
Vastuvedru paigaldustööriist
(TL-ST02)
3. Esmalt sisesta sensortross kandurisse ja seejärel
ühenda toendi põhiosa ja heebli põhiosa. Jälgi
ettevaatlikkusega, et vastuvedru ots ei tungiks
kanduri august sel ajal välja.
Heebel
Konsool
Jälgi, et vedru oleks õigesti asetatud.
4. Joonda tihvti augud ja lükka heebli
tihvt sisse.
Heebli tihvt
Heebli tihvti
kruvi
Õiges asendis on ümar
heebli tihvti süvend
joondatud heebli tihvti
kruviga.
5. Eemalda näpitsatega
vastuvedru
paigaldustööriist.
Heebli tihvti kruvi
2 mm kuuskantvõti
Sensorkork
Pane tähele märgistusi:
R: parem
L: vasak
Pühi toendi katte sisemust
paigaldamise lihtsustamiseks
natukese piiritusega.
Tõmba
Kalle
1
2
Auk
Trossijuhik
Heebel B
Kinnitusmoment:
1 Nm
Sensor
Sensortross
Toendi
põhiosa
Heebli põhiosa
2
1
Üldine ohutusinfo
Pane tähele
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks
teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta alati täpsustatud väliskesta
ning keskjooksu trossijuhti.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Seda tüüpi raami ei tohiks kasutada, sest raami suur trossi
takistus koos sisemise trossi suunamisega võib kahjustada
SIS funktsiooni.
• Väliskatte ots, millel on alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Käiguvaheti poolne
4mm kork
Plastikkork või 4mm kork Alumiiniumkork
• Ühilduvad on allpool tabelis näidatud rattakompuutrid.
Loe ka rattakompuutri hooldusjuhendeid.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või
kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
*1 Toendi kaas tuleb asendada.
ST-6510 ---> Asenda ST-6501 toendi kate.
ST-5500-CA ---> Asenda mudeliga ST-5500-C.
Toendi kaas
5 mm
kuuskantvõti
Paigaldusmutter
Kasutatav tross
• Sisetross (roostevaba teras) ...........
• SLR väliskate ..................................
f
1,6 mm
f
5 mm
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada
sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha
ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Süsinikust juhtraua korral võib olla vajalik vähendada
kinnitusmomenti, et vältida juhtraua kahjustamist.
Kontakteeru jalgratta või juhtraua tootjaga, et saada teada
sobivat süsinikust juhtraua kinnitusmomenti.
HOIATUS
Meetermõõdustik SC-6500 / SC-6501 / SC-M500
Toendiga sensorid SM-6500*1/ SM-6500-RS / SM-6501
Seeria ULTEGRA
Käiguvahetusheebel ST-6510 / ST-R600
Väliskate SP40
Käike 18 27
Esimene käiguvahetaja FD-6500 FD-6503
Esimene ketiratas FC-6500 FC-6503
Keskjooks BB-6500
Tagumine käiguvaheti RD-6500 RD-6500-GS
Vabajooks FH-6500
Kasseti ketiratas CS-6500
Kett CN-HG93 / CN-7701
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Seeria SHIMANO 105
Käiguvahetusheebel ST-5500-CA / ST-5510 / ST-R600
Väliskate SP40
Käike 18 27
Esimene käiguvahetaja FD-5500 /
FD-5501
FD-5503 /
FD-5504
Esimene ketiratas FC-5501 /
FC-5502
FC-5504 /
FC-5505
Keskjooks BB-5500
Tagumine käiguvaheti RD-5500 /
RD-5501
RD-5500-GS
/RD-5501-GS
Vabajooks FH-5500 / FH-5501
Kasseti ketiratas CS-HG70-9
Kett CN-HG73
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
SI-6C80D-001 -04
(
)
  • Page 1 1

Shimano ST-5510 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka