5
OHUTUSE TAGAMINE
•
Ketaspidurid ei ole mõeldud töötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või küljele, ei pruugi pidurid korrektselt töötada
jasee võib põhjustada tõsise õnnetuse. Enne jalgrattaga sõitmist vajuta mõned korrad piduriheeblit, et kontrollida, kas pidurid töötavad korrektselt.
Kui pidurid ei tööta korrektselt, peata pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
Kui sa ei tunne piduriheebli vajutamisel vastujõudu, peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
Vedelike lekkimise korral peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
•
Enne jalgrattaga sõitmist veendu alati, et eesmised ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
•
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Rehvi libisemisel võib jalgratas kukkuda ümber ja põhjustada vigastusi. Vähenda oma kiirust
ning pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Heeblit ei ole lubatud ümber ehitada. Vastasel juhul võib heebel murduda ja muuta pidurdamise võimatuks.
•
Veendu enne sõitmist, et puuduksid kahjustused, nagu süsiniku koorumine ja mõrad. Kahjustuste korral lõpeta jalgratta kasutamine ja võta ühendust
edasimüüja või esindajaga. Vastasel juhul võib heebel murduda ja muuta pidurdamise võimatuks.
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
•
Jälgi jooksu paigaldamisel või hooldamisel erilise tähelepanelikkusega, et sinu sõrmed oleksid eemal pöörlevast
ketaspiduri rootorist.
Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need jäävad liikuva ketaspiduri rootori avadesse.
•
Kui ketaspiduri rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
•
Kui ketaspiduri rootor kulub kasutamise tagajärjel 1,5mm paksuseks või kui näha on alumiiniumist pinda, asenda ketaspiduri rootor kindlasti uuega.
•
Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
•
Kasuta üksnes Shimano originaalmineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada probleeme pidurite töös ning süsteem võib muutuda
kasutuskõlbmatuks.
•
Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud tühjendusnipli kaudu. Vana või juba kasutatud õli võib
sisaldada vett, mis või põhjustada pidurisüsteemis auruluku.
•
Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle. Vastasel juhul võib tekkida aurulukk. Eriliselt tähelepanelik tuleb olla pidurivedeliku anuma katte
eemaldamisel.
•
Kui lõikad pidurivoolikut, et reguleerida vooliku pikkust, või vahetad vasakpoolse pidurivooliku parempoolsega või vastupidi, lase kindlasti
pidurivoolikutest õhk välja, järgides samme, mida on kirjeldatud peatükis "Shimano originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine".
•
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse külili, võivad pidurisüsteemi vedeliku anumas olla õhumullid, mis jäävadki sinna ka siis, kui
tühjenduskruvi kinnitatakse, või kogunevad pidurisüsteemi erinevatesse osadesse, kui seda kasutada pikemat aega. Ketaspidurisüsteem ei ole
mõeldudtöötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele, võivad vedeliku anumas olevad õhumullid
liikuda pidurisadulate suunas. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele, vajuta enne jalgrattaga sõitmist mõned korrad piduriheeblit,
etnäha, kas pidurid töötavad korralikult. Kui pidurid ei tööta korralikult, reguleeri neid vastavalt järgmisele protseduurile.
Kui heebli vajutamisel pidurid ei tööta (tunduvad olevat loiud)
Seadista piduriheebli tühjendusosa nii, et see oleks maapinnaga paralleelselt ning vajuta mitu korda õrnalt piduriheeblit ning oota, et mullikesed
tuleksid tagasi pidurivedeliku anumasse.
Kui pidurid töötavad endiselt loiult, lase pidurisüsteemist välja õhk. (Vaata "Shimano originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine".)