OHUTUSE TAGAMINE
4
OHUTUSE TAGAMINE
HOIATUS
•
Järgi toote paigaldamisel juhendites olevaid juhiseid.
Soovitatav on kasutada ainult ehtsaid SHIMANO varuosi. Kui detailid, nagu poldid ja mutrid, tulevad lahti või saavad kahjustada, võib jalgratas
kukkuda ootamatult ümber ja tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
Kui reguleerimisi ei tehta korrektselt, võivad esineda probleemid ja jalgratas kukkuda ootamatult ümber ning tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
•
Hooldustööde tegemise ajal, näiteks detaile vahetades, kanna silmade kaitsmiseks kaitse- või turvaprille.
•
Pärast edasimüüja juhendi põhjalikku lugemist hoia seda hilisemaks vaatamiseks kindlas kohas.
Teavita kindlasti kasutajaid järgmisest:
•
Hoia sõrmed eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui
need jäävad liikuva ketaspiduri rootori avadesse.
•
Pidurisadulad ning ketaspiduri rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks; ära puuduta neid sõidu ajal või kohe pärast jalgrattalt maha tulekut.
Vastasel juhul võid saada põletusi.
•
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega piduriklotsidele. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
•
Kui piduriklotsidele satub õli või määret, võta ühendust edasimüüja või esindajaga. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
•
Kui pidurdamisel on kuulda müra, võivad piduriklotsid olla lõpuni kulunud. Kontrolli, kas pidurisüsteemi
temperatuur on piisavalt jahtunud, ja vaata seejärel, kas iga klotsi paksus on vähemalt 0,5mm. Või võta
ühendust edasimüüja või esindajaga.
*
Täiesti uute piduriklotside paksus on erinevatel mudelitel erinev.
2,4mm 0,5mm
Jõutud on
kasutatavuse
piirini
Seisukord uuena
•
Kui piduriklotsid on kulunud, loe peatüki "REGULEERIMINE" jaotist "Reguleerimine kulunud piduriklotside korral" ja reguleeri piduriklotside
vahekaugust. Reguleerimata jalgrattaga sõitmine on ohtlik, kuna pidurid ei pruugi toimida.
•
Kui ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud, lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga.
•
Kui ketaspiduri rootor kulub 1,5mm paksuseks või õhemaks või muutub alumiiniumist pind nähtavaks, lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine
ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga.
•
Kontrolli piduritrossi rooste, narmaste ja mõrade suhtes ning kui esineb mõni nendest probleemidest, võta ühendust ostukoha või jalgrataste
edasimüüjaga. Vastasel juhul ei pruugi pidurid korrektselt töötada.
•
Iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt. Seetõttu õpi tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas
survepiduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist.
Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamist või kukkumist, mis võib kaasa tuua tõsiseid vigastusi.
Õige töötamise jaoks pea nõu professionaalse jalgrataste edasimüüjaga või loe jalgratta kasutusjuhendit. Oluline on harjutada sõitmist,
pidurdamistjms.
•
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib esijooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
•
Enne jalgrattaga sõitmist veendu alati, et eesmised ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
•
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Rehvide libisemise tõttu võib rattur kukkuda; kukkumise vältimiseks vähenda kiirust ja
pidurda aegsasti ja ettevaatlikult.