Shimano BR-MT410 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
Hüdrauliline ketaspidur
OLULINE MÄRKUS
Käesolevas kasutusjuhendis mittesisalduvate toodete paigaldamist,
reguleerimist ja vahetamist puudutava teabe jaoks võta ühendust
ostukoha või edasimüüjaga. Edasimüüja juhend professionaalsetele ja
kogenud jalgrattamehhaanikutele on saadaval meie veebilehel
(https://si.shimano.com).
Ohutuse tagamiseks loe kindlasti enne kasutamist
põhjalikult käesolevat "kasutusjuhendit" õigeks
kasutamiseks ja hoia see alles, et saaksid seda igal
ajal vaadata.
Enese vigastamise ja seadmete ning keskkonna füüsiliste kahjustuste
vältimiseks tuleb alati järgida järgnevaid juhiseid. Juhised on liigitatud
vastavalt toote ebasihipärasel kasutamisel esineda võiva ohu või
kahjustuse astmele.
OHT!
Juhiste eiramine põhjustab surma või
tõsiseid vigastusi.
HOIATUS!
Juhiste eiramine võib põhjustada surma
või tõsiseid vigastusi.
ETTEVAATUST!
Juhiste eiramine võib põhjustada
kehavigastusi või füüsilisi kahjustusi
seadmele ja keskkonnale.
Oluline ohutusteave
HOIATUS!
Kuna iga jalgratas võib sõltuvalt mudelist käituda mõnevõrra erinevalt,
õpi kindlasti tundma oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu
hulgas survet piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadusi) ja juhtimist.
Jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli
kaotamist või kukkumist, mis võib kaasa tuua tõsiseid vigastusi.
Ära demonteeri ega muuda toodet. See võib põhjustada toote vale
toimimise ja sina võid ootamatult kukkuda ning saada tõsiseid vigastusi.
Sõitjad peaksid enne jalgrattaga sõitmist harjutama nende pidurite
kõrget toimimist. 203 mm ja 180 mm ketaspiduri rootorid pakuvad
võimsamat pidurdusjõudu kui 160 mm rootorid. Kui sa ei ole
pidurdusomadustega piisavalt harjunud, võib pidurdamine põhjustada
jalgrattalt maha kukkumist, tuues kaasa tõsiste vigastustega või isegi
surmaga lõppeva õnnetuse.
Ole eriti ettevaatlik ja hoia oma sõrmed eemal
pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor
on piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need
jäävad liikuva rootori avadesse.
Ära puuduta pidurisadulat või ketaspiduri rootorit sõitmise ajal või
kohe pärast jalgrattalt maha tulemist. Pidurisadulad ja ketaspiduri
rootor muutuvad pidurite kasutamisel kuumaks, nii et võid neid
puudutades põletusi saada.
Ära lase õlil ega määretel sattuda ketaspiduri rootorile ega
piduriklotsidele. Õlise või rasvase ketaspiduri rootori ja piduriklotsidega
jalgrattaga sõitmine võib takistada pidurite toimimist ja tuua kukkumise
või kokkupõrke tõttu kaasa tõsise vigastuse.
Kontrolli piduriklotside paksust ja ära kasuta neid, kui nende paksus on
0,5 mm või vähem. Selle tegemine võib takistada pidurite tööd ja tuua
kaasa tõsise vigastuse.
2 mm 0,5 mm
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui see on mõranenud või
deformeerunud. Ketaspiduri rootor võib puruneda ja tuua kaasa
kukkumisest tingitud tõsise vigastuse.
Ära kasuta ketaspiduri rootorit, kui selle paksus on 1,5 mm või vähem.
Samuti ära kasuta seda juhul, kui alumiiniumist pinnad on nähtaval.
Ketaspiduri rootor võib puruneda ja tuua kaasa kukkumisest tingitud
tõsise vigastuse.
Ära rakenda pidevalt pidureid. Selle tegemine põhjustada ootamatu
piduriheebli käigu tõstmise, mis takistab pidurite tööd ning toob kaasa
tõsise vigastuse.
Ära kasuta pidureid vedelikulekete korral. Selle tegemine võib takistada
pidurite tööd ja tuua kaasa tõsise vigastuse.
Ära rakenda esipidurit liiga tugevasti. Seda tehes võib esijooks
blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa tõsiseid
vigastusi.
Kuna vajalik pidurdusmaa on märja ilmaga pikem, vähenda oma kiirust
ja rakenda pidureid varakult ning õrnalt. Võid kukkuda, põhjustada
kokkupõrke ja saada tõsiseid vigastusi.
Märg teepind võib põhjustada rehvide libisemise, vähenda selle
vältimiseks kiirust ja pidurda aegsasti ning ettevaatlikult. Kui rehvid
libisevad, võid kukkuda ja saada tõsiseid vigastusi.
Kasutamiseks dual control heebliga hüdraulilise ketaspiduri
tüübiga
Sellel hüdraulilisel pidurisüsteemil on erinevad pidurdusomadused kui
pöiapiduritüüpi süsteemil ja need demonstreerivad suhteliselt suurt
pidurdusjõudu pidurdamise alguses (suuremat kui pöiapiduritüübil). Õpi
pidurdusomadusi enne kasutamist piisavalt tundma. Kui sa ei ole
pidurdusomadustega piisavalt harjunud, võib pidurdamine põhjustada
jalgrattalt maha kukkumist, tuues kaasa tõsiste vigastustega või isegi
surmaga lõppeva õnnetuse.
Hüdraulilise pidurisüsteemi pidurdusjõud suureneb vastavalt ketaspiduri
rootori suurusele (140 mm, 160 mm, 180 mm, 203 mm).
Ära kasuta 203 mm ketaspiduri rootorit. See suurendab liigselt
pidurdusjõudu, mis võib põhjustada jalgratta üle kontrolli kaotamise,
kukkumise ja tõsiseid vigastusi.
Kasuta 180 mm ketaspiduri rootorit ainult siis, kui sa ei saavuta
proovisõidul 160 mm ketaspiduri rootoriga piisavat pidurdusjõudu,
näiteks sõites elektroonilise võimendusega maanteerattaga või kui
sõitja on raske. Vastasel juhul võid jalgratta üle kontrolli kaotada,
kukkuda ja saada tõsiseid vigastusi.
Kui tunned, et pidurdusjõud on liiga kõrge või liiga madal, lõpeta
ratta kasutamine ja võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga. Kui
kasutad pidureid sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks
pidurdusjõu suurenemiseks.
ETTEVAATUST!
Ettevaatusabinõud SHIMANO originaalmineraalõli puhul
Silma sattumisel pese puhta veega ja pöördu kohe arsti poole. Silma
sattumisel võib põhjustada ärritust.
Nahale sattumisel pese hoolikalt seebi ja veega. Silma sattumisel võib
põhjustada ärritust.
Kata nina ja suu respiraatortüüpi maskiga ning kasuta hästi
ventileeritavas kohas. Mineraalõli aurude sissehingamine võib
põhjustada iiveldust. Kui oled sisse hinganud mineraalõli aure, mine
koheselt värske õhu kätte. Kata end tekiga. Püsi soojas ja stabiilsena
ning pöördu arsti poole.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi
ajal kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid
sissetöötamise perioodil, ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu
suurenemiseks. Sama toimub ka siis, kui vahetatud on piduriklotse või
ketaspiduri rootorit.
Märkus
Süsinikheeblite korral kasuta nende pesemiseks pehmet riiet ja
neutraalset pesuvahendit. Vastasel juhul võib materjal kahjustuda ja
kaotada tugevust.
Väldi süsinikheeblite jätmist kõrge temperatuuriga paikadesse. Samuti
hoia neid eemal tulest.
Kui jalgratta jooks on eemaldatud, on soovitatav paigaldada
vahepadjad. Ära vajuta piduriheeblit, kui jooks on eemaldatud. Kui
vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt vahepatju paigaldamata, tungivad
kolvid välja tavapärasest enam. Kui see juhtub, võta ühendust
ostukohaga.
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta seebivett või kuiva
riidetükki. Ära kasuta kaubanduses müüdavaid pidurite
puhastusvahendeid ega summutavaid aineid. Need võivad kahjustada
detaile, nagu tihendid.
Toodete garantii ei laiene tavapärasest kasutamisest ja vananemisest
tingitud loomulikule kulumisele ja halvenemisele.
Regulaarne kontrollimine enne jalgrattaga
sõitmist
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli järgnevaid punkte. Kui leitakse
mistahes probleeme, võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
Kas on märke piduriõli lekkimisest?
Kas eesmised ja tagumised pidurid töötavad korrektselt?
Kas piduriklotside paksus on 0,5 mm või rohkem?
Kas ketaspiduri rootor on mõranenud või deformeerunud?
Kas kõik heeblid on kindlalt juhtrauale paigaldatud?
Kas heeblitel on märke mõradest või koorumisest?
Kas kostub ebnormaalseid hääli?
Osade nimetused
Piduriheebel
Piduriheebel
Piduriklotsid
Ketaspiduri rootor
Pidurisadul
Kuidas kasutada
Sellel tootel on ulatuse reguleerimisfunktsioon.
Kui piduriheeblid tunduvad olevat liiga kaugel või nendeni on raske
ulatuda, võta ühendust ostukoha või edasimüüjaga.
UM-8VR0A-007
Kasutusjuhend
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
  • Page 1 1

Shimano BR-MT410 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend