Shimano ST-RS685 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
Hüdraulilise ketaspiduri
Dual Control heebel
OLULINE MÄRKUS
Käesolevas kasutusjuhendis mittesisalduvate toodete paigaldamist,
reguleerimist ja vahetamist puudutava teabe jaoks võta ühendust
ostukoha või edasimüüjaga. Edasimüüja juhend professionaalsetele ja
kogenud jalgrattamehhaanikutele on saadaval meie veebilehel
(https://si.shimano.com).
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist
põhjalikult käesolevat "kasutusjuhendit" õigeks
kasutamiseks ja hoia see alles, et saaksid seda igal
ajal vaadata.
Enese vigastamise ja seadmete ning keskkonna füüsiliste kahjustuste
vältimiseks tuleb alati järgida järgnevaid juhiseid. Juhised on liigitatud
vastavalt toote ebasihipärasel kasutamisel esineda võiva ohu või
kahjustuse astmele.
OHT!
Juhiste eiramine põhjustab surma või
tõsiseid vigastusi.
HOIATUS!
Juhiste eiramine võib põhjustada surma
või tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Juhiste eiramine võib põhjustada
kehavigastusi või füüsilisi kahjustusi
seadmele ja keskkonnale.
Oluline ohutusteave
HOIATUS!
Kuna iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt,
õpi kindlasti tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu
hulgas survet piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadusi) ja juhtimist.
Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli
kaotamist või kukkumist, mis võib kaasa tuua tõsiseid vigastusi.
Ära demonteeri ega muuda toodet. See võib põhjustada toote vale
toimimise ja sina võid ootamatult kukkuda ning saada tõsiseid vigastusi.
Sellel hüdraulilisel pidurisüsteemil on erinevad pidurdusomadused kui
pöiapiduritüüpi süsteemil ja need demonstreerivad suhteliselt suurt
pidurdusjõudu pidurdamise alguses (suuremat kui pöiapiduritüübil). Õpi
pidurdusomadusi enne kasutamist piisavalt tundma. Kui sa ei ole
pidurdusomadustega piisavalt harjunud, võib pidurdamine põhjustada
jalgrattalt maha kukkumist, tuues kaasa tõsiste vigastustega või isegi
surmaga lõppeva õnnetuse.
Hüdraulilise pidurisüsteemi pidurdusjõud suureneb vastavalt ketaspiduri
rootori suurusele (140 mm, 160 mm, 180 mm, 203 mm).
Ära kasuta 203 mm ketaspiduri rootorit. See suurendab liigselt
pidurdusjõudu, mis võib põhjustada jalgratta üle kontrolli kaotamise,
kukkumise ja tõsiseid vigastusi.
Kasuta 180 mm ketaspiduri rootorit ainult siis, kui sa ei saavuta
proovisõidul 160 mm ketaspiduri rootoriga piisavat pidurdusjõudu,
näiteks sõites elektroonilise võimendusega maanteerattaga või kui
sõitja on raske. Vastasel juhul võid jalgratta üle kontrolli kaotada,
kukkuda ja saada tõsiseid vigastusi.
Kui tunned, et pidurdusjõud on liiga kõrge või liiga madal, lõpeta
ratta kasutamine ja võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
Jalgratta juhitavuse kadumine võib põhjustada õnnetusi või
kukkumist ja tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
Ole eriti ettevaatlik ja hoia oma sõrmed eemal
pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor
on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need
jäävad liikuva rootori avadesse.
Ära puuduta pidurisadulat või ketaspiduri rootorit sõitmise ajal või
kohe pärast jalgrattalt maha tulemist. Pidurisadulad ja ketaspiduri
rootor muutuvad pidurite kasutamisel kuumaks, nii et võid neid
puudutades põletusi saada.
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega
piduriklotsidele. Õli või määrdega koos ketaspiduri rootori ja
piduriklotsidega jalgrattaga sõitmine võib takistada pidurite toimimist
ja tuua kukkumise või kokkupõrke tõttu kaasa tõsise vigastuse.
Kontrolli piduriklotside paksust ja ära kasuta neid, kui nende paksus on
0,5 mm või vähem. Selle tegemine võib takistada pidurite tööd ja tuua
kaasa tõsise vigastuse.
2 mm 0,5 mm
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui see on mõranenud või
deformeerunud. Ketaspiduri rootor võib puruneda ja tuua kaasa
kukkumisest tingitud tõsise vigastuse. Asenda ketaspiduri rootor uuega.
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui selle paksus on 1,5 mm või vähem.
Samuti ära kasuta seda juhul, kui alumiiniumist pinnad on nähtaval.
Ketaspiduri rootor võib puruneda ja tuua kaasa kukkumisest tingitud
tõsise vigastuse. Asenda ketaspiduri rootor uuega.
Ära rakenda pidevalt pidureid. Selle tegemine põhjustada ootamatu
piduriheebli käigu tõstmise, mis takistab pidurite tööd ning toob kaasa
tõsise vigastuse.
Ära kasuta pidureid vedelikulekete korral. Selle tegemine võib takistada
pidurite tööd ja tuua kaasa tõsise vigastuse.
Ära rakenda esipidurit liiga tugevasti. Seda tehes võib esijooks
blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid
vigastusi.
Kuna vajalik pidurdusmaa on märja ilmaga pikem, vähenda oma kiirust
ja rakenda pidureid varakult ning õrnalt. Võid kukkuda, põhjustada
kokkupõrke ja saada tõsiseid vigastusi.
Märg teepind võib põhjustada rehvide haardumist, seega vähenda selle
vältimiseks kiirust ja pidurda aegsasti ning ettevaatlikult. Kui rehvide
haarduvus kaob, võid kukkuda ja saada tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Ettevaatusabinõud SHIMANO originaalmineraalõli puhul
Kasuta käsitsemisel sobivat silmade kaitset ja väldi kokkupuudet
silmadega. Silma sattumisel pese puhta veega ja pöördu kohe arsti
poole. Silma sattumisel võib põhjustada ärritust.
Kasuta käsitsemise ajal kindaid. Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi
ja veega. Nahale sattumisel võib põhjustada löövet või
ebamugavustunnet.
Kata nina ja suu respiraatortüüpi maskiga ning kasuta hästi
ventileeritavas kohas. Mineraalõli aurude sissehingamine võib
põhjustada iiveldust.
Kui oled sisse hinganud mineraalõli aure, mine värske õhu kätte. Kata
end tekiga. Püsi soojas ja stabiilsena ning pöördu viivitamatult arsti
poole.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi
ajal kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Jalgratta juhitavuse kadumine võib
põhjustada õnnetusi või kukkumist ja tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
(Sama toimub ka siis, kui vahetatud on piduriklotse või ketaspiduri
rootorit.)
Märkus
Müra vältimiseks ja parima jõudluse tagamiseks tee sissetöötamise
protseduure ka pärast piduriklotside või ketaspiduri rootori asendamist.
Süsinikheeblite korral kasuta nende pesemiseks pehmet riiet ja
neutraalset pesuvahendit. Vastasel juhul võib materjal kahjustuda ja
kaotada tugevust.
Väldi süsinikheeblite jätmist kõrge temperatuuriga paikadesse. Samuti
hoia neid eemal tulest.
Heebli liikumise ajal pööra alati vänta.
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada
vahepadjad. Ära vajuta piduriheeblit, kui jooks on eemaldatud. Kui
vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt vahepatju paigaldamata, tungivad
kolvid välja tavapärasest enam. Kui see juhtub, võta ühendust
ostukohaga.
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta seebivett või kuiva
riidetükki. Ära kasuta kaubanduses müüdavaid pidurite
puhastusvahendeid ega summutavaid aineid. Need võivad kahjustada
detaile, nagu tihendid.
Samuti loe eesmise käiguvahetaja, tagumise käiguvahetaja ja pidurite
kasutusjuhendeid.
Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest
tingitud loomulikule kulumisele ja halvenemisele.
Kasutades mudelit ST-RX810-LA, veendu enne jalgrattaga sõitmist, et
istme kõrgus ei sega jalgratta töötamist (isegi, kui istme kõrgus on
reguleeritud reguleerimisulatuse sees).
Regulaarne kontrollimine enne jalgrattaga
sõitmist
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli järgnevaid punkte. Kui leitakse
mistahes probleeme, võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
Kas on märke piduriõli lekkimisest?
Kas eesmised ja tagumised pidurid töötavad korrektselt?
Kas käiguvahetus toimub sujuvalt?
Kas klotside paksus on 0,5 mm või rohkem?
Kas ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud?
Kas kõik heeblid on kindlalt juhtrauale paigaldatud?
Kas heeblitel on märke mõradest või koorumisest?
Kas kasutamise ajal esineb ebatavalisi helisid?
Kas sadulaposti kõrgust saab sujuvalt reguleerida? (Kasutades mudelit
ST-RX810-LA)
Osade nimetused
Heebel
Ketaspiduri rootor
Pidurisadul
Ketaspiduri rootor
Pidurivoolik
Pidurisadul
(Piduriheebel/
sadulaposti
heebel)
Heebel
(Piduriheebel/
sadulaposti
heebel)
Eesmine
Tagumine
Piduriklots
Pidurivoolik
Heebel A
Heebel B
Heebel A
Heebel B
Heebel C
Kuidas kasutada
Pidurite kasutamine
Käiguvahetus
Heebli liikumise ajal pööra alati vänta.
Ettevaatus töötamisel:
Pärast käiguvahetust naasevad heebel A ja B oma algasendisse.
Ära vajuta korraga heeblit A ja B. Kui heebleid vajutatakse korraga, ei
toimu käiguvahetust.
* Mõnedel mudelitel on kaheastmeline käiguvahetus.
UM-07X0A-005
Kasutusjuhend
Vasakpoolse heebli liikumine
<Lülitub suuremale hammasrattale>
Heebli A
algasend
<Lülitub väiksemale hammasrattale>
Heebli B
algasend
Parempoolse heebli liikumine
<Lülitub suuremale ketirattale>
(1) Klõps
(2) Klõps
Heebli A
algasend
(1)
(2)
5 4 3
<Lülitub väiksemale ketirattale>
4 3
Heebli B
algasend
ST-RX810-LA töötamine
2.
1.
Heebli C algasend
1. Kasuta heeblit C noolega näidatud suunas
2. Reguleeri sadula kõrgust
3. Vabasta heebel siis, kui iste on sobival kõrgusel
Trimmimistoiming (müra ennetusmehhanism)
Kui eesmise käiguvahetaja ja keti kokku puutumisel tekib müra, kasuta
järgmist toimingut.
Keti asend
Trimmimistoiming
Keti asend
Trimmimistoiming
Heebli
liikumine
Heebli
liikumine
Suurim
esihammasratas
Ülemise limiidi
ketiratas
Heebel A
Klõps
(Loo kontakt)
Suurim
esihammasratas
Alumise limiidi
ketiratas
Heebel B
Klõps
(Loo kontakt)
Ülemise limiidi
ketiratas
Väikseim
esihammasratas
Väikseim
esihammasratas
Alumise limiidi
ketiratas
Sissetöötamine
Piduriklotside ja ketaspiduri rootori jõudluse optimeerimiseks vii vastavalt
allolevatele juhistele läbi sissetöötamise protseduur:
1. Sõida jalgrattaga tasasel ja ohutus kohas, kus ei ole takistusi, ja kiirenda
mõõdukale kiirusele.
2. Vajuta piduriheeblit, kuni aeglustud kõndimise kiirusele.
Tee seda ühe piduriheebliga korraga. Ole seda tehes ettevaatlik. Kasuta
piduriheeblit alati mõõdukalt, eriti esipiduri sissetöötamisel.
3. Korda samme 1 ja 2 nii esi- kui tagapiduri puhul vähemalt 20 korda.
Seda protseduuri korrates pidurdusjõud suureneb.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano ST-RS685 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend