Shimano SM-BH59-SB Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend

See käsiraamat sobib ka

Hüdraulilise ketaspiduri
kahetoimeline heebel (DI2)
OLULINE MÄRKUS
Käesolevas kasutusjuhendis mittesisalduvate toodete paigaldamist, reguleerimist
ja vahetamist puudutava teabe jaoks võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
Edasimüüja juhend professionaalsetele ja kogenud jalgrattamehhaanikutele on
saadaval meie veebilehel (https://si.shimano.com).
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist
põhjalikult käesolevat "kasutusjuhendit" õigeks
kasutamiseks ja hoia see alles, et saaksid seda igal ajal
vaadata.
Enese vigastamise ja seadmete ning keskkonna füüsiliste kahjustuste vältimiseks
tuleb alati järgida järgnevaid juhiseid. Juhised on liigitatud vastavalt toote
ebasihipärasel kasutamisel esineda võiva ohu või kahjustuse astmele.
OHT!
Juhiste eiramine põhjustab surma või tõsiseid
vigastusi.
HOIATUS!
Juhiste eiramine võib põhjustada surma või
tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Juhiste eiramine võib põhjustada kehavigastusi
või füüsilisi kahjustusi seadmele ja
keskkonnale.
Oluline ohutusteave
HOIATUS!
Kuna iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt, õpi
kindlasti tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas survet
piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadusi) ja juhtimist. Jalgratta pidurisüsteemi
ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamist või kukkumist, mis võib
kaasa tuua tõsiseid vigastusi.
Ära demonteeri ega muuda toodet. See võib põhjustada toote vale toimimise ja
sina võid ootamatult kukkuda ning saada tõsiseid vigastusi.
Ära katsu käiguvahetuslülitit kasutades eesmist käiguvahetajat. See võib
põhjustada näppude vahelejäämisest tekkinud vigastusi.
Sellel hüdraulilisel pidurisüsteemil on erinevad pidurdusomadused kui
pöiapiduritüüpi süsteemil ja need demonstreerivad suhteliselt suurt
pidurdusjõudu pidurdamise alguses (suuremat kui pöiapiduritüübil). Õpi
pidurdusomadusi enne kasutamist piisavalt tundma. Kui sa ei ole
pidurdusomadustega piisavalt harjunud, võib pidurdamine põhjustada jalgrattalt
maha kukkumist, tuues kaasa tõsiste vigastustega või isegi surmaga lõppeva
õnnetuse.
Ära kasuta 203 mm või 180 mm ketaspiduri rootorit. See suurendab liigselt
pidurdusjõudu, mis võib põhjustada jalgratta üle kontrolli kaotamise, kukkumise
ja tõsiseid vigastusi.
Sõitjad peaksid enne jalgrattaga sõitmist harjutama nende pidurite kõrget
toimimist. 160 mm ketaspiduri rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui
140 mm rootorid. Kui sa ei ole pidurdusomadustega piisavalt harjunud, võib
pidurdamine põhjustada jalgrattalt maha kukkumist, tuues kaasa tõsiste
vigastustega või isegi surmaga lõppeva õnnetuse.
Ole eriti ettevaatlik ja hoia oma sõrmed eemal pöörlevast
ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor on piisavalt terav,
et vigastada sõrmesid, kui need jäävad liikuva rootori
avadesse.
Ära puuduta pidurisadulat või ketaspiduri rootorit sõitmise ajal või kohe pärast
jalgrattalt maha tulemist. Pidurisadulad ja ketaspiduri rootor muutuvad pidurite
kasutamisel kuumaks, nii et võid neid puudutades põletusi saada.
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega piduriklotsidele. Õli
või määrdega koos ketaspiduri rootori ja piduriklotsidega jalgrattaga sõitmine
võib takistada pidurite toimimist ja tuua kukkumise või kokkupõrke tõttu kaasa
tõsise vigastuse.
Kontrolli piduriklotside paksust ja ära kasuta neid, kui nende paksus on 0,5 mm
või vähem. Selle tegemine võib takistada pidurite tööd ja tuua kaasa tõsise
vigastuse.
2 mm 0,5 mm
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui see on mõranenud või deformeerunud.
Ketaspiduri rootor võib puruneda ja tuua kaasa kukkumisest tingitud tõsise
vigastuse. Asenda ketaspiduri rootor uuega.
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui selle paksus on 1,5 mm või vähem. Samuti ära
kasuta seda juhul, kui alumiiniumist pinnad on nähtaval. Ketaspiduri rootor võib
puruneda ja tuua kaasa kukkumisest tingitud tõsise vigastuse. Asenda ketaspiduri
rootor uuega.
Ära rakenda pidevalt pidureid. Selle tegemine põhjustada ootamatu piduriheebli
käigu tõstmise, mis takistab pidurite tööd ning toob kaasa tõsise vigastuse.
Ära kasuta pidureid vedelikulekete korral. Selle tegemine võib takistada pidurite
tööd ja tuua kaasa tõsise vigastuse.
Ära rakenda esipidurit liiga tugevasti. Seda tehes võib esijooks blokeeruda ja
jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Kuna vajalik pidurdusmaa on märja ilmaga pikem, vähenda oma kiirust ja
rakenda pidureid varakult ning õrnalt. Võid kukkuda, põhjustada kokkupõrke ja
saada tõsiseid vigastusi.
Märg teepind võib põhjustada rehvide haardumist, seega vähenda selle
vältimiseks kiirust ja pidurda aegsasti ning ettevaatlikult. Kui rehvide haarduvus
kaob, võid kukkuda ja saada tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Ettevaatusabinõud SHIMANO originaalmineraalõli puhul
Kasuta käsitsemisel sobivat silmade kaitset ja väldi kokkupuudet silmadega. Silma
sattumisel pese puhta veega ja pöördu kohe arsti poole. Silma sattumisel võib
põhjustada ärritust.
Kasuta käsitsemise ajal kindaid. Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi ja veega.
Nahale sattumisel võib põhjustada löövet või ebamugavustunnet.
Kata nina ja suu respiraatortüüpi maskiga ning kasuta hästi ventileeritavas kohas.
Mineraalõli aurude sissehingamine võib põhjustada iiveldust.
Kui oled sisse hinganud mineraalõli aure, mine värske õhu kätte. Kata end tekiga.
Püsi soojas ja stabiilsena ning pöördu viivitamatult arsti poole.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal kasvab
järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis
igaks selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama toimub ka siis, kui vahetatud on
piduriklotse või ketaspiduri rootorit.
Märkus
Müra vältimiseks ja parima jõudluse tagamiseks tee sissetöötamise protseduure
ka pärast piduriklotside või ketaspiduri rootori asendamist.
Käiguvahetusega seotud toimingute teostamise ajal pööra kindlasti vänta.
Komponendid on kavandatud olema täielikult veekindlad, et nad peaksid vastu
märgades sõidutingimustes; siiski ära aseta neid tahtlikult vette.
Ära pese jalgratast kõrgsurvepesuriga. Kui vesi satub mõne komponendi sisse,
võib see põhjustada probleeme töötamisega või korrosiooni.
Käsitse komponente ettevaatlikult ja väldi nende tugevat löömist.
Jälgi, et vesi ei pääseks E-TUBE’i portidesse.
Ära kasuta ühegi toote puhastamiseks vedeldit ega tugevat lahustit. Sellised
lahustid võivad pinda kahjustada.
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada vahepadjad. Ära
vajuta piduriheeblit, kui jooks on eemaldatud. Kui vajutada piduriheeblit ilma
eelnevalt vahepatju paigaldamata, tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Kui
see juhtub, võta ühendust ostukohaga.
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta seebivett või kuiva riidetükki.
Ära kasuta kaubanduses müüdavaid pidurite puhastusvahendeid ega
summutavaid aineid. Need võivad kahjustada detaile, nagu tihendid.
Komponendi tarkvara värskendamiseks võta ühendust ostukohaga. Kõige uuem
teave on saadaval SHIMANO veebilehel.
Loe koos pidurite kasutusjuhendiga ka teiste ühendatud komponentide
kasutusjuhendeid.
Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest tingitud
loomulikule kulumisele ja halvenemisele.
Regulaarne kontrollimine enne jalgrattaga sõitmist
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli järgnevaid punkte. Kui leitakse mistahes
probleeme, võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
Kas on märke piduriõli lekkimisest?
Kas eesmised ja tagumised pidurid töötavad korrektselt?
Kas piduriklotside paksus on 0,5 mm või rohkem?
Kas ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud?
Kas käiguvahetuslüliti kasutamisel käigud muutuvad?
Kas kõik heeblid on kindlalt juhtrauale paigaldatud?
Kas kasutamise ajal esineb ebatavalisi helisid?
UM-07R0B-000
Kasutusjuhend
Osade nimetused
Katte nupu asukoht*1
A
B
Kronsteini kaas
E-TUBEi port*2
Käiguvahetuslüliti
Piduriheebel
*1 Sõltuvalt tehnilistest andmetest võivad mõnedel mudelitel mõned funktsioonid
puududa.
Katte nupuga varustatud mudelitel võib katte nupp olla kas asukohas A
(kronsteini otsas) või B (juhtraual sissepoole suunas). Tõmba kronsteini kaas
tagasi ja kontrolli katte lüliti asukohta.
*2 Sõltuvalt mudelist on E-TUBEi pordi ühendusportide arv erinev.
Kuidas kasutada
Käiguvahetus
Käiguvahetusega seotud toimingute teostamise ajal pööra kindlasti vänta.
Katte nupp (vaikeseadistus)
Katte nupp saadab signaale läbi juhtmevaba seadme ühilduvatele toodetele.
Töötamine ja funktsioonid on vastavalt ühilduvale tootele erinevad. Vaata ühilduva
toote kasutusjuhendit.
Tagumise käiguvahetuslüliti töötamine (vaikeseadistus)
Lülitub suuremale ketirattale.
Käiguvahetuslüliti (X)
Y
X
< Käiguvahetuslüliti (X) >
Lülitub väiksemale ketirattale.
< Käiguvahetuslüliti (Y) >
Käiguvahetuslüliti (Y)
Eesmise käiguvahetuslüliti töötamine (vaikeseadistus)
Lülitub suuremale
hammasrattale.
Käiguvahetuslüliti (X)
Y
X
< Käiguvahetuslüliti (X) >
Lülitub väiksemale
hammasrattale.
< Käiguvahetuslüliti (Y) >
Käiguvahetuslüliti (Y)
Kui kett kukub vändalt maha sissepoole, vajuta ja hoia all käiguvahetuslülitit (X) 1
sekund või kauem. See liigutab eesmist käiguvahetajat kõige välimisse asendisse ja
see jääb sinna 10 sekundiks, et kett uuesti peale saada.
Tegelik käitumine võib sõltuvalt ühendatud komponentidest ja tarkvaraversioonist
erineda.
Iga lüliti sätteid saab muuta järgmiselt.
Sätete muutmise kohta info saamiseks võta ühendust ostukohaga.
Vaheta käiguvahetuslülitite (X) ja (Y) üles ja alla vahetamise funktsioone
Vaheta tagumine ja eesmine käiguvahetuslüliti
Multikäiguvahetuse režiimi seadistamine
Konfigureeri katte nupp käiguvahetuslülitiks
Pidurite kasutamine
Sellel tootel on ulatuse reguleerimise ja tühivajutuse reguleerimise funktsioon.
Nende reguleerimiste kohta info saamiseks võta ühendust ostukohaga.
Piduriheebel
Sissetöötamine
Piduriklotside ja ketaspiduri rootori jõudluse optimeerimiseks vii vastavalt
allolevatele juhistele läbi sissetöötamise protseduur:
1. Sõida jalgrattaga tasasel ja ohutus kohas, kus ei ole takistusi, ja kiirenda
mõõdukale kiirusele.
2. Vajuta piduriheeblit, kuni aeglustud kõndimise kiirusele.
Tee seda ühe piduriheebliga korraga. Ole seda tehes ettevaatlik. Kasuta
piduriheeblit alati mõõdukalt, eriti esipiduri sissetöötamisel.
3. Korda samme 1 ja 2 nii esi- kui tagapiduri puhul vähemalt 20 korda.
Seda protseduuri korrates pidurdusjõud suureneb.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano SM-BH59-SB Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
See käsiraamat sobib ka