Mootoriruum
Enne mootoriruumi kaane avamist
Aurupõletuse oht! Ärge avage mootoriruumi kaant,
kui mootoriruumist paiskub välja auru või jahutusve-
delikku.
▶
Peatage mootor ja laske sel jahtuda.
▶
Eemaldage süütevõti.
Tööde puhul mootoriruumis
▶
Hoidke lapsed mootoriruumist eemal.
▶
Järgige peatükis loetletud kõrgepingesüsteemi
kohta käivaid ohutusnõudeid » Lehekülg 59, Mille-
le tuleb tähelepanu pöörata,
▶
Jahutusventilaatorit ei tohi puudutada. Jahutusven-
tilaator võib ka väljalülitatud süüte puhul iseenesli-
kult sisse lülituda.
▶
Ärge puudutage elektrikaableid. Vältida lühiseid
elektrisüsteemis ja sõiduki 12 V aku juures.
▶
Ärge suitsetage mootoriruumi läheduses ja vältige
lahtise tule ning sädemeallikate kasutamist.
▶
Ärge jätke ühtegi eset mootoriruumi.
Töövedelike käsitsemine
Teie sõidukil on vaja erinevaid tööaineid, mis võivad
välja pääsedes kahjustada tervist või keskkonda. Siia
hulka kuuluvad nt sõiduki 12 V aku akuhapped, jahu-
tusvedelik ja pidurivedelik.
▶
Kasutage töövedelikke ainult väljas või hästi venti-
leeritud ruumides. Vajadusel kandke kaitsevarus-
tust.
▶
Ärge kasutage ega kontrollige töövedelikke ajal,
mil mootor töötab.
▶
Kokkupuutel töövedelikega pesta asjaomaseid
kohti sooja veega. Vajadusel pöörduge arsti poole.
▶
Töövedelike tõttu määrdunud lappe tuleb enne uti-
liseerimist hoida hästi ventileeritavas kohas. Tööõli
jääkidega lapid võivad ise süttida ja põhjustada tu-
lekahju.
Sõiduki 12 V aku
Sõiduki 12 V akuga ümberkäimine
Sõiduki 12 V aku akuhape on väga sööbiv. Sõiduki 12
V aku asjatundmatu käsitsemine võib põhjustada
plahvatuse, tulekahju, keemilisi põletusi või mürgis-
tust!
▶
Sõiduki 12 V aku käsitsemisel tuleb kasutada meet-
meid silmade ja naha kaitseks.
▶
Sõiduki 12V akut ei tohi kallutada, kuna akuhape
võib välja joosta.
▶
Kui nahk puutub kokku akuhappega, siis peske as-
jaomaseid piirkondi mõne minuti jooksul veega. Vii-
vitamatult kasutada meditsiinilist abi.
▶
Ärge laadige külmutatud või üles sulatatud sõiduki
12 V akut. Külmunud auto 12 V aku tuleb välja vahe-
tada.
▶
Kahjustatud auto 12 V akut ei tohi kasutada.
▶
Lühise oht! Ärge ühendage sõiduki 12 V aku poste.
Märkused kõrgepingesüsteemi kohta
OHT
Kõrgepingesüsteemi ja kõrgepingeaku asjatundmatu
käsitsemine võib põhjustada põletusi, vigastusi või
surmavat elektrilööki.
▶
Alati tuleb eeldada, et kõrgepingeaku on laetud ja
kõrgepingesüsteem on pinge all. See kehtib ka välja
lülitatud elektriajami ja süüte puhul.
▶
Ärge puudutage kõrgepingekaableid ega kõrgepin-
geakut, ka mitte esemetega.
▶
Ärge tehke mingeid töid kõrgepingesüsteemi ja
kõrgepingeaku juures.
▶
Ärge avage ega parandage kõrgepingesüsteemi
osi.
▶
Ärge vahetage, eemaldage ega eraldage oranži vär-
viga tähistatud kõrgepingekaablit.
▶
Ärge avage, asendage ega eemaldage kõrgepin-
geaku katet.
▶
Töid kõrgepingesüsteemi ja sellest mõjutatud süs-
teemide juures tohivad teha ainult selleks kvalifit-
seeritud hooldustehnikud.
▶
Kõrgepingesüsteemi ja kõrgepingeaku juures töö-
tamisel tuleb järgida ettevõtte ŠKODA AUTO nõu-
deid ja suuniseid.
▶
Enne tööde alustamist sõiduki juures tuleb veendu-
da, et sõiduk ei ole pinge all, kui on oht kahjustada
kõrgepingesüsteemi osi. Pingetustamisega tohivad
tegeleda ainult selleks kvalifitseeritud hooldusteh-
nikud.
▶
Sõiduki või kõrgepingeaku kahjustus võib põhjusta-
da mürgiste ja tuleohtlike gaaside emissiooni. Ava-
ge aknad, et väljapaiskunud gaasid pääseksid sõidu-
kist välja, ja lahkuge sõidukist.
▶
Vältige kokkupuudet kõrgepingeakust lekkinud ve-
delike ja gaasidega.
▶
Tulekahju korral lahkuge sõidukist ja püsige ohutus
kauguses. Teavitage päästemeeskonda, et sõidukil
on kõrgepingeaku » Lehekülg 17, Pärast õnnetust.
HOIATUS
▶
Elektriajami õhujuurdevoolu ei tohi piirata ja elek-
triajamit ei tohi katta täiendavate isolatsioonima-
terjalidega (nt kattega).
HOIATUS
Õnnetusoht!
Elektriajamiga sõiduk ei tee sõites ega aeglustades
mingit müra. Teised liiklejad ei pruugi seda tajuda.
14
Õige ja turvaline › Mootoriruum