Shimano BR-M375 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Tehnilise hoolduse juhised SI-8JW0A-001
Ketaspidurisüsteem
(maastikusõiduks)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Ratta kodarate kinnitamine
Veendu, et kodarad oleksid kinnitatud nii nagu on näidatud joonisel.
Radiaalset paigaldust ei saa kasutada.
Kinnita kodarad, nii nagu on näidatud alloleval joonisel 1, esiratta vasakult poolt (poolelt
kuhu on paigaldatud rootor) ning tagaratta vasakult ja paremalt poolt ning, nagu on
näidatud alloleval joonisel 2, esiratta paremalt poolt.
Rootori paigaldamine
< 6 poldiga tüüp >
Paigalda rootor ja rootori kinnitusplaat
rummule ning seejärel paigalda ning kinnita
poldid nagu näidatud joonisel 1.
Piduriheebli paigaldamine
Pidurisadulate paigaldamine
Kasuta lamedapealist
kruvikeerajat või muud sarnast
tööriista, et väänata
kinnitusplaadi servad üle
poldipeade nagu näidatud
joonisel 3.
Joon. 1
Kinnitusplaat
Rootor
Rumm
Rootori kinnituspoldid
(#T25 torx)
Joon. 2 Joon. 3
Kinnitusplaat
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
1. Paigalda jalgratta jooks. Vabasta
pidurisadula kinnituspoldid ja seejärel
paigalda pidurisadulad raamile nii, et
pidurisadulad töötaksid vasakul ja
paremal.
Pidurisadula klambri polt
5 mm kuuskantvõti
Pidurisadula kinnituspoldid
2. Kandes kaitsekindaid, rakenda adapterile vastupäeva suunas jõudu, kinnitades samal ajal
pidurisadula klambri polte.
1. Lükka tross läbi trossi reguleerimispoldi ja
seejärel kinnita trossi kinnituspolt, hoides
seda käega algses asendis.
4. Vajuta piduriheeblit umber 10 korda kuni
see puutub klambrit, seejärel kontrolli, et
ühegi komponendiga ei esineks
probleeme ja rootorid ja klotsid ei
puutuks jooksu pööramise ajal omavahel
kokku.
5. Keera trossi reguleerimispolti, et eemaldada trossist
lõtk.
Pidurisadula klambri poldid
Adapter
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Trossi
reguleerimispolt
Trossi kinnituspolt
5 mm kuuskantvõti
Sisemine tross
Vajuta
umbes
10korda
Kolme poldi lahti tulemise vältimiseks kinnita need sulguriga nagu on näidatud joonisel.
Klambrid
< Ees > < Taga >
Posti tüüpi
Klambrid
Reguleerimine kulunud klotside korral
Kasuta kulunud klotside kauguse reguleerimiseks heeblil ja pidurisadulal olevaid trossi
reguleerimispolte ja klotsi reguleerimiskruvisid. Klotse saab kasutada nii kaua, kui klotsi
hõõrdkatte paksus on 0,5 mm või enam.
Kui teed kulunud klotside korral reguleerimisi, kasuta nii trossi reguleerimispolti kui ka
klotsi reguleerimiskruvi. Kui kasutatakse ainult trossi reguleerimispolti, ei ole võimalik klotsi
kasutada kuni 0,5 mm asenduspaksuseni. Veelgi enam, klots ja rootor võivad omavahel
kokku puutuda isegi siis, kui pidureid ei kasutata.
Asenda piduriklotsid, kui need on kulunud 0,5 mm paksuseni.
Reguleeri nii, et kaugused A ja B oleksid mõlemad 0,2 - 0,5 mm.
Klotsi reguleerimiskruvi Trossi reguleerimispolt
Pad adjusting screw
< B pool >
Kinnita reguleerimiseks klotsi
reguleerimiskruvi.
< A pool >
Keera reguleerimiseks trossi
reguleerimispolti piduriheeblil või
pidurisadulal.
Piduriklotside asendamine
2. Vabasta klotsi reguleerimiskruvi ning keera
trossi reguleerimispolte piduriheeblil ja
pidurisadulal nende vabastamiseks päripäeva.
3. Paigalda uued piduriklotsid. Peale seda vääna
lahti tihvt. Kinnita klotsi reguleerimiskruvi nii, et
kaugus piduriklotsi ja rootori vahel oleks 0,2 -
0,5 mm.
4. Peale seda, kui oled veendunud, et piduriklots
ja rootor omavahel kokku ei puutu, veendu ka,
et piduriheebli vajutamine toimuks ilma
probleemideta.
Piduriklots
Trossi reguleerimispolt
Klotsi reguleerimiskruvi
Tihvt
Tihvt
< Kesklukuga tüüp >
Rootori kinnitusrõngas
TL-LR15
Kinnitusmoment: 40 - 50 Nm
Trossi kinnitamine
Trossi reguleerimispolt
2. Piduriheeblit vajutades sea pidurisadulad vajalikku
asendisse ja seejärel kinnita vaheldumisi vähehaaval kaks
pidurisadula kinnituspolti.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
3. Vabasta klotsi reguleerimiskruvi kahe või
kolme klõpsatuse võrra.
Klotsid
Rootor
Klotsi reguleerimiskruvi
5 mm kuuskantvõti
Kaitsekindaid kasutades keera rootorit
päripäeva nagu on näidatud joonisel 2.
Samal ajal kinnita rootori kinnituspoldid
joonisel näidatud järjekorras.
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
Paigaldamine
Selle toote kokkupanekul on vaja järgnevaid tööriistu.
* TORX on Camcar LLC registreeritud kaubamärk.
1. Eemalda raami küljest jalgratta ratas ning eemalda seejärel piduriklotsid nagu on
näidatud joonisel.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Kui paigaldad või hooldad ratast jälgi erilise tähelepanelikkusega, et sinu
sõrmed oleksid eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Rootor on piisavalt
terav, et põhjustada vigastusi sinu sõrmedele, kui need jäävad liikuva
rootori avadesse.
Reguleeri sisetrossi nii, et väljaulatuv osa oleks vähem kui 20 mm. Kui
väljaulatuv osa on pikem, võib sisetrossi ots takerduda rootorisse, mis võib
omakorda põhjustada ratta lukustumist ja jalgratta kukkumist ette
põhjustades tõsiseid vigastusi.
Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära
puutu neid sõidu ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul
võid saada põletusi. Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid
oleksid piisavalt jahtunud.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid töötaksid
korrektselt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et klotside paksus oleks 0,5 mm või enam.
Kui pidurite kasutamise ajal ilmneb heli, võib see viidata piduriklotside lõpuni
kulumisele. Peale veendumist pidurisüsteemi piisavas jahtumises, kontrolli
piduriklotside paksust.
Kui klotsi kulumisindikaatorid on nähtavad, asenda piduriklotsid.
Jälgi, et rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega määret, vastasel juhul
ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Kui klotsidele satub õli või määret, peaksid sa need klotsid välja vahetama.
Kui rootorile peaks sattuma õli või määret, peaksid sa rootorit puhastama.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud, kui need
probleemid esinevad, tuleks tross koheselt asendada. Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa
jalgrattalt kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Kui kiirlukusti heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda rootoriga,
kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi
ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või tõsiste vigastustega õnnetuse.
Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu
hulgas surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab teha
konsulteerides oma professionaalse jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda
ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
M375 ketaspidurid töötavad optimaalselt, kui kasutada neid kombinatsioonis
BR-M375 (pidurisadulatega), ST-M410/M360/BL-M421 (piduriheebliga),
SM-RT30/53/51 (rootoriga) ning Shimano piduriklotsidega (B01S. Kasutatav
piduriheebel peaks olema V-piduritele mõeldud kahesõrmeheebel, nagu
ST-M410/M360/BL-M421. Kui kasutatakse koos 4-sõrme heebliga, nagu
ST-T300/T400, on pidurdusjõud suurem. Samas, kui sobivat tähelepanu ei pöörata, võib
mõningatel tingimustel, nagu teatud sõiduasend või kogukaal, jalgratas kukkuda ümber ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab järkjärgult
pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks
pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui vahetatud on piduriklotsid või rootor.
Pane tähele
SM-RT30/53/51 rootorit tuleks kasutada koos vaigust klotsidega. Kui seda kasutatakse
koos metallklotsidega, kuluvad klotsid väga kiirelt.
Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja pidurisadul
kokku puutuda.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
Klotsi
kulumisindi-
kaatorid
ETTEVAATUST
Vähem kui
20 mm
SI-8JW0A-001-00
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Ratta
pöörlemise
suund
Ees
vasakul
Taga
vasakul
Taga
paremal Ees paremal
Joon. 1 Joon. 2
2 mm 0,5 mm
Pidurisadul BR-M375
Piduriheebel ST-M410 / ST-M360 / BL-M421
Rootor SM-RT30 / SM-RT53 / SM-RT51
Piduriklotsid (vaigust klotsid) B01S
Piduritross
Kasutuskoht Tööriist
Rootori kinnituspolt (SM-RT51) # T25 TORX
®
*
Kinnitusplaat (SM-RT51) Lamedaotsaline kruvikeeraja
Rootori kinnitusrõngas (SM-RT30/53) TL-LR15
Piduriheebli kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Pidurisadula klambri polt 5 mm kuuskantvõti
Pidurisadula kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Trossi kinnituspolt 10 mm mutrivõti / 5 mm kuuskantvõti
Klotsi reguleerimiskruvi 5 mm kuuskantvõti
Tihvt Näpitstangid
  • Page 1 1

Shimano BR-M375 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions