Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
UM-04L0A-000-04
Kasutusjuhend
Hüdraulilise ketaspiduri
Dual Control heebel
Teistes keeltes olevad kasutusjuhendid on saadaval aadressil:
http://si.shimano.com
OLULINE MÄRKUS
•
Käesolevas kasutusjuhendis mittesisalduvate toodete paigaldamist ja
reguleerimist puudutava teabe jaoks võta ühendust ostukoha või
jalgratta edasimüüjaga. Edasimüüja juhend professionaalsetele ja
kogenud jalgrattamehhaanikutele on saadaval meie veebilehel
(http://si.shimano.com).
•
Ära demonteeri ega muuda seda toodet.
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist
põhjalikult käesolevat kasutusjuhendit ja järgi seda
korrektseks kasutamiseks.
Oluline ohutusteave
Asendamisega seotud juhiste jaoks võta ühendust ostukohaga või
jalgrataste edasimüüjaga.
HOIATUS
•
Sellel hüdraulilisel pidurisüsteemil on erinevad pidurdamisomadused
kui tavaline mehaaniline piduril. Õpi piduri omadusi tundma piisavalt
enne selle kasutamist. Kui sa ei ole piisavalt piduritega harjunud, võib
pidurdamine põhjustada jalgrattalt maha kukkumist, tuues kaasa
tõsiste vigastustega või isegi surmaga lõppeva õnnetuse.
•
Ära kasuta 203 mm ja 180 mm ketaspiduri rootorit. Pidurdusjõud
suureneb märkimisväärselt ja ei allu kontrollile.
•
160 mm ketaspiduri rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui
140 mm rootorid. Veendu, et sul oleks enne pidurite kasutamist täielik
ülevaade pidurite omadustest.
•
Ole eriti ettevaatlik ja hoia oma sõrmed eemal
pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor
on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need
jäävad liikuva rootori avadesse.
•
Piduriklotsid ning ketaspiduri rootor muutuvad pidureid kasutades
kuumaks, seega ära puutu neid sõidu ajal või kohe pärast jalgrattalt
maha tulekut, vastasel juhul võid saada põletusi.
•
Jälgi, et ketaspiduri rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega
määret, vastasel juhul ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
•
Kui klotsidele satub õli või määret, võta ühendust edasimüüja või
esindajaga. On oht, et pidurid ei tööta selle tulemusena korrektselt.
•
Kui pidurdamisel on kuulda müra, võivad klotsid
olla lõpuni kulunud. Kontrolli, kas pidurisüsteemi
temperatuur on piisavalt jahtunud, ja seejärel vaata,
kas iga klotsi paksus on vähemalt 0,5 mm. Või võta
ühendust edasimüüja või esindajaga.
2 mm 0,5 mm
•
Kui ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud, lõpeta
viivitamatult nende pidurite kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või
esindajaga.
•
Kui ketaspiduri rootor kulub 1,5 mm paksuseks, lõpeta viivitamatult
nende pidurite kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga.
Ketaspiduri rootor võib puruneda ja sina jalgrattalt kukkuda. Kui
Ice-Technologies'i rootori puhul muutub alumiiniumpind nähtavaks,
peata viivitamatult ka pidurite kasutamine.
•
Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Sellise
olukorra leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Aurulukk on nähtus, kus pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis
omakorda põhjustab pidurisüsteemis olevate vee või õhumullide
paisumist. See võib põhjustada äkilist piduriheebli käigu
suurenemist.
•
Ketaspidurid ei ole mõeldud töötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui
jalgratas keeratakse tagurpidi või küljele, ei pruugi pidurid korrektselt
töötada ja see võib põhjustada tõsise õnnetuse. Enne jalgrattaga
sõitmist vajuta mõned korrad piduriheeblit, et kontrollida, kas pidurid
töötavad korrektselt. Kui pidurid ei tööta korrektselt, peata pidurite
kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
Kui sa ei tunne piduriheebli vajutamisel vastujõudu, peata koheselt
pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
Vedelike lekkimise korral peata koheselt pidurite kasutamine ja võta
ühendust edasimüüja või esindajaga.
•
On väga tähtis tunda täielikult oma jalgratta pidurisüsteemide
toimimist. Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib
põhjustada kontrolli kaotamist või kukkumist, mis võib kaasa tuua
tõsiseid vigastusi. Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi tundma
oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muuhulgas surve
piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Selleks
konsulteeri professionaalse jalgrataste edasimüüjaga ja tutvu jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjuta sõitmist ja pidurdamist.
•
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja
jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
•
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et eesmised ja tagumised pidurid
töötaksid korrektselt.
•
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning
pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid
libisevad, võid sa jalgrattalt kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma
kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
•
Pärast kasutusjuhendi põhjalikku lugemist hoia seda hilisemaks
vaatamiseks kindlas kohas.
ETTEVAATUST
Ettevaatusabinõud mineraalõli puhul
•
Silma sattumisel võib põhjustada ärritust. Silma sattumisel pese puhta
veega ning pöördu koheselt arsti poole.
•
Nahale sattumisel võib põhjustada löövet või ebamugavustunnet.
Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi ja veega.
•
Mineraalõli aurude sisse hingamine võib põhjustada iiveldust. Kata
nina ja suu respiraatortüüpi maskiga ning kasuta hästi ventileeritavas
kohas. Kui oled sisse hinganud mineraalõli aure, mine koheselt värske
õhu kätte. Kata end tekiga. Püsi soojas ja stabiilsena ning pöördu arsti
poole.
Sissetöötamise periood
•
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi
ajal kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid
sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu
suurenemiseks. Sama asi toimub ka siis, kui vahetatud on piduriklotsid
või ketaspiduri rootor.
Pane tähele:
•
Heebli kasutamise ajal pööra alati vänta.
•
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada klotside
eraldajad. Ära vajuta piduriheeblit, kui jooks on eemaldatud. Kui
vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata,
tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Kui see juhtub, võta
ühendust edasimüüjaga.
•
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta seebivett või kuiva
riidetükki. Ära kasuta müügilolevaid piduripuhasteid või summutavaid
aineid, sest need võivad kahjustada detaile, nagu tihendid.
•
Loe ka eesmise käiguvahetaja, tagumise käiguvahetaja ja pidurite
kasutusjuhendeid.
•
Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest
tingitud loomulikule kulumisele ja halvemaks muutmisele.
Regulaarne jalgrattaga sõitmisele eelnev kontroll
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli järgmisi punkte. Kui järgmiste
punktidega esineb probleeme, võta ühendust ostukoha või jalgratta
edasimüüjaga.
•
Kas piduriõli lekib?
•
Kas eesmised ja tagumised pidurid töötavad korrektselt?
•
Kas käiguvahetus toimub sujuvalt?
•
Kas kummagi piduriklotsi paksus on 0,5 mm või rohkem?
•
Kas ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud?
•
Kas kõik heeblid on kindlalt juhtrauale paigaldatud?
•
Kas kasutamise ajal esineb ebatavalisi helisid?
Osade nimetused
Ees
Heebel
B
Heebel
A
Taga
Heebel
B
Heebel
A
Vänt
Töötamine
Pidurdamine
Käiguvahetus
Heebli kasutamise ajal pööra alati vänta.
Ettevaatus töötamisel
Mõlemad, heebel
A
ja heebel
B
, naasevad alati pärast vabastamist
oma algasendisse.
Ära vajuta korraga heeblit
A
ja
B
. Kui neid korraga vajutada, ei
toimu käiguvahetust.
Heeblite töötamine
Ees Taga
Lülitub
väiksemalt
suuremale
ketirattale
Heebli
A
algasend
Heebli
A
algasend
1
Klõps
2
Klõps
4 35
Lülitub
suuremalt
väiksemale
ketirattale
Heebli
B
algasend
Heebli
B
algasend
4 3
Trimmimine (müra ennetusmehhanism)
Kui eesmine käiguvahetaja puudutab ketti ja tekitab müra, vii müra
eemaldamiseks läbi järgmine toiming.
Keti asend
Trimmimine
Keti asend
Trimmimine
Heebli liikumine Heebli liikumine
Suurim
hammasratas
Väiksemad
ketirattad
Heebel
A
(Tabab)
Klõps
Suurim
hammasratas
Suuremad
ketirattad
Heebel
B
Klõps
(Tabab)
Väiksemad
ketirattad
Väikseim
hammasratas
Väikseim
hammasratas
Suuremad
ketirattad