Pottinger 8-Rad Fahrwerk 8-20SL DLB Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
Kasutusjuhend
“Originaal kasutusjuhendi tõlge”
Nr. 99 549.EE.40H.0
8 - rattaline veermik 8 - 18SL
EE
Teie Masinanumber Raaminumber
- 2 -
0700_EE-INHALT-KA_549
EE
ÌÂÌÎÄÈ˽
ÌâìîäèëÝ
SISSEJUHATUS
1. Sissejuhatus .......................................................... 3
2. Vastutus toote eest ja informatsiooni edastamise
kohustus .................................................................... 3
3. Tüübisilt ................................................................. 3
4. Garantiitingimused ............................................... 3
5. Hoiatussildid .......................................................... 4
6. Selgitused veermiku ekspluatatsiooni- ja
sõiduohutuse kohta ................................................... 4
6.1 Liiklemine maastikul ja silohoidlas ....................... 5
6.2 Liiklemine maanteel ............................................ 5
TEHNILISED ANDMED
7. Tehnilised andmed ja tehnoloogilised seadmed .... 6
7.1 Tehnilised andmed ............................................... 6
7.2 Tellimisel lisavarustus .......................................... 6
TRAKTORIGA AGREGATEERIMINE: EURO-
PROFI / FARO / PRIMO
8. Haagiskoguri agregateerimine (Europrofi / Faro /
Primo) traktoriga ....................................................... 8
8.1 Hüdrovoolikute ühendamine ................................ 8
8.2 Pidurisüsteemi ühendamine ................................ 8
8.3 Elektrisüsteem ..................................................... 8
TRAKTORIGA AGREGATEERIMINE: JUMBO/
TORRO
8. Haagiskoguri (Jumbo / Torro) agregateerimine
traktoriga ................................................................... 9
8.1 Hüdrovoolikute ühendamine ................................ 9
8.2 Pidurisüsteemi ühendamine ................................ 9
8.3 Elektrisüsteem ..................................................... 9
VEERMIKU KASUTUSELE VÕTMINE
9. Veermiku kasutusele võtmine .............................. 10
9.1 Kontrollimine enne igakordset töö alustamist ... 10
9.2 Kontroll enne sõidu alustamist ......................... 10
10. Ekspluatatsioon ................................................. 11
10.1 Hüdrauliline vedrustus koos raami kõrguse
automaatse regulaatoriga ....................................... 11
10.2 Järeljooksu pöördsild ...................................... 11
10.3 Pidurisüsteemi koormuse
proportsionaalklapp ................................................. 11
11. Transpordikäru parkimine .................................. 11
HOOLDUS
12. Hooldus ............................................................. 12
12.1 Rattad .............................................................. 13
12.2 Hüdrosüsteem ................................................. 14
12.3 Pidurisüsteem ................................................. 15
Hooldus EUROPROFI / FARO / PRIMO .................. 16
12.4 Sillad ja pidurid ................................................ 16
12.5 Kandekonstruktsioon ja ühenduskohad .......... 16
12.6. Määrimisplaan ................................................ 16
Hooldus JUMBO / TORRO ...................................... 17
12.4 Sillad ja pidurid ............................................... 17
12.5 Kandekonstruktsioon ja ühenduskohad .......... 17
12.6 Määrimisplaan ................................................ 17
TEHNOLOOGILISED SEADMED
13. Tehnoloogilised seadmed .................................. 18
13.1 Pendelratas ...................................................... 18
13.2 Hüdrauliline vedrustus koos raami kõrguse
automaatse reguleerimisega (tellimisel
lisavarustus) ............................................................ 18
13.3 Järeljooksu pöördsild ...................................... 19
REMONDITÖÖD
14. Hooldus- ja remonditööd ................................... 20
14.1 Rattavahetus .................................................... 20
14.2 Raami kõrguse regulaatori juhtseadis ............. 24
14.3 EUROPROFI / FARO / PRIMO pidurihoob....... 26
14.3 Pidurihoob JUMBO / TORRO .......................... 27
15. Puhastus ............................................................ 27
ELEKTRISKEEM
16. Elektriskeem ...................................................... 28
HÜDRAULIKASKEEM
17. Hüdraulikaskeem ............................................... 29
- 3 -
0700_EE-EINLEITUNG-KA_549
EE
1. Sissejuhatus
Selle veermiku ostuga olete otsustanud firma PÖTTINGER
kvaliteettoote kasuks. Täname Teid usalduse eest ja õn-
nitleme selle otsuse tegemise puhul.
Käesolev kasutusjuhend tutvustab Teile uut, 8-rattalist
veermikku. Lugege kasutusjuhend põhjalikult läbi. Eriti jäl-
gige selgitusi veermiku remondi ja hoolduse kohta. Sellega
väldite õnnetusjuhtumeid ja liigseid remonditöid.
Soovime Teile palju edu töötamisel 8-rattalise veermikuga
ja täname Teid usalduse eest.
Sõbralike tervitustega
A. PÖTTINGER Maschinenfabrik, A-4710 Grieskirchen
2. Vastutus toote eest ja informatsiooni
edastamise kohustus
Vastutus toote eest kohustab veermiku valmistajat ja
edasimüüjat üle andma käesoleva kasutusjuhendi ning
läbi viima masina ekspluatatsiooni-, ohutustehnika- ja
hoolduseeskirjade alase koolituse.
Kliendi poolt masina üleandmisel järgmisele kasutajale
tuleb koos masinaga üle anda ka kasutusjuhend. Masina
vastuvõtja tähelepanu tuleb juhtida eelpool nimetatud
eeskirjadele.
3. Tüübisilt
Tüübisilt on paigaldatud 8-rattalisele veermikule ette
vasakule toele. Kirjutage veermiku andmed käesolevasse
kasutusjuhendisse!
4. Garantiitingimused
Veermiku garantii kehtib üks aasta. Garantiitähtaeg algab
tarnekuupäevast ja see kehtib ainult veermiku esmaostjale
maksekohustuste korrektsel täitmisel.
Garantiialased tööd hüvitatakse ainult kahjude kohta
informatsiooni ja remonditööde tellimuse edastamisel kas
veermiku tootjale või selle edasimüügipartnerile.
Garantiialaste teenuste eest hüvitise saamiseks tuleb
defektsed detailid tagastada veermiku tootjale. Garanti-
ialase hüvitamise hulka ei kuulu kahjud, mis on tekkinud
veermiku ebapiisava hoolduse, kulumise, ebaõige remondi
või ülekoormuse tõttu. Veermiku tootja garantiialased
kohustused muutuvad kehtetuks ka juhul, kui kasutate
firma PÖTTINGER - mitteoriginaal asendusdetaile või
veermiku juures on tehtud mittelubatud muudatusi kol-
mandate isikute poolt.
Palun täita!
SISSEJUHATUS
- 4 -
0700_EE-EINLEITUNG-KA_549
EE
SISSEJUHATUS
5. Hoiatussildid
Valmistaja poolt veermikule paigaldatud CE-tähis näi-
tab masina vastavust masina- ja teiste EÜ-direktiivide
nõuetele.
- enne veermiku kasutusele võtmist tutvuge käesoleva
kasutusjuhendi ja ohutustehnika eeskirjadega!
- jälgige rattapoltide M18x1.5 kinnituse tõmbemomenti
270 Nm!
- pingutage rattamutrid peale esimest 10 töötundi,
samuti ka peale rattavahetust esimese 10 töötunni
möödumisel!
- kontrollige rattamutreid iga 50 töötunni möödumisel!
- ettevaatust, liikuvad detailid!
- keelatud on kinni võtmine muljumisvigastusi
põhjustavatest detailidest seni, kuni need veel liiguvad
või traktorimootor töötab!
6. Selgitused veermiku ekspluatatsiooni-
ja sõiduohutuse kohta
- 8-rattaline veermik on valmistatud transpordikäru
ettenähtud tüübi jaoks. Keelatud on ilma tootja loata
veermiku paigaldamine teist tüüpi transpordikärude
alla või muudatuste tegemine veermiku juures. Vastasel
korral kaotab kehtivuse igasugune tootjapoolne
vastutus!
- originaaldetailid ja lisavarustus on valmistatud
spetsiaalselt selle veermiku jaoks. Juhime Teie
tähelepanu asjaolule, et ainult originaaldetailid ja -
lisavarustus on läbinud meiepoolse kontrolli ja lubatud
vabasse ringlusesse.
- teiste toodete paigaldus ja/või kasutamine võib
negatiivselt muuta veermiku konstruktsiooniomadusi.
Kahjude eest, mis on põhjustatud mitteoriginaal
detailide või -lisavarustuse kasutamisest, veermiku
tootja ei vastuta.
- kõik kaitsemehhanismid peavad olema paigaldatud
oma kohtadele ja korrektses seisukorras. Purunenud
kaitsekatete ja -mehhanismide õigeaegne
väljavahetamine on kohustuslik.
- enne töö alustamist tutvuge kõikide juhtseadiste ja
nende funktsioonidega. Töötamise ajal on seda hilja
teha! (vaadake ptk "Veermiku kasutusele võtmine").
- enne veermiku kasutusele võtmist kontrollige selle
vastavust liiklus- ja ekspluatatsiooniohutusele.
Jälgige
veer-
mikule
paigaldatud
hoiatussilte!
Käesole-
vas kasutusju-
hendis on kõik
ohutustehnikat
käsitlevad teks-
tiosad tähistatud
ülaltoodud süm-
boliga!
- 5 -
0700_EE-EINLEITUNG-KA_549
EE
SISSEJUHATUS
6.1 Liiklemine maastikul ja silohoidlas
Sõitmisel järskudel kallakutel tekib masina ümbervaju-
mise oht!
Silohoidlas ja maastikul liiklemisel jälgige teeservasid,
kraave ja lahtist pinnast! Kui välimiste rataste all puudub
kandev pinnas, tekib masina suur ümbervajumise oht!
6.2 Liiklemine maanteel
Liiklemisel maanteel põhjustavad suurt ohtu järsu kallakuga
teerservad. Kiirel sõidul kurvides võivad tsentrifugaaljõud
mõjutada negatiivselt masina stabiilsust.
Liiklemisel maanteel kiirusega üle 25 km/h on soovitatav
järeljooksu pöördsild lukustada.
Järeljooksu pöördsilla lukustamine
suurendab sõidukindlust ja -ohutust!
Keela-
tud on
sõitmine järskudel
kallakutel!
Välimised
rattad
peavad asuma
tugeval, kandval
pinnasel!
Kiirel
sõidul
kurvides tekkivad
tsentrifugaaljõud
võivad põhjustada
transpordikäru
ümbervajumist!
- 6 -
0700_EE-TECHNISCHE DATEN-KA_549
EE
7. Tehnilised andmed ja tehnoloogilised seadmed
7.1 Tehnilised andmed
Europrofi / Faro / Primo Jumbo / Torro
Lubatud veomaht 18.000 kg 18.000 kg
Tehniline veomaht - 24.000 kg
Rehvide lubatud koormus
kiirusel 40 km/h - 28.000 kg / 32.000 kg
Vedrustus
Amortisatsiooniga hüdrauliline vedrustus, raami automaatse kõrguse regulaatoriga
kaks vedrusüsteemi, vedrustuse balloonide maht 2x 1,4 l, rõhu regulaator põrkumiste
leevendamiseks
Järeljooksu pöördsild Hüdraulilise tsentreerimisega 14° max. pöördenurk, amortisaatoritega pöördemehhanism
Sillad 4, rööbe 710 4, rööbe 710 / 810mm
Pidurid 8x 300x90 8x, 300x90 / 400x80 / 300x135
Pidurihoob Manuaalselt reguleeritav manuaalselt reguleeritav /automaatne
Pidurisüsteem Hüdrauliline või suruõhk, võimalik paigaldada ALB-süsteemi (automaatne piduriregulaator)
Sillavahe 1300 mm 1500 mm
Pikisuunaline
õõtsestabilisaator 100 mm 150 mm
Ristisuunaline pendeldus 100 mm / 1000 mm 100 mm / 1000 mm
Mass (ilma ratasteta) ca. 2020 kg ca. 2020 kg
7.2 Tellimisel lisavarustus
7.2.1 Rehvid ja nende välislaiused
Rööbe Rehvid Välislaius
Europrofi / Primo / Faro Jumbo / Torro Europrofi / Primo / Faro Jumbo / Torro
1325 mm
500/50-17" EPT 0, 500/55-20“ EPT 0 2540 mm 2540 mm
500/50R17" - 2540 mm -
19.0/45-17" - 2500 mm -
1485 mm
500/50-17" EPT 0, 550/45R22.5“ EPT -50 2700 mm 2840 mm
500/50R17" 500/55-20“ EPT 0 2700 mm 2700 mm
19.0/45-17" - 2660 mm -
1540 mm
- 600/40-22.5“ EPT –50 - 2950 mm
- 550/45R22.5“ EPT -50 - 2895 mm
- 500/55-20“ EPT 0 - 2755 mm
TEHNILISED ANDMED
- 7 -
0700_EE-TECHNISCHE DATEN-KA_549
EE
TEHNILISED ANDMED
7.2.2 Pidurisüsteemid
Pidurisüs-
teem Pidur Pidurihoob Aeglustus Kiirus
Europrofi / Faro / Primo Jumbo / Torro Europrofi / Faro / Primo Jumbo / Torro
Hüdroa-
jamiga
pidurid
300x90 Manuaalselt
reguleeritav >35% 35% 40 km/h 40 km/h
Pneumaa-
tilised pi-
durid ALB*
paigaldus-
valmidus
300x90
300x90
400x80
Manuaalselt
reguleeritav
>35%
>56%
-
-
48%
48 / 56%
40 km/h
60 km/h
-
-
40 km/h
60 km/h
Pneumaa-
tilised pi-
durid koos
ABS**
-piduriga
300x135
automaats-
elt regulee-
ritav
- 56% - 65 km/h
* ALB (automaatne piduriregulaator)
** ABS (pidurdusjõu elektrooniline regulaator)
- 8 -
0700_EE-ANBAU-KA_549
EE
8. Haagiskoguri agregateerimine
(Europrofi / Faro / Primo) traktoriga
8.1 Hüdrovoolikute ühendamine
8.1.1 Transpordikäru hüdrosüsteem
Raami kõrguse automaatse regulaatori töötamiseks vajalik
õli läbivooluhulk on 6 l/min. Õli vajalik läbivooluhulk edas-
tatakse otse transpordikäru hüdrosüsteemilt.
Kui käru hüdrosüsteemile edastatav
õlihulk on ebapiisav, ei tööta raami
kõrguse automaatne regulaator. Kõrguse
regulaatori mittetöötamine võib negatiivselt
mõjutada transpordikäru sõidu- ja
pidurdusomadusi!
Hüdrovoolikute ühendamisel traktoriga jälgige firma PÖT-
TINGER kasutusjuhendit!
8.1.2 Järeljooksu pöördsilla hüdrosüsteem
Järeljooksu pöördsild on seadmestatud lukustussilindriga.
See võimaldab rataste tsentreerimist tagasisuunas sõidul
või pöördsilla blokeerimist kiiretel sõitudel maanteel.
Lukustusmehhanismi töötamiseks peab olema traktorile
paigaldatud vähemalt ühesuunaline hüdrosüsteem koos
ujuvasendisse lülitatava väljavõttega. Järeljooksu pöörd-
silla töötamiseks lukustage juhtväljavõte ujuvasendis.
Järeljooksu pöördsilla tsentreerimiseks ja lukustamiseks
lülitage hüdroühendus ümber rõhupoolsele suunale.
Järeljooksu pöördsilla hüdrovoolik peab
olema alati ühendatud!
8.2 Pidurisüsteemi ühendamine
8.2.1. Pneumaatiline pidurisüsteem
Vaadake firma PÖTTINGER kasutusjuhendit!
8.2.2. Hüdrauliline pidurisüsteem
Ühendage hüdrovoolik traktori hüdroliitmikuga. Piduri-
süsteemi ettenähtud pidurdusjõudlus saavutatakse rõhu
125 bar juures!
8.3 Elektrisüsteem
Käru alusraami kõrguse automaatseks reguleerimiseks
peab reguleermehhanism olema ühendatud elektrivõrku.
Ühendage käru elektri- või juhtimissüsteemi pistik traktori
vooluvõrku.
TRAKTORIGA AGREGATEERIMINE: EUROPROFI / FARO / PRIMO
- 9 -
0700_EE-ANBAU-KA_549
EE
8. Haagiskoguri (Jumbo / Torro)
agregateerimine traktoriga
8.1 Hüdrovoolikute ühendamine
8.1.1. Transpordikäru hüdrosüsteem
Raami kõrguse automaatse regulaatori töötamiseks vajalik
õli läbivooluhulk on 3 l/min. Vajalik õlihulk edastatakse otse
transpordikäru hüdrosüsteemist.
Kui käru hüdrosüsteemile edastatav
õlihulk on ebapiisav, ei tööta raami
kõrguse automaatne regulaator. Kõrguse
regulaatori mittetöötamine võib negatiivselt
mõjutada transpordikäru sõidu- ja
pidurdusomadusi!
Hüdrovoolikute ühendamisel traktoriga jälgige firma PÖT-
TINGER kasutusjuhendit!
8.1.2 Järeljooksu pöördsilla hüdrosüsteem
Järeljooksu pöördsild on seadmestatud lukustussilindriga.
See võimaldab rataste tsentreerimist tagasisuunas sõidul
või pöördsilla blokeerimist kiiretel sõitudel maanteel.
Lukustusmehhanismi töötamiseks peab traktorile olema
paigaldatud vähemalt ühesuunaline hüdrosüsteem koos
ujuvasendisse lülitatava väljavõttega. Järeljooksu pöörd-
silla töötamiseks lukustage juhtväljavõte ujuvasendis.
Järeljooksu pöördsilla tsentreerimiseks ja lukustamiseks
lülitage hüdroühendus ümber rõhupoolsele suunale.
Järeljooksu pöördsilla hüdrovoolik peab
olema alati ühendatud!
Järeljooksu pöördsilla lukustusmehhanism võib olla
ühendatud LBS (ISOBUS juhtsüsteemi esialgne nimetus)
juhtsüsteemiga. Sellisel juhul ei ole eraldi voolikut vaja
ühendada!
8.2 Pidurisüsteemi ühendamine
8.2.1 Pneumaatiline pidurisüsteem
Vaadake firma PÖTTINGER kasutusjuhendit!
8.2.2 Hüdroajamiga pidurisüsteem
Ühendage hüdrovoolik traktori hüdroliitmikuga. Piduri-
süsteemi ettenähtud pidurdusjõudlus saavutatakse rõhu
125 bar juures!
8.2.3 ABS (pidurdusjõu elektrooniline
reguleerimine)-pidurisüsteem
Vaadake firma PÖTTINGER kasutusjuhendit!
ABS-pidurisüsteem peab töötamiseks
olema ühendatud vooluvõrku!
8.3 Elektrisüsteem
Raami kõrguse automaatseks reguleerimiseks peab
reguleermehhanism olema ühendatud elektrivõrku.
Ühendage masina elektrisüsteemi või juhtseadise pistik
traktori vooluvõrku.
TRAKTORIGA AGREGATEERIMINE: JUMBO/TORRO
- 10 -
0700_EE-INBETRIEBNAHME-KA_549
EE
9. Veermiku kasutusele võtmine
9.1 Kontrollimine enne igakordset töö
alustamist
- kinnitusdetailidel vigastuste puudumise ja nende liitmike
kontroll
- poltide kinnituste ja nende fiksaatorite
kontroll!
- rataste ja nende kinnitusmutrite kontroll!
- hüdrosüsteemi tiheduse kontroll. Kulunud
voolikud ja torud tuleb koheselt asendada
uutega!
9.2 Kontroll enne sõidu alustamist
- eemaldage rataste alt tõkised
- vabastage käsipidur täielikult ja tõmmake
hoob tagasi
- pneumaatiline pidur: reguleerige pidurdusjõu
regulaator vastavusse käru koormusega
(ALB - automaatne reguleerimine), selleks
kasutage pidurijuhtimisklapi avatud
asendit (vaadake firma PÖTTINGER
kasutusjuhendit)
- tehke pidurisüsteemi funktsioonikontroll
VEERMIKU KASUTUSELE VÕTMINE
- 11 -
0700_EE-INBETRIEBNAHME-KA_549
EE
VEERMIKU KASUTUSELE VÕTMINE
10. Ekspluatatsioon
Jälgige, et veermiku rehvid ulatuksid alati
üle transpordikäru külgede! Külglibisemine
on ohlik ja põhjustab rahaliselt kalleid
kahjusid!
10.1 Hüdrauliline vedrustus koos raami
kõrguse automaatse regulaatoriga
Kõrguse reguleerimiseks peab transpordikäru olema ühen-
datud hüdro- ja elektrisüsteemiga! Elektri- ja hüdrosüsteem
jäävad ka sõitude ajal maanteel sisselülitatuks.
Traktoritel, milledele on seadmestatud õli konstantse lä-
bivooluhulgaga hüdropumbad, tuleb alati liiklemise ajaks
maanteel elektri- ja hüdrosüsteem välja lülitada.
10.2 Järeljooksu pöördsild
Tagasisuunas sõidu ja liiklemise
ajaks maanteel kiirusega üle 25 km/h
tuleb pöördsild lukustada! Pöördsilla
lukustamine on tingimata vajalik ka
rasketes liiklustingimustes!
10.3 Pidurisüsteemi koormuse
proportsionaalklapp
Pidurisüsteemi koormuse reguleerimise
proportsionaalklapi seadistused peavad
olema vastavuses transpordikäru
koormusega. Ainult selliselt on tagatud
piduri korrektne töötamine!
11. Transpordikäru parkimine
- paigaldage rataste alla tõkised
- kasutage käsipidurit
- langetage tugijalg
- pneumaatiline pidur: kasutage piduriklapi
vabastusasendit
- ühendage lahti pidurivoolikud, hüdraulilised ja
elektriühendused
- kontrollige hüdrosüsteemi tihedust. Hõõrdekohtadega
voolikud ja torud tuleb koheselt asendada uutega!
Agrega-
teerige transpor-
dikäru traktorilt
lahti ainult tasasel
maapinnal!
- 12 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
12. Hooldus
Hooldatav seade Hooldustöö
Hooldusvälp
1 x päevas
10 h
50 h
Iga 4 nädala järel
Iga 3 kuu järel
Iga-aastaselt
Iga 2 aasta järel
Rattad Kontroll (12.1) X
Rehvid Rõhu kontroll (12.1.1) X X
Rattamutrid Kontrollige pöördemomenti (12.1.2) X X
Hüdrosüsteem Kontrollige tihedust, seisukorda,
voolikuid ja torusid (12.2.1) X
Hüdrauliline vedrustus Puhastamine ja õhutamine (12.2.2) X
Lämmastikuballoon Täitmisrõhu kontroll (12.2.3) X
Rõhu reguleerklapiga
seadmestatud vedrustus Kontrollige rõhu piirsätteid (12.2.4) X
Pidurisüsteem Kontrollige tihedust ja töökorras
olekut X
Pidurisüsteem Puhastage voolikute filtrid X
Sillad ja pidurid Vaadake ptk (12.4) Vastavalt ptk 12.4 selgitustele
Konstruktsioon, liitekohad Kontrollige (12.5) X
Määrimisplaan Määrimine (12.6) Vastavalt ptk 12.6 selgitustele
Hooldu-
stööde
tegemise
ajaks peab traktor
olema seisma
jäetud ja kind-
lustatud ootamatu
liikumahakkamise
vastu!
HOOLDUS
- 13 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
HOOLDUS
12.1 Rattad
Kontrollige igapäevaselt rehvidel
lõikekohtade, rebendite, õhumullide
puudumist ja veerepinna seisukorda.
Rehvide vigastused mõjutavad
transpordikäru ekspluatatsiooniohutust!
12.1.1 Rehvide rõhk
Rehvid Kiirus Rehvide
rõhk
Kande-
jõud
JUMBO / TORRO
Vredestein Flotation+
500/55-20“ 40 km/h 2.5 bar 3.250 kg
Vredestein Flotation
Pro 560/45R22.5
40 km/h 2.4 bar 3.550 kg
65 km/h 2.9 bar 3.000 kg
Alliance Flotation I-331
600/40-22.5“ 12PR
40 km/h 1.8 bar 3.430 kg
50 km/h 1.8 bar 3.090 kg
EUROPROFI / FARO / PRIMO
Vredestein Floatation +
500/50-17", 10 Ply 40 km/h 2.3 bar 2.250 kg
Vredestein Flotation
Pro 500/50R17"
40 km/h 2.3 bar 2.550 kg
65 km/h 2.8 bar 2.250 kg
Continental MULTI
SEVICE 505/50R17"
40 km/h 2.5 bar 2.250 kg
65 km/h 3.0 bar 2.250 kg
Tähele-
panu!
Pingutage esimese
10 töötunni möö-
dumisel ratta-
mutrid. Pingutage
rattamutrid 10
esimese töötunni
järel ka peale
rattavahetust.
Ülejäänud sätteid ja rehve kontrollige vastavalt rehvide
tootja andmetele! Rehvide rõhku kontrollige iga 50 töö-
tunni järel!
12.1.2 Rattamutrid ja nende pöördemomendid.
Kontrollige rattamutrite kinnitusi iga 50 töötunni järel.
Pöördemoment 270 Nm, poldid M 18x1.5.
- 14 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
HOOLDUS
12.2.2. Vedrustussüsteem
Iga-aastase hoolduse käigus tuleb hüdrauliline vedrus-
tussüsteem puhastada ja õhutada. Sellega hoiate ära
õhupolstrite tekke ja tagate vedrustussilindrite tihendus-
elementide õlituse puhta õliga.
Kontrollige hüdroõli süsteemi: hüdroõli läbivool peab olema
vähemalt 4 l/min!
1. Lülitage juhtseadis ümber manuaalsele juhtimisrežiimile
(A)
2. Suruge vedrusilindrid täielikult lahti ja langetage uuesti,
korrake seda mõlema vedrusüsteemi juures (B, C)
3. Õhutage hüdrosüsteem vasakul ja paremal
mõõteühenduste juures
Korrake õhutamist 5x!
Reguleerige juhtseadis automaatsele juhtimisrežiimile.
Veermik liigub automaatselt vedrustuse silindri keskkoh-
ta!
12.2 Hüdrosüsteem
Hüdroõli ohustab ümbritsevat keskkonda!
Lekkekohad tuleb koheselt tihendada.
Hõõrdunud torud ja voolikud tuleb asendada
uutega. Lekkinud hüdroõli utiliseerige
vastavalt kehtestatud korrale.
12.2.1 Torud ja voolikud
Igapäevaselt: kontrollige hüdrovoolikute ja -torude tihe-
dust. Asendage hõõrdunud voolikud ja torud koheselt
uutega. Vajadusel pingutage liitmikud.
Vahetusvoolikud ja -torud peavad vastama tootja tehni-
listele andmetele!
Tähelepa-
nu!
Vigastuse ja infekt-
sioonioht! Kõrge
rõhu all väljuvad
vedelikud võivad
tungida läbi naha.
Pöörduge kohe-
selt arsti poole!
- 15 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
HOOLDUS
12.2.3 Lämmastikuballoon
Kõikide lämmastikuballoonide rõhk langeb natuke teatud
aja möödumisel. Lämmastikukadu võib olla aastas kuni 5%.
Kontrollige iga 2 aasta järel gaasi rõhku ja laske balloon
lämmastikuga täita!
Lämmastikuballooni hooldustöid on
lubatud teha ainult spetsialistide poolt!
Lämmastiku rõhu kontrollimiseks ja ballooni lämmastiku
lisamiseks on vajalik spetsiaalse täitmis- ja kontrolli-
agregaadi olemasolu. Kontrollimise ajal peab ballooni
rõhupoolselt küljelt olema rõhk välja lastud. Seepärast
tuleb vedrustuse hüdrosilindrid juhtseadise manuaalsel
juhtimisrežiimil täielikult langetada. Lämmastikuballooni
rõhk: 20 bar +/-2 bar!
Ballooni täitmiseks on lubatud kasutada ainult lämmastik-
ku. Hapniku või õhu kasutamisel tekib plahvatusoht!
12.2.4 Vedrustussüsteemide rõhu
reguleerklapp
Vedrustuse hüdrosüsteemile on seadmestatud rõhu
reguleerklapid, mis leevendavad põrutustest tekkivaid
rõhumuutusi. Klapid asuvad veermiku esiosas hüdrop-
lokis. Kontrollige iga-aastaselt klappide käivitusrõhku!
Kontrollimiseks tehke järgmised tööd:
1. Ühendage manomeeter taga vasaku vedrustuse
mõõteliitmikuga
2. Suruge vedrustuse silinder juhtseadise manuaalse
juhtimisrežiimiga täielikult lahti, kuni käivitub rõhu
reguleerklapp.
3. Lugege maha manomeetri näit: P etteantud = 170 +/-10
bar
4. Korrake samad tööd veermiku parempoolsel küljel!
12.3 Pidurisüsteem
12.3.1 Pneumaatiline pidurisüsteem
1. Kontrollige igapäevaselt pidurisüsteemi tihedust.
Hõõrdekohtadega voolikud ja torud asendage
uutega!
2. Laske igapäevaselt õhuballoonidest vesi välja. Selgitusi
vee väljalaksmise kohta vaadake firma PÖTTINGER
kasutusjuhendist!
3. Puhastage iga 3 kuu möödumisel voolikufilter.
Voolikufiltri puhastamist vaadake firma PÖTTINGER
kasutusjuhendist!
12.3.2 Hüdroajamiga pidurisüsteem
Kontrollige igapäevaselt pidurisüsteemi tihedust. Hõõrde-
kohtadega voolikud ja torud asendage uutega!
12.3.3 Käsipidur
Vajadusel reguleerige reguleerpoltide abil piduritrossi.
Keelatud
on lämmastiku-
ballooni juures
keevitus-, tinutus,
samuti ka meh-
haaniliste tööde
tegemine!
- 16 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
HOOLDUS
12.4 Sillad ja pidurid
Tehnoloogiline
seade Hooldustöö Arv Välp
Rattalaagrid Kontrollige laagrite
lõtku 8 x 15.000 km
Pidur Kontrollige kulumist 8 x 30.000 km
Pidurihoob Kontrollige hoova
käiku 8x 15.000 km
/ 1x aastas
- kontrollige rattalaagreid, laagrite lõtku: tõstke sild
maapinnalt üles nii, et ratas saaks vabalt pöörelda.
Kontrollige ratta raputamisega selle lõtku!
- pidur: kontrollige piduri kulumist: kontrollige pidurklotsi
ja trumli kulumist!
- kontrollige pidurihooba ja selle käiku: pidurdamisel peab
hoova max. käik olema väiksem kui 45 mm!
12.5 Kandekonstruktsioon ja
ühenduskohad
Kontrollige iga 4 nädala järel kandekonstruktsioonil ja
ühenduselementidel mõrade puudumist ja nende lõtku!
12.6. Määrimisplaan
Silla kogu konstruktsioon on varustatud hooldusvabade
liigenditega. Keelatud on pöördemehhanismi liugpindade
ja sillakorpuse külgstabilisaatorite määrimine!
12.6.1 Piduri hoobülekanne
Määrimisniplid asuvad sillal. Määrige pidurihoova määrde-
niplit iga 15.000 km järel, kuid vähemalt 1 kord aastas!
12.6.2 Ratta pooltelje määrimine
Kontrollige iga 60`000 km järel ratta pooltelje õlitaset ja
laske klienditeeniduses teha õlivahetus. Õli on lubatud
vahetada ainult remonditöökoja spetsialistide poolt!
Mehhaaniline
reguleerhoob : 1x
Automaatne
reguleerhoob: 3x
15‘000 km / 1x aastas
Hooldus EUROPROFI / FARO / PRIMO
- 17 -
0700_EE-WARTUNG-KA_549
EE
HOOLDUS
12.4 Sillad ja pidurid
Tehnoloogiline
seade Hooldustöö Arv Välp
Rattalaagrid Kontrollige laagrite
lõtku 8 x 15.000 km
Pidur Kontrollige kulumist 8 x 30.000 km
Pidurihoob Kontrollige hoova
käiku 8x 15.000 km
/ 1x aastas
- kontrollige rattalaagreid, laagrite lõtku: tõstke sild
maapinnalt üles nii, et ratas saaks vabalt pöörelda.
Kontrollige ratta raputamisega selle lõtku!
- pidur: kontrollige piduri kulumist: kontrollige pidurklotsi
ja trumli kulumist!
- kontrollige pidurihooba ja selle käiku: pidurdamisel
peab hoova max. käik olema väiksem kui 45 mm!
Reguleerimist vajavad ainult mehhaanilised reguleer-
hoovad. Automaatsed reguleerhoovad (ABS) on isere-
guleeruvad!
Tähelepanu: pidurihooba reguleerige kuuskantpoldi (1) abil.
Automaatseid reguleerhoobasid on keelatud reguleerida.
Liiga tugeva seadistuse tagajärjeks on hoova kinnitustest
lahtitulek!
12.5 Kandekonstruktsioon ja
ühenduskohad
Kontrollige iga 4 nädala järel kandekonstruktsioonil ja
ühenduselementidel mõrade puudumist ja nende lõtku!
12.6 Määrimisplaan
Silla kogu konstruktsioon on varustatud hooldusvabade
liigenditega. Keelatud on pöördemehhanismi liugpindade
ja sillakorpuse külgstabilisaatorite määrimine!
12.6.1 Pidurite hoobülekanne
Määrimisniplid asuvad sillal. Määrige pidurihoova määr-
deniplit (ja hoobülekande nipleid [automaatse reguleeri-
misega pidurihooval]) iga 15.000 km järel, kuid vähemalt
1 kord aastas!
12.6.2 Ratta pooltelje määrimine
Kontrollige iga 60`000 km järel ratta pooltelje õlitaset ja
laske klienditeeniduses teha õlivahetus. Õli on lubatud
vahetada ainult remonditöökoja spetsialistide poolt!
Mehhaaniline
reguleerhoob : 1x
Automaatne
reguleerhoob: 3x
15‘000 km / 1x aastas
Hooldus JUMBO / TORRO
- 18 -
0700_EE-TECHNIK-KA_549
EE
13. Tehnoloogilised seadmed
13.1 Pendelratas
8 - rattaline veermik kopeerib suurepäraselt maapinda.
Maapinna kopeerimine veermiku poolt on optimaalse ja
madala pinnasesurve aluseks!
13.1.1 Maapinna sõidusuunaline kopeerimine
13.1.2 Maapinna ristisuunaline kopeerimine
sõidusuuna suhtes
13.2 Hüdrauliline vedrustus koos raami
kõrguse automaatse reguleerimisega
(tellimisel lisavarustus)
Hüdrauliline vedrustus on jagatud kahte süsteemi, vasak- ja
parempoolseks vedrustussüsteemiks (sõidusuuna suhtes).
Ühel küljel asuvad kaks vedrusilindrit (1) ja kaks ballooni
(2) moodustavad ühe süsteemi. Transpordikäru koormuse
muutumisel toimub käru raami kõrguse reguleerimine
hüdroplokilt (3) edastatava õlihulga suurendamise teel.
See käivitatakse elektrohüdrauliliselt.
Hüdrosüsteemi käivitab koormustundliku Load Sensing-
süsteemiga (koormusregulaatoriga) seadmestatud 3-
suunaline õlijaotur (4). See on paigaldatud transpordikäru
hüdrosüsteemi.
Kõrguse sätte määrab ära kõrguse regulaatori latt (5).
TEHNOLOOGILISED SEADMED
- 19 -
0700_EE-TECHNIK-KA_549
EE
TEHNOLOOGILISED SEADMED
Kõrguse reguleerimine toimub juhtseadises oleva Siemens
LOGO (6) elektroonilise seadise abil. Juhtseadise toitepinge
on 12V ja sellele on paigaldatud kaitse (7) 10A. Juhtmes-
tikule paigaldatud dioodlüliti (8) kaitseb seadist ülepinge
tekkimisel (näiteks keevutstööde tegemise ajal).
13.3 Järeljooksu pöördsild
Veermiku 8-18SL järeljooksu pöördsilla konstruktsioon eri-
neb käesoleva ajani kasutuses olevatest järeljooksu pöörd-
sildadest. Hoova toetuspunkti (1) ja koormusjõu ülekande
(2) vaheline jõuülekande lati õlg on pikk. Pööramisel peab
liugur (3) küljel liikuma. Liikumised on ühtlasemad, kuid
nende jõutarve on suurem. Sellise suurema jõutarve mõju
on positiivne. Pööramine ei kujuta sarnaselt "standard"-
pöördsillaga mingit probleemi. Selline pöördemehhanism
edastab suuremaid külgmisi ülekandejõudusid.
Veermikuga 8-18SL manööverdamiseks on võimalik
pöördsilda hüdrauliliselt tsentreerida. Samateljeliseks
seadistada on võimalik asfaldil kuni 12 tonnise koormusega
silda (pöördsilla koormus).
- 20 -
0700_EE-REP. ARBEITEN-KA_549
EE
Peale
rattavahetust
pingutage ratta-
mutrid esimese 10
töötunni möödu-
misel (12.1.2).
14. Hooldus- ja remonditööd
14.1 Rattavahetus
Kui tõstate käru remondi- ja hooldustööde
tegemiseks üles, peab see olema
ühendatud traktoriga. See suurendab
käru seisukindlust ja kindlustab ootamatu
liikumahakkamise vastu!
14.1.1 Välimiste rataste vahetus
- keerake rattamutrid natuke lõdvemaks
- tõstke käru üles, jälgige tõstepunkte (L)
- eemaldage rattamutrid, vahetage / remontige ratas
- paigaldage ratas tagasi ja keerake rattamutrid kinni
- langetage käru
- pingutage rattamutrid pöördemomendini (12.1.2)
REMONDITÖÖD
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59

Pottinger 8-Rad Fahrwerk 8-20SL DLB Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend