CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
LO
CK
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
AP
A
N
LOCK
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
6R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
7
R
7
R
7
R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
CJ-8S20
JAPAN
HOIATUS
Üldine ohutusinfo
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
PANE TÄHELE:
Tehnilise hoolduse juhised
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka Inter-M
piduri ja Inter-8 käiguvahetusheebli tehnilise hoolduse juhendeid.
Ketiratta paigaldamine rummule
Aseta parempoolne laagrikate C või B rummu põhiosa
parempoolsele ajamile. Järgmisena paigalda ketiratas ja
kinnita see omale kohale kasutades lukustusrõngast.
Lukustusrõngas
Ketiratas
Ajam
Jälgi
suunda
A spetsifi katsioonid:
Parempoolne
laagrikate C
B Spetsifi katsioonid:
Parempoolne
laagrikate B
A spetsifi katsioonid:
Parempoolne
laagrikate A
B Spetsifi katsioonid:
Parempoolne
laagrikate A
Kassetiliitmiku paigaldamine
rummule
1.
Paigalda rummu parema poole ajamile ajami sulgur.
Jälgi
suunda
Ajami sulgur
Ajam
Paigalda selles asendis
ajami sulgur
Lukustusrõngas
Ketiratas
2.
Keera kassetiliitmiku pingutusratast joonisel oleva noole
suunas, et joondada pingutusrattal ja kronsteinil oleval
punased
●
märgistused. Kui kassetiliitmik on sellises
seisukorras, paigalda see nii, et kassetiliitmiku punane
●
märgistus oleks joondatud rummu parema poole
punase
●
märgistusega.
Peaksid olema joondatud
Pingutusratas
Kronstein
Kassetiliitmik
Paigaldamiseks
joonda punased
●
märgistused.
Paigaldamiseks
joonda punased
●
märgistused.
Rummu
parem pool
3.
Kinnita kassetiliitmik rummule kasutades
kassetiliitmiku kinnitusrõngast. Kui paigaldad
kassetiliitmiku kinnitusrõngast, joonda kollane
●
märgistus kassetiliitmiku pingutusrattal oleva kollase
●
märgistusega ning seejärel keera kassetiliitmiku
kinnitusrõngast 45° päripäeva.
Kassetiliitmiku
kinnitusrõngas
Paigaldamiseks
joonda kollased
●
märgistused.
Kassetiliitmiku
pingutusratas
Keera 45°
Kassetiliitmiku
kinnitusrõngas
Kinnita kindlalt kassetiliitmiku kronstein.
Inter-M piduri paigaldamine
rummule
Kinnita rummu põhiosa hammastus Inter-M piduri
hammastusega ning seejärel kinnita ajutiselt piduriseadme
kinnitusmutter.
Joonda hammastus
Inter-M pidur
Rummu põhiosa
Inter-M piduri paigaldamise detailide jaoks vaata
Inter-M piduri tehnilise hoolduse juhendeid.
1.
Rummu paigaldamine raamile
Aseta kett
ketirattale ja
seejärel sea
rummu võll hargi
otstele.
Rummu võll
Hargi ots
2.
Aseta rummu võlli paremale ja vasakule poolele
mittepöörlevad seibid. Sel ajal keera kassetiliitmikku
nii, et mittepöörlevate seibide projekteeritud osad
sobituksid hargi otsa soontesse. Kui see on tehtud,
saab kassetiliitmikku paigaldada nii, et see on peaaegu
paralleelne sidevardaga.
Mittepöörlev seib (vasakule poolele)
Sidevarras
Kassetiliitmik
Hargi otsa soon
Mittepöörlev seib
(paremale poolele)
Kasuta mittepöörlevat seibi, mis sobitub •
hargi otsa kujuga. Vasakul ja paremal poolel
kasutatakse erinevaid mittepöörlevaid seibe.
Märgistus
Projekteeritud osad peaksid olema hargi otsa •
poolel.
Paigalda mittepöörlevad seibid rummu võlli •
mõlemale otsale nii, et projekteeritud osad
oleksid kindlalt hargi otsa soontes.
3.
Eemalda ketist lõtk ning kinnita jooks raamile
kübarmutrit kasutades.
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
Mittepöörlev seib
Kübarmutter
Pane tähele:
Kui paigaldad rummu teljele selliseid osi nagu
porilaua vardad, paigalda need joonisel näidatud
järjekorras.
Mittepöörlev seib
Seib
Kübarmutter
Porilaua varras
Kandurvarras
1.
Kassetiliitmiku reguleerimine
Liiguta käiguvahetusheebel asendist
1
asendisse
4
.
Veendumiseks kontrolli, et sel ajal oleksid kassetiliitmiku
kronsteini ja pingutusratta kollased seadistusjooned
joondatud.
Sea asendisse
4
Kollased seadistusjooned
Kassetiliitmiku kollased seadistusjooned asuvad
kahes kohas. Kasuta neid, mida on lihtsam näha.
Kui jalgratas on püstises asendis
Peaks olema sirge
Kassetiliitmiku
pingutusratas
Kassetiliitmiku
kronstein
Kui jalgratas on tagurpidi
Peaks olema sirge
Kassetiliitmiku
pingutusratas
Kassetiliitmiku
kronstein
Kui kollased seadistusjooned ei ole joondatud,
keera nende seadistusjoonte joondamiseks
käiguvahetusheebli trossi reguleerimispolti. Peale
seda liiguta käiguvahetusheebel veel korra asendist
4
asendisse
1
ja seejärel tagasi asendisse
4
ning kontrolli, kas kollased seadistusjooned on
joondatud.
Trossi reguleerimispolt
2.
Peale kassetiliitmiku
reguleerimist lõika maha
sisemise trossi liigne pikkus ning
paigalda otsakork.
15 - 20 mm
Sisemise
otsa kork
Pane tähele: Spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Estonian)
Kui paigaldad raamile rummu, veendu, et paigaldaksid õiged •
mittepöörlevad seibid vasakule ja paremale poolele, ning kinnita rummu
mutrid täpsustatud kinnitusmomentideni. Kui mittepöörlevad seibid
paigaldatakse ainult ühele poolele või rummu mutreid ei kinnitata
piisavalt, võivad mittepöörlevad seibid ära vajuda ning see võib
põhjustada rummu ja kassetiliitmiku pöörlemist. See võib omakorda
põhjustada juhtraua äkilist tõmmet käiguvahetustrossi poolt ning kaasa
tuua tõsiste vigastustega õnnetuse.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada sõitjale tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt •
kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta
küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati •
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Sa saad vahetada käike pedaalimise ajal, kuid harvadel juhtudel •
võivad rummu sees olevad põrklingid ja põrkratas tekitada pärastpoole
mõningast heli, sest see kuulub tavapärase käiguvahetuse juurde.
8-kiiruselisel rummul on käiguvahetust toetav sisseehitatud mehhanism. •
Kui see mehhanism töötab käiguvahetuse ajal, võib esineda müra
või vibratsiooni. Samuti võib sõltuvalt hammasrataste asendist
käiguvahetuse ajal muutuda ka käiguvahetuse tunnetus.
Müra võib tekkida ka siis, kui vänta keeratakse tagurpidi või jalgratast
lükatakse tagurpidi kui käiguasend on 5, 6, 7 või 8. Need on
tavapärased sisemise käiguvahetusmehhanismi struktuuri juhtumid
ning ei tähenda talitlushäiret.
CJ-8S20 kassetiliitmikku tuleks kasutada ainult koos 16T kuni 23T •
ketiratastega.
On soovitatav, et sa seaksid hammasrattad nii, et hammasrataste suhe •
oleks umbes 2,1.
Näiteks: F36T - R16T, F38T - R18T, F46T - R22T
Õige suutlikkuse säilitamiseks on soovitatav, et sa paluksid ostukohal, •
kus sa jalgratta ostsid, või lähimal Pro poel teha umbes kord kahe
aasta jooksul alates esmakordsest kasutamisest (või kui jalgratast
kasutatakse sageli kord iga 5000 sõidukilomeetri kohta) hooldustöid,
nagu sisemise rummu määrimine. Veelgi enam, hooldustöid tehes on
soovitatav kasutada Shimano sisemise rummu määrde või lubrikandi
komplekti. Kui spetsiaalset määrde või lubrikandi komplekti ei kasutata,
võivad ilmneda probleemid nagu käiguvahetuse mittetoimimine.
Siserumm ei ole täielikult veekindel. Väldi rummu kasutamist •
kohtades, kus vesi võib sinna sisse sattuda, samuti väldi kõrgsurvega
vee kasutamist rummu puhastamiseks, sest see võib põhjustada
sisemehhanismi roostetamist
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga •
ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse
pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja •
ketirattad ja kett.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise •
tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega käsitlemismeetodite või reguleerimise kohta pöördu •
jalgratta ostukoha poole.
Ära demonteeri rummu. Kui sa arvad, et demonteerimine võib olla •
vajalik, võta ühendust ostukohaga.
SI-37J0A-001
SG-8R31
SG-8R36
CJ-8S20
Pane tähele:
A spetsifi katsioonidele: Kui ketiratas on sissepoole •
paigaldusega ketiratas hammastusega 19T või
vähemaga või rihmülekande spetsifi katsioonidega,
sel juhul puutub parempoolne laagrikate A ketti
või pingutusratast ning seega tuleks kasutada B
spetsifi katsioone.
B spetsifi katsioonidele: Kui ketiratas on sissepoole •
paigaldusega ketiratas hammastusega 16T
ja paksude hammastega või rihmülekande
spetsifi katsioonidega, eemalda enne kasutamist
parempoolne laagrikate B.
Spetsifi katsioonid
Sobivad ketirattad
Väljapoole
paigaldamine
Sissepoole
paigaldamine
A
16T - 23T 20T - 23T
B
16T - 23T
Hargi otsad
Mittepöörlev seib
Märgistus/värv
Suurus
Parem Vasak
Standard
5R/Kollane 5L/Pruun
u
20°
7R/Must 7L/Hall
u
38°
Ümberpööratud
6R/
Hõbedane
6L/Valge
u
= 0°
Ümberpööratud
(täis ketikarp)
5R/Kollane 5L/Pruun
u
= 0°
Vertikaalne 8R/Sinine 8L/Roheline
u
= 60° - 90°
SI-37J0A-001-04