Shimano BR-M6000 Dealer's Manual

Tüüp
Dealer's Manual
(Estonian)
DM-MBBR001-04
SLX
BR-M7000
BL-M7000
DEORE
BR-M6000
BL-M6000
Sarjastamata
BR-MT500
BL-MT500
BL-MT501
BR-MT400
BL-MT400
BR-MT420
BL-MT401
BL-MT401-3A
BL-MT402-3A
BR-MT200
BL-MT200
BL-MT201
Paigaldusadapter
SM-MA-F180P/P2
Rootori adapter
SM-RTAD05
Edasimüüja juhend
MAANTEE MTB Rändamine
City Touring/
Comfort Bike
URBAN SPOR
T E-BIKE
Hüdrauliline ketaspidur
2
SISUKORD
OLULINE MÄRKUS .................................................................................................3
OHUTUSE TAGAMINE ........................................................................................... 4
KASUTATAVATE TÖÖRIISTADE LOEND ...............................................................10
PAIGALDAMINE ................................................................................................... 12
Ketaspiduri paigaldusadapter (180mm ketaspiduri rootoritele) ...........................................................12
Ketaspiduri rootori adapter ......................................................................................................................13
Pidurivoolik .................................................................................................................................................16
HOOLDUS ............................................................................................................18
SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine ......................................................................18
Pidurivooliku asendamine .........................................................................................................................35
Piduriklotside asendamine ........................................................................................................................42
OLULINE MÄRKUS
3
OLULINE MÄRKUS
See edasimüüja juhend on mõeldud eelkõige professionaalsetele jalgrattamehaanikutele.
Kasutajad, kes ei ole läbinud jalgrataste kokkupanekut puudutavat koolitust, ei tohiks proovida ise edasimüüja juhendi abil
komponente paigaldada.
Kui mõni juhendi osa jääb arusaamatuks, jäta paigaldamine pooleli. Selle asemel võta abi saamiseks ühendust ostukohaga või
kohaliku jalgratta edasimüüjaga.
Loe kindlasti kõiki selle tootega kaasasolevaid kasutusjuhendeid.
Ära demonteeri ega muuda toodet rohkem, kui on kirjeldatud edasimüüja juhendis.
Kõik edasimüüja juhendid ja kasutusjuhised leiad meie veebilehelt (http://si.shimano.com).
Ilma internetita kasutajad, palun võtke SHIMANO edasimüüjaga või mistahes SHIMANO esindusega, et saada kasutusjuhendi
paberkandjal koopia.
Palun järgi oma edasimüügiga tegeleva ettevõtte asukohaks oleva riigi, osariigi või piirkonna asjakohaseid reegleid.
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist põhjalikult käesolevat edasimüüja juhendit ja järgi
seda korrektseks kasutamiseks.
Enese vigastamise ja seadmete ning keskkonna füüsilise kahju vältimiseks tuleb alati järgida järgmisi juhiseid.
Juhised on klassifitseeritud vastavalt ohu või kahjustuse astmele, mis võib esineda toote ebasihipärasel kasutamisel.
OHT!
Juhiste eiramine põhjustab surma või tõsiseid vigastusi.
HOIATUS!
Juhiste eiramine võib põhjustada surma või tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Juhiste eiramine võib põhjustada kehavigastusi või füüsilist kahju seadmele ja keskkonnale.
OHUTUSE TAGAMINE
4
OHUTUSE TAGAMINE
HOIATUS!
Järgi toote paigaldamisel juhendites olevaid juhiseid.
Soovitatav on kasutada ainult ehtsaid SHIMANO varuosi. Kui detailid, nagu poldid ja mutrid, tulevad lahti või saavad
kahjustada, võib jalgratas kukkuda ootamatult ümber ja tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
Kui reguleerimisi ei tehta korrektselt, võivad esineda probleemid ja jalgratas kukkuda ootamatult ümber ning tuua kaasa
tõsiseid vigastusi.
Hooldustööde tegemise ajal, näiteks detaile vahetades, kanna silmade kaitsmiseks kaitse- või turvaprille.
Pärast edasimüüja juhendi põhjalikku lugemist hoia seda hilisemaks vaatamiseks kindlas kohas.
Teavita kindlasti kasutajaid järgmisest:
203 mm ja 180 mm ketaspiduri rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui 160 mm rootorid. Veendu enne pidurite
kasutamist, et mõistaksid täielikult pidurite omadusi.
Iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt.
Seetõttu õpi tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused)
ning juhtimist. Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamist või kukkumist, mis võib kaasa
tuua tõsiseid vigastusi. Õige töötamise jaoks pea nõu professionaalse jalgrataste edasimüüjaga või loe jalgratta kasutusjuhendit.
Oluline on harjutada sõitmist, pidurdamist jms.
Hoia sõrmed eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et
vigastada sõrmesid, kui need jäävad liikuva ketaspiduri rootori avadesse.
Pidurisadulad ning ketaspiduri rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks; ära puuduta neid sõidu ajal või kohe pärast
jalgrattalt maha tulekut. Vastasel juhul võid saada põletusi.
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega piduriklotsidele. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada
korrektselt.
Kui piduriklotsidele satub õli või määret, võta ühendust edasimüüja või esindajaga. Vastupidisel juhul ei pruugi pidurid töötada
korrektselt.
Kui pidurdamisel on kuulda müra, võivad piduriklotsid olla lõpuni kulunud. Kontrolli, kas
pidurisüsteemi temperatuur on piisavalt jahtunud, ja seejärel kontrolli piduriklotsi paksust.
Kuipaksus on 0,5mm või vähem, tulebpiduriklots asendada uuega. Võta ühendust edasimüüja
või esindajaga.
2mm
0,5mm
Kui ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud, lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine ja konsulteeri
edasimüüja või esindajaga.
Kui ketaspiduri rootor kulub 1,5mm paksuseks või õhemaks või muutub alumiiniumist pind nähtavaks, lõpeta viivitamatult
nende pidurite kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga. Ketaspiduri rootor võib puruneda ja sina jalgrattalt
kukkuda.
OHUTUSE TAGAMINE
5
Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Selle probleemi leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Aurulukk esineb, kui pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis omakorda põhjustab pidurisüsteemis olevate vee või
õhumullide paisumist. Seevõib põhjustada äkilist piduriheebli käigu suurenemist.
Ketaspidurid ei ole mõeldud töötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või küljele, ei pruugi pidurid
korrektselt töötada jasee võib põhjustada tõsise õnnetuse. Enne jalgrattaga sõitmist vajuta mõned korrad piduriheeblit, et
kontrollida, kas pidurid töötavad korrektselt. Kui pidurid ei tööta korrektselt, peata pidurite kasutamine ja võta ühendust
edasimüüja või esindajaga.
Kui sa ei tunne piduriheebli vajutamisel vastujõudu, peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või
esindajaga.
Vedelike lekkimise korral peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu alati, et eesmised ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt kukkuda. Vähenda oma kiirust
ning pidurda varakult jasujuvalt.
Heeblit ei ole lubatud ümber ehitada. Vastasel juhul võib heebel puruneda ja muuta pidurdamise võimatuks.
Veendu enne sõitmist, et puuduksid kahjustused, nagu mõrad. Kahjustuste korral lõpeta jalgratta kasutamine ja võta ühendust
edasimüüja või esindajaga. Vastasel juhul võib heebel mõraneda ja takistada sellega pidurdamist.
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
Jälgi jooksu paigaldamisel või hooldamisel erilise tähelepanelikkusega, et sinu sõrmed oleksid
eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist.
Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need jäävad liikuva ketaspiduri
rootori avadesse.
Kui ketaspiduri rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
Kui ketaspiduri rootor kulub kasutamise tagajärjel 1,5mm paksuseks või kui näha on alumiiniumist pinda, asenda ketaspiduri
rootor kindlasti uuega.
Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
Kasuta üksnes SHIMANO originaalmineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada probleeme pidurite töös ning
süsteem võib muutuda kasutuskõlbmatuks.
Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud tühjendusnipli kaudu.
Vana või juba kasutatud õli võib sisaldada vett, mis või põhjustada pidurisüsteemis auruluku.
Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle. Vastasel juhul võib tekkida aurulukk. Eriliselt tähelepanelik tuleb olla
pidurivedeliku anuma katte eemaldamisel.
Kui lõikad pidurivoolikut, et reguleerida vooliku pikkust, või vahetad vasakpoolse pidurivooliku parempoolsega või vastupidi,
lase kindlasti pidurivoolikutest õhk välja, järgides samme, mida on kirjeldatud peatükis "SHIMANO originaalmineraalõli lisamine
ja õhutustamine".
OHUTUSE TAGAMINE
6
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse külili, võivad pidurisüsteemi vedeliku anumas olla õhumullid, mis jäävadki
sinna ka siis, kui tühjenduskruvi kinnitatakse, või kogunevad pidurisüsteemi erinevatesse osadesse, kui seda kasutada pikemat
aega. Ketaspidurisüsteem ei ole mõeldudtöötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse
küljele, võivad vedeliku anumas olevad õhumullid liikuda pidurisadulate suunas. Kui jalgratast kasutatakse sellistes tingimustes,
on oht, et pidurid ei tööta ning see võib põhjustada tõsise õnnetuse. Kuijalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele,
vajuta enne jalgrattaga sõitmist mõned korrad piduriheeblit, et näha, kas pidurid töötavad korralikult. Kui pidurid ei tööta
korralikult, reguleeri neid vastavalt järgmisele protseduurile.
Kui heebli vajutamisel pidurid ei tööta (tunduvad olevat loiud)
Seadista piduriheebel nii, et see oleks maapinnaga paralleelselt ning vajuta mitu korda õrnalt piduriheeblit ning oota, et
mullikesed tuleksid tagasi pidurivedeliku anumasse. Soovitatav on seejärel eemaldada vedeliku anuma kaas ning täita anum
mineraalõliga kuni mulle enam pole.
Kui pidurid töötavad endiselt loiult, lase õhk pidurisüsteemist välja. (Vaata "SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja
õhutustamine")
Kui kiirvabastusheebel on rummul ketaspiduri rootoriga samal poolel, võivad need teineteisega kokku puutuda, mis on ohtlik,
seega kontrolli, et need ei puutuks kokku.
SHIMANO ketaspidurite süsteemid ei ühildu tandemratastega. Kuna tandemrattad on raskemad, suureneb pidurdamise ajal
pidurisüsteemi koormus. Kui hüdraulilisi ketaspidureid kasutatakse tandemratastel, tõuseb õlitemperatuur liiga kõrgeks ning
pidurivoolikutes võivad ilmneda aurulukud või rebenemised, põhjustades pidurite mittetoimimist.
SM-RTAD05 ketaspiduri rootori adapter
Paigaldada saab kuni Ø 203 mm diameetriga ketaspiduri rootoreid. Kui paigaldatakse sellest suurema diameetriga ketaspiduri
rootoreid, võibpidurdusjõud kahjustada põhiseadet.
Pidurivoolik
Pärast pidurivooliku paigaldamist piduriseadmele, SHIMANO originaal mineraalõli lisamist ja õhumullide väljutamist vajuta
piduriheeblit taas mõned korrad, et kontrollida pidurite normaalset töötamist ja veenduda pidurivedeliku lekete puudumises
voolikus või süsteemis.
Erinevatel pidurivoolikutel on oma eraldi konnektori sisetükk. Kasuta õiget konnektori sisetükki vastavalt järgmisele tabelile.
Vale konnektori sisetüki kasutamine võib põhjustada vedelikulekkeid.
Pidurivoolik
Konnektori vahedetail
Pikkus Värv
SM-BH90 11,2mm Hõbedane
SM-BH59/80 13,2mm Kuldne
YM-BH81 13,2mm Hõbedane
Ära kasuta uuesti paigaldamisel uuesti sama oliivi ega konnektori sisetükki.
Kahjustunud või uuesti kasutatud oliiv või konnektori vahedetail ei pruugi
tagada kindlat pidurivooliku liitmist ja võivad põhjustada pidurivooliku lahti
tulemist pidurisadulatelt või piduriheeblilt.
Kui pidurivoolik tuleb lahti, on oht, et pidurid võivad lõpetada äkitselt
töötamise.
Konnektori
vahedetail
Pidurivoolik
Ühenduspolt
Oliiv
Lõigatud ots
Lõika pidurivoolikut nii, et lõigatud ots oleks vooliku pikkusega risti. Kui
pidurivoolik lõigatakse nurga all, võivad tulemuseks olla vedeliku lekked.
90°
OHUTUSE TAGAMINE
7
ETTEVAATUST!
Teavita kindlasti kasutajaid järgmisest:
Ettevaatusabinõud SHIMANO originaalmineraalõli puhul
Silma sattumisel võib põhjustada ärritust. Silma sattumisel pese veega ning pöördu viivitamatult arsti poole.
Nahale sattumisel võib põhjustada löövet või ebamugavustunnet. Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi ja veega.
SHIMANO originaalmineraalõli aurude sisse hingamine võib põhjustada iiveldust. Kata nina ja suu respiraatortüüpi maskiga
ning kasuta hästi ventileeritavas kohas. SHIMANO originaalmineraalõli aurude sisse hingamisel, katta kannatanu tekiga viia
koheselt värske õhu kätte. Püsi soojas jarahulikuna ning pöördu arsti poole.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid
sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka siis, kui vahetatud on
piduriklotsid või ketaspiduri rootor.
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
Kui kasutad SHIMANO originaaltööriista (TL-FC36), et eemaldada ja paigaldada ketaspiduri rootori kinnitusrõngast, jälgi
hoolikalt, et sa ei puutuks oma kätega ketaspiduri rootori välispinda. Kasuta kindaid, et kaitsta oma käsi lõikamise eest.
SHIMANO originaalmineraalõli käitlemine
Silma sattumisel võib põhjustada ärritust. Käsitsemisel kasuta kaitseprille ning väldi kokkupuudet silmadega.
Silma sattumisel pese veega ning pöördu viivitamatult arsti poole.
Nahale sattumisel võib põhjustada löövet või ebamugavustunnet. Kasuta käsitsemise ajal kindaid.
Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi ja veega.
Ära joo. Võib põhjustada oksendamist või kõhulahtisust.
Hoida lastele kättesaamatus kohas.
Ära lõika, aseta kuumusallika lähedale, keevita ega avalda rõhku õlimahutile, sest see võib põhjustada plahvatust ja leeke.
Kasutatud õli kõrvaldamine: järgi kohalikke riigi ja/või osariigi utiliseerimise nõudeid. Valmistudes õli kõrvaldamiseks ole
hoolikas.
Juhised: Vältimaks võõrkehade ja mustuse sattumist konteinerisse hoia see suletuna ning ladusta seda jahedas, pimedas kohas
eemal otsesest päikesevalgusest ja kuumusest. Hoia eemal kuumusest ja leekidest, Petroleum Class III, ohutase III.
Kui puhastad kompressoriga
Kui võtad koost lahti pidurisadula, et puhastada kompressoriga selle sisemisi detaile, pane tähele, et kompressori õhus sisalduv
tolm võib jääda pidurisadula osadele.
Lase pidurisadula komponentidel enne kokkuühendamist piisavalt kuivada.
Pidurivoolik
Kui lõikad pidurivoolikut, käsitse nuga ettevaatlikult ilma vigastusi tekitamata.
Jälgi, et sa ei vigastaks end oliiviga.
OHUTUSE TAGAMINE
8
MÄRKUS
Teavita kindlasti kasutajaid järgmisest:
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada klotside eraldajad. Ära vajuta piduriheeblit, kui jooks on
eemaldatud. Kui vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata, tungivad kolvid välja tavapärasest
enam. Kui see juhtub, võta ühendust edasimüüjaga.
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta seebivett või kuiva riidetükki. Ära kasuta kaubanduses müüdavaid
puhastusvahendeid ega summutavaid aineid. Need võivad kahjustada detaile, nagu tihendid.
Süsinikheeblite korral kasuta nende pesemiseks pehmet riiet ja neutraalset pesuvahendit. Vastasel juhul võib materjal puruneda
ja kahjustuda.
Väldi süsinikheeblite jätmist kõrge temperatuuriga paikadesse. Samuti hoia neid eemal tulest.
Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest tingitud loomulikule kulumisele ja halvenemisele.
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
Maastikujalgrataste 203 mm ja 180 mm ketaspiduri rootoritel on suurem diameeter kui 160 mm ketaspiduri rootoritel ning
seega on ka nende ketaspiduri rootorite paindlikkus suurem. Vastasel juhul võivad nad kokku puutuda piduriklotsidega.
Kui pidurisadula kinnituseend ja dropout ei ole standardmõõtmetega, võivad ketaspiduri rootor ja pidurisadul kokku puutuda.
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada klotside eraldajad. Klotside eraldajad välistavad selle, et kolb
eituleks välja juhul, kuivajutada piduriheeblit samal ajal kui ratas on eemaldatud.
Kui vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata, tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Lükka
lamedaotsalist tööriista kasutades pidurklotsid ettevaatlikult tagasi ilma piduriklotside pinda kahjustamata.
(Kui piduriklotse pole paigaldatud, lükka kolvid otse lameda otsaga tööriistaga sisse tagasi ilma neid kahjustamata.)
Kui piduriklotside või kolbide tagasi lükkamine on raske, eemalda tühjenduskruvid ning proovi uuesti. (Pane tähele, et sel ajal
võib anumast välja voolata natukene õli.)
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta isopropüülalkoholi, seebivett või kuiva riidetükki. Ära kasuta kaubanduses
müüdavaid puhastusvahendeid ega summutavaid aineid. Need võivad kahjustada detaile, nagu tihendid.
Kui eemaldad pidurisadulat, ära eemalda kolbe.
Kui ketaspiduri rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
SM-RTAD05 ketaspiduri rootori adapter
Kui ketaspiduri rootori paigaldamiseks kasutada seda ketaspiduri rootori adapterit, on adapteri struktuuri tõttu ketaspiduri
rootoris tavapärasest suurem lõtk. Seetõttu võib ketaspiduri rootor puutuda kokku piduriklotsidega. Lisaks võib see
radiaalsuunas (ülespoole) puutuda kokku pidurisadulatega.
Seda toodet ei saa kasutada koos 6-poldilise ketaspiduri rootoriga, mis on paigaldatud koos alumiiniumist adapteriga
(SM-RT86/RT76).
Tegelik toode võib joonisel olevast tootest erineda, sest selle juhendi peamiseks eesmärgiks on seletada toote
kasutamise protseduure.
KASUTATAVATE TÖÖRIISTADE
LOEND
KASUTATAVATE TÖÖRIISTADE LOEND
10
KASUTATAVATE TÖÖRIISTADE LOEND
Paigaldamiseks, reguleerimiseks ja hooldamiseks on vaja järgmisi tööriistu.
Tööriist Tööriist Tööriist
2 mm kuuskantvõti 5mm kuuskantvõti Vaibanuga
2,5mm kuuskantvõti 8mm mutrivõti TL-BH61
3mm kuuskantvõti 7mm padrunvõti TL-FC36
4mm kuuskantvõti Hexalobular[#15]
PAIGALDAMINE
PAIGALDAMINE
Ketaspiduri paigaldusadapter (180mm ketaspiduri rootoritele)
12
PAIGALDAMINE
* Vaata pidurisadula, piduriheebli ja ketaspiduri rootori paigaldamist üldiste toimingute ketaspiduri jaotisest.
Ketaspiduri paigaldusadapter (180mm ketaspiduri rootoritele)
SM-MA-F180P/P2
Aseta adapter pidurisadulale ja paigalda adapter seejärel raamile.
Seadista adapter nii, et märgistus on üleval pool.
(y) Pikk
(z) Lühike
(A) Paigaldusadapter
(B) 5mm kuuskantvõti
(C) Märgistus
Kinnitusmoment
6 - 8Nm
MÄRKUS
Pidurisadula kinnituspoltide
paigaldamisel, kinnitage kindlasti
korgid, et vältida poltide lahtitulemist.
Kork
(y)
(z)
(A)
(B)
(B)
(C)
13
PAIGALDAMINE
Ketaspiduri rootori adapter
Jätkub järgneval leheküljel
Ketaspiduri rootori adapter
SM-RTAD05
(C)
(D)
(E)
(A)
(D)
(E)
(A)
(B)
(B)
See toode on adapter, mida
kasutatakse 6 poldiga ketaspiduri
rootori paigaldamiseks
kesklukusüsteemi rummudele/
jooksudele.
(A) Ketaspiduri rootor
(B) Seib
(C) Ketaspiduri rootori adapter
(D) Ketaspiduri rootori
kinnituspolt
(E) Ketaspiduri rootori
kinnitusrõngas
1
Paigalda ketaspiduri rootori
adapter rummule.
14
PAIGALDAMINE
Ketaspiduri rootori adapter
Jätkub järgneval leheküljel
2
(A)(A)
(B)(B)
(z)
(z)
Paigalda ketaspiduri rootor
rummule ja kinnita see ajutiselt
ketaspiduri rootori
kinnituspoltidega.
(z) Hexalobular[#15]
(A) Ketaspiduri rootor
(B) Ketaspiduri rootori
kinnituspolt
3
1
2
3
4
5
6
Kanna kindaid ja pööra kerge
jõuga ketaspiduri rootorit
päripäeva.
Seejärel kinnita ketaspiduri rootori
kinnituspoldid joonisel näidatud
järjekorras.
Kinnitusmoment
2 - 4Nm
4
(A)(A)
Paigalda seib.
(A) Seib
PAIGALDAMINE
Ketaspiduri rootori adapter
15
5
(A)
(B)
Kinnita ketaspiduri rootori
kinnitusrõngas.
(A) Ketaspiduri rootori
kinnitusrõngas
(B) TL-FC36
Kinnitusmoment
40Nm
PAIGALDAMINE
Pidurivoolik
16
Pidurivoolik
Teavet pidurivooliku paigaldamise kohta vaata üldiste toimingute pidurite jaotisest.
Veendu, et pidurisadulad ja heeblid oleksid joonisel näidatud asendites.
(A) Pidurisadul
(B) Piduriheebel
MÄRKUS
Pidurivooliku paigaldusasend on
erinevatel mudelitel erinev.
Ära lase pidurivoolikul paigaldamise
ajal väänduda.
Näiteks: BR-M7000/BL-M7000
(A)
(B)
Vooliku lihtsa liitmissüsteemi ülevaade
Teavet pidurivooliku paigaldamise ja asendamise kohta vaata üldiste toimingute pidurite jaotisest.
Näiteks: BR-M7000/BL-M7000
(A)
(B)
(E)
(F)
(D)
(C)
(A) Pidurisadul
(B) Voolikukork
(C) Tihenduskork
(D) Vooliku ühendusava
(E) Piduriheebel
(F) Tõkesti
HOOLDUS
18
HOOLDUS
SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine
Jätkub järgneval leheküljel
HOOLDUS
SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine
(B)
(A)
Aseta jalgratas, mille pidurisadula-
tega on ühendatud õhutuskamber
(kollane) joonisel näidatud viisil
jalale või sarnasele toele.
(A) Voolik
(B) Pidurisadul
MÄRKUS
Pidurisadula õhutustamiseks on tarvis
SM-DISC-i (õlilehtrit ja õlisulgurit).
BR-M7000/BL-M7000
1
(z)
Paiguta piduriheebel nii, et see
olekssõiduasendis ja maapinnaga
45°nurgaall.
(z) 45°
2
Eemalda ülemine tühjenduskruvi ja rõngastihend ning paigalda õlilehter.
(A) Tühjenduskruvi
(B) Rõngastihend
(C) Õlilehter
TEHNILISED SOOVITUSED
Ära paigalda praegu õlisulgurit.
(B)
(A)
(C)
19
HOOLDUS
SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine
Jätkub järgneval leheküljel
3
(A)
(B)
Sea 7 mm padrunvõti oma kohale,
täida süstal õliga, ühenda toru
tühjendusnipliga ja vabasta
seejärel tühjendusnippel,
keeratesseda 1/8 pööret.
Vajuta õli lisamiseks süstla kolbi.
Õli hakkab õlilehtrist välja tulema.
Jätka õli lisamist seni, kuni väljuvas
õlis eiole enam õhumulle.
(A) Tühjendusnippel
(B) 7mm padrunvõti
MÄRKUS
Toru ootamatu lahtitulemise
vältimiseks kinnita pidurisadul
klambriga.
Ära vajuta ja vabasta heeblit mitu
korda.
Selle tulemusena võib välja tulla ilma
õhumullideta õli, kuid õhumullid jäävad ikkagi
pidurisadulas olevasse õlisse ja õhutustamine
võtab lihtsalt kauem aega. (Kui oled heeblit
mitu korda vajutanud ja vabastanud, lase kogu
õli välja ja lisa seejärel õli uuesti.)
4
Kui õlis ei ole enam segunenud õhumulle, sule ajutiselt tühjendusnippel.
20
HOOLDUS
SHIMANO originaalmineraalõli lisamine ja õhutustamine
Jätkub järgneval leheküljel
5
(z)
(A)
(B)
Aseta 7mm padrunvõti joonisel näidatud
kohta ja kinnita seejärel torule kott.
Ühenda toru tühjendusnipliga ning
vabasta tühjendusnippel.
Mõne aja pärast voolavad õli ja
õhumullid tühjendusniplist torusse.
Nii on võimalik lihtsal viisil suurem
osa pidurisüsteemi jäänud
õhumullidest väljutada.
(z) Õhumullid
(A) 7mm padrunvõti
(B) Kott
TEHNILISED SOOVITUSED
Tööd võib lihtsustada vooliku kerge
raputamine või vedelikuanuma või
pidurisadula kerge koputamine
kruvikeerajaga või pidurisadula asendi
muutmine selleks ajaks.
6
Sel ajal langeb õlilehtris oleva vedeliku tase. Jätka lehtri täitmist õliga, et
vedeliku tase ei langeks niivõrd, et hakkaks õhku sisse tõmbama (õhk ei pääse
sisse).
7
(A) (B)
Kui tühjendusniplist ei tule enam
õhumulle, sule ajutiselt
tühjendusnippel.
(A) Tühjendusnippel
(B) 7mm padrunvõti
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45

Shimano BR-M6000 Dealer's Manual

Tüüp
Dealer's Manual