Shindaiwa 731SX Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
SHINDAIWA
OMANIKU / KASUTAJA JUHEND
KETTSAAG
Eesti
(Algupärase juhendi tõlge)
HOIATUS!
Lugege juhised hoolikalt läbi ja järgige ohutu kasutamise reegleid.
Vastupidine tegevus võib põhjustada raskeid vigastusi.
2
Sissejuhatus
Antud kettsaag on mõeldud puidu või puittoodete lõikamiseks.
Ärge lõigake antud seadmega metalli, plekki, plastikut ega teisi mitte puit materjale.
Riiklikud ja kohalikud õigusaktid võivad piirata selle kettsae kasutamist.
Väga oluline on, et saaksite kõikidest hoiatustest õigesti aru enne kui asute kettsaagi kasutama.
Kettsae väärkasutamine võib põhjustada raskeid kehavigastusi.
Ärge mitte mingil juhul laske lastel saagi kasutada.
Käesolev juhend sisaldab shindaiwa kettsae ohutu töötamise, õige kasutamise, hooldamise ja teenindamise reegleid.
Pidage neist juhistest kinni, et tagada seadme hea töökord ja pikk kasutusiga.
Hoidke kasutusjuhend hilisemaks uuesti läbivaatamiseks alles.
Kui käesolev kasutusjuhend peaks muutuma loetamatuks või minema kaotsi, ostke palun oma shindaiwa edasimüüja juurest
endale uus juhend.
Käesolevat masinat teisele kasutajale välja rentides või laenates andke alati kaasa ka kasutusjuhend, mis sisaldab vajalikke
selgitusi ja juhiseid.
Toodet edasi andes andke alati kaasa ka kasutusjuhend.
Käesolevas trükises sisalduvad tehnilised andmed, kirjeldused ja illustreerivad materjalid on täpsed trükise avaldamise aja seisuga
ning neid võidakse muuta ilma sellest ette teatamata.
Illustratsioonid võivad sisaldada lisaseadmeid ja tarvikuid, mis ei pruugi kõik standardseadmega kaasas olla.
Tarnimisel on juhtplaat ja saekett üksteisest eraldatud.
Paigaldage juhtplaat ja kett.
Kui leiate käesolevast juhendist mõne punkti, mis on raskesti mõistetav, võtke palun ühendust oma shindaiwa edasimüüjaga.
Tootja
YAMABIKO CORPORATION
1-7-2 Suehirocho, Ohme, Tokyo 198-8760 JAAPAN
Ametlik esindaja Euroopas
CERTIFICATION EXPERTS B.V.
Amerlandseweg 7, 3621 ZC Breukelen, Madalmaade Kuningriik
3
Sisukord
Kleebised ja sümbolid.........................................................................................................4
Ohutu kasutamise reeglid ................................................................................................... 5
1. Üldised ettevaatusabinõud ........................................................................................ 5
2. Ettevaatusabinõud tagasilöögi eest kaitsmiseks ....................................................... 8
3. Teised ettevaatusabinõud ......................................................................................... 9
Kirjeldus ............................................................................................................................ 11
Kokkupanemine ................................................................................................................ 12
Juhtplaadi ja keti paigaldamine.................................................................................... 12
Komplekti kuuluva teravaotsalise kaitseraha paigaldamine ........................................ 13
Kasutamine....................................................................................................................... 14
Kütus ja määrded ........................................................................................................ 14
Ketimääre .................................................................................................................... 14
Korgi tähistus............................................................................................................... 14
Kasutamine talvel ........................................................................................................ 15
Külma mootori käivitamine........................................................................................... 16
Sooja mootori käivitamine............................................................................................ 17
Töötamine.................................................................................................................... 17
Mootori seiskamine...................................................................................................... 18
Keti pingutuse kontrollimine......................................................................................... 18
Keti määrimise katse ................................................................................................... 18
Lõikamise eelne test.................................................................................................... 18
Ketipiduri õige kasutamine................................................................................................ 19
Ketipidur ......................................................................................................................19
Piduri pidurdusfunktsiooni kontrollimine ...................................................................... 20
Ketipiduri vabastamine ................................................................................................ 20
Mittemanuaalne ketipidur............................................................................................. 20
Lõikamisjuhised ................................................................................................................21
Üldine .......................................................................................................................... 21
Puu langetamine.......................................................................................................... 22
Laasimine .................................................................................................................... 23
Järkamine .................................................................................................................... 23
Puidu pinge ja surve .................................................................................................... 24
Hooldusjuhend..................................................................................................................25
Tõrgete kõrvaldamine ....................................................................................................... 26
Saeketi hooldamine .......................................................................................................... 27
Hooldamine....................................................................................................................... 29
Õhufilter .......................................................................................................................29
Kütusesüsteemi kontrollimine...................................................................................... 29
Kütusefilter...................................................................................................................29
Õlifilter ......................................................................................................................... 29
Süüteküünal................................................................................................................. 29
Juhtplaat ......................................................................................................................30
Tähik / siduritrummel ................................................................................................... 30
Karburaator.................................................................................................................. 30
Automaatõlitaja............................................................................................................ 30
Silindri ribid (jahutussüsteem)...................................................................................... 30
Summuti ...................................................................................................................... 31
Juhtplaadi ja keti vahetamine ...................................................................................... 31
Hoiustamine...................................................................................................................... 32
Pikaajaline hoiustamine (üle 30 päeva) ....................................................................... 32
Utiliseerimine .................................................................................................................... 33
Tehnilised andmed ........................................................................................................... 34
Vastavusdeklaratsioon...................................................................................................... 35
4
Kleebised ja sümbolid
OHT! HOIATUS! ETTEVAATUST!
See sümbol koos sõnaga "OHT!"
juhib tähelepanu tegevusele või
tingimusele, mis võib põhjustada
kasutajatele või kõrvalseisjatele
raskeid kehavigastusi või nende
hukkumise.
See sümbol koos sõnaga
"HOIATUS!" juhib tähelepanu
tegevusele või tingimusele, mis võib
põhjustada kasutajatele või
kõrvalseisjatele raskeid
kehavigastusi või nende hukkumise.
"ETTEVAATUST!" tähistab
potentsiaalselt ohtlikku olukorda, mis
tähelepanuta jätmise korral võib tuua
kaasa väiksema või mõõduka
kehavigastuse.
Läbikriipsutatud ringi
kujuline sümbol
tähendab, et selle juures
kirjeldatu on keelatud.
MÄRKUS TÄHTIS!
Selline eraldiseisev sõnum sisaldab
seadme kasutamist ja hooldamist
puudutavaid näpunäiteid.
Raamiga ümbritsetud na „TÄHTIS“
sisaldab tähtsat toote kasutamist,
kontrollimist, hooldamist ja
hoiustamist puudutavat teavet.
Sümboli vorm / kuju Sümboli kirjeldus / kasutus Sümboli vorm / kuju Sümboli kirjeldus / kasutus
Lugege kasutusjuhend
tähelepanelikult läbi
Ketiõlitaja reguleerimine
Kandke silma-, kõrva- ja peakaitset Dekompressiooniseade
Hoiatus!
Võimalik on tagasilöök!
Karburaatori reguleerimine
- Aeglase töökiiruse segu
Avariiseiskamine Karburaatori reguleerimine
- Kiire töökiiruse segu
Ketipiduri töötamine Karburaatori reguleerimine
- Tühikäigu kiirus
Õli ja bensiini segu Tagatud helitugevuse tase
Ketiõli lisamine
Leidke oma seadmel näidatud turvakleebis.
Neid aitab teil leida jaotises "Kirjeldus" toodud täielik kleebise
illustratsioon.
Veenduge, et kleebis on loetav ja te saate sellel olevast
teabest aru ning järgite seda.
Kui kleebis on loetamatu, saab shindaiwa edasimüüjalt tellida
uue.
5
Ohutu kasutamise reeglid
1. Üldised ettevaatusabinõud
Kasutusjuhend
Lugege oma kettsae kasutusjuhend hoolikalt läbi.
Teadke täpselt, kus asuvad kettsae juhtseadmed ja kuidas kettsaage korralikult kasutada.
Juhiste eiramine võib põhjustada kehavigastusi.
Kui teil on küsimusi või tekkivad probleemid, võtke palun ühendust oma shindaiwa
edasimüüjaga.
Füüsiline seisund
Ärge kasutage kettsaage, kui olete väsinud või siis alkoholi või uimastite mõju all.
Kettsae ohutuks kasutamiseks peate olema hea füüsilise ja vaimse tervise juures.
Hindamise või teostamise juures tehtud vead võivad olla tõsised või lõppeda surmaga.
Kui teie füüsiline seisund võib pingutava töö tulemusel halveneda, pidage enne kettsae
kasutamist nõu oma arstiga.
Ärge kasutage saage, kui olete haige või väsinud, kui olete selliste ainete või ravimite mõju
all, mis võivad mõjutada nägemist, käeosavust või otsustusvõimet.
Toote süütesüsteem tekitab töötamise ajal elektromagnetvälja.
Magnetväljad võivad põhjustada häireid südamestimulaatorite töös või seisata
südamestimulaatori.
Tervisele ohtlike olukordade vältimiseks soovitame südamestimulaatorite kasutajatel
pidada enne toote kasutamist nõu oma arsti ja südamestimulaatori tootjaga.
Isiklikud vahendid
Kandke oma silmade kaitsmiseks alati heakskiidetud kaitseprille.
Saepuru, puulaastud, oksad ja muu praht võivad lennata saeketilt kasutaja näo suunas.
Samuti võivad kaitseprillid pakkuda teatud määral kaitsed lõikeketi paiskumisel vastu
kasutaja silmade piirkonda.
Kui kasutustingimused nõuavad tuulutusega näomaski kasutamist, tuleb selle all kanda
kaitseprille.
shindaiwa soovitab alati kanda kuulmiskaitsevahendeid.
Soovituse eiramine võib põhjustada kuulmiskahjustusi.
Kuulmiskahjustuste ohu vähendamiseks tuleb kanda kas ametliku organisatsiooni poolt
heakskiidetud peas kantavaid kuulmiskaitsevahendeid või kõrvasiseseid kuulmiskaitseid.
Kõiki isikuid, kes kasutavad kettsaagisid oma igapäevatöös, tuleb regulaarselt
kontrollida kuulmise halvenemise suhtes.
Kettsaega töötamisel kandke alati kiivrit.
Puid langetades, puude all töötades või töötades kohtades, kus esemed võivad teile peale
kukkuda, on väga soovitav kasutada kaitsekiivrit.
Kandke parema haarde saavutamiseks ning samuti külma ja vibratsiooni eest
kaitsmiseks tugevaid, mittelibisevaid kindaid.
Kanda tuleb tugevdatud ninaosaga jalatseid või mittelibiseva tallaga saapaid.
Ärge mitte mingil juhul kandke lahtisi riideid, lahtiste hõlmadega jopesid, otsast
laienevaid käiseid või kätiseid, salle, sidumispaelu, kaelasidemeid, kette, nööre, ehteid
jms, mis võiksid aluspõõsaste või saeketi külge kinni jääda.
Riided peavad olema tugevast ja kaitsvast materjalist.
Riided peavad tihedalt istuma, et vältida kusagile kinnijäämist, kuid olema samas
liikumisvabaduse tagamiseks piisavalt avarad.
Püksisääred ei tohi olla alt laienevad ega üles kääritud ja peavad olema pandud
saapasäärde või parajaks lõigatud.
Saadaval on tugevast materjalist ohutusveste, jalakaitseid ja metsatöölise pükse.
Kasutaja ülesandeks on kanda vastavate tingimuste korral selliseid lisakaitsmeid.
Ärge mitte mingil juhul kasutage kettsaage üksi olles.
Organiseerige keegi kuulmiskaugusesse, et vajaduse korral abi kutsuda.
ETTEVAATUST!
Kõrvadesse ei soovitata panna puuvillaseid troppe.
6
Kütus
1. Õlipaagi kork
2. Kütusepaagi kork
A: Kinnikeeramise suund
Kasutage sobivat tüüpi kütusemahutit.
Võtke võimaliku süttimise kustutamiseks kaasa kustuti või labidas.
Vaatamata kõikidele rakendatavatele ettevaatusabinõudele kujutab kettsae kasutamine,
või lihtsalt metsas töötamine, endast ohte.
Ärge suitsetage, kasutage lahtist leeki ega tekitage sädemeid kütusevarude läheduses.
Kütusepaak võib olla rõhu all.
Keerake kütusekork alati natukene lahti, oodake kuni rõhud on võrdsustunud ja eemaldage
alles seejärel kork täielikult.
Tankige kütusepaaki õues katmata maapinna kohale ja paigaldage kütusekork kindlalt
oma kohale.
Ärge valage kütust siseruumides.
Pühkige võimalik mahaläinud kütus ära.
Ärge valage kütust juurde, kui mootor on veel kuum või töötava mootori puhul.
Ärge hoiustage seadet, mille paagis on kütust, kuna kütuseleke võib põhjustada põlengu.
Lisage alati esimesena ketiõli ja alles seejärel kütusesegu.
OHT!
Bensiin ja kütus on äärmiselt kergesti süttivad.
Mahaminemisel või süüteallikaga süütamisel võib see põhjustada põlenguid ja
tõsiseid kehavigastusi või varalist kahju.
Bensiini või kütusega tankimisel tuleb olla äärmiselt ettevaatlik.
Kütuse lisamise järel pange kütusekork tugevalt kinni ja kontrollige võimalike lekete
suhtes.
Kütuse lekkimise korral kõrvaldage see enne töö alustamist, kuna leke kujutab endast
süttimise ohtu.
7
Mootori käivitamine
Viige kettsaag enne mootori käivitamist vähemalt 3 meetri kaugusele tankimiskohast.
Ärge lubage kõrvalistel isikutel viibida kettsae läheduses, kui te käivitate saagi või lõikate
saega.
Hoidke kõrvalised isikud ja loomad tööpiirkonnast eemal.
Ärge lubage kellelgi teie jaoks saagimiseks puud hoida.
Ärge alustage lõikamist enne, kui tööala on puhas, jalgealune on kindel ja langeva puu
eest on olemas selge eemaldumistee.
Enne mootori käivitamist veenduge, et saekett ei oleks millegi vastu.
Hoidke käepidemed puhtad, kuivad ja ilma õli või kütuseseguta.
Kasutage kettsaagi ainult hea tuulutusega piirkondades.
Heitgaas, õliudu (kettsae õlitusest) või saepuru on tervisele kahjulikud.
Transportimine
1. Juhtplaadi kate
Kettsaage transportides kasutage selleks sobivat juhtplaadi katet.
Kandke kettsaagi seisatud mootoriga, juhtplaat ja saekett taha suunatud, ja summuti
kehast eemal.
Transport ja hoiustamine
Mootor peab olema alati välja lülitatud ja lõikeseade peab olema turvaliselt kaetud.
Masina transportimisel tuleb kindlustada, et see ümber ei läheks, kütus maha ei voolaks
ja seade kahjustada ei saaks.
8
2. Ettevaatusabinõud tagasilöögi eest kaitsmiseks
1. Kõrge tagasilöök
Mõnedel puhkudel võib saeotsaga kokkupuutumine põhjustada välgukiirust
tagasisuunalist liikumist, paisates juhtplaati tagasi kasutaja suunas (seda kutsutakse
ringlevaks tagasilöögiks).
Juhtplaadi otsast saeketi kokkupigistamine võib suruda juhtplaadi kiirelt tagasi kasutaja
suunas (seda kutsutakse sirgjooneliseks tagasilöögiks).
Mõlemad nimetatud reaktsioonid võivad põhjustada sae üle kontrolli kaotamise ja liikuva
ketiga kokkupuutumise, mille tagajärjeks võib olla raske kehavigastus.
Kettsae kasutajana tuleb teil astuda mitmeid samme, et vältida saagimistööde ajal õnnetusi
ja vigastusi.
Nende baasteadmiste abil teil võimalik üllatusmomenti vähendadai seda hoopiski
kõrvaldada.
Ootamatu üllatus soodustab õnnetuste tekkimist.
Teadke, et ringlevat tagasilööki on võimalik vältida, kui juhtplaadi katmata otsal ei lasta
kokku puududa kõrvaliste esemete või maapinnaga.
Ärge kasutage kettsaage ühe käega!
Ühe käega kasutamine võib põhjustada raskeid vigastusi kasutajale, abistajatele ja
kõrvalseisjatele.
Kettsae õigeks käsitsemiseks hoidke seda alati kahe käega, kusjuures üks vajutab
päästikut.
Vastasel juhul võib tulemuseks olla kettsae libisemine või lohisemine, mis võib viia kontrolli
kaotamiseni.
Olge tähelepanelikud selliste nähtuste nagu "libisemine" ja "tagasipõrkamine" suhtes,
tagasilöögiga on seotud suurem oht.
Olge ettevaatlik, et ei kaotaks tasakaalu lõikamise lõpul "langemise" tõttu.
Hoidke töötava mootoriga saest mõlema käega korralikult kinni parema käega hoidke
tagumisest ja vasaku käega eesmisest käepidemest.
Hoidke käepidemest tugevalt kinni nii, et pöial ja sõrmed haaraksid ümber sae
käepidemete.
Tugev haare aitab vähendada tagasilööki ja tagada sae üle vajalik kontroll.
Sae juhtimiseks tuleb alati kasutada kahte kätt.
Ärge küünitage liiga kaugele ega lõigake rinna kõrguselt.
Veenduge, et piirkond, kus te lõikate oleks ilma takistusteta.
Ärge laske juhtplaadi otsal puutuda vastu palki, oksa või mõnda muud takistust, mille vastu
saag võiks kasutamise käigus puutuda.
Suure mootorikiirusega lõigates on tagasilöögi tõenäosus väiksem.
Poole gaasiga või madalatel pööretel lõigates on soovitav saagi keerulisemates kohtades
hoolikamalt kontrollida, mis vähendab ka tagasilöögi toimumise tõenäosust.
Järgige saeketi puhul tootja poolseid teritamist ja hooldamist puudutavaid juhiseid.
Kasutage ainult tootja poolt ettenähtud või nendega võrdväärseid asendusjuhtplaate ja
-kette.
OHT!
Tagasilöögiga seotud ettevaatusabinõud kettsae kasutajatele: tagasilöök ib leida aset, kui
juhtplaadi ots läheb millegi vastu või kui puit surub kokku ja pigistab saeketti saesoones.
9
3. Teised ettevaatusabinõud
Vibratsioon ja külm temperatuur
Arvatakse, et mõnedel inimestel esinev Raynaud sündroomina tuntud seisund, võib ilmneda
just külma ja vibratsiooniga kokkupuutel.
Sellel põhjusel on teie shindaiwa kettsael amortisaatorid, mis vähendavad käepidemete kaudu
kätele osaks saavat vibratsiooni.
Külma ja vibratsiooniga kokkupuutumine võib põhjustada surisemist ja põletustunnet, millele
järgneb sõrmede värvuse kaotus ja tundetus. (Valge sõrme sündroom)
Soovitame teil tungivalt järgida järgmisi ettevaatusabinõusid, kuna minimaalne kokkupuute
ulatus, mis võiks haigushoo esile kutsuda, ei ole teada.
Hoidke oma keha soojas, eriti just pea, kael, jalalabad, kannad, käelabad ja randmed.
Tagage sagedaste puhkepauside ajal intensiivseid kehalisi harjutusi tehes hea
vereringe ja ärge suitsetage.
Piirake kettsae kasutamise tundide arvu.
Proovige täita tööpäevad muude töödega, kui kettsaega saagimine.
Kui tunnete ebamugavustunnet, sõrmede punetust ja paistetamist, millele järgneb
valgeks muutumine ja tundetus, pöörduge arsti poole enne, kui külma ja vibratsiooniga
uuesti kokku puutute.
Korduva pinge põhjustatud vigastused
Arvatakse, et sõrmede, käte, käsivarte ja õlgade lihaste ja kõõluste ülekasutamine võib
põhjustada valu, paistetust, tundetust, nõrkust ja tugevat valu eelnevalt mainitud piirkondades.
Korduvast pingest põhjustatud kehavigastuste ohu vähendamiseks tehke järgmist.
Vältige oma randmete kasutamist painutatud, sirutatud või pööratud asendis.
Selle asemel proovige säilitada sirget randmeasendit.
Samuti kasutage haaramisel tervet kätte, mitte ainult pöialt ja nimetissõrme.
Tehke regulaarseid puhkepause korduste vähendamiseks ja laske kätel puhata.
Vähendage kordusliigutuste tegemise kiirust ja jõudu.
Tehke harjutusi käe- ja käsivarrelihaste tugevdamiseks.
Pöörduge arsti poole, kui tunnete kätes, käsivartes, randmetes või sõrmedes surinat või
tuimust.
Seos ELi "vibratsioonidirektiiviga"
ELi "vibratsioonidirektiiv 2002/44/EÜ loodi inimeste kaitsmiseks masina mehaanilisest
vibratsioonist põhjustatud ohutus- ja terviseriskide eest, kohustades tööandjaid piirama
standardiseeritud 8-tunnist igapäevast vibratsiooniga kokkupuutetaset A(8).
Iga isik või organisatsioon, mis võtab inimese tööle masinaga töötamiseks, peab võtma
inimest masinaga tööle lastes arvesse väärtust A(8).
Käesoleva masina mehaanilise vibratsiooni väärtused (ekvivalentne vibratsiooniväärtus),
mida tuleb võtta juhisena A(8) arvutamise lihtsustamiseks, on järgmised.
MUDEL tüüp
Eesmine / vasak käepide (m/s
2
)2,8
Tagumine / parem käepide (m/s
2
)2,6
10
Masina tingimused
Ärge kasutage kettsaage, mis on kahjustatud, valesti reguleeritud või mittetäielikult ja
mittekindlalt kokku monteeritud.
Ärge kasutage kettsaage, mille summuti on lahti või defektne.
Veenduge, et saekett lõpetab gaasitrikli vabastamisel liikumise.
Kui saag kukub või saab tugeva löögi, kontrollige alati enne töö jätkamist, et saega on
kõik korras ja ta töötab korralikult.
Lõikamine
Ärge kasutage kettsaage puu saagimiseks, kui te ei ole selleks spetsiaalset väljaõpet
saanud.
Hoidke kõik oma kehaosad töötava mootoriga kettsaest eemal.
Olge väikeste põõsaste ja võrsete lõikamisel äärmiselt ettevaatlik, kuna peenikesed
oksad võivad saeketi külge jääda ja hooga teie poole paiskuda või siis teid tasakaalust
välja viia.
Jääge veeremisohtlikku palki järgates või laasides maapinna kõrgemale poolele.
Pinge all oksa laasimisel olge tähelepanelikud oksa tagasipaiskumise suhtes, et te ei
saaks oksa pinge vabanedes oksa või kettsaega pihta.
Redelil seistes saega lõikamine on äärmiselt ohtlik, kuna redel võib libiseda ja teie võime
kettsaage kontrollida on piiratud.
Kõrgustes töötamine tuleb jätta professionaalide hooleks.
Hoidke mõlemad jalad kindlalt maapinnal.
Ärge töötage maapinnale mitte toetavates asendites.
Seisake mootor enne, kui kettsae maha panete.
Puidulõikamistavad
Kettsae ohutu kasutamine nõuab heas töökorras kettsaage, kainet otsustusvõimet ja
teadmisi igas olukorras kasutatavate töömeetodite kohta.
Ärge lubage kellelgi teie saage kasutada, kui ta ei ole eelnevalt lugenud läbi
kasutusjuhendit ja kõigist juhistest täielikult aru saanud.
Kasutage saage ainult puidu või puidutoodete lõikamiseks.
Ärge lõigake antud seadmega metalli, plekki, plastikut ega teisi mitte puit materjale.
Teenindamine
Kõiki kettsae teenindamisega seotud toiminguid peale kasutusjuhendi hooldusjuhistes
kirjeldatute peavad teostama kompetentsed teenindustöötajad.
(Kui näiteks siduri eemaldamiseks hooratta hoidmisel kasutatakse valet tööriista, võib see
tekitada hoorattale konstruktsioonilisi kahjustusi, mis võivad tuua kaasa hooratta
purunemise.)
HOIATUS!
Ärge mitte mingil moel kettsaagi muutke.
Kasutage ainult shindaiwa poolt tarnitud või shindaiwa poolt selgesõnaliselt konkreetsete
shindaiwa kettsaemudelite juures kasutamiseks lubatud tarvikuid ja komponente.
Kuigi teatud mittelubatud tarvikuid on shindawa mootorseadmega võimalik kasutada, võib
selline kasutamine osutuda tegelikult väga ohtlikuks.
ETTEVAATUST!
Ärge puudutage pärast kettsae kasutamist silindrikatte ja summuti kuumasid pindu.
11
Kirjeldus
1. Teravaotsalised kaitserauad – Juhtplaadi kinnituspunkti
ette kinnitatud seade, mis toimib puu või palgiga kokku-
puutumisel pöördepunktina.
2. Summuti – summuti reguleerib mootori müra ja takistab
kuumade, hõõguvate söeosakest väljumist summutist.
3. Eesmine käekaitse – eesmise käepideme ja saeketi va-
hel olev kaitse käe kaitsmiseks vigastuste eest ja kettsae
üle kontrolli säilitamiseks käe käepidemelt ära libisemi-
sel.
Seda kaitset kasutatakse ketipiduri rakendamiseks, mis
peatab saeketi liikumise.
4. Dekompressiooniseade – seade, mis aitab käivitamisel
abistamiseks vähendada silindris valitsevat survet.
5. Tagumine käepide (vasakule käele) mootorikorpuse ta-
gaosas asuv tugikäepide.
6. Tagumine käekaitse – tagumise käepideme alumisel
osal olev laiendus käe kaitsmiseks keti eest selle purune-
misel või soonest väljumisel.
7. Siduri kate – juhtplaadi, saeketi, siduri ja tähiku katmi-
seks ajal, kui kettsaage ei kasutata.
8. Ketipinge regulaator – seade keti pinge reguleerimiseks.
9. Ketipüüdja eend, mille ülesandeks on vähendada puru-
nenud või juhtplaadilt lõikamise käigus maha tulnud keti
vastu kasutaja paremat kätt paiskumise ohtu.
10. Juhtplaat – saeketti toetav ja juhtiv osa.
11. Kett – lõikevahendina töötav kett.
12. üp ja seerianumber
13. Õlipaagi kork – õlipaagi sulgemiseks.
14. Kütusepaagi kork – kütusepaagi sulgemiseks.
15. Süütelüliti süütesüsteemi sisse- ja väljalülitamisseade,
mis võimaldab mootorit käivitada või seisata.
16. Gaasitrikkel – kasutaja sõrmega aktiveeritav seade,
mida kasutatakse mootori töökiiruse juhtimiseks.
17. Gaasitrikli lukustus – ohutushoob, millele tuleb vajutada
enne kui gaasitriklit on võimalik aktiveerida. Lukustuse
eesmärgiks on vältida gaasitrikli juhuslikku rakendumist.
18. Õhuklapi juhtnupp – seade kütuse/õhu segu rikastami-
seks karburaatoris külmkäivituse hõlbustamiseks.
19. Silindri katejahutusõhu liikumist võimaldav võre.
Katab silindrit, süüteküünalt ja summutit.
20. Käivitusnööri käepide – mootori käivitamiseks kasutata-
va starteri käivitusnööri käepide.
21. Ohutuskleebis – osa number 890345-39231
22. Eesmine käepide (vasakule käele) mootorikorpuse ees
asuv tugikäepide.
23. Kasutusjuhend seadmega kaasas.
Lugege õige ja ohutu kasutustehnika õppimiseks enne
kasutamist läbi ja hoidke alles hilisemaks uuesti läbivaa-
tamiseks.
24. Tööriistad 13 x 19 mm T-kujuline mutrivõti (kruvikeeraja
/ küünlavõtme kombineeritud võti), L-kujuline mutrivõti,
teravaotsaline kaitseraud, kaks polti ja kaks mutrit.
25. Juhtplaadi kate – seade juhtplaadi ja saeketi katmiseks
transportimise ajal ja teistel aegadel, kui kettsaage ei ka-
sutata.
12
Kokkupanemine
Juhtplaadi ja keti paigaldamine
1. Vabastage ketipidur
2. Kaks mutrit
3. Sidurikate
Paigaldage juhtplaat ja kett järgmisel moel.
Keerake lahti kaks mutrit ja eemaldage sidurikate.
Paigaldage plaat ja lükake siduri suunas, et saeketti oleks lihtsam paigaldada.
4. Juhtplaat
5. Sidur
6. Plaadi ava
7. Pingeregulaator
8. Keti pingutamise suund
Paigaldage saekett näidatud moel.
(Jälgige, et saehambad oleksid õiges suunas)
Vabastage ketipidur ja paigaldage sidurikate juhtplaadi tihvtidele.
Keerake kaks mutrit sõrmega kinni.
Veenduge, et keti pingeregulaator sobiks plaati avasse.
HOIATUS!
Teie ohutuse huvides seisake mootor alati enne järgmiste toimingute teostamist.
ETTEVAATUST!
1. Kõik reguleerimised tuleb teha külma mootoriga.
2. Kandke ketiga töötamisel alati kindaid.
3. Ärge kasutage lõdva ketiga seadet.
MÄRKUS
Kettsaelt sidurikatte eemaldamiseks või selle paigaldamiseks tuleb ketipiduri hoob (eesmine
käekate) lõpuni taha viia.
TÄHTIS!
Sidurikatet eemaldades vabastage esmalt kaks mutrit üks pööre korraga ja jätkake selliselt
mutrite lõdvendamist. Kui ühte poolt pingutatakse ja teist lõdvendatakse, võivad mutrite kuk-
kumise vältimise äärikud deformeeruda ja mutter võib ära tulla.
13
Hoidke plaadi ots üleval ja pöörake regulaatorit päripäeva kuni kett istub tihedalt vastu
plaadi alakülge.
A: Õige pinge
B: Vale pinge
Pingutage mõlemad mutrid, hoides plaadi otsa üleval.
Tõmmake kett käega ümber plaadi.
Kui tajute pinges kohti, lõdvendage pingutust.
Komplekti kuuluva teravaotsalise kaitseraha paigaldamine
Keerake lahti kaks mutrit ja eemaldage sidurikate.
1. Sidurikate
2. Polt
3. Kaitsedetail
4. Mutter
Keerake lahti sidurikatte kaks polti ja eemaldage kaks kaitsedetaili.
Sisestage kaks kotis asuvat mutrit avadesse, nii et lame pind oleks suunatud sidurikatte
poole.
Kinnitage kaks kaitsedetaili joonisel näidatud suunas nende algasendisse ja kinnitage pol-
tidega.
Paigaldage juhtplaat, saekett ja sidurikate (vt lk 12 „Juhtplaadi ja keti paigaldamine“).
Kinnitage teravaotsaline kaitseraud kotis oleva kahe poldiga sidurikattele.
5. Teravaotsaline kaitseraud
6. Kaks polti
14
Kasutamine
Kütus ja määrded
Kütus koosneb tavalisest bensiinist, millega on segatud õhkjahutusega 2-taktilise
mootori õli.
Soovitatav on kasutada vähemalt oktaanarvuga 89 etüleerimata bensiini.
Ärge kasutage metüülalkoholi sisaldavat või enam kui 10% ulatuses etüülalkoholi
sisaldavat kütust.
Soovitatav segu suhtarv: 50 : 1 (2%) ISO-L-EGD Standardi (ISO 13738), JASO FC, FD-
klassi ja shindaiwa soovitatud puhul.
- Ärge mitte mingil juhul kasutage ves jahutusega mootoritele või mootorrattamootoritele
ettenähtud kahetaktilist õli.
- Ärge segage kütusesegu otse mootori kütusepaagis.
- Vältige bensiini või õli mahaajamist.
Maha läinud kütus tuleb alati kokku pühkida.
- Käsitsege bensiini ettevaatlikult, kuna see on äärmiselt tuleohtlik.
- Hoidke kütust alati sobivas mahutis.
Ketimääre
Seadme kasutamise ajal keti korralik õlitamine vähendab keti, juhtplaadi ja tähiku ning
siduri komponentide, näiteks nõellaagri ja sidurikoostu vahelist hõõrdumist.
Kasutage ehtsat shindaiwa ketiõli või shindaiwa poolt soovitatud ketiõli, mis on töötatud
välja spetsiaalselt plaatide ja kettide määrimiseks.
Sellised õlid sisaldavad nakkumist suurendavaid, vananemist aeglustavaid ja
antioksüdeerivaid aineid.
Küsige oma shindaiwa edasimüüjalt nõu õige ketiõli valimiseks.
Ärge kasutage iialgi juba kasutatud või kogutud õli, et vältida õlisüsteemi, sidurisüsteemi,
keti ja juhtplaadi erinevaid rikkeid.
Vale õli kasutamisest põhjustatud õlitamisprobleemid muudavad garantii kehtetuks.
Just taimeõlidel põhinevad õlid muutuvad kiirelt vaiguks ja kleepuvad õlipumbale,
juhtplaadile, ketile, siduri nõellaagrile ja sidurikoostule.
See põhjustab rikkeid ja lühendab toote tööiga.
Määrige keti õlisüsteemi pärast kasutamist mineraalidel või kemikaalidel põhineva
ketiõliga, juhul kui kohalike / omavalitsuse reeglite või mõnel muul põhjusel olete
kohustatud kasutama taimeõli.
Lühiajaliseks hädaolukorras kasutamiseks võib kasutada värsket SAE 10W-30
mootoriõli.
Korgi tähistus
Kütuse- ja õlipaagid on tähistatud järgmiste illustratsioonidega.
Kütusepaagi kork
(Punane)
Ketiõli paagi kork
(must)
ETTEVAATUST!
Kütusepaagi avamisel keerake korki alati väga aeglaselt ja oodake enne korgi eemaldamist
kuni rõhk paagis on võrdsustunud.
15
Kasutamine talvel
1. Silindrikate
2. Õhukatik
3. Külma ilma asend (lumememme märgis)
4. Sooja ilma asend (päikese märgis)
Kasutage õhukatikut, et vältida talvel probleeme karburaatori töös.
Tõmmake õhuklapi nuppu ja eemaldage silindrikate.
Tõmmake õhukatik välja ja sisestage see nii, et lumememme märgis on suunatud üles.
Kui õhutemperatuur on kõrgem kui 5 °C, viige õhukatik tagasi selle algasendisse (päikese
märgis on suunatud üles).
MÄRKUS
Seadke õhukatik külma ilma asendisse (lumememme märgis on suunatud üles), kui
välistemperatuur on 5 °C või madalam.
Kui õhutemperatuur on kõrgem kui 5 °C, viige õhukatik tagasi selle algasendisse.
Vastasel juhul võib mootor ülekuumeneda.
16
Külma mootori käivitamine
A: Käivitusnööri käepide
1. Ketipidur on AKTIVEERITUD asendis
2. Süütelüliti (töötamine)
3. Dekompressiooniseade
4. Õhuklapi juhtnupp (suletud)
5. Õhuklapi juhtnupp (avatud)
Täitke kütusepaak kütuseseguga.
Kütust ei ole lubatud valada üle kütusepaagi õla kõrguse.
Täitke ketiõli paak määrdeainega.
Suruge käekaitse ette.
(Ketipidur on AKTIVEERITUD asendis)
Tõstke süütelüliti üles.
Vajutage dekompressiooniseadmele.
Tõmmake õhuklapi juhtnupp lõpuni välja.
Hoidke kettsaage kindlalt käes.
Veenduge, et juhtplaat ega saekett ei puutu sae käivitamise ajal millegi vastu.
Tõmmake käivitusnööri käepidet mitu korda, kuni kuulete esimest käivitumisheli.
Vajutage õhuklapi juhtnupp lõpuni alla.
Vajutage dekompressiooniseadmele ja tõmmake uuesti käivitusnööri käepidet.
HOIATUS!
Kui õhuklapi juhtnuppu on tõmmatud ja viidud seejärel tagasi oma algasendisse, jääb
gaasiklapp natukene avatuks (lukusti).
Kui mootor sellises lukustusseisundis käivitatakse, hakkab kett liikuma.
Ärge käivitage mootorit enne, kui ketipidur on rakendunud.
ETTEVAATUST!
1. Pärast mootori käivitamist vajutage ja vabastage koheselt gaasitrikkel, et vabastada
seguklapi lukustus ja viia mootor tagasi tühikäigule.
Samuti tõmmake eesmine käekaitse koheselt kasutaja suunas.
(Ketipidur on VABASTATUD asendis)
2. Ärge suurendage mootori töökiirust, kui ketipidur on rakendunud.
3. Kasutage ketipidurit ainult mootori käivitamisel või hädaolukordades.
4. Ärge mitte mingil juhul kasutage lõikamisel gaasiklapi lukustust.
Kasutage seda ainult mootori käivitamisel.
MÄRKUS
Ärge tõmmake käivitusnööri üle maksimaalse asendi.
Ärge laske käivitusnööri käepidemel tagasi vastu korpust lüüa.
17
Sooja mootori käivitamine
1. Ketipidur on AKTIVEERITUD asendis
Veenduge, et paakides on kütust ja ketiõli.
Suruge käekaitse ette.
(Ketipidur on AKTIVEERITUD asendis)
Tõstke süütelüliti üles.
Vajutage dekompressiooniseadmele.
Hoidke kettsaage kindlalt käes.
Tõmmake käivitusnööri käepidet.
Vajaduse korral võib kasutada õhuklappi, kuidas pärast pärast esimest käivitusheli
tõmmake gaasitriklit natukene, et vabastada gaasiklapi lukusti ja õhuklapp.
Kui õhuklapi juhtnuppu on tõmmatud ja viidud seejärel tagasi oma algasendisse, jääb
gaasiklapp natukene avatuks (lukusti).
Töötamine
1. Ketipidur on VABASTATUD asendis
2. Gaasitrikli lukustus
3. Gaasitrikkel
Pärast mootori käivitumist laske mootoril mõni minut tühikäigulötada.
Tõmmake eesmine käekaitse kohe kasutaja suunas.
(Ketipidur on VABASTATUD asendis)
Mootori töökiiruse suurendamiseks vajutage järkjärgult gaasitriklile.
Kett hakkab liikuma, kui mootori pöörded jõuavad umbes kiiruseni 4000 p/min.
Tagage saeketi ja juhtplaadi sobiv kiirendamine ja määrimine.
Ärge laske mootoril ilma vajaduseta töötada kõrgetel pööretel.
Veenduge, et saekett lõpetab gaasitrikli vabastamisel liikumise.
18
Mootori seiskamine
1. Gaasitrikkel
2. Süütelüliti
Vabastage gaasitrikkel ja laske mootoril tühikäigul töötada.
Vajutage süütelüliti alla.
Keti pingutuse kontrollimine
Keti pinget tuleb töötamise ajal regulaarselt kontrollida ja vajaduse korral korrigeerida.
Pingutage kett võimalikult tugevalt, kuid nii, et seda oleks tkuvalt võimalik käega piki plaati
tõmmata.
Keti määrimise katse
Hoidke ketti kuiva pinna kohal ja avage gaasiklapp 30 sekundiks poole kiiruse ulatuses.
Kuivale pinnale peab tekkima õhuke eemale paiskunud õli kiht.
Lõikamise eelne test
Viige end enne tegelikku saagimistööde algust kurssi oma kettsaega.
Selleks on hea harjutada mitu korda lõikamist väikeste palkide või okste peal.
Ärge lubage inimestel ega loomadel siseneda tööalasse.
Mitu kasutajat — hoidke korraga töötamise ajal kahe või enama kasutaja vahel ohutut
vahemaad.
MÄRKUS
Kui mootor ei seisku, tõmmake õhuklapi juhtnupp mootori seiskamiseks lõpuni välja.
Viige seade tagasi ametliku shindaiwa edasimüüja juurde süütelüliti kontrollimiseks ja
remontimiseks enne kui mootorit uuesti käivitate.
HOIATUS!
Veenduge, et mootor on enne keti pingutuse kontrollimist seisatud.
MÄRKUS
Enne keti pingeregulaatori pööramist vabastage alati sidurikatte mutrid; vastasel juhul
saavad sidurikate ja pingutaja kahjustada.
19
Ketipiduri õige kasutamine
Ketipidur
Ketipiduri ülesandeks on peatada keti pöörlemine tagasilöögirel.
See ei vähenda ega hoia ära tagasilööki.
Ärge lootke tagasilöögi eest kaitsmisel ainult ketipiduri peale.
Isegi ketipiduri olemasolu korral toetuge enda tervele mõistusele ja õigetele lõikamisvõtetele,
just nagu ketipidurit ei oleks.
Isegi normaalse kasutamise ja korraliku hooldamise korral võib ketipiduri rakendumisaeg
pikeneda.
Alljärgnev võib takistada piduri võimet kaitsta kasutajat.
Saage hoitakse valesti kasutaja keha lähedal.
Tagasilöök võib toimuda liiga kiirelt isegi ülihästi hooldatud piduri õigeaegse toimimise
jaoks.
Kasutaja käsi ei pruugi olla vajalikus kohas käekaitsega kokkupuutumiseks.
Pidur ei rakendu.
Ilma õige hooldamiseta pikeneb piduri peatamisaeg, mis muudab piduri vähem
efektiivseks.
Mustus, määre, õli, vaik jms võivad mehhanismi töötavatele osadele sattudes pikendada
peatamisaega.
Rakendava pidurivedru kulumine ja väsimine ning piduri-/ siduritrumli ja pöördepunktide
kulumine võib pikendada piduri peatumisaega.
Kahjustatud käekaitse ja hoob võivad muuta piduri mittetoimivaks.
OHT!
Tagasilöök on äärmiselt ohtlik.
Kui plaadi ots puudutab puitu vms, paiskub juhtplaat hetkega tagasi.
Ketipidur vähendab tagasilöögist põhjustatud vigastuse ohtu.
Kontrollige alati enne kasutamist, et ketipidur töötab korrektselt.
MÄRKUS
Harjutamiseks suruge väikest puud lõigates eesmist kaitset piduri rakendamiseks
ettepoole.
Enne iga tööülesannet kontrollige alati, kas pidur töötab korralikult.
Kui ketipidur on saepuruga ummistunud, võib piduri toimiminenevõrra halveneda.
Hoidke seade alati puhtana.
Ärge suurendage mootori töökiirust, kui ketipidur on rakendunud.
Ketipidurit kasutatakse hädaolukordades.
Ärge kasutage seda enne, kui see on absoluutselt vajalik.
Kui käivitamisel kasutatakse gaasiklapi lukustit, hoidke ketipidur oma kohal.
Pärast mootori käivitumist vabastage pidur koheselt.
Ärge katsetage pidurit piirkonnas, kus võib olla kütuseaure.
20
Piduri pidurdusfunktsiooni kontrollimine
1. Asetage kettsaag maapinnale.
2. Hoidke mõlema käega käepidemest ja kiirendage gaasitriklit kasutades mootor suurele
kiirusele.
3. Käitage ketipidur pöörates oma vasaku randme vastu eesmist käekaitset ja haarates
samal ajal eesmisest käepidemest.
4. Kett seiskub hetkega.
5. Vabastage gaasitrikkel.
Kui saag kohe ei seisku, viige ta oma shindaiwa edasimüüja juurde remonti.
Ketipiduri vabastamine
Kui eesmine kaitse on lõpuni kasutaja poole tõmmatud, rakendub ketipidur.
Mittemanuaalne ketipidur
1). Juhtplaadi ots võib asuda umbes 40 cm kõrgusel.
2). Tagumisest käepidemest tuleb parema käega kergelt kinni hoida.
Mittemanuaalne ketipidur peatab kettsae töötamise selliselt, et juhtplaadi otsas aset leidev
tagasilöök aktiveerib mittemanuaalselt ketipiduri.
Mittemanuaalse ketipiduri korralikult toimimise kontrollimiseks tegutsege järgmiselt.
1. Seisake kettsae mootor.
2. Esi- ja tagakäepidet kasutades (hoidke kergelt kinni) seadke juhtplaat umbes 40 cm
kõrgusele, nagu on näidatud joonisel
3. Võtke vasak käsi ettevaatlikult esikäepidemelt ja puudutage juhtplaadi otsaga allapoole
asetatud puitu vms, nii et masin saab sellelt löögi.
(* sel hetkel tuleb parema käega tagakäepidemest kergelt kinni hoida)
4. Löök antakse edasi pidurihoovale, mis käivitab ketipiduri.
TÄHTIS!
Mittemanuaalse ketipiduri töötamist kontrollides kasutage kettsae kahjustuste eest
kaitsmiseks löögi andmiseks pehmet pinda nagu näiteks puitu.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Shindaiwa 731SX Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend