OHUTUSE TAGAMINE
4
OHUTUSE TAGAMINE
HOIATUS!
•
Komponentide paigaldamisel järgi kindlasti kasutusjuhendis toodud juhiseid.
Soovitatav on kasutada ainult Shimano originaalvaruosi. Kui detailid, nagu poldid ja mutrid, tulevad lahti või saavad kahjustada, võib jalgratas
kukkuda ootamatult ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kui reguleerimisi ei tehta korrektselt, võivad tekkida probleemid, jalgratas võib kukkuda ootamatult ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
•
Hooldustööde tegemise ajal, näiteks detaile vahetades, kanna silmade kaitsmiseks kaitse- või turvaprille.
Teavita kindlasti kasutajaid järgmisest:
•
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik jooksud oleksid kindlalt kinnitatud. Kui jooksud on kinnitatud liiga nõrgalt, võivad need jalgratta küljest
lahti tulla ja tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
Pidur
•
Iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt. Seetõttu õpi tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas surve
piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamist või
kukkumist, mis võib kaasa tuua tõsiseid vigastusi. Õige töötamise jaoks pea nõu professionaalse jalgrataste edasimüüjaga või loe jalgratta
kasutusjuhendit. Oluline on harjutada sõitmist, pidurdamist jms.
•
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
•
Enne jalgrattaga sõitmist veendu alati, et eesmised ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
•
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Rehvide libisemise tõttu võib rattur kukkuda; kukkumise vältimiseks vähenda kiirust ja
pidurda aegsasti ja ettevaatlikult.
Ketaspidur
•
Hoia sõrmed pöörlevast ketaspiduri rootorist eemal. Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et vigastada liikuva
ketaspiduri rootori avadesse sattunud sõrmi.
•
Pidurisadulad ning ketaspiduri rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks; ära puuduta neid sõidu ajal või kohe pärast jalgrattalt maha tulekut.
Vastasel juhul võid saada põletusi.
•
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega piduriklotsidele. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
•
Kui piduriklotsidele satub õli või määret, võta ühendust edasimüüja või esindajaga. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
•
Kui pidurdamisel on kuulda müra, võivad piduriklotsid olla lõpuni kulunud.
Kontrolli, kas pidurisüsteemi temperatuur on piisavalt jahtunud, ja vaata seejärel, kas iga klotsi paksus on vähemalt
0,5mm. Või võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
0,5mm2mm
•
Kui ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud, lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga.
•
Kui ketaspiduri rootor kulub 1,5mm paksuseks või õhemaks või muutub alumiiniumist pind nähtavaks, lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine
ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga. Ketaspiduri rootor võib puruneda ja sina jalgrattalt kukkuda.