Paigaldamine
■ Ratta kodarate kinnitamine
Veendu, et kodarad oleksid kinnitatud nii nagu on näidatud joonisel.
Radiaalset paigaldust ei saa kasutada.
Kinnita kodarad, nii nagu on näidatud alloleval joonisel 1, esiratta vasakult poolt
(poolelt kuhu on paigaldatud rootor) ning tagaratta vasakult ja paremalt poolt ning,
nagu on näidatud alloleval joonisel 2, esiratta paremalt poolt.
■ Rootori paigaldamine
<SM-RT51>
Paigalda rootor ja rootori kinnitusplaat
rummule ning seejärel paigalda ning kinnita
poldid nagu näidatud joonisel 1.
■ Piduriheebli paigaldamine
Kasuta paigaldamiseks 5 mm
kuuskantvõtit.
■ Pidurisadulate paigaldamine
Kaitsekindaid kasutades keera rootorit
päripäeva nagu on näidatud joonisel 2.
Samal ajal kinnita rootori kinnituspoldid
joonisel näidatud järjekorras.
Kasuta lamedapealist kruvikeerajat või muud sarnast tööriista, et väänata
kinnitusplaadi servad üle poldipeade nagu näidatud joonisel 3.
Ratta
pöörlemise
suund
Ees vasakul Taga paremal Ees paremal
Joon. 1 Joon. 2
Joon. 1
Kinnitusplaat
Rootor
Rumm
Rootori kinnituspoldid
(#T25 torx)
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
Joon. 2 Joon. 3
Kinnitusplaat
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
1. Paigalda jalgratta jooks. Vabasta
pidurisadula kinnituspoldid ja seejärel
paigalda pidurisadulad raamile nii,
et pidurisadulad töötaksid vasakul ja
paremal.
Pidurisadula
klambri polt
Pidurisadula kinnituspoldid
2. Kaitsekindaid kandes rakenda adapterile vastupäeva suunas jõudu ajal,
mil kinnitad pidurisadula klambri polti.
1. Lükka tross läbi trossi
reguleerimispoldi ja seejärel
kinnita trossi kinnituspolt.
4. Vajuta piduriheeblit umber
10 korda kuni see puutub
klambrit, seejärel kontrolli,
et ühegi komponendiga ei
esineks probleeme ja rootorid
ja klotsid ei puutuks jooksu
pööramise ajal omavahel kokku.
5. Keera trossi reguleerimispolti, et eemaldada trossist lõtk.
Pidurisadula klambri polt
Adapter
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Trossi
reguleerimispolt
Trossi
kinnituspolt
Sisemine tross
Vajuta umbes
10 korda
Kolme poldi lahti tulemise vältimiseks kinnita need sulguriga nagu on
näidatud joonisel.
Sulgurid
< Ees > < Taga >
■ Posti tüüpi
Sulgurid
■ Reguleerimine kulunud klotside korral
Kasuta kulunud klotside kauguse reguleerimiseks heeblil ja pidurisadulal olevaid
trossi reguleerimispolte ja klotsi reguleerimiskruvisid. Klotse saab kasutada nii
kaua, kui klotsi hõõrdkatte paksus on 0,5 mm või enam.
• Kui teed kulunud klotside korral reguleerimisi, kasuta nii trossi reguleerimispolti
kui ka klotsi reguleerimiskruvi. Kui kasutatakse ainult trossi reguleerimispolti,
ei ole võimalik klotsi kasutada kuni 0,5 mm asenduspaksuseni. Veelgi enam,
klots ja rootor võivad omavahel kokku puutuda isegi siis, kui pidureid ei kasutata.
Asenda piduriklotsid, kui need on kulunud 0,5 mm paksuseni.
Reguleeri nii, et kaugused A ja B oleksid mõlemad 0,2 - 0,4 mm.
Klotsi reguleerimiskruvi Trossi reguleerimispolt
Klotsi reguleerimiskruvi
< B pool >
Kinnita reguleerimiseks klotsi
reguleerimiskruvi.
< A pool >
Keera reguleerimiseks trossi
reguleerimispolti piduriheeblil
või pidurisadulal.
Piduriklotside asendamine
1. Eemalda raami küljest jalgratta ratas ning eemalda seejärel piduriklotsid nagu
on näidatud joonisel.
2. Vabasta klotsi reguleerimiskruvi
ning keera trossi reguleerimispolte
piduriheeblil ja pidurisadulal nende
vabastamiseks päripäeva.
3. Paigalda uued piduriklotsid.
Peale seda vääna lahti tihvt.
Kinnita klotsi reguleerimiskruvi nii,
et kaugus piduriklotsi ja rootori vahel
oleks 0,2 - 0,4 mm.
Piduriklots
Trossi reguleerimispolt
Klotsi reguleerimiskruvi
Tihvt
Tihvt
Tehnilise hoolduse juhised SI-8EA0D-003
Ketaspidurisüsteem
(maastikusõiduks)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
4. Peale seda, kui oled veendunud,
et piduriklots ja rootor omavahel kokku
ei puutu, veendu ka, et piduriheebli
vajutamine toimuks ilma probleemideta.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
• Kui paigaldad või hooldad ratast jälgi erilise tähelepanelikkusega,
et sinu sõrmed oleksid eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist.
Rootor on piisavalt terav, et põhjustada vigastusi sinu sõrmedele,
kui need jäävad liikuva rootori avadesse.
• Reguleeri sisetrossi nii, et väljaulatuv osa oleks vähem kui 20 mm.
Kui väljaulatuv osa on pikem, võib sisetrossi ots takerduda rootorisse,
mis võib omakorda põhjustada ratta lukustumist ja jalgratta kukkumist
ette põhjustades tõsiseid vigastusi.
• Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega
ära puutu neid sõidu ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut,
vastasel juhul võid saada põletusi. Enne pidurite reguleerimist veendu,
et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid
töötaksid korrektselt.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et klotside paksus oleks 0,5 mm või
enam.
• Kui pidurite kasutamise ajal ilmneb heli, võib see viidata piduriklotside
lõpuni kulumisele. Peale veendumist pidurisüsteemi piisavas jahtumises,
kontrolli piduriklotside paksust.
Kui klotsi kulumisindikaatorid on nähtavad, asenda piduriklotsid.
• Jälgi, et rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega määret, vastasel
juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
• Kui kotsidele satub õli või määret, peaksid sa need klotsid välja
vahetama. Kui rootorile peaks sattuma õli või määret, peaksid sa rootorit
puhastama. Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
• Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud, kui need
probleemid esinevad, tuleks tross koheselt asendada. Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
• Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad võid sa
jalgrattalt kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja
sujuvalt.
• Kui kiirlukusti heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda
rootoriga, kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
• On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide toimimist. Sinu jalgratta
pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või tõsiste
vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning
juhtimist. Seda saab teha konsulteerides oma professionaalse jalgrataste edasimüüjaga
ja tutvudes jalgratta kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
• M416 ketaspidurid töötavad optimaalselt kui kasutada neid kombinatsioonis BR-M416/
M416-A (pidurisadulatega), ST-M410/M405/M360/BL-M421 (piduriheebliga),
SM-RT53/51 (rootoriga) ning Shimano piduriklotsidega (B01S). Kasutatav
piduriheebel peaks olema V-pidurite kahesõrmeheebel, nagu ST-M410/M405/
M360/BL-M421. Kui kasutatakse koos 4-sõrme heebliga, nagu ST-T300/
T400, on pidurdusjõud suurem. Samas, kui sobivat tähelepanu ei pöörata,
võib mõningatel tingimustel, nagu teatud sõiduasend või kogukaal, jalgratas
kukkuda ümber ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
• Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab
järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks
selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui vahetatud on piduriklotsid
või rootor.
Pane tähele
• SM-RT53 rootorit tuleks kasutada koos vaigust klotsidega. Kui kasutatakse koos
metallklotsidega, kuluvad klotsid väga kiirelt.
• Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja pidurisadul
kokku puutuda.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks
muutumise eest.
Klotsi kulumi-
sindikaatorid
Vähem kui
20 mm
2 mm 0,5 mm
<SM-RT53>
Rootori paigaldusrõngas
TL-LR15
Kinnitusmoment: 40 Nm
Trossi reguleerimispolt
■ Trossi kinnitamine
Rootor
2. Piduriheeblit vajutades sea pidurisadulad vajalikku asendisse ja seejärel kinnita
pidurisadula kinnituspoldid.
3. Vabasta klotsi reguleerimiskruvi kahe
klõpsatuse võrra.
Klotsid
Klotsi reguleerimiskruvi
SI-8EA0D-003-04
HOIATUS
ETTEVAATUST
Pidurisadul BR-M416 / BR-M416-A
Piduriheebel ST-M410 / ST-M405 / ST-M360 / BL-M421
Rootor SM-RT53 / SM-RT51
Piduriklotsid (vaigust klotsid) B01S
Piduritross
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Taga vasakul
* TORX on Camcar LLC
registreeritud kaubamärk.