Shimano SL-M780-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

SM-BB70 / SM-BB71-41A
FC-M785
38-26T
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48,8 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73 mm)
40 - 28T
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48,8 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73 mm)
1. Paigalda uuesti kokku pandud
käiguvahetusheebli seadmele
tihvtplaat.* Sisesta tihvtplaadi
projektsioonid käiguvahetusheebli
aukudesse, nagu näidatud joonisel.
2. Joonda käiguvahetusheebli seade
ning kronstein ja seejärel kinnita
käiguvahetusheebli seadme neli
kinnituskruvi. * Paigalda enne
kruvide kinnitamist M5 poldi
vaherõngas.
3. Kinnita seadme kinnituspolt.
4. Paigalda reguleerimispolt.
5. Paigalda indikaatorseade, järgides peatükis "Indikaatorseadme
asendamine" antud kokkupanemise juhiseid.
* SL-M780-I-le ei ole tihvtplaati paigaldatud.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse,
kus see ei takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab
pidurdamist.
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Pane tähele:
Laadimuundurit ei saa lülitada, kui heebel on madalaimas asendis.
Jälgi, et vajutaksid enne lülitamist heeblit (A) vähemalt üks kord. Ära
pööra laadimuunduri lülitit jõuga, sest see võib puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Heebel (A)
Mudeli number
Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
Ketitoe nurk (
a
)
Esimene käiguvahetaja
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid
lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Heaks käiguvahetuseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et kett asetseb
paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta asetseks õigesti. Kui
see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda
tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui
seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti
kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on ühendatud
tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha
kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada
tõsiseid vigastusi.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kontrolli
momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm. Veelgi enam, pärast ligi 100 km (60 miili) läbimist kasuta uuesti
momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on vajalik perioodiline kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga
nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda
ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber ja
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla
maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks
kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 Nm. Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja vasakpoolsel
vända õlal vasakkeere.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine võib
põhjustada värvi luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse
pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste
hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui
jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise
käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Eesmine käiguvahetaja on mõeldud ainult kahekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kolmekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil
juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need
võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib see
põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks
plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge
kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Tutvu nende juhenditega koos ka tagumise ülekandesüsteemi hooldusjuhenditega (SL-M780-I).
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja
poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Tehnilise hoolduse juhised SI-5MZ0A-001
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Mudeli number
Ketiratta hambakombinatsioon
Poldiringjoone diameeter
Vända pikkus
Ketiliin
Keskjooksu pesa laius
Keermete mõõdud
Sobiv keskjooks
SI-5MZ0A-001-04
Eesmine ülekandesüsteem (2x10)
Seeria XT (2x10)
SL-M780-L / SL-M780-IL
OT-SP41
FD-M785 / FD-M785-E2 / FD-M786 / FD-M786-D
FC-M785
CN-HG94
SM-SP17
Käiguvahetusheebel
Väliskate
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kett
Keskjooksu trossijuht
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on
68 mm või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda vastavalt joonistele
adapter.
Vöö tüüp Toendi tüüp
68 mm
Vaherõngas
2,5 mm
68 mm
BB paigaldustüüpi
toend
73 mm 73 mm
A
AAAA
A
Esimese ketiratta paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1,2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32/36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Pane tähele:
Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile vaata
peatükist "Vaherõnga paigaldamise meetod".
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
Vaherõnga paigaldamise meetod
A
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Ketipress Kett
10-kiiruseline
superkitsas kett
mudelile MTB
Tugevdatud ühendustihvt
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(3)
soonestikuga
(2)
* Kui kasutad 68 mm laiust klambertüüpi
keskjooksu pesa, saab 2,5 mm vaherõnga asemel
kasutada 1,8 mm vaherõngast ja 0,7 mm
vaherõngast.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
ETTEVAATUST
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurel
hammasrattal).
Suurim ketiratas Suur hammasratas
Kett
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
Väiksemalt hammasrattalt suuremale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud üks kord, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
Suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale.
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest trossi pinge vabastatakse kohe peale heebli vajutamist.
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või
tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
Paigalda otsakork keerates seda nii, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, sest vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Vajuta heeblit A üks kord, et seada see keskmisse asendisse. Lülita
laadimuundur asendisse 2x (kahekordne).
Otsakork
Kinnitusmoment:
3 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x (kolmekordne) ja kontrolli seejärel
alumist asendit. Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse. Eemalda otsakork ning paigalda
sisetross.
Otsa kork
Sisemine tross
Heebel (B)
Vaata eesmise käiguvahetaja paigaldamiseks ja SISi
reguleerimiseks detaile FD-M785 / M785-E2 / M786 /
M786-D (eesmine käiguvahetaja) hooldusjuhistest.
Sobiv ketiliin 48,8 mm
FD-M785
X
X
14T
S, M, L
66° - 69°
44-38T
FD-M785-E2
X
X
12T
-
66° - 69°
40-38T
FD-M786
X
X
14T
S, M, L
66° - 69°
44-38T
FD-M786-D
X
X
14T
-
66° - 69°
44-38T
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib see
puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Kinnitusplaat
Plaadi nõel
Lükka üles
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
(A)
TL-FC16
TL-FC32
Lai soontega ala
Sisekate
4
5
2
1
3
6
Indikaatorseadme ja käiguvahetusheebli
seadme vahetamine ja uuesti kokku
panemine
Teosta demonteerimine ja uuesti kokku panemine ainult siis, kui
asendad indikaatorseadet ja käiguvahetusheebli seadet.
<Lahti ühendamine>
1. Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
2. Eemalda indikaatori kinnituskruvid (a) ja (b), millega
indikaatorseade on kinnitatud, ja seejärel tõsta üles
indikaatorseadme klaas, nagu näidatud joonisel, et vabastada
fiksaator. Seejärel eemalda indikaatorseade.* Jälgi, et sa ei ajaks
omavahel kruvisid (a) ja (b) segi. Segi minemise korral võib seade
kahjustuda.
<Kokkupanek>
1. Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
2. Veendu, kas indikaatori nõel on parempoolses servas. (Joonis 1)
3. Paigalda indikaatorseade, kinnitades kõige esimesena fiksaatori
ja seejärel pingutades indikaatori kinnituskruvid (a) ja (b).
4. Kontrolli töötamist. Kui indikaatorseade ei tööta korrektselt, pane
see uuesti kokku, pöörates samas erilist tähelepanu punktidele 1
ja 2.
Indikaatorseadme asendamine
Käiguvahetusheebli seadme vahetamine ja uuesti kokku
panemine
Indikaatori kinnituskruvi
Fiksaator
a
b
<Lahti ühendamine>
<Kokkupanek>
1. Vabasta esimese käiguvaheti trossi kinnituspolt (mutter) ning
tõmba sisemine tross välja käiguvahetusheebli seadmest sama
moodi nagu sisemist trossi paigaldades.
2. Eemalda indikaatorseade, järgides peatükis "Indikaatorseadme
asendamine" antud demonteerimisjuhiseid.
3. Eemalda reguleerimispolt.
4. Eemalda seadme kinnituspolt.
5. Eemalda neli käiguvahetusheebli paigalduskruvi ja seejärel
eemalda käiguvahetusheebel nii, nagu näidatud joonisel.* Jälgi,
et sa ei ajaks omavahel segi kruvisid A, B ja C.
6. Eemalda käiguvahetusheeblist tihvtplaat.
M5 poldi vaherõngas
Tihvtplaat
Seadme kinnituspolt
(M5 x 9,5 mm)
Reguleerimispolt
A
Lisainfot indikaatorita kokkupaneku ja kronsteini klambri
(SM-SL78) kokkupaneku kohta vaata tagumise
ülekandesüsteemi hooldusjuhistest.
Tihvtplaat
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Kinnitusmoment:
0,15 Nm
Joon. 1
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(väike)
A
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(suur)
B
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(suur)
C
C
Kinnitusmoment:
0,5 Nm
B
Kinnitusmoment:
0,15 Nm
Kinnitusmoment:
0,08 Nm
  • Page 1 1

Shimano SL-M780-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka