OHUTUSE TAGAMINE
5
• Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Selle probleemi leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Aurulukk esineb, kui pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis omakorda põhjustab pidurisüsteemis olevate vee või
õhumullide paisumist. Seevõib põhjustada äkilist piduriheebli käigu suurenemist.
• Ketaspidurid ei ole mõeldud töötama, kui jalgratas on tagurpidi. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või küljele, ei pruugi pidurid
korrektselt töötada jasee võib põhjustada tõsise õnnetuse. Enne jalgrattaga sõitmist vajuta mõned korrad piduriheeblit, et
kontrollida, kas pidurid töötavad korrektselt. Kui pidurid ei tööta korrektselt, peata pidurite kasutamine ja võta ühendust
edasimüüja või esindajaga.
• Kui sa ei tunne piduriheebli vajutamisel vastujõudu, peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või
esindajaga.
• Vedelike lekkimise korral peata koheselt pidurite kasutamine ja võta ühendust edasimüüja või esindajaga.
• Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu alati, et eesmised ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
• Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt kukkuda. Vähenda oma kiirust
ning pidurda varakult jasujuvalt.
• Heeblit ei ole lubatud ümber ehitada. Vastasel juhul võib heebel puruneda ja muuta pidurdamise võimatuks.
• Veendu enne sõitmist, et puuduksid kahjustused, nagu mõrad. Kahjustuste korral lõpeta jalgratta kasutamine ja võta ühendust
edasimüüja või esindajaga. Vastasel juhul võib heebel mõraneda ja takistada sellega pidurdamist.
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
• Jälgi jooksu paigaldamisel või hooldamisel erilise tähelepanelikkusega, et sinu sõrmed oleksid
eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist.
Ketaspiduri rootor on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need jäävad liikuva ketaspiduri
rootori avadesse.
• Kui ketaspiduri rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
• Kui ketaspiduri rootor kulub kasutamise tagajärjel 1,5mm paksuseks või kui näha on alumiiniumist pinda, asenda ketaspiduri
rootor kindlasti uuega.
• Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
• Kasuta üksnes SHIMANO originaalmineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada probleeme pidurite töös ning
süsteem võib muutuda kasutuskõlbmatuks.
• Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud tühjendusnipli kaudu.
Vana või juba kasutatud õli võib sisaldada vett, mis või põhjustada pidurisüsteemis auruluku.
• Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle. Vastasel juhul võib tekkida aurulukk. Eriliselt tähelepanelik tuleb olla
pidurivedeliku anuma katte eemaldamisel.
• Kui lõikad pidurivoolikut, et reguleerida vooliku pikkust, või vahetad vasakpoolse pidurivooliku parempoolsega või vastupidi,
lase kindlasti pidurivoolikutest õhk välja, järgides samme, mida on kirjeldatud peatükis "SHIMANO originaalmineraalõli lisamine
ja õhutustamine".