Shimano SL-M780-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

<
FC-M780 / FC-T780
>
Toendi tüüp-
Vöö tüüp-
73 mm
A
68 mm
68 mm
BB
paigaldustüüpi
toend
73 mm
A
AA
AA
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Vaherõngas
ABC
104 / 64 mm
170, 175 mm
SM-BB51
165, 170, 175, 180 mm
50 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73 mm)
FC-M780
42-32-24T
FC-T780
48-36-26T
FC-T781
48-36-26T
FC-T781
44-32-24T
FC-T551
48-36-26T
FC-T551
44-32-24T
SM-BB70 / SM-BB71-41A
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga.
Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib
kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et kett
asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta asetseks õigesti. Kui see
paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid
vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui
seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti
kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on ühendatud
tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha
kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada
tõsiseid vigastusi.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kontrolli
momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm. Veelgi enam, pärast ligi 100 km läbimist kasuta uuesti
momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on vajalik perioodiline kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga
nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda
ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber ja
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett
tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks
kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 Nm Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja vasakpoolsel
vända õlal vasakkeere.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine võib
põhjustada värvi luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse
pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese
käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui kett on joonisel 1
näidatud asendis ja heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale. Kui kett on joonisel 2 näidatud asendis, nihuta
ketti järgmisele või ülejärgmisele väiksemale ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või
mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal
ketirattal, võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
parempoolsel joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole
täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need
võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib see
põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks
plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge
kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Tutvu nende juhenditega koos ka tagumise ülekandesüsteemi hooldusjuhenditega (SL-M780-I).
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja
poole.
Väliskatte hoidjad
Tehnilise hoolduse juhised SI-5N20A-002
X = Saadaval
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Mudeli number
Ketiratta hambakombinatsioon
Poldiringjoone diameeter
Vända pikkus
Ketiliin
Keskjooksu pesa laius
Keermete mõõdud
Sobiv keskjooks
SI-5N20A-002-04
Eesmine ülekandesüsteem (3x10)
Seeria XT MTB (3 x 10)
SL-M780-L / SL-M780-IL
OT-SP41
FD-M780 / FD-M780-E / FD-M781 / FD-M781-D
FC-M780
CN-HG94
SM-SP17
XT Trekking (3 x 10)
SL-M780-L / SL-M780-IL
OT-SP41
FD-T780 / FD-T781
FC-T780 / FC-T781 / FC-T551
CN-HG94
SM-SP17
Käiguvahetusheebel
Väliskate
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kett
Keskjooksu trossijuht
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Esimese ketiratta paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2
Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 / 36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Pane tähele:
Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile
vaata peatükist "Vaherõnga paigaldamise
meetod".
3
Sisesta parem vändaosa.
4
Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5
Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6
Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele:
Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja võrdselt kuni
12 - 14 Nm.
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Ketipress Kett
10-kiiruseline superkitsas
kett mudelile
MTB
Tugevdatud ühendustihvt
TL-CN32 TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(3)
soonestikuga
(2)
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul
oleks ühesuurune diameeter.
ETTEVAATUST
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurel
hammasrattal).
Suurim ketiratas Suur hammasratas
Kett
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästikmehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest trossi pinge vabastatakse kohe pärast heebli vajutamist. See
päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada nii heeblit lükates kui ka tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
Paigalda otsakork, keerates seda joonisel
näidatud viisil, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, sest vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
3 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x (kolmekordne) ja kontrolli seejärel
alumist asendit. Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
Eemalda otsakork ning paigalda
sisetross.
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
Vaata eesmise käiguvahetaja paigaldamiseks ja SISi
reguleerimiseks detaile FD-M780 / M780-E / M781 /
M781-D (eesmine käiguvahetaja), FD-T780 / T781
(eesmine käiguvahetaja) hooldusjuhistest.
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib see
puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Esimesed
hammasrattad
Joonis 1 Joonis 2
Tagumised
ketirattad
Mudeli number
Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
Ketitoe nurk (α)
Sobiv ketiliin
Esimene käiguvahetaja
Spetsifikatsioonid
FD-M780
X
X
18T
10T
S, M, L
66° - 69°
50 mm
FD-M780-E
X
X
18T
10T
-
66° - 69°
FD-M781
X
X
18T
10T
S, M, L
66° - 69°
FD-M781-D
X
X
18T
10T
-
66° - 69°
FD-T780
X
X
22T
12T
S, M, L
63° - 66° / 66° - 69°
FD-T781
X
X
22T
12T
S, M, L
63° - 66°
1.
Paigalda uuesti kokku pandud
käiguvahetusheebli seadmele
tihvtplaat.* Sisesta tihvtplaadi
projektsioonid käiguvahetusheebli
aukudesse, nagu näidatud joonisel.
2.
Joonda käiguvahetusheebli seade
ning kronstein ja seejärel kinnita
käiguvahetusheebli seadme neli
kinnituskruvi. * Paigalda enne
kruvide kinnitamist M5 poldi
vaherõngas.
3.
Kinnita seadme kinnituspolt.
4.
Paigalda reguleerimispolt.
5.
Paigalda indikaatorseade, järgides peatükis "Indikaatorseadme
asendamine" antud kokkupanemise juhiseid.
* SL-M780-I-le ei ole tihvtplaati paigaldatud.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Indikaatorseadme ja käiguvahetusheebli
seadme vahetamine ja uuesti kokku
panemine
Teosta demonteerimine ja uuesti kokku panemine ainult siis, kui
asendad indikaatorseadet ja käiguvahetusheebli seadet.
<Lahti ühendamine>
1.
Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
2.
Eemalda indikaatori kinnituskruvid (a) ja (b), millega
indikaatorseade on kinnitatud, ja seejärel tõsta üles
indikaatorseadme klaas, nagu näidatud joonisel, et vabastada
fiksaator. Seejärel eemalda indikaatorseade.
* Jälgi, et sa ei ajaks omavahel kruvisid (a) ja (b) segi. Segi
minemise korral võib seade kahjustuda.
<Kokkupanek>
1.
Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
2.
Veendu, kas indikaatori nõel on parempoolses servas. (Joonis 1)
3.
Paigalda indikaatorseade, kinnitades kõige esimesena fiksaatori
ja seejärel pingutades indikaatori kinnituskruvid (a) ja (b).
4.
Kontrolli töötamist. Kui indikaatorseade ei tööta korrektselt, pane
see uuesti kokku, pöörates samas erilist tähelepanu punktidele
1 ja 2.
Indikaatorseadme asendamine
Käiguvahetusheebli seadme vahetamine ja uuesti kokku
panemine
Indikaatori kinnituskruvi
Fiksaator
a
b
<Lahti ühendamine>
<Kokkupanek>
1.
Vabasta esimese käiguvaheti trossi kinnituspolt (mutter) ning
tõmba sisemine tross välja käiguvahetusheebli seadmest sama
moodi nagu sisemist trossi paigaldades.
2.
Eemalda indikaatorseade, järgides peatükis "Indikaatorseadme
asendamine" antud demonteerimisjuhiseid.
3.
Eemalda reguleerimispolt.
4. Eemalda seadme kinnituspolt.
5.
Eemalda neli käiguvahetusheebli paigalduskruvi ja seejärel
eemalda käiguvahetusheebel nii, nagu näidatud joonisel.
* Jälgi, et sa ei ajaks omavahel segi kruvisid A, B ja C.
6.
Eemalda käiguvahetusheeblist tihvtplaat.
M5 poldi vaherõngas
Tihvtplaat
Seadme kinnituspolt
(M5 x 9,5 mm)
Reguleerimispolt
A
Lisainfot indikaatorita kokkupaneku ja kronsteini klambri
(SM-SL78) kokkupaneku kohta vaata tagumise
ülekandesüsteemi hooldusjuhistest.
Tihvtplaat
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Kinnitusmoment:
0,15 Nm
Joon. 1
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(väike)
A
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(suur)
B
Käiguvahetusheebli kinnituskruvi
(suur)
C
C
Kinnitusmoment:
0,5 Nm
B
Kinnitusmoment:
0,15 Nm
Polt
Adapter Adapter
Esimene
käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Vaherõnga paigaldamise meetod
1
Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm või
73 mm.
2
Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele joonistele,
adapter.
Vöö tüüp-
Toendi tüüp-
< FC-T781 / FC-T551>
68 mm
68 mm
Ketikarbi tugi
73 mm
73 mm
68 mm
BB paigaldustüüpi
toend
73 mm
A
A
ACC
CB
A
A
AA
A
Ketikarbi toetamise tüüp
Kinnitusplaat
Lükka üles
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse asendisse, nagu
näidatud joonisel.
(A)
TL-FC16
TL-FC32
Lai soontega
ala
Sisekate
4
5
2
1
3
6
Plaadi nõel
Kinnitusmoment:
0,08 Nm
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale
hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus
see ei takistaks pidurite ega käiguvahetuse
tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab
pidurdamist.
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
  • Page 1 1

Shimano SL-M780-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka