Snapper 90000 Kasutusjuhend

Kategooria
Lumeheitjad
Tüüp
Kasutusjuhend
24 BRIGGSandSTRATTON.COM
Üldinfo
Varuosade ja tehnilise abi saamiseks pange siia kirja mootori mudel, tüüp ja
koodnumbrid koos ostukuupäevaga. Need numbrid paiknevad Teie mootoril (vt
Omadused ja juhtseadised).
Ostukuupäev:
Mootori mudel:
PP/KK/AAAA
Mudel:
Kood:
Tüüp:
Mootori nimivõimsust puudutav teave
Bensiinimootorite erinevate mudelite kogunimivõimsuse sildid vastavad SAE
(Autoinseneride Ühenduse) eeskirjade J1940 (Väikemootorite võimsuse ja
pöördemomendi hindamise protseduur) nõuetele või ületavad neid ning hindamise
tulemuslikkus on saavutatud ja seda on korrigeeritud vastavalt SAE eeskirjadele J1995
(versioon 2002-05). Pöördemomendi väärtused on antud 3060 p/min juures; võimsuse
väärtused on antud 3600 p/min juures. Mootori tegelik koguvõimsus on madalam ning
seda mõjutavad muuhulgas ümbritsevad töötingimused ja mootorite vahelised
erinevused. Nii bensiinimootoreid kasutatavate toodete suure hulga kui ka seadmete
kasutamisega seotud keskkonnaküsimuste tõttu ei arenda bensiinimootor konkreetses
ajamis kasutamisel kogunimivõimsust (tegelik „kohapealne” või netovõimsus). See
erinevus johtub paljudest teguritest, k.a, kuid mitte ainult: seadme osadest (õhupuhasti,
väljalase, laadimine, jahutus, karburaator, kütusepump jne), rakenduspiirangutest,
kasutustingimustest (temperatuur, niiskus, kõrgus) ja mootorite erinevustest. Tootmis- ja
mahupiirangute tõttu võib Briggs & Stratton asendada selle seeria mootori kõrgema
nimivõimsusega mootoriga.
K
asutaja ohutus
Plahvatusoht
Mürgised aurudLiikuvad osad
Elektrišoki oht
Kuum pind
Tagasilöögi oht
Tuleoht
Kütusevool
u peatamine
Lugege kasutusjuhendit
Õhuklapp
Õli
Kütus
Sisse Välja
Peatamine
Kandke
kaitseprille
Aeglane
Kiire
OHUTUS- JA JUHTSÜMBOLID
Ohtlikud kemikaalid
Külmakahjustus
Ohusümbolit
kasutatakse, et tähistada teavet nendest ohtude kohta, mis võivad
põhjustada inimestele vigastusi. Koos ohusümboliga kasutatakse hoiatussõna (OHTLIK,
HOIATUS või ETTEVAA T UST) vigastuse tõenäosuse ja potentsiaalse raskusastme
tähistamiseks. Lisaks võib ohusümbolit kasutada ohu tüübi kirjeldamiseks.
OHTLIK tähistab ohtu, mis juhul, kui seda ei väldita, toob kaasa surma või
raske kehavigastuse.
HOIATUS tähistab ohtu, mis juhul, kui seda ei väldita, võib kaasa tuua
surma või raske kehavigastuse.
ETTEVAATUST tähistab ohtu, mis juhul, kui seda ei väldita, võib kaasa
tuua kerge või keskmise kehavigastuse.
ETTEVAATUST, kui seda on kasutatud ilma ohumärgita, tähistab olukorda,
kus kahjustada võib saada seade.
Selle mootori heitgaasid sisaldavad keemilisi aineid, mis California osariigi
andmeil põhjustavad vähki, sünnidefekte või kahjustavad muul viisil
paljunemisvõimet.
HOIATUS
Briggs & Stratton ei kiida heaks nende mootorite paigaldamist ja kasutamist
3-rattalistel maastikusõidukitel (ATVd), mootorratastel, hobi/lõbusõidukartidel,
õhusõidukitel ega võistlussõidukitel. Mootorite kasutamine sellisteks
rakendusteks võib põhjustada varalist kahju, tõsiseid kehavigastusi (k.a
halvatus) või isegi surma.
HOIATUS
HOIATUS: Briggs & Stratton on tarninud selle mootori ilma õlita. Lisage kindlasti enne
mootori käivitamist õli vastavalt selles kasutusjuhendis antud juhistele. Kui käivitate
mootori ilma õlita, kahjustub see lõplikult ega kuulu garantii alla.
Bensiin ja bensiiniaurud on väga tule- ja plahvatusohtlikud.
Süttimine või plahvatus võib põhjustada raskeid põletushaavu või
surma.
HOIATUS
Kütuse lisamisel
litage mootor lja ja laske sel enne kütusepaagi korgi eemaldamist v ähemalt 2
minuti jooksul jahtuda.
Täitke kütusepaaki õues või hästiventileeritud ruumides.
Ärge täitke kütusepaaki üle. Jätke bensiini tase korgist 38 mm (1,5 tolli) allapoole, et
jätta kütusele paisumisruumi.
Hoidke bensiin ja selle aurud eemal sädemetest, lahtisest tulest, süüteleekidest,
kuumusest ja muudest süüteallikatest.
Kontrollige kütusetorusid, paaki, korki ja liitmikke regulaarselt pragude ja lekete
suhtes. Vajadusel asendage.
Kütuse mahavoolamise korral oodake enne mootori käivitamist kütuse
aurustumiseni.
Mootori käivitamisel
Veenduge, et süüteküünal, summuti, kütusepaagi kork ja õhufilter (kui see on
olemas) on oma kohal ja kinnitatud.
Ärge käitage eemaldatud süüteküünlaga mootorit.
Kui mootor on bensiini täis, seadke õhuklapp (kui see on olemas) asendisse
OPEN/ RUN, seguklapp (kui see on olemas) asendisse FAST ja käivitage, kuni
mootor tööle hakkab.
Seadme kasutamisel
Ärge kallutage mootorit või seadet asendisse, mille juures kütus võib välja voolata.
Ärge sulgege mootori seiskamiseks karburaatorit.
Ärge kunagi käivitage mootorit ega laske sel töötada, kui õhupuhasti sõlm või
õhufilter (kui see on olemas) on eemaldatud.
Õli vahetamisel
Kui lasete õli välja üleval asuva õlilisamistoru kaudu, peab kütusepaak olema tühi,
sest vastasel korral võib see välja voolata ja põhjustada plahvatuse.
Seadme transportimisel
Transportige seadet TÜHJA kütusepaagiga või suletud asendis (OFF)
kütusekraaniga.
Kütuse või täidetud paagiga seadme hoidmine
Ärge hoidke seadet kamina, ahju, veeboileri või muude süüteleegiga seadmete või
süttimisallikate läheduses, sest need võivad süüdata bensiiniaure.
Mootori käivitamisel tekivad sädemed.
Sädemed võivad põhjustada läheduses olevate tuleohtlike gaaside
süttimise.
Selle tulemuseks ib olla plahvatus või tulekahju.
HOIATUS
Kui ümbruskonnas on aset leidnud maa- i vedelgaasileke, ärge mootorit käivitage.
Ärge kasutage surve all olevaid käivitu svedelikke, sest nende aurud on tuleohtlikud.
Mootoritest eraldub süsinikmonooksiidi, mis on lõhnatu, värvitu,
mürgine gaas.
Süsinikmonooksiidi sissehingamine võib põhjustada iiveldust,
minestamist või surma.
HOIATUS
Käivitage ja kasutage mootorit välitingimustes.
Ärge käivitage ega kasutage mootorit sule tud ruumis, isegi mitte siis, kui uksed või
aknad on avatud.
25
et
Käivitustrossi järsk sissetõmme (tagasilöök) võib tõmmata käe ja
käsivarre mootori poole nii kiiresti, et Te ei ua lahti lasta.
Tagajärjeks võivad olla luumurrud, luumõrad, marrastused või
nikastused.
HOIATUS
Tõmmake mootori käivitamisel starteri trossi aeglaselt, kuni tunnete takistust, ning
seejärel kiiresti, et vältida tagasilööki.
Enne mootori käivitamist eemaldage seadme/mootori välised koormused.
Seadme külge kinnituvad osad, k.a, kuid mitte ainult: terad, tiivikud, rihmarattad,
ketirattad jms peavad olema kindlalt kinnitatud.
Pöörlevad osad võivad puutuda või vahele tõmmata käsi, jalgu,
juukseid, rõivaid vm.
Tagajärjeks võib olla kehaosade küljestrebimine või vigastus.
HOIATUS
Kasutage ainult seadmeid, mille kaitsmed on oma kohal.
Hoidke käed ja jalad pöörlevatest osadest eemal.
Siduge pikad juuksed kinni ning eemaldage ehted.
Ärge kandke avaraid rõivaid, rippuvaid kinnituspaelu ega muid esemeid, mis võivad
seadmesse takerduda.
Töötavast mootorist eraldub soojust. Mootori osad, eelkõige summuti,
võivad olla väga kuumad.
Nende puudutamine võib kaasa tuua raskeid põletushaavu.
Põlevad jäägid, näiteks puulehed, rohulibled, kõrred jms võivad süttida.
HOIATUS
Laske summutil, mootorisilindril ja ribidel enne puudutamist jahtuda.
Eemaldage summuti ja silindri piirkonnast sinna kogunenud praht.
Enne seadme kasutamist metsa, kulu või hagudega kaetud hooldamata alal
paigaldage sädemepüüdja ja hoidke see töökorras. California osariigis on see
kohustuslik (California Public Resour ces Code, artikkel 4442). Sarnaseid seadusi
võib olla ka teistes osariikides. Föderaalaladel kehtivad föderaalseadused.
Juhuslik säde võib põhjustada põlengu või elektrišoki.
Juhuslik käivitumine võib kaasa tuua jäsemete vahelejäämise,
küljestrebimise või vigastuse.
Tuleoht
HOIATUS
Enne seadistamist või parandamist:
Ühendage lahti süüteküünla juhe ja hoidke seda süüteküünlast eemal.
Ühendage lahti aku miinusklemm (ainult elektrikäivitiga mootorite puhul).
Kasutage ainult õigeid tööriistu.
Ärge püüdke gaasihoova vedru, ühenduslüli või mõne muu detaili kallal
nokitsemisega suurendada mootori pöördeid.
Varuosad peavad olema samasugused ja need tuleb paigaldada samasse asendisse
kui originaalosad.
Ärge lööge hooratast haamri või muu kõva esemega, sest see võib põhjustada
hooratta hilisema purunemise töö käigus.
Sädeme kontrollimisel:
Kasutage heakskiidetud süüteküünlatestrit.
Ärge kontrollige sädet, kui süüteküünal on eemaldatud.
26 BRIGGSandSTRATTON.COM
Omadused
j
a
j
uhtseadised
Võrrelge joonist
1
oma mootoriga, et õppida tundma eri osade ja juhtseadiste
paigutust.
A. Mootori identifitseerimine
Mudel Tüüp Kood
B. Süüteküünal
C. Õhuklapi hoob
D. Starteri trossi käepide
E. Õlitäiteava kork
F. Õlivarras/õlitäiteava
G. Õlitühjendusava kork
H. Summuti
Summuti kaitse (lisavarustuses)
Summuti deflektor
I. Elektrilise käivitamise surunupp
J. Toitejuhtme pesa
K. Elektristarter
L. Karburaator
Kasutamine
Õli maht (vt peatükki Spetsifikatsioonid)
Soovitused õli kohta
Parima tulemuse saamiseks soovitame kasutada Briggs & Stratton sertifikaadiga õli.
Lubatud on ka muud kõrgekvaliteedilised pesuõlid klassifikatsiooniga SF, SG, SH, SJ või
kõrgemad. Ärge kasutage erilisi lisandeid.
Välistemperatuurist sõltub mootoriõli õige viskoossus. Kasutage kaarti, et valida
eeldatavale välistemperatuurile õige viskoossus.
SAE 30
10W-30
Sünteetiline 5W-30
5W-30
°F °C
* SAE 30 kasutamine alla 4°C juures tingib raskelt käivitumist.
** Kõrgemal temperatuuril kui 27°C võib 10W-30 kasutamine põhjustada suurenenud
õlitarbimist. Kontrollige sagedamini õlitaset.
Kuidas kontrollida õlitaset/Lisada õli - joonis
2 3
Enne õli lisamist või selle taseme kontrollimist
Seadke mootor horisontaalseks.
Puhastage õlitäiteava ümbrus prahist.
Õlitäiteava korgiga mudelid (joonis 2)
1. Eemaldage õli täiteava kork (A).
2. Õli lisamiseks valage seda aeglaselt mootori õlitäiteavasse (B). Valage kuni
ületäitumiseni.
3. Keerake õlitäiteava kork kõvasti kinni.
Pikendatud õlivardaga mudelid (joonis 3)
1. Eemaldage õlivarras (C) ja pühkige seda puhta lapiga.
2. Sisestage õlivarras ja keerake kinni.
3. Eemaldage õlivarras ja kontrollige õlitaset. Veenduge, et õli ulatub õlivardal oleva
tähiseni FULL (D).
4. Õli lisamiseks valage seda aeglaselt mootori õlitäiteavasse (B). Hoiduge
ületäitmisest. Pärast õli lisamist oodake üks minut ja seejärel kontrollige uuesti
õlitaset.
5. Asetage õlivarras oma kohale ja keerake kinni.
Kütusega seotud soovitused
Kütus peab vastama järgmistele nõuetele:
Puhas, värske, pliivaba bensiin.
Minimaalne oktaanarv 87/87 AKI (91 RON). Suurtel kõrgustel kasutamise korral vt
allpool.
On lubatud kasutada bensiini, mis sisaldab kuni 10% etanooli (piiritusbensiin) või
kuni 15% MTBE (metüül -tert-butüüleetrit).
ETTEVAATUST: Ärge kasutage heakskiiduta bensiini, nt E85. Ärge segage bensiini õliga
ega muutke mootorit alternatiivsete kütustega töötamiseks. See kahjustab mootori osi ja
tühistab mootori garantii.
Et kaitsta kütusesüsteemi k ummi moodustumise eest, lisage kütusesse stabilisaatorit. Vt
Hoiulepanek. Kõik kütused ei ole ühesugused. Kui käivitamisel või töötamisel tekivad
probleemid, vahetage kütusemüüjat või -marki. See mootor on sertifitseeritud
töötamiseks bensiiniga. Selle mootori heitmekontrollisüsteem on EM (Engine
Modifications).
Suured kõrgused
Kõrgustel üle 1500 meetri tuleb kasutada kütust, mille oktaanarv on vähemalt 85/85 AKI
(89 RON). Et heitmenõuded oleksid täidetud, tuleb teha seadistus tööks suurel kõrgusel.
Kasutamine ilma sellise seadistamiseta halvendab tööd ning suurendab kütusekulu ja
heitmeid. Pidage seadistamise asjus nõu Briggs & Strattoni volitatud edasimüüjaga.
Töötamine suure kõrguse komplektiga rgusel alla 765 meetri pole soovitatav.
Kuidas lisada tust - joonis
4
Bensiin ja bensiiniaurud on väga tule- ja plahvatusohtlikud.
Süttimine või plahvatus võib põhjustada raskeid põletushaavu või
surma.
HOIATUS
Kütuse lisamisel
litage mootor lja ja laske sel enne kütusepaagi korgi eemaldamist v ähemalt 2
minuti jooksul jahtuda.
Täitke kütusepaaki õues või hästiventileeritud ruumides.
Ärge itke tusep aaki üle. Jätke bensiini tase korgist umbes 4 cm allapoole, et
jätta kütusele paisumisruumi.
Hoidke bensiin ja selle aurud eemal sädemetest, lahtisest tulest, süüteleekidest,
kuumusest ja muudest süüteallikatest.
Kontrollige kütusetorusid, paaki, korki ja liitmikke regulaarselt pragude ja lekete
suhtes. Vajadusel asendage.
Kütuse mahavoolamise korral oodake enne mootori käivitamist kütuse
aurustumiseni.
1. Puhastage kütusekorgi ümbrus mustusest ja prahist. Eemaldage kütusekork (A)
(joonis 4).
2. Täitke kütusepaak (B) bensiiniga. Et jätta bensiinile paisumisruumi, ärge täitke üle
kütusepaagi kaela (C).
3. Sulgege kütusepaagi kork.
Kuidas käivitada mootorit - joonis
5 6
Käivitustrossi järsk sissetõmme (tagasilöök) võib tõmmata käe ja
käsivarre mootori poole nii kiiresti, et Te ei ua lahti lasta.
Tagajärjeks võivad olla luumurrud, luumõrad, marrastused või
nikastused.
HOIATUS
Tõmmake mootori käivitamisel starteri trossi aeglaselt, kuni tunnete takistust, ning
seejärel kiiresti, et vältida tagasilööki.
Enne mootori käivitamist eemaldage seadme/mootori välised koormused.
Seadme külge kinnituvad osad, k.a, kuid mitte ainult: terad, tiivikud, rihmarattad,
ketirattad jms peavad olema kindlalt kinnitatud.
Bensiin ja bensiiniaurud on väga tule- ja plahvatusohtlikud.
Süttimine või plahvatus võib põhjustada raskeid põletushaavu või
surma.
HOIATUS
Mootori käivitamisel
Veenduge, et süüteküünal, summuti, kütusepaagi kork ja õhufilter on oma kohal ja
kinnitatud.
Ärge käitage eemaldatud süüteküünlaga mootorit.
Kui mootor on bensiini täis, seadke õhuklapp (kui see on olemas) asendisse
avatud/ töö, seguklapp kiire töö asendisse ja käivitage, kuni mootor tööle hakkab.
27
et
Mootoritest eraldub süsinikmonooksiidi, mis on lõhnatu, värvitu,
mürgine gaas.
Süsinikmonooksiidi sissehingamine võib põhjustada iiveldust,
minestamist või surma.
HOIATUS
Käivitage ja kasutage mootorit välitingimustes.
Ärge käivitage ega kasutage mootorit sule tud ruumis, isegi mitte siis, kui uksed või
aknad on avatud.
Juhuslik säde võib põhjustada põlengu või elektrišoki.
Juhuslik käivitumine võib kaasa tuua jäsemete vahelejäämise,
küljestrebimise või vigastuse.
Tuleoht
HOIATUS
Kasutage 3-soonelist pikendusjuhet.
Kõigepealt ühendage juhe elektristarteri külge ja seejärel pistikupessa. Kui on vaja
lisapikendusjuhet, kasutage 3-soonelist.
Kui voolujuhe on vigastatud, peab tootja või tema teenindusagent või sarnase
kvalifikatsiooniga isik selle ohu vältimiseks välja vahetama.
ETTEVAATUST! Briggs & Stratton on tarninud selle mootori ilma õlita. Lisage enne
mootori käivitamist kindlasti õli vastavalt selles kasutusjuhendis antud juhistele. Kui
käivitate mootori ilma õlita, kahjustub see lõplikult ega kuulu garantii alla.
1. Kontrolllige õlitaset. Vt jaotist Kuidas kontrollida õlitaset/ lisada õli.
2. Kui seadmel on juhtseadised, veenduge, et need pole rakendatud. Juhtseadiste
paiknemise ja töötamise kohta vt seadme kasutusjuhendit.
3. Pöörake kütuseventiil, kui see on olemas, avatud asendisse. Kütuseventiili
leidmiseks vt seadme kasutusjuhendit.
4. Pöörake seadme lülitit (kas klahvlülitit (A) või võtmega (B) lülitit). Vt joonis 5.Võtme
leidmiseks vt seadme kasutusjuhendit.
5. Pöörake seguklapi/õhuklapi hoob (C) klapi
asendisse.
Märkus: Sooja mootori k äivitamisel pole õhuklapi kasutamine tavaliselt vajalik.
6. Vajutage eeltäitepumpa (D) kaks korda.
Märkus: sooja mootori k äivitamisel pole eeltäitmine tavaliselt vajalik.
7. Tross-starter: Hoidke kõvasti starteri trossi käepidemest (E). Tõmmake
käepidemest aeglaselt, kuni tunnet takistust, seejärel tõmmake järsult.
Märkus: kui mootor pärast kolme katset ei käivitu, vaadake veebilehte
BRIGGSandSTRATTON.COM või helistage 1-800-233-3723 (USA-s).
HOIATUS: Starteri trossi kiire tagasitõmbumine (tagasilöök) tõmbab teie
käe kaasa kiiremini, kui te suudate sellest lahti lasta. See võib tuua kaasa luumurde
ja -mõrasid, muljumisi ja nihestusi. Tõmmake mootori käivitamisel starteri trossi
aeglaselt, kuni tunnete takistust, seejärel tõmmake tagasilöögi vältimiseks järsult.
8. Elektristarter: Kõigepealt ühendage juhe seadme olevasse pessa (F, joonis 6)ja
seejärel seinakontakti. Kui on vaja kasutada pikendusjuhet, veenduge, et see on
3-sooneline.
HOIATUS: Kui juhe on vigastatud, peab tootja või tema teenindusagent või
sarnase kvalifikatsiooniga isik selle ohu vältimiseks välja vahetama.
9. Elektristarter: Vajutage nuppu (G). Pärast mootori käivitumist eemaldage kõigepealt
juhe seinakontaktist ja seejärel seadme pesast (F).
Märkus: kui mootor pärast kolme katset ei käivitu, vaadake veebilehte
BRIGGSandSTRATTON.COM või helistage 1-800-233-3723 (USA-s).
ETTEVAATUST! Kasutage mootori tööea pikendamiseks lühikesi käivitustsükleid
(maksimaalselt viis sekundit). Oodake käivitustsüklite v ahel üks minut.
10. Laske mootoril mõni minut soojeneda. Seejärel viige õhuklapp tööasendisse
.
Kuidas mootorit seisata - joonis
5
Bensiin ja bensiiniaurud on väga tule- ja plahvatusohtlikud.
Süttimine või plahvatus võib põhjustada raskeid põletushaavu või
surma.
HOIATUS
Ärge sulgege mootori seiskamiseks karburaatorit.
1. Viige mootori lüliti (kas klahvlüliti (A) või võtmega (B) lüliti) väljalülitatud asendisse.
Vt joonis 5. Lüliti leidmiseks vt seadme kasutusjuhendit.
2. Pöörake kütuseklapp, kui see on olemas, pärast mootori seiskumist suletud
asendisse. Kütuseklapi leidmiseks vt seadme kasutusjuhendit.
Hooldamine
Kasutage üksnes originaalvaruosi. Muud varuosad võivad mitte toimida,
kahjustada seadet ning põhjustada kehavigastusi. Lisaks võib muude varuosade
kasutamine muuta garantii kehtetuks.
Soovitame mootori ja mootori osade mis tahes hoolduseks pöörduda Briggs‘i & Stratton‘i
volitatud edasimüüja poole.
ETTEVAATUST: Kõik mootori ehitamisel kasutatud osad peavad jääma korrektse töö
tagamiseks oma kohale.
Emissiooni kontrollimine
Heidete kontrolli seadmeid ja süsteeme võib hooldada, ümber vahetada või
remontida iga (muude kui sõiduautode) mootoreid parandav asutus või isik. Ta suta
heitmekontrolliks tuleb pöörduda volitatud edasimüüja poole. Vt Heitmegarantii.
Juhuslik säde võib põhjustada põlengu või elektrišoki.
Juhuslik käivitumine võib kaasa tuua jäsemete vahelejäämise,
küljestrebimise või vigastuse.
Tuleoht
HOIATUS
Enne seadistamist või parandamist:
Ühendage lahti süüteküünla juhe ja hoidke seda süüteküünlast eemal.
Kasutage ainult õigeid tööriistu.
Ärge püüdke gaasihoova vedru, ühenduslüli või mõne muu detaili kallal
nokitsemisega suurendada mootori pöördeid.
Replacement parts must be the same and installed in the same position as the
original parts.
Ärge lööge hooratast haamri või muu kõva esemega, sest see võib põhjustada
hooratta hilisema purunemise töö käigus.
Sädeme kontrollimisel:
Kasutage heakskiidetud süüteküünlatestrit.
Ärge kontrollige sädet, kui süüteküünal on eemaldatud.
Hooldetabel
Pärast esimest 5 tundi:
Vahetage õli
Iga 8 tunni järel või iga päev
Kontrollige mootori õlitaset
Iga 50 tunni järel või kord aastas
Vahetage mootoriõli
Kontrollige summutit ja selle kaitset
Kord aastas
Asendage süüteküünal uuega
Asendage kütusefilter uuega
Kontrollige klapivahet **
** Kui mootori töös probleeme ei esine, siis pole see vajalik.
Karburaatori reguleerimine
Ärge kunagi karburaatorit ise seadistage. See on tehases seadistatud töötama
efektiivselt enamiku t ingimuste korral. Kui seadistamine peaks siiski vajalikuks osutuma,
pöörduge teeninduseks Briggs & Strattoni volitatud edasimüüja poole.
ETTEVAATUST! Selle mootoriga masina valmistaja määrab kindlaks maksimaalsed
pöörded, mille juures mootor võib töötada. Ärge ületage nimetatud pöörete arvu.
Kuidas vahetada süüteküünalt - joonis
7
Kontrollige elektroodide vahet (A, joonis 7) juhtmemõõdikuga (B). Vajadusel reguleerige
vahet. Paigaldage süüteküünal ja keerake see kinni kuni soovitatud pöördemomendini.
Vahe seadistamist ja pöördemomenti vt jaotisest Tehnilised andmed.
Märkus: Mõnedes piirkondades nõutakse süüteimpulsse summutava takistiga
süüteküünla kasutamist. Kui Teie mootor oli algselt varustatud takistiga süüteküünlaga,
siis kasutage sama tüüpi süüteküünalt ka edaspidi.
28
BRIGGSandSTRATTON.COM
Kontrollige summutit ja sädemepüüdurit - joonis
8
Töötavast mootorist eraldub soojust. Mootori osad, eelkõige summuti,
võivad olla väga kuumad.
Nende puudutamine võib kaasa tuua raskeid põletushaavu.
Põlevad jäägid, näiteks puulehed, rohulibled, kõrred jms võivad süttida.
HOIATUS
Laske summutil, mootorisilindril ja ribidel enne puudutamist jahtuda.
Eemaldage summuti ja silindri piirkonnast sinna kogunenud praht.
Enne seadme kasutamist metsa, kulu või hagudega kaetud hooldamata alal
paigaldage sädemepüüdja ja hoidke see töökorras. California osariigis on see
kohustuslik (California Public Resour ces Code, artikkel 4442). Sarnaseid seadusi
võib olla ka teistes osariikides. Föderaalaladel kehtivad föderaalseadused.
Kontrollige (A, joonis 8) summutit pragude, korrosiooni ja muude kahjustuste suhtes.
Eemaldage summuti deflektor (B), kui see on olemas. Kontrollige kahjustuste ja tahmaga
ummistumise suhtes. Kui varuosad vajalikuks osutuvad, kasutage ainult originaalvaruosi.
HOIATUS: Varuosad peavad olema samad kui originaalosad ja need tuleb
paigaldada samasse asendisse, et ei tekiks tulekahju.
Õhufilter
See mootor ei ole varustatud õhufiltriga. ÄRGE kasutage seda mootorit millekski
muuks kui lume eemaldamiseks.
Kuidas vahetada õli - joonis
2 3 9
ETTEVAATUST! Kasutatud õli on ohtlik jääkprodukt ja see tuleb käidelda õigesti. Ärge
valage olmejäätmete hulka. Pöörduge jäätmekäitlus/taaskasutusettevõtte leidmiseks
kohaliku omavalitsuse, teeninduskeskuse või edasimüüja poole.
Õlist tühjendamine
1. Ühendage lahti süüteküünla juhe (A) välja lülitatud, kuid veel soojal mootoril ja
hoidke seda süüteküünlast (joonis 9) eemal.
2. Eemaldage õlitühjendusava kork (E, joonis 2). Laske õli välja selleks ettenähtud
nõusse.
Märkus: Mootoril võivad olla olemas kõik näidatud õlitühjendusavade korgid (F).
3. Pange kork pärast õli väljalaskmist kindlalt peale tagasi.
Lisage õli
Seadke mootor horisontaalseks.
Puhastage õlitäiteava ümbrus prahist.
Õlimahtu vt jaotisest Tehnilised andmed.
Õlitäiteava korgiga mudelid
1. Eemaldage õlitäiteava kork (A, joonis 2).
2. Valage õli aeglaselt mootori õlitäiteavasse (B). Täitke kuni ülevoolamiseni.
3. Pange kork kindlalt peale tagasi.
Pikendatud õlivardaga mudelid
1. Eemaldage õlivarras (C, joonis 3) ja pühkige see puhta lapiga üle.
2. Valage õli aeglaselt mootori õlitäiteavasse (B). Hoiduge ületäitmisest. Pärast õli
lisamist oodake üks minut ja kontrollige seejärel õlitaset.
3. Pange õlivarras kindlalt oma kohale tagasi.
4. Eemaldage õlivarras ja kontrollige õlitaset. Õlitase peab ulatuma õlivardal oleva
tähiseni FULL (D).
5. Pange õlivarras kindlalt oma kohale tagasi.
Hoiule asetamine
Bensiin ja bensiiniaurud on väga tule- ja plahvatusohtlikud.
Süttimine või plahvatus võib põhjustada raskeid põletushaavu või
surma.
HOIATUS
Kütuse või täidetud paagiga seadme hoidmine
Ärge hoidke seadet kamina, ahju, veeboileri või muude süüteleegiga seadmete või
süttimisallikate läheduses, sest need võivad süüdata bensiiniaure.
Kütusesüsteem
Kütus võib rikneda, kui seda säilitada üle 30 päeva. Riknenud kütus tekitab
kütusesüsteemi ja karburaatori detailidele happe- ja vaigusadestisi. Kütuse värskena
hoidmiseks kasutage Briggs & Strattoni FRESH START
®
kütusestabilisaatorit, mis on
saadaval vedeliku või tilkuva kapslina.
Kui kütusestabilisaatorit on lisatud nõuetekohaselt, pole tarvis kütust mootorist väljutada.
Käivitage mootor 2 minutiks, et stabilisaator kütusesüsteemis leviks. Seejärel võib
mootorit ja kütust säilitada kuni 24 kuud.
Kui mootoris olevat kütust ei ole stabilisaatoriga töödeldud, tuleb kütus väljutada
sobivasse anumasse. Laske mootoril töötada, kuni see kütuse puudumisel seiskub.
Säilitusanumas on soovitatav kasutada stabilisaatorit, et kütus värskena püsiks.
Mootoriõli
Vahetage mootoriõli siis, k ui mootor on veel soe.
Tõrgete kõrvaldamine
Vajate abi? Külastage kodulehte BRIGGSandSTRATTON.COM või helistage
1-800-233-3723.
Tehnilised andmed
Mootori tehnilised andmed
Mudel 90000
Töömaht 148 cm
3
Õõs 65,08 mm
Käigu pikkus 44,45 mm
Õli maht 0,54 -- 0,59 l
Seadistuse tehnilised andmed *
Mudel 90000
Süüteküünla elektroodide vahe 0,76 mm
Süüteküünla kinnikeeramise pöördemoment 20 Nm
Süütemagneeto õhupilu 0,15 - 0,25 mm
Sisselaskeklapi vahe 0,13 - 0,18 mm
Väljalaskeklapi vahe 0,23 - 0,28 mm
* Mootori võimsus väheneb 3,5% iga 300 meetri kohta üle merepinna ja 1% iga 5,6 C
kohta üle 25 C. Mootor töötab rahuldavalt nurga all kuni 15. Ohutute kasutuspiiride
leidmiseks kallakutel v t seadme kasutusjuhendit.
Tavalised varuosad n
Varuosa Varuosa number
Kütuselisand 5041, 5058
Takistiga süüteküünal 802592
Pikaealine plaatinasüüteküünal 5062
Süüteküünla võti 89838, 5023
Süütetester 19368
n Soovitame mootori ja mootori osade hoolduseks pöörduda ükskõik millise Briggs‘i &
Stratton‘i volitatud edasimüüja poole. Kasutage ainult Briggs‘i & Stratton‘i originaalosi.
29
et
BRIGGS’i & STRATTONI MOOTORI GARANTIITINGIMUSED
Mai 2008
Briggs & Stratton Corporation parandab või asendab tasuda mis tahes osa või osad, millel on materjali- või tootmisviga või mõlemad. Parandamiseks i asendamiseks
saadetud toote transpordikulud tasub ostja. See garantii kehtib allpool nimetatud ajaperioodil ja tingimustel. Garantiiteeninduse saamiseks pöörduge oma lähimaa
volitatud teenindaja poole, kelle leiate kaardilt aadressil BRIGGSandSTRATTON.COM, helistades numbril 1-800-233-3723 või otsides telefoniraamatu kollastelt
lehekülgedeltt.
Muud erigarantiid puuduvad. Eeldatavad garantiid, kaasa arvatud need, mis on antud müüdavuse suurendamiseks või erieesmärkidel, on piiratud ühe aastaga
alates ostu sooritamisest või kehtivad seadusega määratud perioodi vältel; kõik muud eeldatavad garantiid on välistatud. Välistatud on vastutus seotud või
põhjuslike kahjude eest, välja arvatud seadusega nõutavatel juhtudel. Mõned riigid või osariigid ei luba piiranguid eeldatava garantii kestusele ning mõned riigid ja
osariigid ei luba välistada vastutust seotud või põhjustatud kahjude eest. Sellisel juhul ei pruugi ülaltoodud piirangud ja välistused kehtida Teie kohta. See garantii annab
Teile teatud seaduslikud õigused, kuid Teil võib olla ka teisi õigusi, mis riigiti varieeruvad.
PIIRATUD GARANTII
ÜLDISED GARANTIITINGIMUSED *
Y
Kaubamärk/Toote tüüp
Erakasutus Kommertskasutus
Vanguardt 2 aastat 2 aastat
Extended Life (pikendatud elueaga) seeriat, I/C
®
, Intekt I/C
®
, Intekt Pro
2 aastat 1 aasta
Snow seeria MAXt Dura -Boret malmkorpusega 2 aastat 1 aasta
Kõik teised Brigg s & Stratton’i mootorid 2 aastat 90 päeva
* Need on meie üldised garantiitingimused, kuid vahel võivad lisanduda täiendavad garantiid, mis ei olnud juhendi ilmumise ajal määratletud. Mootori garantiitingimuste
nimekirja leiate v eebilehelt BRIGGSandSTRATTON.COM või pöördudes Briggs & Stratton Service’i volitatud esindusse.
Y
Kodugeneraatori seadmetel kasutatavatele mootoritele kehtib garantii üksnes kliendipoolse kasutuse korral. See garantii ei kehti mootoritele, kui seadmeid kasutatakse
peavooluallikana tootmispaigal. Võidusõitudes ja tasulistel või renditud võidusõiduradadel kasutatud mootoritele garantii ei kehti.
Garantiiperiood algab kuupäevast, mil esimene tarbija või äri-lõppkasutaja toote ostab ning kestab ülal olevas tabelis näidatud perioodi ulatuses. Erakasutus tähendab jaetarbija
poolset kasutamist kodumajapidamises. Ärikasutamise all mõistetakse kõiki muid kasutusviise, kaasa arvatud kommertseesmärkidel, sissetuleku saamiseks või rentimiseks. Kui
mootorit on kasutatud mõnel perioodil kommertseesmärkidel, siis loetakse seda mootorit selle garantii mõttes ärikasutuses olevaks mootoriks.
Briggs & Strattoni toodetele garantii saamiseks pole registreerimine vajalik. Säilitage ostu tõendav dokument (ostukviitung). Kui Teil puudub esmase ostmise kuupäeva
tõendav dokument, siis lähtutakse garantiiteenindusel garantiiperioodi pikkuse määramisel toote valmistamiskuupäevast.
Teie garantiist
Briggs & Stratton teeb meelsasti garantiiremondi ja vabandab ebamugavuste tekitamise
pärast. Garantiiremonti võib teha iga volitatud esindus. Enamik garantiiremonte tehakse
probleemideta, kuid vahel ei ole garantiiteenuse taotlus õigustatud.
Kui klient ei nõustu edasimüüja otsusega, viiakse garantii kehtivuse selgitamiseks läbi
uurimine. Paluge edasimüüjal edastada kõik tõendid läbivaatuseks maaletoojale või
tehasesse. Kui maaletooja või tehas leiab, et nõue on põhjendatud, hüvitatakse kliendile
kõik defektsed osad. Vältimaks kliendi ja edasimüüja vahelisi vääritimõistmisi, on allpool
nimetatud mõned mootoririkete põhjused, mille puhul garantii ei kehti.
Harilik kulumine: Mootorid, nagu kõik mehaanilised osad vajavad korralikult
töötamiseks perioodilist hooldamist ja ümbervahetamist. Garantii ei kata remondikulusid,
kui mootori või selle osa eluiga on harilike kasutustingimuste juures ammendunud.
Garantii ei kehti, kui mootori kahjustus on tekkinud väärkasutusest, hooldamata
jätmisest, eksimustest tarnimisel, transpordil, ladustamisel või paigaldamisel. Samuti
muutub garantii kehtetuks, kui mootori seerianumber on kustutatud, mootorit on
muudetud või ümber ehitatud.
Vale hooldamine: Mootori eluiga s õltub töötingimustest ja mootorile tehtavast
hooldusest. Teatud seadmeid, nt freese, pumpi ja rootorniidukeid, kasutatakse sageli
tolmustes ja mustades tingimustes, mis võivad põhjustada enneaegset kulumist.
Mustusest, tolmust, süüteküünla puhastamisjääkidest või muust mootorisse ebaõige
hoolduse tõttu sattunud abrasiivsest materjalist põhjustatud kulumine ei kuulu
garantiiremondi alla.
Selle garantii alla kuuluvad ainult
materjali- ja/või valmistamisvigadest põhjustatud
mootoririkked. Siia ei kuulu seadme asendamine või hüvitamine, kuhu mootor võib
olla paigaldatud. Garantii ei laiene ka rgmistest asjaoludest tingitud remondile:
1 Muudest kui Briggs & Stratton‘i originaalvaruosadest põhjustatud probleemid.
2 Seadmete juhtseadised või seadmed, mis takistavad mootori käivitamist,
põhjustavad mootori ebaõige funktsioneerimise või lühendavad mootori eluiga.
(Võtke ühendust s eadme valmistajaga.)
3 Karburaatorilekked, ummistunud kütusetorud, kinnikiilunud klapid või teised tõrked,
mis on põhjustatud saastunud või vaigustunud kütuse kasutamisest.
4 Osad, mille pind on kahjustunud i mis on purunenud ebapiisava või saastunud
määrdeõli või vale õlimargi tõttu (kontrollige õlitaset ja taastäitke vajadusel).
ÕLITASEME ANDUR ei pruugi töötavat mootorit seisata. Kui õlitase pole õige, võib
mootor kahjustuda.
5 Muude kui Briggs & Strattoni toodetud abiosade või sõlmede, nt sidurite,
jõuülekannete, kaugjuhtimisseadmete jne remont või reguleerimine.
6 Osade kahjustumine või remont, mis on põhjustatud mustuse sattumisest
mootorisse õhupuhasti ebaõige hoolduse, kokkupaneku või mitte-originaalse
õhupuhastielemendi või filtripadruni kasutamise tõttu. Puhastage ja/või vahetage
filter soovitatud ajavahemike järel, nagu kasutusjuhendis sätestatud.
7 Osade vigastamine ülemääraste mootoripöörete, rohust, prahist või mustusest
tingitud ülekuumenemise tõttu (jahutusribid või hooratta ümbrus on ummistunud või
saastunud) või mootori töötamisest ebapiisava ventilatsiooniga kohas. Puhastage
mootor prahist soovitatud ajavahemike järel, nagu kasutusjuhendis sätestatud.
8 Mootori või seadmete purunemine ülemäärase vibratsiooni tõttu, mille on
põhjustanud mootori lõtvunud kinnitused, lõtvunud lõiketerad, tasakaalustamata
pöörlevad osad, kadunud või tasakaalustamata tiivikud, seadmete ebaõige
kinnitamine mootori väntvõlli külge, ülemäära kõrged pöörded või muud töötamisel
tekkinud häired.
9 Väntvõlli kõverdumine või purunemine, mis on põhjustatud rootorniiduki lõiketera
löögist vastu kõva objekti või ülemäärasest v-rihma pingsusest.
10 Mootori tavapärane häälestamine või reguleerimine.
11 Mootori või selle komponentide, st põlemiskambri, klappide, klapipesade, klapi
juhtpukside või põlenud käiviti mähiste tõttu, mis on põhjustatud alternatiivsete
kütuste, nagu nafta, loodusliku gaasi, modifitseeritud bensiini vms, kasutamisest.
Garantiiteenindust saab ainult Briggs & Stratton Corporation‘i volitatud
edasimüüjailt. Oma lähima volitatud edasimüüja leiate meie otsingusüsteemist
veebiaadressil BRIGGSandSTRATTON.com, helistades numbril 1-800-233-3723 või
telefoniraamatu kollastel lehekülgedel oleval numbril.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80

Snapper 90000 Kasutusjuhend

Kategooria
Lumeheitjad
Tüüp
Kasutusjuhend