3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
UM-7GC0B-006-04
Kasutusjuhend
Süsteemi infokuva
Teistes keeltes olevad kasutusjuhendid on saadaval aadressil
http://si.shimano.com
OLULINE MÄRKUS
• Käesolevas kasutusjuhendis mittesisalduvate toodete paigaldamist ja reguleerimist puudutava
teabe jaoks võta ühendust ostukoha või jalgratta edasimüüjaga. Edasimüüja juhend
professionaalsetele ja kogenud jalgrattamehhaanikutele on saadaval meie veebilehel
(http://si.shimano.com).
• Ära demonteeri ega muuda seda toodet.
• Bluetooth
®
sõnamärk ja logod on ettevõttele Bluetooth SIG, Inc. kuuluvad registreeritud
kaubamärgid nende igasugune kasutamine SHIMANO INC. poolt toimub vastava litsentsi
alusel. Teised kaubamärgid ja kaubanimed kuuluvad nende vastavatele omanikele.
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist
põhjalikult käesolevat kasutusjuhendit ja järgi seda
korrektseks kasutamiseks.
Oluline ohutusteave
Asendamist puudutava teabe saamiseks võta ühendust ostukohaga või jalgratta edasimüüjaga.
HOIATUS
• Käiguvahetuslüliti kasutamisel liigub eesmist käiguvahetajat liigutav mootor peatumata
käiguasendisse, seega jälgi, et sinu sõrmed ei satuks sinna vahele.
• Pärast kasutusjuhendi põhjalikku lugemist hoia seda hilisemaks vaatamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Süsteemikuva kasutamisel kombineeri seda ühega järgmistest seadmetest.
Väline tüüp: BM-DN100, sisseehitatud tüüp: BT-DN110
• Paigalda kindlasti kasutamata klemmidele korgid. Kui vesi satub mõne komponendi sisse,
võib see põhjustada kasutusprobleeme või roostetamist.
• See on väike veekindel konnektor. Ära kasuta seda korduvaks ühendamiseks ja lahti
ühendamiseks. See võib funktsiooni kahjustada.
• Jälgi, et vesi ei pääseks klemmi.
• Komponendid on kavandatud olema täielikult veekindlad, et nad peaksid vastu märgades
sõidutingimustes; siiski ära aseta neid tahtlikult vette.
• Ära pese jalgratast kõrgsurvepesuriga. Kui vesi satub mõne komponendi sisse, võib see
põhjustada kasutusprobleeme või roostetamist.
• Käsitse igat toodet ettevaatlikult ja väldi nende tugevat löömist.
• Ära kasuta toodete puhastamiseks lahusteid ega muid sarnaseid vahendeid. Sellised vahendid
võivad pindu kahjustada.
• Toote tarkvara värskendamiseks võta ühendust ostukohaga. Kõige uuem teave on saadaval
Shimano veebilehel.
• Katkestage Bluetooth LE-ühendus, kui ei kasutata nutitelefonidele/tahvelarvutitele mõeldud
E-TUBE PROJECTit. Juhtmevaba seadme kasutamine ilma Bluetooth LE-d katkestamata võib
tuua aku kõrge voolutarbimuse.
• Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest tingitud loomulikule
kulumisele ja halvemaks muutmisele.
Regulaarne kontrollimine sõitmisele eelnev kontroll
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli järgmisi punkte. Kui järgmiste punktidega esineb probleeme,
võta ühendust ostukoha või jalgratta edasimüüjaga.
• Kas süsteemi infokuva on kindlalt juhtrauale paigaldatud?
• Kas aku on piisavalt laetud?
• Kas elektrijuhtmetel on silmaga nähtavaid kahjustusi?
• Kas klemmile on paigaldatud kaitsekork?
Osade nimetused
Sõltuvalt ühendatud komponentidest ja tarkvaraversioonist ei pruugi mõned elemendid
olla kuvatud või valitavad. Võta seoses oma toote kasutatavate elementidega ühendust
edasimüüjaga.
Režiimilüliti
Klemm
Laadimi-
sport
Kuva
A B C D
E
A Akutase D Amortisaatori seadistus
B Eesmise käiguvahetaja käiguasend E Töörežiim
C
Tagumise käiguvahetaja käiguasend / RD-kaitsefunktsiooni lähtestamisrežiim
A. Akutase
Kuva Akutase Kuva Akutase
81% - 100% 26% - 40%
61% - 80% 1% - 25%
*1*2*3
41% - 60% 0%
*3
* 1 Kui akutase on madal, on amortisaatorite töötamine piiratud luku vabastamisega. Esmalt
piiratakse tagumist amortisaatorit, seejärel eesmist amortisaatorit.
* 2 Kui akutase langeb alla 5%, piiratakse eesmise käiguvahetaja tööd.
* 3 Kui akutase jätkab langemist, lõpetavad mõlemad amortisaatorid ja käiguvahetajad
töötamise ning käiguvahetajad fikseeritakse viimati kasutatud käiguasendisse. Akunäidik
vilgub 2 sekundit sisendi töötamisel. Soovitame akut aegsasti laadida.
B. Eesmise käiguvahetaja käiguasend
Kuvatakse eesmise käiguvahetaja käiguasend.
Kuva Käiguasend
Suurim hammasratas
Keskmine hammasratas
Väikseim esihammasratas
* Kahekordse hammasratta korral kuvatakse ainult suurim ja väikseim hammasratas.
C. Tagumise käiguvahetaja käiguasend / RD-kaitsefunktsiooni lähtestamisrežiim
Kuva Teave
Number Kuvatakse tagumise käiguvahetaja käiguasend.
RD-kaitsefunktsiooni lähtestamine hakkab tööle.
D. Amortisaatori seadistus
Konfigureerida saab kolme tüüpi eesmise ja tagumise amortisaatori kombinatsiooni.
Kuva Teave
Kui amortisaatori sätted on juba konfigureeritud, on võimalik valida ekraanilt
üks sätetest.
*1*2
Kui amortisaatori sätted ei ole konfigureeritud, amortisaatorid ei ole ühendatud
või on aku tühjaks saamas, on ekraan must.
* 1 Amortisaatori sätteid konfigureeritakse rakenduses E-TUBE PROJECT. Lisateabe saamiseks
võtke ühendust edasimüüja või esindajaga.
* 2
Olenevalt amortisaatori tüübist võivad olla sätted tarnimisel tehases seadistatud. Kontrolli
süsteemi infokuval kuvatud näidikuid, ja kui kuvatakse nool, kontrolli sätte andmeid.
E. Töörežiim
Kuvatakse töörežiim.
Kuva Režiim Teave
Eesmise käiguvahetaja /
tagumise käiguvahetaja
reguleerimine
Selles režiimis toimub reguleerimine.
Seadistusprotseduuri jaoks võtke ühendust
edasimüüja või vahend.
Käsitsi käiguvahetus Selles režiimis vahetatakse käike käsitsi.
Käiguvahetusrežiim 1
Kasutada võib E-TUBE PROJECT-is määratud
käigurežiiimi.
Käiguvahetusrežiim 2
Tehnilised andmed
SC-MT800 SC-M9051
sagedusriba 2402 – 2480 MHz
maksimaalne saatevõimsus +4 dBm
püsivara versioonid 4.0.9 – 4.1.1 –
Funktsioonid
Rattakompuutri ühendamine
Süsteemi infokuva edastab nelja järgmist tüüpi andmeid rattakompuutritele või vastuvõtjatele,
mis ühilduvad ANT
+TM
või Bluetooth
®
LE ühendusega.
1) Käikude arv (ees, taga)
2) DI2 aku tase
3) Reguleerimisrežiimi teave
4) D-FLY kanali lülitamise info
Teavet ülaltoodud teabetüüpide kuvamise kohta vaata vastava rattakompuutri või vastuvõtja
kasutusjuhendist.
* Uusimate funktsioonidega saab tutvuda, kui uuendada tarkvara E-TUBE PROJECTis. Lisateabe
saamiseks võta ühendust ostukohaga.
E-TUBE PROJECT-i ühendamine
Nutitelefonidele/tahvelarvutitele mõeldud rakendust E-TUBE PROJECT võib kasutada, kui
nutitelefoni/tahvelarvutiga on loodud Bluetooth LE-ühendus.
Kuidas ühendust luua
Rattakompuutri ühendamine
Ühenduse loomiseks peab rattakompuuter olema ühendamisrežiimis. Teavet rattakompuutri
viimiseks ühendamisrežiimi vaata vastava rattakompuutri kasutusjuhendist.
1) Vii rattakompuuter ühendamisrežiimi.
2) Teosta käiguvahetus.
Kui sa ei saa pärast käiguvahetuse teostamist ühendada, toimi järgmiselt.
■Kui kasutad välist akut
Kontrolli, kas elektrijuhtmed on süsteemi infokuvaga ühendatud. Seejärel eemalda ja paigalda
tagasi välisaku.
■Kui kasutad siseakut
Kontrolli, kas elektrijuhtmed on süsteemi infokuvaga ühendatud. Seejärel eemalda elektrijuhtmed
süsteemi infokuvalt ja ühenda need uuesti.
(Ühenduse edastamine algab pärast aku tagasi paigaldamist või elektrijuhtmete süsteemi
infokuvaga uuesti ühendamist umbes 30 sekundi pärast.)
3) Sellega on ühendamisprotseduur lõppenud.
Kontrolli rattakompuutrilt, kas ühendamine õnnestus.
Kui ühendamist ei saa teha ülalkirjeldatud viisil, uuri lähemalt rattakompuutri kasutusjuhendit.
Teavet käikude arvu või DI2 aku taseme näitamise kohta vaata vastava rattakompuutri
kasutusjuhendist.
E-TUBE PROJECT-i ühendamine
Enne ühenduse loomist lülita nutitelefonis/tahvelarvutis Bluetooth LE sisse.
1) Ava E-TUBE PROJECT ja seadista see Bluetooth LE-signaalidele.
2) Vajuta režiimilülitit, kuni kuvale ilmub „C“. Rattakompuuter
hakkab signaali edastama. E-TUBE PROJECTis kuvatakse seadme nimi.
* Vabasta režiimi lüliti või nupp kohe, kui jalgratta seade hakkab signaali
edastama.
Kui režiimi lülitit või nuppu hoitakse all pikemalt, aktiveerub teine režiim.
3) Vali ekraanile kuvatud seadme nimi.
* Ühenduse katkestamiseks katkesta nutitelefonis/tahvelarvutis Bluetooth LE-ühendus.
(Rattakompuuter väljub ühendamisrežiimist ja naaseb tavalisse töörežiimi.)
Kuidas kasutada
Töörežiimide vahetamine
Töörežiim Alamtöörežiim
Käiguvahetusrežiim
Topeltklõps
Vajuta ja hoia all
0,5 sekundit
või kauem
Bluetooth
®
LE-ühenduse
režiim
2 sekundit
või kauem
Reguleerimisrežiim
Topeltklõps
5 sekundit
või kauem
RD-kaitsefunktsiooni
lähtestamisrežiim
Režiimilüliti
Reguleerimisrežiimi või RD-kaitsefunktsiooni lähtestamisrežiimi lõpetamiseks vajuta 0,5 sekundit
või kauem.
Seadistusprotseduuri jaoks võtke ühendust edasimüüja või vahend.
RD-kaitsefunktsioon
Töötamise taastamiseks pärast RD-kaitsefunktsiooni aktiveerumist pöörake esihammasratast.
Kui tagumine käiguvahetaja saab tugeva löögi, hakkab tööle RD-kaitsefunktsioon, mis kaitseb
süsteemi kukkumiste jms eest. Mootori ja lingi vaheline ühendus katkeb kohe, mistõttu tagumine
käiguvahetaja enam ei tööta. Kui see juhtub, vajuta režiimilülitit 5 sekundit või kauem.
See taastab mootori ja lingi vahelise ühenduse ning tühistab tagumise käiguvahetaja RD-
kaitsefunktsiooni. Kui taastamist ei ole võimalik teha lülitiga, saab seda teha ka käsitsi. Võta
ühendust edasimüüjaga.
5 sekundit
või kauem
RD-kaitsefunktsiooni lähtestamine
Süsteemi infokuva
Esimese käigu asend muutub vastavalt tagumise käigu asendile. Neid sätteid saab muuta E-TUBE
PROJECT-is. Lisainfo saamiseks võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
Piiksud
Piiksud kõlavad käiguvahetusel järgmistes olukordades.
Piiks Olukord
Üks lühike
piiks
Näitab, et saavutatud on käiguvahetuse limiit. (Kui kett on samal ajal eesmisel
ja tagumisel kõrgeimal või madalaimal hammasrattal)
Kaks lühikest
piiksu
Näitab, et eesmisi käike vahetatakse käiguvahetusrežiimis. Need piiksud
kõlavad järgmisel eesmiste käikude vahetamisel.
Üks pikk piiks
Näitab, et eesmist käiguvahetajat ei saa lülitada, kui aku on tühjaks saamas.
Vilkumine jätkub veel 2 sekundit pärast piiksumise lõppu. (Käikude vahetamisel
kõlab ainult üks piiks)
Näitab, et amortisaatoris on viga.
Kõik amortisaatori režiimi nooled vilguvad ja jätkavad vilkumist veel 2 sekundit
pärast piiksumise lõppu.